Greta-ilmiö

Gretan tapauksessa on useammassakin lehdessä todettu, ettei ilmastonmuutosta voi kiistää esimerkiksi tytöttelyllä tai ylipäänsä ohjaamalla keskustelua asiasta puhujaan. On tietysti absurdia että tällaista edes tarvitsee erikseen sanoa.

Ilmiö on tietysti yleisempi. Jos on päteviä perusteluja va-liikkeen tavoitteita vastaan, sellaiset pystyy varmastin sanomaan rauhallisesti ja oikeastaan viittaamatta va-liikkeeseen mitenkään. Jos jumalanpilkkalaki on säilytettävä, ympärileikkaus sallittava jne, tämä tuskin muuttuu siitä onko koko va-liittoa olemassakaan.

En ole tällä palstalla juuri nähnyt tuollaisia perusteluja. Eikö niitä ole?

17

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmastonmuutosta pyritään kiistämään juurikin tytöttelyllä ja ties miellä henkilökommentoinnilla. Tätä tehdään koska häiriköinti on helpoin tapa vaientaa ikävät soraäänet. Toki vaparit tietävät tämän koska käyttävät sitä itsekin. Ainahan se on helppo huudella muiden tekemisistä.
      Minusta jumalanpilkkalakia ei tarvitse säilyttää eikä ympärileikkausta sallia.
      Ajattelin vaan vastata ennen kuin taas ehdit kysyä, niin säästyy vaivaa puolin ja toisin.

      • Anonyymi

        Jatkuvastihan täällä on joku raivoamassa vapareista asiattomia delegitoimismielessä.


      • Heh, oikein arvattu.

        Arvaat varmaan jatkonkin: Eikö tällöin kannattaisi kuulua järjestöön, joka ajaa mm. noita tavoitteita?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Heh, oikein arvattu.

        Arvaat varmaan jatkonkin: Eikö tällöin kannattaisi kuulua järjestöön, joka ajaa mm. noita tavoitteita?

        Valitettavasti se on mahdotonta, koska yhdityslaki 11 pykälä. Mutta jo varmaan sen tiesitkin. En muuten tiennytkään, että vaparit ovat ilmastonmuutosyhdistys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti se on mahdotonta, koska yhdityslaki 11 pykälä. Mutta jo varmaan sen tiesitkin. En muuten tiennytkään, että vaparit ovat ilmastonmuutosyhdistys.

        Pelkäät, että joku (väkivaltainen ex-puoliso, rikollinen jota vastaan todistit, muu vastaava) lähtee etsimään sinua liittymällä sattumanvaraisiin yhdistyksiin ja pyytää niissä katsoa jäsenrekisteriä saadakseen kotipaikan jotta voi etsiä pienemmältä alueelta? Toistaiseksi esim. Tampereen VA:n jäsenistä kukaan ei ole pyytänyt katsoa jäsenrekisteriä.

        Haluatko muuten auttaa, esimerkiksi kommentoimalla uskonnonvapaus.fi:n tekstejä?

        Emme ole ympäristönsuojelujärjestö. Tarkoitus aloituksella on analogialla tuoda asiani esiin.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Pelkäät, että joku (väkivaltainen ex-puoliso, rikollinen jota vastaan todistit, muu vastaava) lähtee etsimään sinua liittymällä sattumanvaraisiin yhdistyksiin ja pyytää niissä katsoa jäsenrekisteriä saadakseen kotipaikan jotta voi etsiä pienemmältä alueelta? Toistaiseksi esim. Tampereen VA:n jäsenistä kukaan ei ole pyytänyt katsoa jäsenrekisteriä.

        Haluatko muuten auttaa, esimerkiksi kommentoimalla uskonnonvapaus.fi:n tekstejä?

        Emme ole ympäristönsuojelujärjestö. Tarkoitus aloituksella on analogialla tuoda asiani esiin.

        Kunhan nyt kettuilin, yleensä se on joku muu joka rakentaa aasinsiltoja ;)
        Miksi ja miten noita pitäisi kommentoida?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan nyt kettuilin, yleensä se on joku muu joka rakentaa aasinsiltoja ;)
        Miksi ja miten noita pitäisi kommentoida?

        Ensi vuonna aloitan varsinaisen uskonnonvapaus.fi-sivun tarkistuskierroksen. Yleisesti kaikki kommentit ovat hyödyksi. Samoin tarvitaan VA-lehdelle oikolukijoita jne.

        Pistä sähköpostia niin selittelen enemmän.


    • Anonyymi

      Jonkun pitäisi tehdä jotakin ilmastonmuutokselle.

    • Anonyymi

      Marionettinukke-Greta on nerokas ihmiskilpi. Taustaryhmä tunkee tympeää kommunismia Gretan suuhun. Jos Gretalle tehdyissä käsikirjoituksissa olevia päättömyyksiä kritisoi, punavihreät hyödylliset idiootit pitävät sitä loukkauksena Gretaa kohtaan. Ilmanstonmuutos on toki vakavasti otettava asia, mutta Gretan kaltaisia tuomiopäivän profeettoja emme tarvitse.

      • Anonyymi

        Osaatko yhtään eritellä, mikä varsinaisesti Gretan puheissa edustaa kommunismia?


    • Anonyymi

      Sekularismiin kuuluu tiedepohjaisuus ja rationaalisuus. Myös humanismia tarvitaan.

    • Anonyymi

      Ilmasto alkanut sairastua, kuin kakkos tyypin diabetes mussuttajat kulutus yhteiskunnassa?

    • Greta on vammainen, eikä siksi kuulu jumalan seurakuntaan.

    • Anonyymi

      En kiistä ilmastonmuutosta. Se on tosiasia. Silti minusta Greta-ilmiö on vastenmielinen.

      Greta 'Rupert' Thunbrg

      (Rupert viittaa roolihenkilöön, ja nimenomaan hänen tyllinsä ilmaista itseään = palopuhe, Chaplinin elokuvassa Kuningas New Yorkissa.)

    • Anonyymi

      HYödylliset idiootit taputtaa, Greta on jumalattaremme ja pelastaa meidät oikeauskoiset! Vääräuskoiset persut pitää uunittaa!

      • Eihän kirjoitukseni mitenkään ottanut kantaa ilmastonmuutokseen sinänsä.

        Kritiikkiä saa esittää, mutta se on esitettävä asiaan eikä esittäjään. Ilmastonmuutos ei ole vale sillä perusteella, että siitä puhuu "nuori idealisti", "asperger" tms. Kääntäen tietysti ilmastonmuutos ei ole totta sillä perusteella, että siitä puhuvat "nuoret ja aktiiviset" tms.

        Ja sama pätee vapaa-ajattelijoiden tavoitteisiin. Jos niissä on vastustettavaa, esitettäköön se suoraan.


    • Anonyymi

      Onko jo ilmestynyt ensimmäinen Perikato Adolf-tyylinen video, jossa Greta suuttuu?
      Saisi makeat naurut, kun Greta läksyttää syyllisiä. Esimerkiksi Olkiluoto 3 ei käynnisty millään, ja Greta antaa huutia Arevan voimalaitoksen tunareille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe