Nettipalstailu vähentyköön "poiuytrdfgh":in ketju

Anonyymi

Minä olen nyt saanut sellaisen älyllisen haasteen, että jos innistun siinä eiköhän sitten jo äitikin ole ylpeä.


"poiuytrdfghj"

80

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkälaisen?

      • Anonyymi

        Mä en oikein voi kertoa, mutta itse koen sen elämääni mullistavaksi vaikka se ei ole ulkoisesti kovin suuri asia.
        On vain vähän vaikea keskittyä omaan kiinnostukseeni kun on muita häiritseviä huolia ja stressiä niin paljon, Mutta olen todella innoissani että olen oikeesti päätynyt saamaan aivojeni mukaisen tehtävän. Siis mulla on yllättaen mahdollisuus tuottaa erityiskiinnostuksestani jokin konkreettinen tulos. Jännää. Mua ei juuri mikään muu oikeen enää kiinnostakaan. Vaikka sit kaikki häiriötekijät viekin suurimman osan energiastani. Mutta minun mielenterveydelle todella hyväksi että pääsee koko aivokapasiteetti käyttöön.


        "poiuytrdfghnm"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oikein voi kertoa, mutta itse koen sen elämääni mullistavaksi vaikka se ei ole ulkoisesti kovin suuri asia.
        On vain vähän vaikea keskittyä omaan kiinnostukseeni kun on muita häiritseviä huolia ja stressiä niin paljon, Mutta olen todella innoissani että olen oikeesti päätynyt saamaan aivojeni mukaisen tehtävän. Siis mulla on yllättaen mahdollisuus tuottaa erityiskiinnostuksestani jokin konkreettinen tulos. Jännää. Mua ei juuri mikään muu oikeen enää kiinnostakaan. Vaikka sit kaikki häiriötekijät viekin suurimman osan energiastani. Mutta minun mielenterveydelle todella hyväksi että pääsee koko aivokapasiteetti käyttöön.


        "poiuytrdfghnm"

        Niin ei sitten ehkä enää tarvii niin postailla kaikkea ympäriinsä vaan sopeudun ikäänkuin paremmin yhteiskuntaan. :)

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei sitten ehkä enää tarvii niin postailla kaikkea ympäriinsä vaan sopeudun ikäänkuin paremmin yhteiskuntaan. :)

        "poiuytrdfghj"

        Löytyi täältä ihan Suomesta minullekin sopivaa tekemistä. Siitä olen iloinen. Niin ehkä minä nyt sopeudun sitten tänne.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyi täältä ihan Suomesta minullekin sopivaa tekemistä. Siitä olen iloinen. Niin ehkä minä nyt sopeudun sitten tänne.

        "poiuytredfghj"

        Samaan aikaan elämäni pelottavimman tuntuinen elämäntilanne ja hauskempaa tekemistä tarjolla kuin koskaan ennen koko elämässäni. Tuntuu ihan kuin universumi olisi kuullut ja tarjonnut tehtävän joka juuri mun kuuluu tehdä. jännää.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan elämäni pelottavimman tuntuinen elämäntilanne ja hauskempaa tekemistä tarjolla kuin koskaan ennen koko elämässäni. Tuntuu ihan kuin universumi olisi kuullut ja tarjonnut tehtävän joka juuri mun kuuluu tehdä. jännää.


        "poiuytrfghj"

        Mutta siis tästä ei saa mitään palkkaa. Että se ei siinä mielessä ole työ vaikka työmäistä kotona tehtävää puuhaa.


        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis tästä ei saa mitään palkkaa. Että se ei siinä mielessä ole työ vaikka työmäistä kotona tehtävää puuhaa.


        "poiuytrfgh"

        Jännää että löytyikin tämmöstä. Tää on kuitenkin oikeesti vaativa homma.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännää että löytyikin tämmöstä. Tää on kuitenkin oikeesti vaativa homma.


        "poiuytrdfgh"

        Parempaa "terapiaa" ei olekaan kuin tämä homma. Ja työtä tässä riittää. Niin ei tarvi höpöttää kaiket päivät monologia kun voi tehdä jotain oikeesti järkevää.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempaa "terapiaa" ei olekaan kuin tämä homma. Ja työtä tässä riittää. Niin ei tarvi höpöttää kaiket päivät monologia kun voi tehdä jotain oikeesti järkevää.


        "poiuytrfghj"

        Ja tää on siitäkin hyvä että tässä voi hyödyntää kriittistä ajattelua ja muita ominasuuksiani muttei kuitenkaan tarvi varsinaisesti arvostella ketään.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tää on siitäkin hyvä että tässä voi hyödyntää kriittistä ajattelua ja muita ominasuuksiani muttei kuitenkaan tarvi varsinaisesti arvostella ketään.


        "poiuytredfghj"

        Pääsen niinku aivan erityiskiinnostusteni ydin ytimessä olevaa asiaa kehittämään eteenpäin. Että eräänlainen Aspergerin onnenpotku, Olen melkeimpä vähän hämmenyksissä tilanteesta. Toivottavasti pystyn oleen riittävän konkreettinen.
        Ja nyt älyä saa käyttää niin paljo kun pystyy, se on tosi jännää. Tämmöstä itekseen puurrettavaa.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsen niinku aivan erityiskiinnostusteni ydin ytimessä olevaa asiaa kehittämään eteenpäin. Että eräänlainen Aspergerin onnenpotku, Olen melkeimpä vähän hämmenyksissä tilanteesta. Toivottavasti pystyn oleen riittävän konkreettinen.
        Ja nyt älyä saa käyttää niin paljo kun pystyy, se on tosi jännää. Tämmöstä itekseen puurrettavaa.


        "poiuytrdfghj"

        Kuulostaa tosiaan jännittävälle. Onnea tehtävään. Haluatko kertoa jotain tehtävästäsi. Minua ainakin kiinnostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tosiaan jännittävälle. Onnea tehtävään. Haluatko kertoa jotain tehtävästäsi. Minua ainakin kiinnostaisi.

        Kiitoksia. Jännittävää todellakin on . (tällä hetkellä elämässäni aika äärimmilleen sekä huonolla että hyvällä tavalla jännittävää)
        Tehtävä on laadultaan sen verran korkealaatuinen, ettei siitä voi hölistä tällaisilla nettipalstoilla. Omaan tällaisen sosiaalisen tajun onneksi. :) Että tehtävä pysyy erilleen hömpötyksistä visusti,


        "poiuytredfghj"


    • Anonyymi

      Narsistit minua ei oikeastaan haittaa muulla tavalla kuin huonon emotionaalisen vaikutuksen takia, Ja se ongelma on paras ratkoa energeettisellä tasolla.


      "poiuytredfghj"

    • Anonyymi

      Itselleni on nyt selvinnyt etten sovellu kuin yhdenlaisiin tehtäviin: sellaisiin joissa tulee kehittää uusia näkökulmia asioihin,
      Voin olla hyväkin sellaisissa tehtävissä.

      En sovellu autettavaksi välttämättä suuremmissakaan vaikeuksissa mikäli autettavan asemassa uusien näkökulmien kehittäminen on kiellettyä.
      Vaikkakin auttajat kummasti välillä nimittävät sitä uusien näkökulmien antamiseksi autettavalle nimenomaan tuputtaessaan kaikkein kaavamaisimpia ja vanhoja näkökulmia mikä minua ihmetyttää-

      • Anonyymi

        Harvemmin vaan sitä juuri itselle mitoitettua ja sopivinta työtä on tarjolla. Onnea vaan tehtävääsi ja tehtävästäsi. On varmasti motivoivaa kun ihan palkattakin teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin vaan sitä juuri itselle mitoitettua ja sopivinta työtä on tarjolla. Onnea vaan tehtävääsi ja tehtävästäsi. On varmasti motivoivaa kun ihan palkattakin teet.

        Joo palkatta koska tätä teen tavallaan itselleni, mutta tulosta voi hyödyntää muutkin.
        Kyseessä ei ole työ eikä opinto suoranaisesti, vaikka tehtävää tehdään kuten työtä tai opintoa.
        On aivan onnenpotku siltä osin, että ei oikeestaan täydellisemmin minulle mitoitettua tehtävää olla. Erikoista, että maailmassa sitten välillä hyviäkin asioita yllättää kauheiden joukossa.
        Ainakin minut on saatu mielekkään asian pariin. On viimeisen päälle motivoivaa enemmän kuin mikään voisi olla, Vaikka en ole vielä saanut mitään aikaiseksi kuin vasta ajatuksen tasolla. Mutta riittää ajattelemista niin etten enää ehdi analysoida auttavia puhelimia. Että onnenpotku heillekin.

        "poiuytredfghj"

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo palkatta koska tätä teen tavallaan itselleni, mutta tulosta voi hyödyntää muutkin.
        Kyseessä ei ole työ eikä opinto suoranaisesti, vaikka tehtävää tehdään kuten työtä tai opintoa.
        On aivan onnenpotku siltä osin, että ei oikeestaan täydellisemmin minulle mitoitettua tehtävää olla. Erikoista, että maailmassa sitten välillä hyviäkin asioita yllättää kauheiden joukossa.
        Ainakin minut on saatu mielekkään asian pariin. On viimeisen päälle motivoivaa enemmän kuin mikään voisi olla, Vaikka en ole vielä saanut mitään aikaiseksi kuin vasta ajatuksen tasolla. Mutta riittää ajattelemista niin etten enää ehdi analysoida auttavia puhelimia. Että onnenpotku heillekin.

        "poiuytredfghj"

        "poiuytredfghj"

        Aion tehdä tätä nyt pidempäänkin kaiket päivät.
        Että tämmöinen käänne,
        Äitikin toimitti minulle kyniä.

        "poiuytrdfghjm"


    • Anonyymi

      Mulla on vieläkin semmonen olo, että jos soittaisi auttavaan puhelimeen sieltä tulis vain huonoa emootiota, mikä mun mielestä on ristiriitaista palvelun tarkoituksen kanssa. En millään meinannut uskoa sitä todeksi, mutta totta se on, huonoa emootiota siellä on jaossa.


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Soittaja joutuu kantamaan heidän emotionaalista kuormaansa. Ymmärtämään mistä kaikista syistä he ovat emotionaalisesti niin ikäviä. Ymmärrettävää, mutta on väärin että emotionaalisesti ymmärtäjä osapuoli joutuu maksamaan ja kuorimittumaan emotionaalisesti.


        "poiuytredfghj"


    • Anonyymi

      Mä oon saanu vanhempanikin kannattamaan uutta tehtävääni,


      "poiuytredfghj"

      • Anonyymi

        Tää mun uus idea on siitä hyvä että siinä ei ehkä edes ole niin oleellista onko joku narsisti tai ei.


        "poiuytrfdfghjk"


    • Anonyymi

      Luuri olis lyntänny täysin kaiken mun hyvän ajattelun ja alistanu emotionaaliselle kaltoinkohtelulle kokonaan. Mulle käsittämätön kokemus.


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Aha, sekö oli kaltoinkohtelua, kun emotionaalisesti ihmettelivät, kun kutsut äitiäsi noita-akaksi ja narsistiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, sekö oli kaltoinkohtelua, kun emotionaalisesti ihmettelivät, kun kutsut äitiäsi noita-akaksi ja narsistiksi?

        No mutta kun ero minussa sinuun ja heihin on siinä, etten mä vihaa noita-akkoja enkä narsisteja ja olen hyvin iloinen siitä, että en halua mitään pahaa noita-akoille tai narsisteille.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta kun ero minussa sinuun ja heihin on siinä, etten mä vihaa noita-akkoja enkä narsisteja ja olen hyvin iloinen siitä, että en halua mitään pahaa noita-akoille tai narsisteille.


        "poiuytredfghj"

        Usko tai älä niin olen jopa kyläillyt aivan oikean noidan luona aikoinaan.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko tai älä niin olen jopa kyläillyt aivan oikean noidan luona aikoinaan.

        "poiuytrfdfgh"

        Hienoa! Minäkin narsistin luona :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta kun ero minussa sinuun ja heihin on siinä, etten mä vihaa noita-akkoja enkä narsisteja ja olen hyvin iloinen siitä, että en halua mitään pahaa noita-akoille tai narsisteille.


        "poiuytredfghj"

        Jo joku hallitsee toisen tunteita ylettömästi, ei asiaa voi saada korjaantumaan yhtään kritisoimatta ja just tollanen narsisti tai noita-akka voi olla sopiva kritiikki, kunhan ei tahdo henkilölle mitään pahaa.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo joku hallitsee toisen tunteita ylettömästi, ei asiaa voi saada korjaantumaan yhtään kritisoimatta ja just tollanen narsisti tai noita-akka voi olla sopiva kritiikki, kunhan ei tahdo henkilölle mitään pahaa.


        "poiuytrdfghj"

        olen jokseenkin sovussa äitini kanssa. Hän kannattaa uutta projektiani.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa! Minäkin narsistin luona :)

        Sepä hienoa ! Ottakaamme myönteinen emootio käyttöön.
        Siis ihan oikeesti mä tunnen myönteisempiä emootioita jos voin vaikka sanoo, että joku on ihan hirvee, mutta rakastan häntä silti, kun niin että mun pitäis kokemuksen vastaisesti selitellä että hän on kaikin puolin aivan mukava ja elää emotionaalisessa valeessa..


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä hienoa ! Ottakaamme myönteinen emootio käyttöön.
        Siis ihan oikeesti mä tunnen myönteisempiä emootioita jos voin vaikka sanoo, että joku on ihan hirvee, mutta rakastan häntä silti, kun niin että mun pitäis kokemuksen vastaisesti selitellä että hän on kaikin puolin aivan mukava ja elää emotionaalisessa valeessa..


        "poiuytrdfghj"

        Minä olen päättäny että tunteen autenttisuudesta tulee loppuelämäntehtäväni, jolle annan kaikkeni.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen päättäny että tunteen autenttisuudesta tulee loppuelämäntehtäväni, jolle annan kaikkeni.


        "poiuytrdfghj"

        Eikä mun vanhemmillakaan ole ollut mitään tätä aikomustani vastaan. Opiskelen täyttä häkää emootioteorioita intohimoisesti.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta kun ero minussa sinuun ja heihin on siinä, etten mä vihaa noita-akkoja enkä narsisteja ja olen hyvin iloinen siitä, että en halua mitään pahaa noita-akoille tai narsisteille.


        "poiuytredfghj"

        Minkä takia otit tämän "noita-akan" kritisoimisen puheenaiheeksi luurissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia otit tämän "noita-akan" kritisoimisen puheenaiheeksi luurissa?

        Alunpitäen siksi, että he esittivät kysymyksiä läheisistäni kun kartoittivat tilannettani.
        Että miks minulla ei sillon ollut ketään. Niin selitin, että siksi ei oo kun ovat sellaisia kuin ovat. Mutta selitys ei oikeen kelvannu heille,


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alunpitäen siksi, että he esittivät kysymyksiä läheisistäni kun kartoittivat tilannettani.
        Että miks minulla ei sillon ollut ketään. Niin selitin, että siksi ei oo kun ovat sellaisia kuin ovat. Mutta selitys ei oikeen kelvannu heille,


        "poiuytredfgh"

        Että niinku äiti on tai ainakin oli semmonen noita-akan tapainen.


        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että niinku äiti on tai ainakin oli semmonen noita-akan tapainen.


        "poiuytresdfgh"

        Minulla tullee vielä ok välitkin noita-akkani kanssa.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tullee vielä ok välitkin noita-akkani kanssa.


        "poiuytrfdfghj"

        Täytyy vaan kehittää omia taikavoimiani riittävästi.


        "poiuytrdfghj"


    • Anonyymi

      ne luurit jää pitkälti minusta jälkeen emootio-oppineisuudessaan.


      "poiuytredfghj"

    • Anonyymi

      Mitä???? Onko äitisi yhä elossa? Hänen täytyy olla jo suomen iäkkäin nainen ja äiti kun sinäkin täytät piakkoin 80v!

      • Anonyymi

        Niin tähän ikään mennessä opimme paljon emootioista näin sata vuotiaina.


        "poiuytrghjk"


    • Anonyymi

      Luurissa opetettiin tapoja joilla saa varmasti ajateltua ajatuksensa umpisolmuun pelkoon. Näin on näreet. Kuka tahansa niin käyttäisi mieltään kuin minua ohjattiin, päätyis umpisolmuun. Osaan perustella hyvin. Mutta tuosta ajatustilasta ulospääsy ei ole helpoin tehtävä.


      "poiuytredfghj"

      • Anonyymi

        Aspergerit kokevat, näkevät ja tuntevat ympäröivän maailman toisin kuin muut.


    • Anonyymi

      Minä olen päättänyt etten ikinä loppuelämässäni ota vastaan varsinaista keskusteluapua. Tuntuu tosi hyvältä selittää yksinään kuin hirveän paha asia keskusteluapu onkaan.
      Ainoa keskusteluapu josta pidän on se että mun kanssa yksinkertaisesti ollaan täysin samaa mieltä. Eri on sitten toista henkilöä koskeva keskustelu jolloin on mun vuoro olla hänen kanssaan samaa mieltä. Ja sitten yleinen keskustelu, jossa jokainen voi olla omaa mieltään, Pääsääntöisesti noin,


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Keskusteluapu on paha asia koska se antaa karmaisevan hirvittävän tilaisuuden ja mahdollisuuden hädässä olevan ihmisen manipulointiin, mikä on hirveän paha asia,
        Keskusteluapu voisi olla ok vain mikäli keskustelija on riittävän tietoinen tunnistamaan ettei harjoita huomaamattomastikaan emotionaalista manipulointia edes emotionaalisella tasolla.
        Mä jouduin valtaisan emotionaalisen manipulaation kohteeki mikä oli kauheimpia koskaan kokemiani asioita.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusteluapu on paha asia koska se antaa karmaisevan hirvittävän tilaisuuden ja mahdollisuuden hädässä olevan ihmisen manipulointiin, mikä on hirveän paha asia,
        Keskusteluapu voisi olla ok vain mikäli keskustelija on riittävän tietoinen tunnistamaan ettei harjoita huomaamattomastikaan emotionaalista manipulointia edes emotionaalisella tasolla.
        Mä jouduin valtaisan emotionaalisen manipulaation kohteeki mikä oli kauheimpia koskaan kokemiani asioita.


        "poiuytrdfghj"

        Kaikki ei koe keskustelua noin kamalaksi, ei mun äitikään.
        Minä tykkään omista ajatuksistani eniten itsekseni. En mä siihen mitään pirun keskustelijaa tarvitse sotkemaan kaiken. Jos tarvin ajatuksia omieni lisäksi voin hakea vaikka kirjoista,
        Muuten tykkään kyllä olla sosiaalinen.

        "poiuytfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei koe keskustelua noin kamalaksi, ei mun äitikään.
        Minä tykkään omista ajatuksistani eniten itsekseni. En mä siihen mitään pirun keskustelijaa tarvitse sotkemaan kaiken. Jos tarvin ajatuksia omieni lisäksi voin hakea vaikka kirjoista,
        Muuten tykkään kyllä olla sosiaalinen.

        "poiuytfdfghjk"

        Jos olen kiinnostunu kehittelemään omia ajatuksiani jollain tavalla, niin haluan kehittää niitä just sillä tavalla enkä millään muulla tavalla.
        Ihaninta mun elämässä on tää pieni homma jossa voin ajatella ihan niin luovasti kuin tykkään ja kyseenalaistaa mitä kyseenalaistan.


        "poiuytrdsdfghj"


      • Anonyymi

        Eli olisit ollut tyytyväinen, kun luurissakin oltaisiin keskusteltu äidistäsi noita-akkana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olisit ollut tyytyväinen, kun luurissakin oltaisiin keskusteltu äidistäsi noita-akkana.

        joo koska minun kokemuksenihan äidistäni siinä oli kyseessä. Ja tunnen äitini, ettei hän siitä mitään piittaa jos häntä sanon noita-akaksi,
        Kauheeta aliarviointia luurivastaajilta ihan kuin en itse tietäisi voinko äitiäni sanoa noita-akaksi,

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo koska minun kokemuksenihan äidistäni siinä oli kyseessä. Ja tunnen äitini, ettei hän siitä mitään piittaa jos häntä sanon noita-akaksi,
        Kauheeta aliarviointia luurivastaajilta ihan kuin en itse tietäisi voinko äitiäni sanoa noita-akaksi,

        "poiuytrdfghj"

        Siis oleellisinta kaikessa on se vahingollinen taustaemootio kuten tuossa tapauksessa aliarviointi mikä sitten jää oleellisimmaksi vaikutelmaksi puhelusta minulle: aliarvioiva emootio.


        "poiuytresdfgh"


    • Anonyymi

      Eihän sillä nyt muuten ole mitään väliä käytetäänkö sanaa noita-akka tai ei.
      Vastaaja pitäisi viestiä näin: "Koska minä emootiollani tunnen että olet älykäs ihminen, niin luotan siihen että nimike jolla äitiäsi kutsut on juurikin asiaankuuluva vaikka minä en tietäisikään miksi. "

      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Tollasta asennetta niinku olisin odottanu.

        "poiuytrdfgh"


    • Anonyymi

      Mutta kun heille ei riitä edes älykkäältä kuulostaminen.
      Mulle vastattiin näin: "Niin kyllähän sä ihan älykkäältä kuulostat mutta..."
      Mitä ihmeen muttia , miksi ei riitä edes älykkäältä kuulostaminen ?


      "poiuytredfghj"

      • Anonyymi

        Kaikki ketkä soittavat sinne luuriin ovat hulluja vaikka kuulostaisivat älykkäälle ?
        Noh, tietyllä tapaa joo lienevätkin oikeassa, kyllähän mun järki nyt sanoo ettei semmosiin luureihin älykkään ihmisen kannata soittaa.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ketkä soittavat sinne luuriin ovat hulluja vaikka kuulostaisivat älykkäälle ?
        Noh, tietyllä tapaa joo lienevätkin oikeassa, kyllähän mun järki nyt sanoo ettei semmosiin luureihin älykkään ihmisen kannata soittaa.

        "poiuytrdfgh"

        Siis jos mulle nyt soittaisi kuka tahansa ja selittäisi että äitinsä on noita-akka, niin ei mulla kyllä tulis mieleen siitä häntä mitenkään huomauttaa,
        MIstäds minä tiedän onko jonku äiti noita-akka. Ajattelisin vaan että kai hän itse tietää mistä puhuu.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos mulle nyt soittaisi kuka tahansa ja selittäisi että äitinsä on noita-akka, niin ei mulla kyllä tulis mieleen siitä häntä mitenkään huomauttaa,
        MIstäds minä tiedän onko jonku äiti noita-akka. Ajattelisin vaan että kai hän itse tietää mistä puhuu.


        "poiuytrdfghj"

        Heillä on niinku koko aika kaikki pahat mielessä (ennen kaikkea hirveä ennakkoluuloisuus) niin että munkin mieli alko täyttyä semmosella epämääräisellä "pahalla". Siksi ei olis ikinä pitäny soittaa.


        "poiuytredfghj"


    • Anonyymi

      Siksi ihan vaikka Favebook on kivempi, Ihmiset ei ole mitenkään hirveen ennakkoluuloisia esim. siellä. Siis päinvastoin uskaltaisivat ihan naimisiinmenopäätöksen tehdä pelkästään tsekkaamalla että valokuvat näyttää ookoolle.

      "poiuytrdfghj"

    • Anonyymi

      He arvosteli mua ni minä arvostelen siksi heitä kans,
      Ja mä en suostu väitteleen kuin väittelyjä, joissa parempi perustelu voittaa, ei asema.
      Esim tämä noita-akka asiakin. Heidän tulee perustella millä perustein ei saa käyttää sanaa noita-akka. Ja minä sitten perustelen millä parustein saa, ja sitten parempi perustelu on voittanut.


      "poiuytrdfgh"

      • Anonyymi

        Ja kyllä minusta nyt tulee hyvä perustelija kun kaiket päivät luen vain professorien kirjoituksia etenkin neurologian ja filosofian professoreiden.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä minusta nyt tulee hyvä perustelija kun kaiket päivät luen vain professorien kirjoituksia etenkin neurologian ja filosofian professoreiden.


        "poiuytrdfgh"

        Mulla jää nyt tanssiminen ja maalaaminen vähemmälle kun suuntaudun nyt täysipäisemmin näihin professorien juttuihin kokonaan.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla jää nyt tanssiminen ja maalaaminen vähemmälle kun suuntaudun nyt täysipäisemmin näihin professorien juttuihin kokonaan.


        "poiuytrdfgh"

        Vanhempien kanssa menee emotionaalisella tasolla todella huonosti, mutta kuitenkin periaatteessa tavallaan tukevat ajatustani tässä ajattelijaksi ryhtymisessä. Ja äitikin tuossa puhelimessa tokaisi jotain semmosta että ajattele vaan niinku itse haluat, kun meinasin tässä jotain yleisiä tieteellisiäkin käsityksiä alkaa kyseenalaistamaan ja laittaa asiat uuteen järjestykseen.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempien kanssa menee emotionaalisella tasolla todella huonosti, mutta kuitenkin periaatteessa tavallaan tukevat ajatustani tässä ajattelijaksi ryhtymisessä. Ja äitikin tuossa puhelimessa tokaisi jotain semmosta että ajattele vaan niinku itse haluat, kun meinasin tässä jotain yleisiä tieteellisiäkin käsityksiä alkaa kyseenalaistamaan ja laittaa asiat uuteen järjestykseen.


        "poiuytrdfghj"

        Mutta siellä luurissa on niin epätieteellisiä käsityksiä että niillä ei kyllä pitkälle pötkitä ajattelussa,


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siellä luurissa on niin epätieteellisiä käsityksiä että niillä ei kyllä pitkälle pötkitä ajattelussa,


        "poiuytrdfgh"

        Eikö he niinkuin ymmärrä että eihän minusta tulisi minkään sortin ajattelijaa jos esim alistuisin vanhempieni kuluneisiin kangistuneisiin käsityksiin ?
        Minun kuuluu keksiä uusia käsityksiä joita voin esittää heille. Niinhän päin kehitys kulkee

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö he niinkuin ymmärrä että eihän minusta tulisi minkään sortin ajattelijaa jos esim alistuisin vanhempieni kuluneisiin kangistuneisiin käsityksiin ?
        Minun kuuluu keksiä uusia käsityksiä joita voin esittää heille. Niinhän päin kehitys kulkee

        "poiuytredfghj"

        Ja muutenkin siis kyllä he siellä luureissa tosiaan torjuu tieteellisesti ihan käyttökelpoisiakin ajatuksia,
        He haluavat jokaisen kenties ajattelevan kuin tämän hetken terveyskeskuspsykologi, vaikka psykologilla ei olisi käsitystä uudemmasta tutkimuksesta.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muutenkin siis kyllä he siellä luureissa tosiaan torjuu tieteellisesti ihan käyttökelpoisiakin ajatuksia,
        He haluavat jokaisen kenties ajattelevan kuin tämän hetken terveyskeskuspsykologi, vaikka psykologilla ei olisi käsitystä uudemmasta tutkimuksesta.

        "poiuytrdfghj"

        Mun mielestä se luuri toimii enemmän kuin "ajattelukontrolli" kuin uusia ratkaisuja ongelmatilanteisiin etsijä. Siksi se voi tuottaa ahdistusta, jossa sen muka piti ikäänkuin auttaa.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä se luuri toimii enemmän kuin "ajattelukontrolli" kuin uusia ratkaisuja ongelmatilanteisiin etsijä. Siksi se voi tuottaa ahdistusta, jossa sen muka piti ikäänkuin auttaa.


        "poiuytrdfghj"

        Mulla ainakin on vähiten ahdistunut olo silloin kun tuntuu että ajatuksella ja tunteella on paljon tilaa liikkua.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ainakin on vähiten ahdistunut olo silloin kun tuntuu että ajatuksella ja tunteella on paljon tilaa liikkua.


        "poiuytrdfghj"

        Se on kauheen ahdstavaa niinku siellä luurissa voidaan muutamasta lauseesta tivata vuosikausia.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempien kanssa menee emotionaalisella tasolla todella huonosti, mutta kuitenkin periaatteessa tavallaan tukevat ajatustani tässä ajattelijaksi ryhtymisessä. Ja äitikin tuossa puhelimessa tokaisi jotain semmosta että ajattele vaan niinku itse haluat, kun meinasin tässä jotain yleisiä tieteellisiäkin käsityksiä alkaa kyseenalaistamaan ja laittaa asiat uuteen järjestykseen.


        "poiuytrdfghj"

        Niinpä. Vanhempasi ovat olleet jo haudassa vuosikymmeniä. Kutenka se kommukaatsio edellen kulkee?


    • Anonyymi

      äiti tuntuu petkuttavan kaikessa menossa ei olle mitään järkeä


      "poiuytrdfghj"

    • Anonyymi

      Mä olen ihan järkyttynyt.
      Eihän kirjastosta tarvi kuin lainata muutama kirja tajutakseen ettei niissä vuosien luurikeskusteluissa ollut vähäisintäkään järkeä, eikä kukaan siellä huomannut.
      Uskomatonta ja järkkyä


      "poiuytrdfghjk"

      • Anonyymi

        Montako vuotta sua on jo järkyttänyt ne luurikeskustelut, kun jatkuvasti jaksat niistä jankuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako vuotta sua on jo järkyttänyt ne luurikeskustelut, kun jatkuvasti jaksat niistä jankuttaa?

        Monta vuotta ovat järkyttäneet ja järkyttävät edelleen. Kokemus tuntuu melko käsittämättömältä.
        Mulle ei siis ikinä tullu mieleenkään että ihmiset vois olla oikeesti niin tietämättömiä. Se tulkinta ei mulle tullu ollenkaan mieleenkään, joten kästin kaiken väärin.

        Esimerkiksi siellä puhelimessa ihmiteltiin kuvia joita näen,
        kaikki alkoi siitä kuin jopa tohtoriksi asti oppinut ihminen muussa yhteudessä ihmetteli kuvia joita näen kun keskustelen puhelimessa. Minua kaikki pelotteli semmosella kauheella emootiolla, että mitä ihmeen kuvia minä näen. Isäni myös.
        Luen tässä juuri tunnetuimpien neurotieteilijän kirjaa, josta ilmenee että ihminen ajattelee niin, että aivot käsittelevät eri tavoin kuvia.
        Mä sitten selittelin kaikki vuodet sinne luuriin, että eihän se mun kuvien näkemimen voi loppua kuin lopettamalla ajattelemisen kokonaan.
        Siis aivan samaa touhua kuin hölmöläiset kantaa säkillä valoa taloon jossa ei ole ikkunoita. Järkkyä.

        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta vuotta ovat järkyttäneet ja järkyttävät edelleen. Kokemus tuntuu melko käsittämättömältä.
        Mulle ei siis ikinä tullu mieleenkään että ihmiset vois olla oikeesti niin tietämättömiä. Se tulkinta ei mulle tullu ollenkaan mieleenkään, joten kästin kaiken väärin.

        Esimerkiksi siellä puhelimessa ihmiteltiin kuvia joita näen,
        kaikki alkoi siitä kuin jopa tohtoriksi asti oppinut ihminen muussa yhteudessä ihmetteli kuvia joita näen kun keskustelen puhelimessa. Minua kaikki pelotteli semmosella kauheella emootiolla, että mitä ihmeen kuvia minä näen. Isäni myös.
        Luen tässä juuri tunnetuimpien neurotieteilijän kirjaa, josta ilmenee että ihminen ajattelee niin, että aivot käsittelevät eri tavoin kuvia.
        Mä sitten selittelin kaikki vuodet sinne luuriin, että eihän se mun kuvien näkemimen voi loppua kuin lopettamalla ajattelemisen kokonaan.
        Siis aivan samaa touhua kuin hölmöläiset kantaa säkillä valoa taloon jossa ei ole ikkunoita. Järkkyä.

        "poiuytresdfgh"

        En ihmettele yhtään, kun ovat puuttuneet siihen "kuvien näkemiseen". Normaali henkilö ei näe kuvia keskustelun aikana toisen henkilön kassa. Jos se kuvien näkeminen on mielestäsi normaalia, niin hae siihen apua psykiatriasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihmettele yhtään, kun ovat puuttuneet siihen "kuvien näkemiseen". Normaali henkilö ei näe kuvia keskustelun aikana toisen henkilön kassa. Jos se kuvien näkeminen on mielestäsi normaalia, niin hae siihen apua psykiatriasta.

        Tuo on täysin kahelia tietämättömyyttä. Ainakin neurologian, psykologian ja filosofian Professori kirjoittaa toisin kuin sinä-


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihmettele yhtään, kun ovat puuttuneet siihen "kuvien näkemiseen". Normaali henkilö ei näe kuvia keskustelun aikana toisen henkilön kassa. Jos se kuvien näkeminen on mielestäsi normaalia, niin hae siihen apua psykiatriasta.

        Esiintyy kyvyttömyyttä visualisoida kuvia. Ehkä olet sellainen ja luulet itseäsi jotenkin nornaaliuden perikuvaksi vaikka asia inkin päinvastoin.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esiintyy kyvyttömyyttä visualisoida kuvia. Ehkä olet sellainen ja luulet itseäsi jotenkin nornaaliuden perikuvaksi vaikka asia inkin päinvastoin.


        "poiuytrfghj"

        Ehkä sitten professoreilla esiintyy aivoissaan enemmän kuvienkäsittelyä.


        "poiuytrdfghjk"


    • Anonyymi

      Minä en oikeestaan juuri muuta enää luekaan kuin Professorien tekstejä.
      Lähes kaikki muu ärsyttää aivojani inhottavasti .


      "poiuytrdfgh"

      • Anonyymi

        Mulle tulee niin inhottivia kuvia katseltavaksi kaikesta muusta paitsi Professorien kirjoituksista.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tulee niin inhottivia kuvia katseltavaksi kaikesta muusta paitsi Professorien kirjoituksista.


        "poiuytredfghj"

        Tässäkin ketjussa on 76 kommenttia, eikä ainutkaan ole professorien kirjoittama.


    • Anonyymi

      Itsekin huomannut, sekä täällä että muualla, että keskityttäisiin mieluusti herttaisen yhdentekeviin seikkoihin ja tyhmimmillään mennään henkilökohtaisuuksiin, jotka katson tai voidaan katsoa henkilökohtaisiksi asioiksi joihin muilla ei ole asiaa tai nokan kopauttamista. Tyhmyys se vain vallitsee.

    • Anonyymi

      Minä olen nyt saanut sellaisen älyllisen haasteen, että jos innostun siinä eiköhän sitten jo isäkin ole ylpeä.

      "jhgfdrtyuiop"

      • Anonyymi

        Tosiaan älyllisen haasteen! Molemmat vanhempasihan kuolivat jo 1900 luvun loppuvuosikymmeninä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe