Olenko juutalainen?

Anonyymi

En syö sianpossua. Tunnen olevani Jumalan valittua kansaa. Olenko siis oikeasti juutalainen?

17

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksi kriteeri vielä? Onko sinut ympärileikattu?

    • Anonyymi

      Valittua kansaa joka tappoi jeesuksen....siinä sitä onkin kansana syytä leveillä....jotenkin ymmärrän sairaalla tavalla natseja vaikka en kyllä diggaa niiden touhuja.

      • Anonyymi

        Eipä ihme että kieltävät uuden testamentin kun itse tappoivat Jeesuksen. On härskiä porukkaa kun nöyryyttävästi kiduttivat vapahtajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ihme että kieltävät uuden testamentin kun itse tappoivat Jeesuksen. On härskiä porukkaa kun nöyryyttävästi kiduttivat vapahtajaa.

        Ensinnäkin luepas raamattuasi. Roomalaiset tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan ja roomalaiset sotilaat ristiin mainitsivat Jeesuksen. Näin lukee minun Raamatussa on. Luen 1938 ja 2012, 1992 painoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin luepas raamattuasi. Roomalaiset tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan ja roomalaiset sotilaat ristiin mainitsivat Jeesuksen. Näin lukee minun Raamatussa on. Luen 1938 ja 2012, 1992 painoksia.

        Minun raamatussani lukee, että Jeesus oli tietoinen, kuinka hän tulee kuolemaan ja minkä vuoksi. Jos syyllisiä haetaan, syyllinen on jokainen joka rikkoo Jlaa/lähimmäistä vastaan. Kristinoppi Jeesuksesta syntien sovittajana ei anna minkaanlaista mahdollisuutta syyttää muita kuin itseä Jeesuksen kuolemasta. Tietysti jos on yhtä pyhä kuin Jla itse, eikä sovitusta tarvitse, mutta raamatun mukaan kukaan ei ole.
        Ollaan myö kristityt mitä tahansa, yhtäkaikki raamatun mukaan juutalaiset ovat Jlan valittu kansa, mitä se ikinä tarkoittaakin. Jla ei valintaansa kadu.


      • Anonyymi

        Minä naulat teroitin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin luepas raamattuasi. Roomalaiset tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan ja roomalaiset sotilaat ristiin mainitsivat Jeesuksen. Näin lukee minun Raamatussa on. Luen 1938 ja 2012, 1992 painoksia.

        Raamattu ei ole mikään historiankirja, RA-amattu on satukirja, ja nyt on SUN-day, aika palvoa auringonjumalaamme.


    • "En syö sianpossua. Tunnen olevani Jumalan valittua kansaa. Olenko siis oikeasti juutalainen?"


      Kyllä.

      Yhtä lailla kun somali tuntee olevansa suomalainen.

      • Anonyymi

        Rasisti siinä kommentoi, heh heh.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasisti siinä kommentoi, heh heh.....

        Juutalaiselta tyypillistä vihapuhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rasisti siinä kommentoi, heh heh.....

        Perustele rasismi.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Perustele rasismi.

        Esim. kun nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja kuvittelee olevansa jotain valittua kansaa.

        Tuommoset öykkärit pitäisi palauttaa maanpinnalle hörhöajatuksistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esim. kun nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja kuvittelee olevansa jotain valittua kansaa.

        Tuommoset öykkärit pitäisi palauttaa maanpinnalle hörhöajatuksistaan.

        Luin lehdestä, että somalit ovat oikein suomalaisia, omasta mielestään.


    • Anonyymi

      Muslimi sopii yhtä hyvin.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 suomennos.
      2.Kuningasten kirja:
      17:15 He hylkäsivät hänen käskynsä ja hänen liittonsa,
      jonka hän oli tehnyt heidän isiensä kanssa,
      ja todistukset,
      jotka hän oli heille antanut.
      He seurasivat turhia jumalia,
      ja turhanpäiväisiksi he tulivat,
      kun seurasivat pakanakansoja,
      jotka asuivat heidän ympärillänsä,
      vaikka Herra oli kieltänyt heitä tekemästä niinkuin ne.

      Jeremia:
      2:5 Näin sanoo Herra:
      Mitä vääryyttä teidän isänne minusta löysivät,
      koska he erkanivat kauas minusta
      ja lähtivät seuraamaan turhia jumalia
      ja turhanpäiväisiksi tulivat

    • Anonyymi

      > Olenko siis oikeasti juutalainen?

      Raamattu määrittelee näin:

      "Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen
      ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi? Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."
      Room. 2:25-29

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe