Naurettavan neuvostoliittolaismaista

Anonyymi

nysväystä Ratikka-allianssilta. Ajatelkaa nyt tätä, Sampolan risteystä on tehty jo kolme vuotta (nyt tulee täyteen) eikä ole valmis vieläkään eikä kyllä tulekaan valmiiksi tällä vuosiluvulla, hyvä jos ensi vuonnakaan. N-liiton aikana Tallinnassa ja Leningradissa suomalaiset naureskeltiin kun samat työmaat olivat kesken kesän toisensa jälkeen mutta eipä naurata enää.

Siellä liikkuu ulkomaalaisiakin ja mitähän mahtavat tuumia näkemästään kun tuollainen lopultakin pieni risteys ei näytä valmistuvan koskaan. Siinä menee Tampereen ja koko Suomenkin maine.

101

138

Vastaukset

  • Aamulehdessä oli kuva risteyksesta 1970-luvulta ja anaimaatio miten se oli muuttumut. No, kiskot tulleet ja puut kasvaneet. Sitä olisi sitten pitänyt ihastella.

    • Muttaa kun menee paikalle siihen valoristeykseen niin kuoppia ympäri risteyksen ja barrikadeja + jo pahoin pölyttyneitä puomej, irtokiviä ja roinaa piisaa. Tällä menolla ei ole todellakaan valmis vielä silloinkaan kun ratikka alkaa liikennöimään elokuu -21.


  • Ei ole rakennettu vielä kolmea vuotta, vaan vasta jotain 2,5 vuotta ja kahden vuoden päästä elokuussa on valmis. Pitihän se olla kaikkien tiedossa, että rakentaminen kestää 4 vuotta.

    • Daa. Kommunistisen Tampereen asukas esittää ylpeänä, että neljän vuoden valmistumisaika tarkoittaa että jokaista kohtaa nysvätään neljä vuotta.


    • Kauan kestää jos yhtä risteystä tehdään aika kevät 2017 - syksy 2021. Siinä kertyy yhteensä VIISI kesä. Jos tuo on sinusta ihan OK niin vanha Neuvostoliitto on silloin sinun ihannevaltiosi.

      Tokkopa silloin vuosikymmenet sitten kun risteys on alunperin tehty on noin kauan siinä samalla paikalla tunaroitu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Daa. Kommunistisen Tampereen asukas esittää ylpeänä, että neljän vuoden valmistumisaika tarkoittaa että jokaista kohtaa nysvätään neljä vuotta.

      Nykyään tampere näyttää ihan 70- luvun neuvostokaupungilta..autoja ja ihmisiä ei näy kuin siellä täällä vain ainoastaan joukkoliikennettä tosiaan älyllisesti köyhä ja virikkeetön ...kaupungissa pitäis olla helppo asioida ja liikkua myös omalla autolla joita käyttävät yleisesti maksavat asiakkaat jota ylläpitävät palveluita ja tuovat rahaa yrityksille...


    • Kukaan ei osanut ajatella , että sen yhden kohdan saaminen ,samassa kohdassa valmiiksi kestää sen neljä vuotta.


  • Kyllä on kaikki mennyt taas ihan pieleen. Mistään ei koskaan tuu mitään!

  • "Siellä liikkuu ulkomaalaisiakin ja mitähän mahtavat tuumia näkemästään kun tuollainen lopultakin pieni risteys ei näytä valmistuvan koskaan. "

    Ulkomaalaisethan niitä on tekemässä isolta osin.

    Aloitusviesti ei ollut kyllä tämän osaston älyllisimpiä, jonkinlainen turha purkaus vain väkisin tehtyä asiaa. Yritä avaaja parempaa ensi kerralla.

    • Ei ne ulkomaalaiset turistit viivy niin kauaa, että kerkiäisivät seuraamaan, miten kauan jonkun kohteen valmistuminen kestää. Sen sijaan turistit näkevät ratikkatyömaita omilla kotikonnuillaan, kun niitä rakennetaan vähän joka puolella maailmaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei ne ulkomaalaiset turistit viivy niin kauaa, että kerkiäisivät seuraamaan, miten kauan jonkun kohteen valmistuminen kestää. Sen sijaan turistit näkevät ratikkatyömaita omilla kotikonnuillaan, kun niitä rakennetaan vähän joka puolella maailmaa.

      -----Ei ne ulkomaalaiset turistit viivy niin kauaa, että kerkiäisivät seuraamaan, miten kauan jonkun kohteen valmistuminen kestää.----

      Joo, kaikki eivät kulje koko ajan naula päässä. Osa on niin selvänä, että muistaa miten tätäkin kohtaa kuokittiin jo silloin muutama vuosi sitten kun tässä kohtaa viimeksi kuljin. Kyllä asiat huomioitiin niin Tallinnassa kuin L-gradissa, Viipurissa yms. Selityksenä oli aina se kun "meillä täällä on täystyöllisyys ja kova työvoimapula". Hah !


  • Järkyttävää kommunismia.

    • Kovin suurella tehokkuudella ei näytä hommaa tehtävän


    • Kuinkahan ne työpaikat on täytetty?


  • Sitä minäkin olen ihmetellyt, että miksi ei tehdä kerralla valmista. Täytetään ja paikataan pari kuoppaa ja taas häivytään muualle ja tullaan kuukausien kuluttua takaisin tekemään taas joku pikku homma kunnes jälleen häivytään.

    Eikö Alliannsi voisi palkata vaikka jonkun pikku-urakoitsijan jolle annetaan käteen työlista mitä tehdä ja sillä selvä, kerralla kuntoon.

  • Toinen paha risteys on Itsen.kadun-Tammelan puistokadun risteys. Kiskot tulivat siihen jo yli vuosi sitten mutta ikäänkuin mitään ei olisi sen jälkeen siinä tapahtunut. Sama sekasotku kuin viime syksynäkin.

  • Kannattaa ottaa suoraan allianssiin yhteyttä ja kertoa, miten hommat tulisi tehdä. Siellä osataan kyllä antaa oikea arvo niille neuvoille.

    • Kyllä ne sen tietää mutta eivät välitä. Kun rakennusliike tekee ison kohteen niin paikat ja ympäristöt valmistuu saman tien, ei niitä korjailla vuosikausia hissuksiin yksi monttu kerrallaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä ne sen tietää mutta eivät välitä. Kun rakennusliike tekee ison kohteen niin paikat ja ympäristöt valmistuu saman tien, ei niitä korjailla vuosikausia hissuksiin yksi monttu kerrallaan.

      Ei pidä paikkaansa. Hämeenkadun ja Tuomiokirkonkadun kulmassa oleva kerrostalo on ollut remontissa jo vuositolkulla eikä loppua näy. Tietääkseni siinäkin on joku rakennusliike tekemässä?


    • Miksi ottaa yhteyttä, jos lopputulos on ennalta selvä? "Osataan antaa oikea arvo" 😁


    • Eipä sitten juurikaan kannata


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa. Hämeenkadun ja Tuomiokirkonkadun kulmassa oleva kerrostalo on ollut remontissa jo vuositolkulla eikä loppua näy. Tietääkseni siinäkin on joku rakennusliike tekemässä?

      Älä höpäjä, vasta vahän yli vuoden ja kun valmistuu ensi talvena niin valmistuu KERRALLA eikä pritkutellen monen vuoden aikana. Siinä sentäs tehdään kahta lisäkerrosta eli pikkasen on työmaa isompi kuin yhden risteyksen viimeistely.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa. Hämeenkadun ja Tuomiokirkonkadun kulmassa oleva kerrostalo on ollut remontissa jo vuositolkulla eikä loppua näy. Tietääkseni siinäkin on joku rakennusliike tekemässä?

      Turhaa höpinää ja selvää valetta


    • Anonyymi kirjoitti:

      Turhaa höpinää ja selvää valetta

      Höpinöitä ja valeita ovat vain sinun mutinasi. Asun tuosta kerrostalotyömaasta n. 300 m päässä ja tehty on vasta tuskin 1½ vuotta ja tehdään vauhdilla. On eri kokoluokan työmaa kuin vaivainen pikku risteys. Mutta jos et sitä tajua niin omapahan on häpeäsi, sori.


    • Asiakaspalveluksessa olevan pitää ymmärtää valittajaa ja olla sen kanssa samaa mieltä.


    • Siten, että viisi miestä seisoo piirissä keltaiset liivit päällä. Liikettä on vaikeata havaita


    • Anonyymi kirjoitti:

      Siten, että viisi miestä seisoo piirissä keltaiset liivit päällä. Liikettä on vaikeata havaita

      Tämä on ollut yleinen näky työmaalla


    • Älähän renki keuhkoa. Veronmaksajat kyselevät veroeurojensa perään. Lienee sallittua


    • Arveletko, että allianssi on jonkilainen aivokeskittymä, jonka ulkopuolella ei ole mitään aivotoimintaa?


  • Nyt siis jotkut alkaa valittamaan Sampolan risteyksestä, kun Tuulensuu tuli valmiiksi. Vielä keväällä Tuulensuu oli ratikan tärkein yksittäinen kohde ja sen keskeneräisyys maailman pahin asia. Nyt valittajat ovat siis muuttaneet Kalevaan?

    • Ei sitten muuta syytä tule mieleen?


  • Kun ei siitä risteyksestä saada pois vietyä edes selviä kivi- ja asfalttikasojakaan. Jo pieni siistiminen parantaisi näkymää kummasti.

    • Hiljalleen, kunnon sotamies Sveijkin asenteella hyvä tulee


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hiljalleen, kunnon sotamies Sveijkin asenteella hyvä tulee

      Näillä mennään


    • Anonyymi kirjoitti:

      Näillä mennään

      Kannattaa lukea: Jaroslav Hasek, kunnon sotamies Svejkin seikkailut ensimmäisessä maailmansodassa


    • Epistä! Täällä yritetään ruikuttaa siitä, ettei valmista tule ja kaikki menee pieleen, ja sitten tänne laitetaan tietoa. Lopeta!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Epistä! Täällä yritetään ruikuttaa siitä, ettei valmista tule ja kaikki menee pieleen, ja sitten tänne laitetaan tietoa. Lopeta!

      Toisinaan tulee tietoakin. Yleensä vain nälvitään kysyjää


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toisinaan tulee tietoakin. Yleensä vain nälvitään kysyjää

      No sillä yhdellä reppanalla on tapana nimitellä kyselijäpösilöksi kaikkia, jotka kysyy jotain mihin se ei osaa vastata, mutta ei sen hölmöyttä pidä kaikkiin yleistää.


  • Kyllä aloittajan olisi pitänyt itse alkaa hommiin. Besserwisserit osaavat kaiken aina parhaiten.

    • Kaikilla elämän aloilla on besserwisserinsä


    • Aloittajalla oli hyvin paha mieli siitä, että risteys ei tule valmiiksi tänä vuonna, eikä varmaan ensi vuonnakaan. Ja hips - reilu kaksi viikkoa kiukuttelun jälkeen risteys tuli valmiiksi.

      Normaali reaktio olisi todeta, että hieno juttu ja onneksi olin väärässä. Noh, ei nyt puhuta normaaleista näiden tapausten kohdalla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Aloittajalla oli hyvin paha mieli siitä, että risteys ei tule valmiiksi tänä vuonna, eikä varmaan ensi vuonnakaan. Ja hips - reilu kaksi viikkoa kiukuttelun jälkeen risteys tuli valmiiksi.

      Normaali reaktio olisi todeta, että hieno juttu ja onneksi olin väärässä. Noh, ei nyt puhuta normaaleista näiden tapausten kohdalla.

      Ai joko ilmajohdot on vedetty?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Aloittajalla oli hyvin paha mieli siitä, että risteys ei tule valmiiksi tänä vuonna, eikä varmaan ensi vuonnakaan. Ja hips - reilu kaksi viikkoa kiukuttelun jälkeen risteys tuli valmiiksi.

      Normaali reaktio olisi todeta, että hieno juttu ja onneksi olin väärässä. Noh, ei nyt puhuta normaaleista näiden tapausten kohdalla.

      .... reilu kaksi viikkoa kiukuttelun jälkeen risteys tuli valmiiksi.---

      No meeppäs kattoon ihan omin silmin onko valmis, EI OLE!

      "Sampolan risteystä on tehty jo kolme vuotta (nyt tulee täyteen) eikä ole valmis vieläkään eikä kyllä tulekaan valmiiksi tällä vuosiluvulla,"

      Käy juuri niin kuin avaaja sanoo, ei valmistu tänä vuonna. Valmiissa risteyksessä ei ole aitoja, barrikaadeja, kaistoja suljettuina, valtaisia kuoppia heti ajoradan vieressä jne. kaikkea kivaa. Ainakin eilin vielä n. 18:30 oli tilanne tämä ja tuskin on siitä valmistunut. Niin elleivät ne esteet, aidat ja kuopat kuulu valmiiseen risteykseeen eli ovat jäämässä pysyvästi. Siinä tapauksessa en puhu mitään.

      Ei pidä uskoa kritiikittä kaikkea mitä Allianssi ja Aamulehti höpäjää vaan varmistaa omin silmin. Todellisuus on monta kertaa satua ja valetta ihmeellisempi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      .... reilu kaksi viikkoa kiukuttelun jälkeen risteys tuli valmiiksi.---

      No meeppäs kattoon ihan omin silmin onko valmis, EI OLE!

      "Sampolan risteystä on tehty jo kolme vuotta (nyt tulee täyteen) eikä ole valmis vieläkään eikä kyllä tulekaan valmiiksi tällä vuosiluvulla,"

      Käy juuri niin kuin avaaja sanoo, ei valmistu tänä vuonna. Valmiissa risteyksessä ei ole aitoja, barrikaadeja, kaistoja suljettuina, valtaisia kuoppia heti ajoradan vieressä jne. kaikkea kivaa. Ainakin eilin vielä n. 18:30 oli tilanne tämä ja tuskin on siitä valmistunut. Niin elleivät ne esteet, aidat ja kuopat kuulu valmiiseen risteykseeen eli ovat jäämässä pysyvästi. Siinä tapauksessa en puhu mitään.

      Ei pidä uskoa kritiikittä kaikkea mitä Allianssi ja Aamulehti höpäjää vaan varmistaa omin silmin. Todellisuus on monta kertaa satua ja valetta ihmeellisempi.

      Yksi lyhyt kaista on suljettu siksi, että kyseinen kaista ei ole vielä käytössä risteyksen ulkopuolella. Risteyksen alueella se on siis valmis. Kuoppia on risteyksen vieressä, muttei sen alueella.

      Risteys on siis valmis, mutta kaikki sen ympärillä ei vielä ole. Joten ei syytä murheeseen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yksi lyhyt kaista on suljettu siksi, että kyseinen kaista ei ole vielä käytössä risteyksen ulkopuolella. Risteyksen alueella se on siis valmis. Kuoppia on risteyksen vieressä, muttei sen alueella.

      Risteys on siis valmis, mutta kaikki sen ympärillä ei vielä ole. Joten ei syytä murheeseen.

      Valmista on ulkopuolellakin ja kun puhutaan risteyksestä niin kyse on koko risteysalueesta joka ulottuu laajemmalle kuin asfaltti. Kuopat kuuluvat risteysalueeseen eli risteykseen. Myös kun ajoratojen välissä olevan pylvään kotelosta roikkuu kaapelia maahan asti niin ei sekään kerro valmiista työstä.

      Juttu muka valmiista risteyksestä oli pelkkä valeuutinen, ei sen vakavampaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yksi lyhyt kaista on suljettu siksi, että kyseinen kaista ei ole vielä käytössä risteyksen ulkopuolella. Risteyksen alueella se on siis valmis. Kuoppia on risteyksen vieressä, muttei sen alueella.

      Risteys on siis valmis, mutta kaikki sen ympärillä ei vielä ole. Joten ei syytä murheeseen.

      -----Risteyksen alueella se on siis valmis. ----

      Unohtui vielä tämä, suljetulta kaistalta puuttuu asfalttiakin osalta matkaa joten ei ole valmista hetikään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      -----Risteyksen alueella se on siis valmis. ----

      Unohtui vielä tämä, suljetulta kaistalta puuttuu asfalttiakin osalta matkaa joten ei ole valmista hetikään.

      Ja muutenkin voidaan sanoa vaikka minkä missä tahansa keskeneräisen työn perusteella sanoa, että risteys ei ole valmis. Eli meille valehdellaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ja muutenkin voidaan sanoa vaikka minkä missä tahansa keskeneräisen työn perusteella sanoa, että risteys ei ole valmis. Eli meille valehdellaan.

      tosi neuvostoliittolainen meininki, valehdellaan aikatauluista ja työtahti sekä työjälki on ala-arvoista, miten nykyään pääsee tälläistä lada-tuotantoa tekemään veronmaksajien rahoilla,
      kaikki raiteet ovat ihan ruosteessa ja yrittäjät joutuvat jättämään vuosikymmenien työn, koska ratikka


    • Anonyymi kirjoitti:

      Valmista on ulkopuolellakin ja kun puhutaan risteyksestä niin kyse on koko risteysalueesta joka ulottuu laajemmalle kuin asfaltti. Kuopat kuuluvat risteysalueeseen eli risteykseen. Myös kun ajoratojen välissä olevan pylvään kotelosta roikkuu kaapelia maahan asti niin ei sekään kerro valmiista työstä.

      Juttu muka valmiista risteyksestä oli pelkkä valeuutinen, ei sen vakavampaa.

      Se on ihan tarkalleen määritelty, mitkä työt kuuluvat risteys alueeseen ja mitkä jonnekin muualle. Ihan normaali käytäntö palastella urakka, jolloin työn etenemisen seuranta maksuliikenne mukaan lukien on helpompaa. Kun tällaisen urakan osan kaikki vaiheet on tehty, niin se vaihe on valmis.

      Toki saa ajatella, että risteys ei ole valmis jos oikein kova tarve siihen on, mutta hieman erikoista se on.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yksi lyhyt kaista on suljettu siksi, että kyseinen kaista ei ole vielä käytössä risteyksen ulkopuolella. Risteyksen alueella se on siis valmis. Kuoppia on risteyksen vieressä, muttei sen alueella.

      Risteys on siis valmis, mutta kaikki sen ympärillä ei vielä ole. Joten ei syytä murheeseen.

      Jos nämä kekkulit varsinaista kiukuttelua haluavat, järjestyy sitäkin


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yksi lyhyt kaista on suljettu siksi, että kyseinen kaista ei ole vielä käytössä risteyksen ulkopuolella. Risteyksen alueella se on siis valmis. Kuoppia on risteyksen vieressä, muttei sen alueella.

      Risteys on siis valmis, mutta kaikki sen ympärillä ei vielä ole. Joten ei syytä murheeseen.

      Onko risteykseen välittömästi liittyvällä slueella vielä tehtävää? Jos on, se ei ole valmis. Valmis on myös valmiin näköinen. Urakka voi olla määritelty miten vain asianhaarat vaativat


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jos nämä kekkulit varsinaista kiukuttelua haluavat, järjestyy sitäkin

      Puolikieliset eivät tajua sanojen merkityksiä. Inkerin karjalaisia tai jotakin


    • Anonyymi kirjoitti:

      Onko risteykseen välittömästi liittyvällä slueella vielä tehtävää? Jos on, se ei ole valmis. Valmis on myös valmiin näköinen. Urakka voi olla määritelty miten vain asianhaarat vaativat

      Valmiin pitää olla myös valmiin näköinen. Viimeistelyt ja siivoukset tehtynä, luovutuskunnossa. Tätä ymmärretään valmiilla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Valmiin pitää olla myös valmiin näköinen. Viimeistelyt ja siivoukset tehtynä, luovutuskunnossa. Tätä ymmärretään valmiilla.

      -----Valmiin pitää olla myös valmiin näköinen. Viimeistelyt ja siivoukset tehtynä, luovutuskunnossa. -----

      Sampolan risteys ei todellakaan ole läheskään valmis. Ehkä kaupunki on ottanut vastaan keskeneräisen työn, maksanut kaikki maksuerät ja tekee lopputyöt veronmaksajan piikkiin. Josko valmistuisi ensi kesänä, neljäntenä kesänä. Vanhassa N-liitossakin työ kävi nopeammin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Onko risteykseen välittömästi liittyvällä slueella vielä tehtävää? Jos on, se ei ole valmis. Valmis on myös valmiin näköinen. Urakka voi olla määritelty miten vain asianhaarat vaativat

      En tiedä. Ei ainakaan näytä siltä, ja sekä tilaaja että toimittaja ovat todenneet alueen olevan valmis. Onko sinulla sellaista tietoa, ettei olisi? Alueen viereiset alueet eivät ole valmiita.


    • Anonyymi kirjoitti:

      En tiedä. Ei ainakaan näytä siltä, ja sekä tilaaja että toimittaja ovat todenneet alueen olevan valmis. Onko sinulla sellaista tietoa, ettei olisi? Alueen viereiset alueet eivät ole valmiita.

      Onko siellä siis muitakin työmaita kuin ratatyömaa? Ne ovat tietysti asia erikseen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      En tiedä. Ei ainakaan näytä siltä, ja sekä tilaaja että toimittaja ovat todenneet alueen olevan valmis. Onko sinulla sellaista tietoa, ettei olisi? Alueen viereiset alueet eivät ole valmiita.

      Kun ihan risteysalueella asfaltilla on puomeja ja barrikadeja esteinä niin ne eivät ole viereistä aluetta, haloo ! Koko katualue on risteysaluetta, myös asfaltoidun alueen viereiset alueet. Turhaa yrittää keksiä juttuja. Kun alueella on keskeneräisyyttä katsoo minne katsoo niin silloin se ei ole valmis eikä tule selittelyin valmiiksi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kun ihan risteysalueella asfaltilla on puomeja ja barrikadeja esteinä niin ne eivät ole viereistä aluetta, haloo ! Koko katualue on risteysaluetta, myös asfaltoidun alueen viereiset alueet. Turhaa yrittää keksiä juttuja. Kun alueella on keskeneräisyyttä katsoo minne katsoo niin silloin se ei ole valmis eikä tule selittelyin valmiiksi.

      Risteyksessä ei näytä olevan keskeneräisyyttä, ja allianssi on kertonut töiden olevan valmiit. Sitten joku räyhää anonyymilla nettipalstalla välittäen, että ei ole, koska sitä ottaa pattiin risteyksen vahvistuminen, kun oli jo toiveissa, ettei risteys valmistu vielä ensi vuonnakaan.

      Eiköhän jokainen asiasta kiinnostunut osaa päätellä, kumpi on oikeassa 😃


    • Anonyymi kirjoitti:

      Risteyksessä ei näytä olevan keskeneräisyyttä, ja allianssi on kertonut töiden olevan valmiit. Sitten joku räyhää anonyymilla nettipalstalla välittäen, että ei ole, koska sitä ottaa pattiin risteyksen vahvistuminen, kun oli jo toiveissa, ettei risteys valmistu vielä ensi vuonnakaan.

      Eiköhän jokainen asiasta kiinnostunut osaa päätellä, kumpi on oikeassa 😃

      Eiköhän jokainen asiasta kiinnostunut osaa päätellä, kumpi on oikeassa kun itse menee paikalle ja katsoo omin silmin. Aidat ja barrikadit eivät kuulu valmiiseen työmaahan. Jos kerron on valmis niin miksei niitä esteitä ole jo viety pois ja avata kaikkia kaistoja. Huvin vuoksiko niitä pidetään siellä valmiilla alueella pilvin pimein.

      Sekoilet kun uskot Aamulehden ja Allianssin valeuutisia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eiköhän jokainen asiasta kiinnostunut osaa päätellä, kumpi on oikeassa kun itse menee paikalle ja katsoo omin silmin. Aidat ja barrikadit eivät kuulu valmiiseen työmaahan. Jos kerron on valmis niin miksei niitä esteitä ole jo viety pois ja avata kaikkia kaistoja. Huvin vuoksiko niitä pidetään siellä valmiilla alueella pilvin pimein.

      Sekoilet kun uskot Aamulehden ja Allianssin valeuutisia.

      Täydentäisin vielä: "Aidat, jätekasat, romut, kuopat, roikkuvat sähköjohdot ja barrikadit yms. sellainen eivät kuulu valmiiseen työmaahan".


    • Anonyymi kirjoitti:

      Risteyksessä ei näytä olevan keskeneräisyyttä, ja allianssi on kertonut töiden olevan valmiit. Sitten joku räyhää anonyymilla nettipalstalla välittäen, että ei ole, koska sitä ottaa pattiin risteyksen vahvistuminen, kun oli jo toiveissa, ettei risteys valmistu vielä ensi vuonnakaan.

      Eiköhän jokainen asiasta kiinnostunut osaa päätellä, kumpi on oikeassa 😃

      Raivostuttava jätkä!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Täydentäisin vielä: "Aidat, jätekasat, romut, kuopat, roikkuvat sähköjohdot ja barrikadit yms. sellainen eivät kuulu valmiiseen työmaahan".

      Jos alue näyttää työmaalta, se ei ole valmis. Puolikieliset opetelkoot sanojen merkitykset


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eiköhän jokainen asiasta kiinnostunut osaa päätellä, kumpi on oikeassa kun itse menee paikalle ja katsoo omin silmin. Aidat ja barrikadit eivät kuulu valmiiseen työmaahan. Jos kerron on valmis niin miksei niitä esteitä ole jo viety pois ja avata kaikkia kaistoja. Huvin vuoksiko niitä pidetään siellä valmiilla alueella pilvin pimein.

      Sekoilet kun uskot Aamulehden ja Allianssin valeuutisia.

      Kannattaa lukea sitä keskustelua mitä käy, niin ei tarvitse kysellä uudelleen asioita, jotka on jo kerrottu.

      Sopiiko se periaate, että jokin ei ole valmis jos jokin muu ei ole valmis, mielestäsi kaikkeen muuhunkin?


    • Anonyymi kirjoitti:

      En tiedä. Ei ainakaan näytä siltä, ja sekä tilaaja että toimittaja ovat todenneet alueen olevan valmis. Onko sinulla sellaista tietoa, ettei olisi? Alueen viereiset alueet eivät ole valmiita.

      Entä alueen sisällä olevat muut alueet? Tai edessä olevat? Eikö se ole vain yksi työmaa alue?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Täydentäisin vielä: "Aidat, jätekasat, romut, kuopat, roikkuvat sähköjohdot ja barrikadit yms. sellainen eivät kuulu valmiiseen työmaahan".

      Liittyvät kyllä ratikkaan, mutta eivät urakkaan. Vähänkö lipsahti!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Liittyvät kyllä ratikkaan, mutta eivät urakkaan. Vähänkö lipsahti!

      Kaiken ratikkaan liittyvän piti kuulua urakkaan 😁


    • Anonyymi kirjoitti:

      Risteyksessä ei näytä olevan keskeneräisyyttä, ja allianssi on kertonut töiden olevan valmiit. Sitten joku räyhää anonyymilla nettipalstalla välittäen, että ei ole, koska sitä ottaa pattiin risteyksen vahvistuminen, kun oli jo toiveissa, ettei risteys valmistu vielä ensi vuonnakaan.

      Eiköhän jokainen asiasta kiinnostunut osaa päätellä, kumpi on oikeassa 😃

      Älä räyhää, eivät muutkaan räyhää 😗


  • Totesin eilen itsekin ne pari kamalan näköistä monttua ihan liikennevalotolppien vieressä. Koska allianssi on ne ratikkatöiden takia kaivanut niin kai sen kuuluu ne peittääkin ennen kuin alue julistetaan valmiiksi, vai eikö jostain syystä kuulu? Ei niitä monttuja ollut ennen ratikkatyön aloittamista.

    • Alue on kaiketi allianssin puolesta valmis. Lienee sovittu niin, että hyväveli-hengessä kaupunki tekee viimeistelyt ja loppusiivoukset niin tällä tavalla ratikkaprojekti pysyy kustannusarviossaan.

      Tarkennan: ei ole kokonaan valmis, on vain allianssin puolesta valmis, sen ei tarvitse tehdä enempää jälkiensä korjaamiseksi. Lopun hoitaa veronmaksaja suoraan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Alue on kaiketi allianssin puolesta valmis. Lienee sovittu niin, että hyväveli-hengessä kaupunki tekee viimeistelyt ja loppusiivoukset niin tällä tavalla ratikkaprojekti pysyy kustannusarviossaan.

      Tarkennan: ei ole kokonaan valmis, on vain allianssin puolesta valmis, sen ei tarvitse tehdä enempää jälkiensä korjaamiseksi. Lopun hoitaa veronmaksaja suoraan.

      Mitähän kaikkea veronmaksaja suoraan makselee?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Alue on kaiketi allianssin puolesta valmis. Lienee sovittu niin, että hyväveli-hengessä kaupunki tekee viimeistelyt ja loppusiivoukset niin tällä tavalla ratikkaprojekti pysyy kustannusarviossaan.

      Tarkennan: ei ole kokonaan valmis, on vain allianssin puolesta valmis, sen ei tarvitse tehdä enempää jälkiensä korjaamiseksi. Lopun hoitaa veronmaksaja suoraan.

      Todennäköisesti allianssi on vastuussa myös niistä risteysalueen ulkopuolisista töistä, ellei sitten ne kuopat liity johonkin kaupungin kunnossapitotyöhön, joka synergian takia on päätetty tehdä samaan aikaan risteysalueen rakentamisen kanssa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Todennäköisesti allianssi on vastuussa myös niistä risteysalueen ulkopuolisista töistä, ellei sitten ne kuopat liity johonkin kaupungin kunnossapitotyöhön, joka synergian takia on päätetty tehdä samaan aikaan risteysalueen rakentamisen kanssa.

      Voihan siellä olla eri toimijoitten kuoppia mutta valmiiksi aluetta voi sanoa vasta kun kaikki kuopat on täytetty ja alue kaunistettu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Voihan siellä olla eri toimijoitten kuoppia mutta valmiiksi aluetta voi sanoa vasta kun kaikki kuopat on täytetty ja alue kaunistettu.

      Olet oikeassa. Puheena oleva alue on jo valmis, mutta sen vieressä olevat alueet eivät ole.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olet oikeassa. Puheena oleva alue on jo valmis, mutta sen vieressä olevat alueet eivät ole.

      Puhutaan ratatyömaasta, ei siellä muuta tehdä kuin ratikan rataa ympäristöineen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Puhutaan ratatyömaasta, ei siellä muuta tehdä kuin ratikan rataa ympäristöineen.

      Olet edelleen oikeassa. Risteyksen alueella työt on saatu valmiiksi, mutta sen vieressä työt jatkuu vielä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olet edelleen oikeassa. Risteyksen alueella työt on saatu valmiiksi, mutta sen vieressä työt jatkuu vielä.

      Elä sinä höpötä, jalkakäytävätkin ovat katualuetta eli tässä tapauksessa risteysaluetta. Ei risteystä ole vain se pinta-ala missä autot liikkuu !


    • Anonyymi kirjoitti:

      Elä sinä höpötä, jalkakäytävätkin ovat katualuetta eli tässä tapauksessa risteysaluetta. Ei risteystä ole vain se pinta-ala missä autot liikkuu !

      En ole väittänyt, että vain se olisi risteysaluetta, missä autot liikkuu.


  • Henkka poikat elina ytttöt
    Teemu poikat

  • Ehdotan että palataan asiaan vuoden päästä, marraskuussa 2020. Josko sitten olisi jo valmis. Kova vaatimus tosin kun aikaa on ollut käytettävissä vain 4 vuotta. Ei Roomaakaan päivässä rakennuttu saatikka Sampolan risteystä.

    • Sitten voidaan toiminnan painopiste siirtää Pirkankadulle


    • On se valmis silloinkin. On jo nyt.


    • Anonyymi kirjoitti:

      On se valmis silloinkin. On jo nyt.

      Siis Pirkankatu jää maailman tappiin asti samaan kuntoon kuin se nyt on?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Siis Pirkankatu jää maailman tappiin asti samaan kuntoon kuin se nyt on?

      Siihen kertonee näkemyksensä tuo, joka toi Pirkankadun mukaan keskusteluun.


    • Kaikkihan on jo valmista, mitä nyt näyttää vähän sotkuiselta, mutta se on viereistä aluetta, ei puheena olevaa


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaikkihan on jo valmista, mitä nyt näyttää vähän sotkuiselta, mutta se on viereistä aluetta, ei puheena olevaa

      -----ei puheena olevaa-----

      Ykslysti mistä alueesta sinä puhut, ei ketään kiinnosta. Me muut puhumme siitä alueesta mistä pitääkin puhua.


  • Koko ratikkaverkko on ollut alusta lähtien valmis, koska sitä on rakennettu valmiiseen kaupunkiin.

  • Koska risteys on julistettu valmiiksi niin se on valmis, sillä sipuli. Kuopat, roinat, kasat, aidat, kaapelit, hävitetyt nurmikot, ne jäävät silleen, ei niille enää voida tehdä mitään. Jos jotain tehtäis niin silloinhan myönnettäisiin että ei se valmis ollutkaan vaikka niin luvattiin.

    • Niin kuin Pirkankatukin. Sellaiseksi jää 😁


    • Totta. Rakentaminen ja kunnossapito on ihan sama asia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Totta. Rakentaminen ja kunnossapito on ihan sama asia.

      Juuh, onneksi ei Pirkankadullakaan puutu enää muuta kuin pikkasen kunnossapitoa, niin valmis se muutoin jo on. Puomit ja esteet on halpoja, ne voi sinne jättää.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Juuh, onneksi ei Pirkankadullakaan puutu enää muuta kuin pikkasen kunnossapitoa, niin valmis se muutoin jo on. Puomit ja esteet on halpoja, ne voi sinne jättää.

      Pikemminkin on niin, että jos Pirkankadulla, tai millä tahansa muulla kadulla, pitää vielä tehdä jotain joskus, niin se todistaa, ettei puheena oleva risteys ole valmis koskaan.

      Harvoin sitä näin järkeviin keskusteluihin tulee osalistuttua 😂


    • Anonyymi kirjoitti:

      Pikemminkin on niin, että jos Pirkankadulla, tai millä tahansa muulla kadulla, pitää vielä tehdä jotain joskus, niin se todistaa, ettei puheena oleva risteys ole valmis koskaan.

      Harvoin sitä näin järkeviin keskusteluihin tulee osalistuttua 😂

      Niin, tottakai se on niinkin että jokin kohta voidaan julistaa valmiiksi, vaikka siinä juuri samaan aikaan tehdään jotakin juuri silloin. Tottakai.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Juuh, onneksi ei Pirkankadullakaan puutu enää muuta kuin pikkasen kunnossapitoa, niin valmis se muutoin jo on. Puomit ja esteet on halpoja, ne voi sinne jättää.

      Vai kunnosspito nyt syyksi keksittiin. 😁


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vai kunnosspito nyt syyksi keksittiin. 😁

      Ei sitä keksitty, vaan huomattiin, että mikä tahansa kunnostustyö missä tahansa ja koska tahansa todistaa, että mikään ei ole missään valmis.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei sitä keksitty, vaan huomattiin, että mikä tahansa kunnostustyö missä tahansa ja koska tahansa todistaa, että mikään ei ole missään valmis.

      Älä selitä


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei sitä keksitty, vaan huomattiin, että mikä tahansa kunnostustyö missä tahansa ja koska tahansa todistaa, että mikään ei ole missään valmis.

      Pirkankatu näyttää olevan hyvässä mallissa, ei kuitenkaan vielä siirrettäväksi kunnossapidon vastuulle


    • Anonyymi kirjoitti:

      Pirkankatu näyttää olevan hyvässä mallissa, ei kuitenkaan vielä siirrettäväksi kunnossapidon vastuulle

      Vauhtia tuli, kun julkisuudessa potkittiin perseelle


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vauhtia tuli, kun julkisuudessa potkittiin perseelle

      Kuka potki ja missä?


  • Naurettavaa nysväystä, vaikka kuinka selitetään ja venkoillaan.

    • Epäilen, että ei Sampolan risteysalue ole valmis vielä ensi vuonnakaan tähän samaan aikaan.


Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.