Jos ajan kitkoilla, niillä pärjää keskimäärin aivan hyvin. Mutta pahinta kitkoissa on se, kun niillä on usein talvella kuin kesä-olosuhteet, täydellinen pito.
Nastarenkaiden suurin turvallisuus on siinä, kun niillä on aina ehkä 25 % alentunut pito. Näin tottuu koko talven ajamaa heikentyneellä pidolla.
Kokemusta on yli 58 v ajo ajalta, jossa ekat 4 vuotta pelkillä michelinin kesärenkailla. Sen jälkeen muutama vuosi kolmikulmaisella ralli nastoilla, kunnes ne kiellettiin. Nyt nastoilla , auton kolhimisia talvella tasan 0. Ajokilometrejä ehkä lähes miljoona.
Nastat vai kitkat, tässä jotain uutta . miksi nastat
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Keskimäärin kaikilla renkailla pärjää ihan hyvin vaikka ympäri vuoden.
Eihän kaikilla ole parasta ja turvallisinta autoakaan, vaan lähes loppuunajettu ruostepesä olemattomilka ajo-ominaisuuksilka ja joiden ainoa turvaväline on heikosti toimiva jarru ja turvavyö ja silti pärjäävät keskimäärin ihan hyvin. - Anonyymi
Luuloilla ja uskollakin pärjää keskimäärin ihan hyvin. Sinä lienet osoitus siitä.
- Anonyymi
Ja siinä toinen. Luullaan ja uskotaan testivoittaja renkailla kuolemattomaksi. Uskotaan ja luullaan että vain renkailla on väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siinä toinen. Luullaan ja uskotaan testivoittaja renkailla kuolemattomaksi. Uskotaan ja luullaan että vain renkailla on väliä.
Toista äärilaitaa taasen edustat sinä, joka uskoo, ettei hyvillä turvavarusteilla, kuten esim renkailla, ole mitään väliä.
Yksikään liikenneonnettomuus ei tapahdu muuta kuin ajettavalla autolla. Ja niissä on kuljettaja, joka ajaa. Turvavarusteet, kuten renkaat, vain antavat lisäturvaa kuljettajan toimille ja ’antaa anteeksi’ jossain määrin kuljettajan virheliikkeitä. Ja sitä enemmän mitä paremmat turvavarusteet ovat. Kuitenkin ratkaisevaa on kuljettajan toiminta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toista äärilaitaa taasen edustat sinä, joka uskoo, ettei hyvillä turvavarusteilla, kuten esim renkailla, ole mitään väliä.
Yksikään liikenneonnettomuus ei tapahdu muuta kuin ajettavalla autolla. Ja niissä on kuljettaja, joka ajaa. Turvavarusteet, kuten renkaat, vain antavat lisäturvaa kuljettajan toimille ja ’antaa anteeksi’ jossain määrin kuljettajan virheliikkeitä. Ja sitä enemmän mitä paremmat turvavarusteet ovat. Kuitenkin ratkaisevaa on kuljettajan toiminta,Suurin ongelma on ratin ja penkin välissä. Jos siinä välissä oleva ei ymmärrä alla olevan auton ominaisuuksia ja renkaiden kuntoa ajokeliin verrata.
- Anonyymi
Ite olen ostellut uusia autoja itelle ja lähiomaisille ja olen saanut joskus muita kuin testivoittaja talvirenkaita, samaan tarjoukseen ilmaiseksi.
Kokemusta on mm. Continental oli loistava ajettava jopa erittäin liukkaalla ja tuulisella kelillä valtatiellä. Mutta jo ennen kymppitonnin ajettuna alkoi nastat kaatuilemaan tai jotain muuta, koska ajo - ominaisuudet heikkenivät rajusti. Paikallaanollen käsin koettaen nastat heiluivat, vaikka yhtään ei ollut lähtenyt pois.
Viking ja Bridgestone eivät yltäneet ajo - ominaisuuksissa suoralla valtatiellä testivoittajien tasolle. Jos ei halunnut ottaa riskiä tuulisella kelillä, joutui asettamaan vakkariin 80 km/ h tai usein jopa 70km/h.
Itse käytän maantieajoa, jäisellä ja tuulisella kelillä kaikkein tärkeimpänä.
Olipa jopa asiakkaita jotka eivät astuneet edes autoon, kun autossani oli kitkat alla, nyt jo eläkkeellä eikä tarvi liikkuakaan joka kelillä. - Anonyymi
Sitten on vielä niitä, jotka uskovat autonsa turvajärjestelmien ratkaisevan kaikki pito-ongelmat, sivuluisut, kelit, jne. Ja näitä toopeja löytyy kyllä valitettavan paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1551898- 1211891
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561582Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1741425Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1581378
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591178
- 1191065