Ostin auton, jossa oli edellisen omistajan jäljiltä kiinalaiset kesärenkaat. Niissä oli suorastaan järkyttävän huono pito, varsinkin sateella. Vähänkin kun painoi kaasua, alkoi apukuskin puoleinen eturengas sutimaan. Moottoritien rampeissa tuntui tärinää, kun takarenkaat alkoivat menettämään otettaan eikä kyse ollut mistään kaahaamisesta. Meluakin oli enemmän kuin oikeilla merkkirenkailla. Kovemmissa vauhdeissa oli ihmeellisiä vapinoita ja värinöitä (en tullut ajaneeksi koeajossa kuin vain reilua satasta). Lätäkköön kun ajoi, kierrokset nousivat heti vesiliirron takia. Rengas nousi helposti vesipatjan päälle!!!
Halpisrenkaalla oli mutkan jälkeen sellainen fiilis, että auto olisi ollut luistossa jota piti oikaista. Jotenkin oudosti ne repsahtivat, vaikka paineet oli ok.
Sellainenkin oli kiva huomata, että merkkirenkaiden myötä vanteista hävisi varmaan kilon verran painoja. Auton ajettavuus muuttui paljon loogisemmaksi, aivan kuin olisi pilalla olleet pyöränkulmat säädetty. Melutaso tippui jne.
Mitä järkeä on ostaa vaaralliset halpisrenkaat satasen säästön takia?
25
<50
Vastaukset
- Anonyymi
halppisrenkaan pitoa en ole testaillut, aina on pitänyt sopivasti.
Mutta muistan, aina kun keväällä vaihdoin halppis kesäkumit pysähdyin useamman kerran kun luulin että rengas on tyhjentynyt, niin huonot olivat ajo-ominaisuudet verrattuna suomalaisiin talvirenkaisiin. Kesällä , jo viikossa tottui niiden huonoihin ajo-ominaisuuksiin,. - Anonyymi
Ensinnäkään et ostanut autoa, menneen vuosikymmen kotteron, jossa ei ole luistonestoa. Miksi kukaan sellaiseen romuun edes laittaisi kummempia renkaita. Jos kilon verran melkein lähti painoja pois, täytyi vanteidenkin olla kieroja.
- Anonyymi
Etkö ymmärrä mitä renkaiden tasapainotus on?
- Anonyymi
Ymmärrän kyllä, täytyy olla jo klappia vanteissakin, jos kilon verran painoja lyöty 4 pyörään yhteensä.
- Anonyymi
Itse en säästele ostaessani renkaita, koska ne vaikuttavat niin paljon ajomukavuuteen.
Toisaalta... jos ostamassani autossa nyt sattuisi olemaan LingLongit alla, niin kai mä ne loppuun ajaisin. Ajelisin sitten vaan varovasti.
Tuskin ne uudet LingLongit huonommat kuitenkaan on kuin 30 tkm ajetut "laaturenkaat". - Anonyymi
Mahtaiskohan halpa hinta olla syynä? Mitäpä arvelet?
- Anonyymi
Millä tavalla ne vaikuttaa ajomukavuuteen?
- Anonyymi
Jos on tarkkaan valmistetut, niin ei ole vaikkapa pystyheittoa niinkuin halpiksissa. Se tietää tasaisempaa kyytiä. Ajomelu voi (toivottavasti, riippuu kyllä merkistä) olla miellyttävämpi, ei ujella niinkuin halparengas.
Sitten on tietty vielä ominaisuuksia kuten tarkka ohjautuvuus, ettei mennä kuin kumipallon päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on tarkkaan valmistetut, niin ei ole vaikkapa pystyheittoa niinkuin halpiksissa. Se tietää tasaisempaa kyytiä. Ajomelu voi (toivottavasti, riippuu kyllä merkistä) olla miellyttävämpi, ei ujella niinkuin halparengas.
Sitten on tietty vielä ominaisuuksia kuten tarkka ohjautuvuus, ettei mennä kuin kumipallon päällä.Ai halpiksissa on vain pystyheittoa? Minulla oli pirellissä pysty heittoa, joka on mielestäni laatu merkki. Lopulta repesi sisäsivulta. En tunnista noita kyseisiä ongelmia omista halpis renkaista. Ne on Landsailit, Arvot b ja b, 68db. Todella pienillä painoilla tasapainoon, eikä tietoakaan pystyheitosta. Ei ongelmia ohjattavuudessa, vesiliirrossa, melussa. Nyt tosin alkaa olla lopussa kulutuspinta, no 43tkm kohta niillä ajettu. 300e töineen maksoivat. Tosi huonot olleetkin, 10tkm pidemmälle ne kestikin laatu rengasta vertaillen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai halpiksissa on vain pystyheittoa? Minulla oli pirellissä pysty heittoa, joka on mielestäni laatu merkki. Lopulta repesi sisäsivulta. En tunnista noita kyseisiä ongelmia omista halpis renkaista. Ne on Landsailit, Arvot b ja b, 68db. Todella pienillä painoilla tasapainoon, eikä tietoakaan pystyheitosta. Ei ongelmia ohjattavuudessa, vesiliirrossa, melussa. Nyt tosin alkaa olla lopussa kulutuspinta, no 43tkm kohta niillä ajettu. 300e töineen maksoivat. Tosi huonot olleetkin, 10tkm pidemmälle ne kestikin laatu rengasta vertaillen.
Mielenkiintoista lukea kokemuksistasi, että halparenkaat ovat sinulla toimineet hyvin.
Tekniikan Maailma muistaakseni halparenkaat haukkui maan rakoon. No testi on aina testi, siinä pitää saada eroja tuotteiden välille. Tavallisen kuluttajan ajossa erot eivät sitten olekaan niin suuria.
Itse en kyllä vielä noita halparenkaita ole valmis kokeilemaan. Mutta kenties tulevaisuudessa kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea kokemuksistasi, että halparenkaat ovat sinulla toimineet hyvin.
Tekniikan Maailma muistaakseni halparenkaat haukkui maan rakoon. No testi on aina testi, siinä pitää saada eroja tuotteiden välille. Tavallisen kuluttajan ajossa erot eivät sitten olekaan niin suuria.
Itse en kyllä vielä noita halparenkaita ole valmis kokeilemaan. Mutta kenties tulevaisuudessa kyllä.Testi on aina testi. Suurimmat pettymykset olen saanut testivoittaja kesärenkaista, kulutuskestävyydessä. Nokia, Continental, Hankook kesti reilu 20tkm. Varmasti on testivoittajajilla parempia ominaisuuksia. Itse tavallisena kuluttajana minulla ei ole mitään tarvetta ajaa renkailla äärirajoille tai vesisateessa 120km/h. Ymmärrän myös pitää kuluneilla renkailla nopeuden sadekelillä järkevänä. On halpiksissa laadullisia eroja jossain määrin kyllä. Itsekkin kuvittelin aikoinaan etten halpiksi osta, toisin kävi, eikä mitään syytä tällä hetkellä enää siirtyä kesärenkaissa maksamaan turhasta. Talvirenkaissa mennään kyllä merkkirenkailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Testi on aina testi. Suurimmat pettymykset olen saanut testivoittaja kesärenkaista, kulutuskestävyydessä. Nokia, Continental, Hankook kesti reilu 20tkm. Varmasti on testivoittajajilla parempia ominaisuuksia. Itse tavallisena kuluttajana minulla ei ole mitään tarvetta ajaa renkailla äärirajoille tai vesisateessa 120km/h. Ymmärrän myös pitää kuluneilla renkailla nopeuden sadekelillä järkevänä. On halpiksissa laadullisia eroja jossain määrin kyllä. Itsekkin kuvittelin aikoinaan etten halpiksi osta, toisin kävi, eikä mitään syytä tällä hetkellä enää siirtyä kesärenkaissa maksamaan turhasta. Talvirenkaissa mennään kyllä merkkirenkailla.
Ääriolosuhteissa renkaan toimiminen on vakuutus. Ei sinne kukaan halua, mutta voi joutua. Itse kunkin oma asia sitten harkita kuinka paljon tästä turvasta haluaa maksaa?
- Anonyymi
Mullakin oli edellisessä autossani kiinalaiset LingLongit, 225-50-17. Tavallisessa rauhallisessa ajossa, se on minun tapani ajaa, ei oleellista eroa ollut edellisiin ensiasennusrenkaisiin Pirelleihin. Hinta vaan oli puolet halvempi.
No vaihdoin autoa ja nyt kolme kesää on menty, ehkä vielä ensi kesä, mutta jo syksyllä on vaihto edessä. Kyllä halpisrenkaat ovat vahvoilla, kun renkaiden hankinta on ajankohtaista.- Anonyymi
Samanlaisia kokemuksia itsellänikin mutta halpiksen merkki on Goodride ja koko 245/40-18. Ostin renkaat Saksan reissulla ja ne asennettiin rengasliikkeessä. Tänä kesänä tunsin lievää tärinää ja tasapainotin renkaat itse tuttavani verstaalla. Heittoa melkein 20 g, syytä en tiedä mutta epäilen saksalaista asennusta. Renkailla ajettu nyt 15 tkm eikä oleellista kulumista ole vielä havaittavissa. Renkaat ovat uudella asfaltilla tosi hiljaiset mutta kuluneella pinnalla rengasääni tunkee läpi muuten hiljaisessa autossa. Renkaiden hinta oli mielestäni niin houkutteleva, 60€/kpl että päätin kokeilla. En ole katunut hetkeäkään. Tämä juttu on muuten tosi, toisin kuin monet tämänkin ketjun jutuista.
- Anonyymi
"Ostin auton, jossa oli edellisen omistajan jäljiltä kiinalaiset kesärenkaat"
Tämä on minullakin negatiivinen asia jos katson käytettyjä autoja. Jos renkaassa lukee LingLong, Goodride, Sailun jne, itse näen sen heti 500€ ylimääräisenä menona kun pitää ostaa kunnon renkaat, oli ne kiinalaiset sitten miten uusia tahansa. Hyvin voi auto jäädä ostamatta tuon takia ellei myyjä suostu siihen 500€ alennukseen pelkkien renkaiden takia.
Kesärenkaissa pito on harvoin ongelma, toki kaahamalla ylinopeutta voi halpiksen saada helpommin pidon rajoille, mutta ei ole tullut vastaan halpista joka ei kesällä pitäisi tarpeeksi hyvin. Kesällä suurin ongelma on ajettavuus, eli ohjaustuntuma, suuntavakaus jne. Halvemmissa renkaissa paljon suurempi riski että saa huonon ajettavuuden, esim surkea ohjaustuntuma on erittäin ärsyttävää. Myös kulumiskesto ja melu ovat asioita missä merkkirengas luotettavampi.
Talvirenkaissa tietenkin pito on ratkaiseva asia miksei kannata ostaa muuta kuin merkkirenkaita.- Anonyymi
Nimenomaan merkki renkaissa kulumiskesto on ongelma, testivoittajilla pääsee kesän ja 2?tkm.
- Anonyymi
Itse lopetin merkkikesärenkaiden ostamisen. Halpiksissa ei ole tullut minkäänlaista pidollista ongelmaa, ajettavuus/ohjaustuntuma ongelmaa. Nykyisissä halpiksissa melu ei ongelma 68db, b ja b Arvot. Mikä positiivisinta, kulutuskesto nokialaiseen tuplat. Yli 10v sitten lopetin renkaiden ostamisen kivijalkakauppiailta, hinnat on valtionsalaisuuksia. Koskaan ei ole ollut nettikaupan kautta hankituissa renkaissa mitään vikoja. 150-250€ halvemmaksi sarjat jääneet rengastöidenkin jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan merkki renkaissa kulumiskesto on ongelma, testivoittajilla pääsee kesän ja 2?tkm.
Nimenomaan merkkirengas kuten Michelin on testien mukaan kiistattomasti kestävimpiä renkaita, ja muutkin ominaisuudet kunnossa koska voittanut lukuisia testejä. Halpisrengas ei koskaan pysty yhdistämään hyvää kulumiskestoa ja hyvää pitoa/ajettavuutta.
Toki on nopeasti kuluviakin merkkirenkaita kuten Nokian ja Goodyear, mutta näissä pito ja ajettavuus ihan kärkeä ja lisäksi hiljaisimpia.
Halpisrenkaan kesto, kuten muutkin ominaisuudet, ovat arpapeliä. Toki joku halpis voi olla kivikova ja kestävä, mutta sellaiset ulvoo asvaltilla sallituillakin nopeuksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan merkkirengas kuten Michelin on testien mukaan kiistattomasti kestävimpiä renkaita, ja muutkin ominaisuudet kunnossa koska voittanut lukuisia testejä. Halpisrengas ei koskaan pysty yhdistämään hyvää kulumiskestoa ja hyvää pitoa/ajettavuutta.
Toki on nopeasti kuluviakin merkkirenkaita kuten Nokian ja Goodyear, mutta näissä pito ja ajettavuus ihan kärkeä ja lisäksi hiljaisimpia.
Halpisrenkaan kesto, kuten muutkin ominaisuudet, ovat arpapeliä. Toki joku halpis voi olla kivikova ja kestävä, mutta sellaiset ulvoo asvaltilla sallituillakin nopeuksilla.Michelin on kallis ja kylkihalkio roskaa. Cc irtoaa kulutuspinta suikaleina. En ymmärrä miksi ostaa esim. Nokia ja ajaa sillä kesä kun enempää se ei kestä. Ja hinta on älytön. Melukin riippuu autosta. Ja vagniikan maailman testit on niin läpinäkyviä. Kyllä niistä halpiksissa löytyy kaikki arvot, kuin kalliimmistakin. Kaikissa renkaissa alkaa olla jäykkärunko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse lopetin merkkikesärenkaiden ostamisen. Halpiksissa ei ole tullut minkäänlaista pidollista ongelmaa, ajettavuus/ohjaustuntuma ongelmaa. Nykyisissä halpiksissa melu ei ongelma 68db, b ja b Arvot. Mikä positiivisinta, kulutuskesto nokialaiseen tuplat. Yli 10v sitten lopetin renkaiden ostamisen kivijalkakauppiailta, hinnat on valtionsalaisuuksia. Koskaan ei ole ollut nettikaupan kautta hankituissa renkaissa mitään vikoja. 150-250€ halvemmaksi sarjat jääneet rengastöidenkin jälkeen.
Mulla ainakin samanlaisia renkaita vertaillen kivijalkaliikkeiden hinnat lähellä samaa kuin netistä, kun nettihinnan päälle tulee vielä satanen asennuskuluja.
Toki jotkut Vianor ja Euromaster on sen 100-200e kalliimpia kuin tosimielellä hintakisan ottavat yksityiset kivijalkaliikkeet.
Kesärenkaissa ei pito ole niin ratkaiseva, koska mikä vaan muovinsuikale ainakin kuivalla pitää riittävästi. Toisaalta ei se hintaerokaan asennuksineen niin suuri ole, melkein sen 100-300e extraa laaturenkaista jo maksaa, jotta kehtaa Prismassa ajaa parkkiksen etuosiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ainakin samanlaisia renkaita vertaillen kivijalkaliikkeiden hinnat lähellä samaa kuin netistä, kun nettihinnan päälle tulee vielä satanen asennuskuluja.
Toki jotkut Vianor ja Euromaster on sen 100-200e kalliimpia kuin tosimielellä hintakisan ottavat yksityiset kivijalkaliikkeet.
Kesärenkaissa ei pito ole niin ratkaiseva, koska mikä vaan muovinsuikale ainakin kuivalla pitää riittävästi. Toisaalta ei se hintaerokaan asennuksineen niin suuri ole, melkein sen 100-300e extraa laaturenkaista jo maksaa, jotta kehtaa Prismassa ajaa parkkiksen etuosiin.Tiedä sitten mistä etsit ja mitä. Ei todellakaan asennus kulut ole 100e. Ekosi on suurin ongelma, ei se tonnin katiskasi misukoilla muutu 3x arvoiseksi. Siis laita leuka rintaan ja aja kohti uusia pettymyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesärenkaissa ei pito ole niin ratkaiseva, koska mikä vaan muovinsuikale ainakin kuivalla pitää riittävästi. Toisaalta ei se hintaerokaan asennuksineen niin suuri ole, melkein sen 100-300e extraa laaturenkaista jo maksaa, jotta kehtaa Prismassa ajaa parkkiksen etuosiin.Hah, Hah, kivijalkakauppiaan päiväuni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesärenkaissa ei pito ole niin ratkaiseva, koska mikä vaan muovinsuikale ainakin kuivalla pitää riittävästi. Toisaalta ei se hintaerokaan asennuksineen niin suuri ole, melkein sen 100-300e extraa laaturenkaista jo maksaa, jotta kehtaa Prismassa ajaa parkkiksen etuosiin.Taas alkaa olla renkaanvaihtokelit tulossa ja kauppa ei käy? Riekon kauppiasko taas asialla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedä sitten mistä etsit ja mitä. Ei todellakaan asennus kulut ole 100e. Ekosi on suurin ongelma, ei se tonnin katiskasi misukoilla muutu 3x arvoiseksi. Siis laita leuka rintaan ja aja kohti uusia pettymyksiä.
Siitä vaan etsimään netistä hinnastoja sitten. Satanen on aika yleinen hinta, voi jostain saada vähän halvemmallakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä vaan etsimään netistä hinnastoja sitten. Satanen on aika yleinen hinta, voi jostain saada vähän halvemmallakin.
30e tyhjille vanteille, 60e vanhat alta pois ja uudet takas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211871
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1441788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671392Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511336
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065