7 luokkalaisen pojan ylipaino

Anonyymi

Mä oon siis 06 syntyny 159cm pitkä poika ja painan 72kg. oon jo pari viime vuotta tiedostanu että oon lihava kun se alko siitä kun mun kaveri huomautti vitos luokalla että oon aika läski. eilen älysin oikeesti että en haluu olla näin läski kun ennen koulukuvausta pukuhuoneess en saanu mun farkkuja kiinni enää. se oli tosi noloa ja kaikki pojat nauro mulle. mäki nauroin vaikka oikeesti häpesin omaa mahaani enemmäm kun ikinä. mun äiti vaa sanoo että oon ihan hyvän kokonen vaikka terkkari on ollu aina huolissan mun painosta. haluisin siis olla laiha niinku mun kaverit koska tiiän että en tuu saamaan tyttö ystävää näin läskinä ja meil on myös liikunnassa huomdnna uinti ja musta tuntuu et kaikki uuen luokan tytöt ja urheilulliset pojat vaan nauraa mun lihavuudelle.
Haluisin siis laihtua mut en tiiå miten. oon aina joskus yrittäny syödä vähemmän mut kuitenki oon nii makean himonen että saatan syödä tyyliin kokonaisen suklaalevyn kerralla. Nii mitä mun pitäs tehä et musta tulis taas sopivan kokonen kiitos avusta

7

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se olisi kyllä ensimmäiseksi tärkeintä jättää ne suklaalevyt syömättä. Et kirjoittanut yhtään muusta syömisestäsi, syötkö niin sanottua roskaruokaa vai terveellisempää. Liikutko tarpeeksi? Ei kannata kauheesti välittää kavereiden nauruista mutta omaa oloakin helpottaa silloin kun saa painoaan pudotettua. Ateriointi oikein sekä riittävä liikunta jo auttavat pudottamaan painoa.

    • Anonyymi

      Opettele lukemaan eri elintarvikkeiden tuotetietoja, erityisesti kilojoule- tai kilokalorimäärät. Ylimääräisestä energiasta tulee kropassa läskiä.

      Tarvitset paljon vaihtelua ruokaan ja ikäisenäsi 10 - 12 000 kilojoulea vuorokaudessa.

      Jos syöt 200 gramman suklaalevyn, saat siitä 2 x 2400 = 4800 kilojoulea energiaa. Se on puolet tai melkein siitä mitä tarvitset päivässä!

      Saman energiamäärän saat syömällä tai juomalla jotakin näistä:

      3,5 kiloa porkkanoita; tai
      1,5 kiloa perunoita; tai
      kolme litraa rasvatonta maitoa; tai
      kaksi litraa sokerilimua; tai
      800 grammaa lohta; tai
      kilon tonnikalaa; tai
      1,3 kiloa raejuustoa; tai
      800 grammaa kananmunia; tai
      800 grammaa paistia;
      450 grammaa täysjyväruisleipää; tai
      300 grammaa pullaa; tai
      150 grammaa voita

      Laske se, mitä syöt päivässä, äläkä ylisyö mitään! Käytä vaakaa ja laskinta!

      Liiku (kävele, juokse, pyöräile.....) joka päivä 30 - 60 minuuttia tai enemmän. Hanki lihaksia.

      Peili eikä vaaka valehtele.

      • Anonyymi

        "Tarvitset paljon vaihtelua ruokaan ja ikäisenäsi 10 - 12 000 kilojoulea vuorokaudessa."

        ILKEÄMIELINEN, PAHANTAHTOINEN, SAIRAS VALHE.


      • Anonyymi

        ookko nainen alisuorittaja haluu panna sua


    • Anonyymi

      Pojilla käy usein tuossa iässä niin, että tulee kasvuspurtti ja läskit vaan äkkiä katoaa. Tosin jos olet lyhyt ja olet jo kasvanut pituutta, sitten ei, mutta ilmeisesti kasvuspurtti on vielä edessä?

      Mulla on kaveri, joka painaa n. 160 kg ja hänellä on (hoikka, jos sillä nyt on väliä) naisystävä.

    • Anonyymi

      siis sulla mahtu housut kotona jalkaan mutta koulussa lihoit niin paljon ettei housut menneet enää kiinni.Just joo.

    • Anonyymi

      Arvostan suoraa puhetta!

      Mutta erittäin surullista että vanhemmat ja monet täällä suomi24 "olet isoluinen"
      Olet vain isompi.. ollaan eri kokoisia jne sitä sontaa kyllä riittää..

      Olet läski niinku sanoit ja thats it se hyväksytään.

      Suklaat
      pizzat
      ES
      eines sonta
      läskilihapalat yms pahaa kovaa rasvaa minimiin

      Kunnon ruokaremontti.

      Samalla alat liikkumaan päivittäin, ei kännykkä kädessä vaan kunnon nopee kävelylenkki. Tulee hiki ja hengästyt. Oli se 3km aluks tai 2km tai 5km.

      Himassa voit punnertaa esim naisten punnerruksia aluksi.
      Vatsoja
      kyykkyjä.
      YMS
      Osta käsipainot avaa netti ja ota mallia!

      Jos liikut edes jonkin verran ja muutat sun ruokavalion, sä oot vuodessa just sellainen hoikka niinkuin sun kaveritki!

      Tsemii!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe