Televisio, tietokone ja älypuhelin ovat syrjäyttäneet kirkon

Anonyymi

Miksiä sitä kukaan hullu menisi istumaan kirkkoon ja tapittamaan hiljaa kun joku höperö pappi tekee taikatemppuja kun kuitenkin viihdelaitteista tulee parempaa sisältöä ja voi jäädä kotiin katselemaan vaikkapa sarjoja Netflixistä.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Taikatemppuja" ? Missähän kirkossa sinä olet mahtanut oikein käydä? Itse olen elänyt jo pitkään mutten ole ikinä nähnyt enkä edeskuullut moisesta? Helsingissäkö on tuollaista?

      • Anonyymi

        Hokkuspokkus ja viini muuttuu maagisesti vereksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hokkuspokkus ja viini muuttuu maagisesti vereksi.

        Onko jossain sanottu noin: "hokkuspokkus ja viini muuttuu maagisesti vereksi" ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko jossain sanottu noin: "hokkuspokkus ja viini muuttuu maagisesti vereksi" ?

        Näinhän se juuri on sanottu. Hokkus pokkus tulee latinankielisen messun sanoista Hoc est corpus, tämä on ruumis. Tavallinen keksi ja viini muuttuu ihmisjumalan ruumiiksi ja vereksi, jota sitten syödään ja juodaan.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Näinhän se juuri on sanottu. Hokkus pokkus tulee latinankielisen messun sanoista Hoc est corpus, tämä on ruumis. Tavallinen keksi ja viini muuttuu ihmisjumalan ruumiiksi ja vereksi, jota sitten syödään ja juodaan.

        En minä ole kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole kuullut.

        Missä kirkossa olet käynyt jos et ole koskaan ehtoollista nähnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jossain sanottu noin: "hokkuspokkus ja viini muuttuu maagisesti vereksi" ?

        Te ostitte virallisesti vettä kansan rahoilla, mutta se olikin viiniä.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Näinhän se juuri on sanottu. Hokkus pokkus tulee latinankielisen messun sanoista Hoc est corpus, tämä on ruumis. Tavallinen keksi ja viini muuttuu ihmisjumalan ruumiiksi ja vereksi, jota sitten syödään ja juodaan.

        Suurin osa kristityistä edelleen kuulee tämän, koska suurin osa kristityistä on katolilaisia.


    • Anonyymi

      Kyllähän se että yksi vain pölöttää omiaan , heiluttelee käsiään ja lauleskelee yksikseen jossain kaikkien edessä kun muiden pitää passiivisesti istua hilja paikoillaan ja olla. Mieluummin sitä katsoo vaikka Salkkareita jossa sentään tapahtuu enemmän ja on enemmän katsottavaankin. Kirkon jumalanpalvelukset on hiton tylsiä ja monotonisia.

      • Anonyymi

        Vai niin? No miksi siitä huolimatta olet pakottanut itsesi sinne osallistumaan, kun näemmä tiedät? Onko tuo taas sitä "ateistista logiikkaa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin? No miksi siitä huolimatta olet pakottanut itsesi sinne osallistumaan, kun näemmä tiedät? Onko tuo taas sitä "ateistista logiikkaa"?

        No ateistithan kirjoittelevat täällä päivittäin kirkon teettämistä kyselyistä, joiden mukaan kirkkoon kuuluu enää vain ateisteja. Lienee siis luonnollista, että jos kirkossa ylipäätään joku istuu, niin hän on ateisti.

        Kyse lienee samasta ilmiöstä kuin Tukiaisen keikoilla käyminen on. Mennään paikalle, jotta sieltä tultua voidaan kirjoittaa jotain ivallista nettiin. Luonteenlaatu, joka tekee tuollaista, sopisi oikein hyvin niihin teksteihin, joita täällä lukee.

        Ateismin syvin olemus on vain haavoittaa toista ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ateistithan kirjoittelevat täällä päivittäin kirkon teettämistä kyselyistä, joiden mukaan kirkkoon kuuluu enää vain ateisteja. Lienee siis luonnollista, että jos kirkossa ylipäätään joku istuu, niin hän on ateisti.

        Kyse lienee samasta ilmiöstä kuin Tukiaisen keikoilla käyminen on. Mennään paikalle, jotta sieltä tultua voidaan kirjoittaa jotain ivallista nettiin. Luonteenlaatu, joka tekee tuollaista, sopisi oikein hyvin niihin teksteihin, joita täällä lukee.

        Ateismin syvin olemus on vain haavoittaa toista ihmistä.

        Onpas omituista. Miksi ateisti istuisi kirkossa? En ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ateistithan kirjoittelevat täällä päivittäin kirkon teettämistä kyselyistä, joiden mukaan kirkkoon kuuluu enää vain ateisteja. Lienee siis luonnollista, että jos kirkossa ylipäätään joku istuu, niin hän on ateisti.

        Kyse lienee samasta ilmiöstä kuin Tukiaisen keikoilla käyminen on. Mennään paikalle, jotta sieltä tultua voidaan kirjoittaa jotain ivallista nettiin. Luonteenlaatu, joka tekee tuollaista, sopisi oikein hyvin niihin teksteihin, joita täällä lukee.

        Ateismin syvin olemus on vain haavoittaa toista ihmistä.

        Ateisti ei sentään uskonharhaista uhkaa ikuisella helvetintulella.

        Tosin tuo saattaa hyvinkin olla uskonharhaisen, taikauskoisen epäjumalanpalvojan kohtalo, jos oikea jumala on olemassa.

        Ateistin asema on turvattu, koska hän ei epäjumalia palvele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ateistithan kirjoittelevat täällä päivittäin kirkon teettämistä kyselyistä, joiden mukaan kirkkoon kuuluu enää vain ateisteja. Lienee siis luonnollista, että jos kirkossa ylipäätään joku istuu, niin hän on ateisti.

        Kyse lienee samasta ilmiöstä kuin Tukiaisen keikoilla käyminen on. Mennään paikalle, jotta sieltä tultua voidaan kirjoittaa jotain ivallista nettiin. Luonteenlaatu, joka tekee tuollaista, sopisi oikein hyvin niihin teksteihin, joita täällä lukee.

        Ateismin syvin olemus on vain haavoittaa toista ihmistä.

        Totuus puhdistaa mädän hajunne, joka on peräisin jumalastanne.


    • Anonyymi

      Sepä ikävää.

      • Anonyymi

        Tämä on täysin totta. Luovuin tekevision katselusta jo aikoja sitten. Tietokoneesta luovuin äskettäin. Netti toimii tässä puhelimessa, senkin pidän kiinni.Ilman nettiä jos pärjäisi olisi hyvä, mutta se pakko olla joka päiväisten asioiden hoidon kannalta.

        Viihde vie ihmisen täysin maallisiin asioihin, hiljentyminen ja askeesi on se olotila joka on oikea. Tälläiseen päädyin omalta kohdaltani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on täysin totta. Luovuin tekevision katselusta jo aikoja sitten. Tietokoneesta luovuin äskettäin. Netti toimii tässä puhelimessa, senkin pidän kiinni.Ilman nettiä jos pärjäisi olisi hyvä, mutta se pakko olla joka päiväisten asioiden hoidon kannalta.

        Viihde vie ihmisen täysin maallisiin asioihin, hiljentyminen ja askeesi on se olotila joka on oikea. Tälläiseen päädyin omalta kohdaltani.

        Jotkut luopuu koneista, jotkut hankkii niitä lisää. Iteltä löytyy tämä suht tehokas pelikelpoinen pc, kannettava Macbook Air, itsekasattu HTPC -kone, mikä on liitetty telkkariin. Tv:tä en katso oikeastaan yhtään, se toimii tuon koneen näyttönä. Tietty sitä kautta katsotaan Netflixiä, ja koneelle tallennettu leffoja ja sarjoja. Lisäksi yhden huoneen nurkassa on isoon tornikoteloon kasattuna serveri useamman teratavun levytilalla. Tällä sit testaillaan kaikkea. Vaatehuoneesta löytyy käyttämättömänä 2 tietokonetta lisää. Itseltä ei onnistuisi millään tuollaisen askeettisen linjan veto, niinkuin varmaan näkyykin.


    • Anonyymi

      Olen vekaani. Kristittyjen kannibalistiset ihmissyönti orgiat eivät kiinosta.

    • Anonyymi

      Nimenomaan. Hullut eivät mene kirkkoon vaan töllöttävät silmät kierossa Netflixiä.

      • Anonyymi

        Hullut menevät kirkkoon katsomaan jeesusta.


    • Juuri tulin ehtoomessusta, terveisiä vaan. Viihdelaitteen kautta ei saa samaa tunnelmaa kuin paikan päällä. Viihdelaite ei myöskään osaa jakaa ehtoollista, jonka saa paikanpäällä yhteisessä ja yhteyttä luovassa ehtoollispöydässä. Myös musiikki on mukavampaa kuunnella paikan päällä. Tänäänkin oli niin kaunista viulun soittoa :)

      • Anonyymi

        Näytettiinkö siellä ehtoomessussa esimerkiksi Temptation Islandia tai Alastomia selviytyjiä? Saitko itse valita ja päättää mitä ohjelmaa sielä katsoit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytettiinkö siellä ehtoomessussa esimerkiksi Temptation Islandia tai Alastomia selviytyjiä? Saitko itse valita ja päättää mitä ohjelmaa sielä katsoit?

        Televisio on vain mainosta sun muuta. Samoin tietokone. Kuten olette huomanneet jos etsitte jotain googlesta niin kohta on etsinnän mainoksia ruutu täynnä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näytettiinkö siellä ehtoomessussa esimerkiksi Temptation Islandia tai Alastomia selviytyjiä? Saitko itse valita ja päättää mitä ohjelmaa sielä katsoit?

        Ei onneksi näytetty. Tein valinnan siinä kun päätin mennä ja osallistua kyseiseen ehtoomessuun. Ja kyllä taas kerran kannatti :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Televisio on vain mainosta sun muuta. Samoin tietokone. Kuten olette huomanneet jos etsitte jotain googlesta niin kohta on etsinnän mainoksia ruutu täynnä.

        Yle on maidosta vaikka saa verorahoja vuodessa 500miljoonaa.


    • Anonyymi

      Raamattuhaulla "hullu" voi nyt löytää ihan elämään vastauksia. Tosin korvathan ei ole silmät. Testata ei kannata.

    • Anonyymi

      Tulipa käytyä hautajaisissa ,ja laulettua : Maa on niin kaunis :)

    • Tulipahan oltua jumalanpalveluksessa palestiinalaislippu komeasti hulmuten!

    • Itse jos kuuluisin ns. kirkkokansaan oikein plus-jäsenenä, jos näin voi sanoa, niin kävisin kyllä ehdottomasti mielummin kirkossa kuin katsoisin ruudusta, mikäli asumis-, työ-, ja opiskelukuviot sen sallisivat. Sen lisäksi, että olen työskennellyt kirkolla, olen käynyt siellä konserteissa muutenkin. Hengelliset jutut vain eivät ole minun asiani.

      Voisin aivan hyvin katsoa jotain klassista musiikkia tai jotain urkukonserttijuttuja, mitä on esitetty kirkossa. Hyvät saundit kuten kirkkouruissa, ovat hyvät saundit, eikä minulle ole ongelma jos sen lisäksi vielä jonkun mielestä pyhä henkikin paikan ympärillä leijailee. En kuitenkaan itse tarvitse varsinaisia hengellisiä toimituksia, enkä muihinkaan toimituksiin liittyviä hengellisiä aspekteja.

      Minä voin sanoa kuitenkin kaikella kunnioituksella kaikkia mahdollisia aspekteja huomioiden, että kirkoilla ja hautausmailla jne. on kyllä kaikenlaisia kulturaalisia aspekteja palveleva tarkoitus. Minulle se on kuitenkin enemmän semmoista museotyyppistä se, mikä itseeni siellä mitenkään vetoaa.

    • Anonyymi

      Kirkko on jaettu kiintiöillä, jokaiselle jotakin. Muistuttaa enemmän viihdettä. Messu on muistuttaa pakanallisia menoja, musiikki on hekumallisesta juuresta muokattu. Vanhat hartaat virret vääristellään ja ilveillään, pidetään ihmeellistä uikutusta.
      Hartaudesta ei ole tietoakaan, se on pelkkää itsekorostusta.
      Näköjään vanhaa hyvää kuuluu rienata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe