Olen suhteellisen varma että kärsin rektumprolapsista. Niin kauna kuin muistan on ollut aina vatsan kanssa ongelmia ja tosi usein vaikea saada uloste tulemaan joten vietään kauan aikaa pöntöllä. Usein paperiin tulee verta pyyhkiessä mutta olen kuitannut sen pukamilla. Limaa tulee myös usein ponnistaessa vaikkei kakkaa tulisi ollenkaan. Tänään katsoin peilin kanssa ja ponnistaessani selkeästi pinkihkö (suoli?) tuli esille peräaukon suulle. Olen vasta 19 vuotias ja tällä hetkellä elämä sen verran hektistä että ei ole aikaa mennä lääkärille ja ilmeisesti ainoa hoitokeino on leikkaus? Kauanko leikkauksesta kestää parantua ja jos odottaisin noin vuoden verran mahtaakohan vaivani hirveästi pahentua? Mietin myös onko leikkaushoito kovinkin hintava?
Peräsuolen ulosluiskahdus/Rektumprolapsi
Anonyymi
2
332
Vastaukset
- Anonyymi
Itellä tuli kans suolen limakalvo ulos. Ummetus jatkunu vuosia.
Peräsuolen sulkijalihas löystynyt. Ehkä leikkaavat sen. - Anonyymi
Leikkaushoito. En tiedä mitä maksaa yksityisellä mutta kyllä julkisella puolellakin hoidetaan, odottamaan tosin joutuu mutta niinhän aloittaja olisi valmis odottamaan vielä vuoden?
Leikkaus tehdään joko selkäydinpuudutuksessa tai anestesiassa. Sairaalassa olo noin pari vuorokautta ja sen jälkeen sairausloma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446