Huonojalkaisena vanhuksena ihmettelen Tampereen kaupungin intoa tehdä hyvin asvaltoituja ja leveitä PYÖRÄTEITÄ ympäri kaupunkia, mutta viereiset jalkakäytävät jätetään saviliemisiksi perunapelloiksi.
Eikö olisi järkevämpää kaikkien osalta, että käytettävät kulkutiet olisivat täysin päin vastoin eli jalankulkijat voisivat kävellä kaupungilla ilman saappaita hyvin asvaltoiduilla jalkakäytävillä ja (maasto)pyöräilijät saisivat ajaa näillä nykyisillä rospuuttojalkakäytävillä.
Ymmärrän kyllä, että nuoret vihreät (De Röda) eivät ehkä pysy pystyssä rospuuttojalkakäytävätyyppisillä pyöräteillä, mutta heillä on niin vahva edustus kaupungin hallintoelimissä, että saavat nopeasti hoidettua pyörätiet mieleisekseen.
Jalkakäytävillä on kaiken lisäksi huomattavasti enemmän käyttäjiä kuin pyöräteillä.
Avoin kirje päättäjille pyöräteistä ja jalkakäytävistä
65
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt asiosta päättää pyöräilijät.
- Anonyymi
Eihän ne pyöräilijät ymmärrä pitää edes valoja pyörissän pimeällä, ei sellaisella puutteellisella järjellä mitään pidä päästä päättämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne pyöräilijät ymmärrä pitää edes valoja pyörissän pimeällä, ei sellaisella puutteellisella järjellä mitään pidä päästä päättämään.
Minulla palaa valo pyörässä aina kun pyöräilen. Toisaalta, en silti päätä kaupungin asioista. Nämä molemmat on mielestäni hyviä juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla palaa valo pyörässä aina kun pyöräilen. Toisaalta, en silti päätä kaupungin asioista. Nämä molemmat on mielestäni hyviä juttuja.
1.2.2020 jälkeen pitää pyörässä olla pakollisena myös punainen takavalo. Nyt on riittänyt pelkästään valkoinen etuvalo. Kannatta hommata jo nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.2.2020 jälkeen pitää pyörässä olla pakollisena myös punainen takavalo. Nyt on riittänyt pelkästään valkoinen etuvalo. Kannatta hommata jo nyt.
Korjaus: 1.6.2020 piti kirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla palaa valo pyörässä aina kun pyöräilen. Toisaalta, en silti päätä kaupungin asioista. Nämä molemmat on mielestäni hyviä juttuja.
Jotkut "pimeet pyöräilijät" ne saa jopa äänestää ja pääsee sillai päättämään kaupungin asioista. Tosin eihän niitäå päätettäviä asioita paljoa jää EU:n ja lobbarien jäljiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut "pimeet pyöräilijät" ne saa jopa äänestää ja pääsee sillai päättämään kaupungin asioista. Tosin eihän niitäå päätettäviä asioita paljoa jää EU:n ja lobbarien jäljiltä.
Ei jää, jo aroitellaan, että sakkoa tulee jos itse yritetään.
>EU-komissio ärähtää: Suomi on vaarassa rikkoa yhteisiä taloussääntöjä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006314921.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jää, jo aroitellaan, että sakkoa tulee jos itse yritetään.
>EU-komissio ärähtää: Suomi on vaarassa rikkoa yhteisiä taloussääntöjä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006314921.htmlHeh, kuten ulkomainen (Saksa)EU-komissaari sanoi jo 90-luvulla, että "EMU-paine auttaa ajamaaan palkkoja, sosiaaliturvaa ja eläkkeitä alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, kuten ulkomainen (Saksa)EU-komissaari sanoi jo 90-luvulla, että "EMU-paine auttaa ajamaaan palkkoja, sosiaaliturvaa ja eläkkeitä alas.
Hallitus taisi saada kenkää, siis kaatui, kun jäi kiinni palkkojen alasajon hyväksymisestä, se on ne teot ihan eri asioita kuin puheet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitus taisi saada kenkää, siis kaatui, kun jäi kiinni palkkojen alasajon hyväksymisestä, se on ne teot ihan eri asioita kuin puheet.
Samaa ne silti jatkaa, vaan vähän väki vaihtui. Britit tuntuisivat olevan tässä vähän viisaampia, samaan tapaan kuin islantilaiset ja norjalaiset sekä sveitsiläiset muutama muu pikkuvaltiokin joillamenee oikein hyvin EU:n ulkopuolella. Ruotsalaisetkin sentään tajusivat pysyä euronsta erossa ja säilyttivät oman valuuttansa.
- Anonyymi
Haluaisin kuulla konkreettisia esimerkkejä ja osoitteita. Varsinkin kaupungiLLA kävelyn osalta, ja työmaa-alueet eivät kelpaa.
- Anonyymi
Eikös se ole lähes koko kaupunki työmaa aluetta, eli ei kelpaa huonojalkaisen käveltäväksi, aina jotuu kierteleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se ole lähes koko kaupunki työmaa aluetta, eli ei kelpaa huonojalkaisen käveltäväksi, aina jotuu kierteleen.
Tolkutonta pyörismistä ja aina on jossain aitoja edessä ja kävelykieltomerkit, ja ohjaus kiertoteille, tulee liikuntarajoitteisille aivan turhan paljon lisää matkaa, ja tämä tosiaan vielä liki joka puolella pitkin kaupunkia, jos ei ole ratikkatyömaa haittana, niin siellä on joku rakennustyömaa joka on vallannut jalkakäytävän/käytävät tai tie/jalkakäytävä kaivettu auki ja matka estetty sitä lyhempää reittiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolkutonta pyörismistä ja aina on jossain aitoja edessä ja kävelykieltomerkit, ja ohjaus kiertoteille, tulee liikuntarajoitteisille aivan turhan paljon lisää matkaa, ja tämä tosiaan vielä liki joka puolella pitkin kaupunkia, jos ei ole ratikkatyömaa haittana, niin siellä on joku rakennustyömaa joka on vallannut jalkakäytävän/käytävät tai tie/jalkakäytävä kaivettu auki ja matka estetty sitä lyhempää reittiä.
Tammelassa Tokmannin kohta alkaa oleen kohta sellainen, siinä on ollut tämän tästä jo pitempään aitoja kävelyn esteenä jalkakäytävillä ja joita ihmiset on kierrelleet ajoiteitä autojen seassa. Sammonkatu osin myös, siä on muutama sata metriä jalkakäytävää rakennustyuömaana, ollut jo kohta pari vuotta.
- Anonyymi
Aioin matkustaa Tampereelle, mutta huomasin tulleeni Hölmölään.
Koko pääkatu yhtä työmaata. Aikovat kuulemma laittaa satoja miljoonia siihen, että saadaan yksi bussilinja kulkemaan kiskoilla.
Muuten ihan kiva kylä.- Anonyymi
Niin, pääkatu oli roskien vallassa.
- Anonyymi
Ajoradat polkupyörille ja pyörätiet jalankulkijoille. Autot voi jättää parkkipaikalle.
- Anonyymi
Ei oikein onnistu auton jättäminen, korvaavia kulkuvälineitä ei oikeasyti ole kuin taksi tai invataksi ja ne käy oikeesti kalliiksi jos jollain pienemmällä eläkkeellä olet. Mutta sehän nyt on selvää jokaiselle vähänkin enemmän asioista ymmärtävälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikein onnistu auton jättäminen, korvaavia kulkuvälineitä ei oikeasyti ole kuin taksi tai invataksi ja ne käy oikeesti kalliiksi jos jollain pienemmällä eläkkeellä olet. Mutta sehän nyt on selvää jokaiselle vähänkin enemmän asioista ymmärtävälle.
On ehkä tippa liian vaikea liikennesuunnittelijoiden yms. tajuta.
"Huonosti liikkuvan vaihtoehdot ovat taksi tai jääminen kotiin"
https://www.aamulehti.fi/a/200571390
Palvelubussia tyrkyttää joukkoliikennejohtaja , mutta ne kulkevat harvoin ja viikonloppuisin eivät ollenkaan, useammissa kaupunginosissa ei siis kulku onnistu viikonloppuina.
https://www.aamulehti.fi/a/201219656 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ehkä tippa liian vaikea liikennesuunnittelijoiden yms. tajuta.
"Huonosti liikkuvan vaihtoehdot ovat taksi tai jääminen kotiin"
https://www.aamulehti.fi/a/200571390
Palvelubussia tyrkyttää joukkoliikennejohtaja , mutta ne kulkevat harvoin ja viikonloppuisin eivät ollenkaan, useammissa kaupunginosissa ei siis kulku onnistu viikonloppuina.
https://www.aamulehti.fi/a/201219656Jo aiemmin, "Närjänen ihmettelee, miksi lastenvaunujen kanssa pääsee bussiin ilmaiseksi, mutta rollaattorilla ei.
– Kun minä kuljin lastenavunujen kanssa, niin silloin piti maksaa sekä vaunuista että matkustajasta"
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/328222-rollaattorivaki-haluaa-saman-kuin-vaunukansa-lukijaraati-heidan-pitaisi-paasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo aiemmin, "Närjänen ihmettelee, miksi lastenvaunujen kanssa pääsee bussiin ilmaiseksi, mutta rollaattorilla ei.
– Kun minä kuljin lastenavunujen kanssa, niin silloin piti maksaa sekä vaunuista että matkustajasta"
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/328222-rollaattorivaki-haluaa-saman-kuin-vaunukansa-lukijaraati-heidan-pitaisi-paastaBusseilu näkyy olevan kohta taas kalliimpaakin jos pitempää kulkee.
"...työmatkalipun hinta Tampereelta Hämeenkyröön nousee aiemmasta 136 eurosta kuukaudessa 352 euroon kuukaudessa..."
https://yle.fi/uutiset/3-11017146 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Busseilu näkyy olevan kohta taas kalliimpaakin jos pitempää kulkee.
"...työmatkalipun hinta Tampereelta Hämeenkyröön nousee aiemmasta 136 eurosta kuukaudessa 352 euroon kuukaudessa..."
https://yle.fi/uutiset/3-11017146Salossa matkojen hinnat viisinkertaistuivat, liian kallista pikkupalkkaiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ehkä tippa liian vaikea liikennesuunnittelijoiden yms. tajuta.
"Huonosti liikkuvan vaihtoehdot ovat taksi tai jääminen kotiin"
https://www.aamulehti.fi/a/200571390
Palvelubussia tyrkyttää joukkoliikennejohtaja , mutta ne kulkevat harvoin ja viikonloppuisin eivät ollenkaan, useammissa kaupunginosissa ei siis kulku onnistu viikonloppuina.
https://www.aamulehti.fi/a/201219656Toi joukkoliikennejohtaja, tai mikä se nyt onkaan, kouhoo nyt lähijunajuttujen kanssa, ihan kuin olisivat jotain uusia juttuja, siis niitten samojen asioiden joita täällä oli toiminnassa jo 40 vuotta sitten ja hyvin tomikin, ratikkaa tosin ei tarvittu mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salossa matkojen hinnat viisinkertaistuivat, liian kallista pikkupalkkaiselle.
Pikkupalkkaisten määrä vain kasvaa sitåä mukaa kun kaupunki laajenee ja sen väkimäärä kasvaa.
- Anonyymi
Jalankulkijana joudun usein hyppäämään ajoradalle, koska kulkuväylät ovat joissakin paikoissa niin kapeita. Vastaan tulee monesti rinnakkain kaksi isokokoista ihmistä, jotka eivät väistä vaikkapa. jonomuodostelmaan ohitustilanteessa.
Mielestäni jalankulkuväylällä Pitäisi kulkea aina oikeaa puolta. Joskus joutuu törmäyskurssille talojen kulmauksissa, kun sieltä törmää toinen. minun mielestäni väärää kulkupuolta vastaan.- Anonyymi
Tampereella ei jalankulkijat väistele vastaantulijoita rinnakkain mennään oli sitten kuinka monta henkilöä tahansa mutta olen sitä mieltä fiksumpi väistää, no se olen minä.
- Anonyymi
Polkupyörät pois kaupungista. Kaupunki on ihmisiä eikä polkupyöriä varten!
- Anonyymi
Riittää että noudatetaan tieliikennelakia ja tehdään kuten kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää että noudatetaan tieliikennelakia ja tehdään kuten kuuluu.
Ei kaupunkiin tarvitse tulla polkupyörällä. Sen voi jättää kaupungin laidalla ja kulkea kävellen.
Kaupunki on ihmisiä, eikä polkupyöriä varten! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaupunkiin tarvitse tulla polkupyörällä. Sen voi jättää kaupungin laidalla ja kulkea kävellen.
Kaupunki on ihmisiä, eikä polkupyöriä varten!Tuo on vain sinun mielipiteesi. Pyöräily lisääntyy koko ajan enemmän ja enemmän ja hyvä niin. Pääasia on, että säännöt tunnetaan ja niitä noudatetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on vain sinun mielipiteesi. Pyöräily lisääntyy koko ajan enemmän ja enemmän ja hyvä niin. Pääasia on, että säännöt tunnetaan ja niitä noudatetaan.
Se on minun ja monen muun mielipide.
Polkupyöräily pitää kieltää koko keskustan alueella.
Kenenkään ei tarvitse tulla polkupyörällä keskustaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on minun ja monen muun mielipide.
Polkupyöräily pitää kieltää koko keskustan alueella.
Kenenkään ei tarvitse tulla polkupyörällä keskustaan.Tulen sinne nyt ja jatkossakin. Näppärä ja ekologinen kukuväline kyseessä. Autot voi jättää pois.
- Anonyymi
> Kaupunki on ihmisiä eikä polkupyöriä varten!
Oikeesti kaupunki siis keskusta on asiointia varten, ei asumista varten. Asuminen on sitten esikaupungeissa, kaupunginosissa. Nykyisin vain homa on käännetty väärin päin, jotkut luulee että kaupungeissa asutaan ja sivummalla käydään vain retkeilemässä ja työpaikat on myös siirretty aika pitkälle jo pois kaupungeista sivummalle, samoin asialliemmat ostospaikat.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Kaupunki on ihmisiä eikä polkupyöriä varten!
Oikeesti kaupunki siis keskusta on asiointia varten, ei asumista varten. Asuminen on sitten esikaupungeissa, kaupunginosissa. Nykyisin vain homa on käännetty väärin päin, jotkut luulee että kaupungeissa asutaan ja sivummalla käydään vain retkeilemässä ja työpaikat on myös siirretty aika pitkälle jo pois kaupungeista sivummalle, samoin asialliemmat ostospaikat.."Oikeesti kaupunki siis keskusta on asiointia varten, ei asumista varten. "
Kohta siellä ei ole mitään missä asioida ja palvelutkin viedään nettiin, rakentanevat isohkoa juopottelupaikkaa keskustasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulen sinne nyt ja jatkossakin. Näppärä ja ekologinen kukuväline kyseessä. Autot voi jättää pois.
Te "pimeät pyöräilijät" olette tehneet jo ennen kuin oli edes päätetty tehdä mitään töitä ja sitten vielä se on niin paljon kuin haluaa antaa joka tilanteeseen toimivia ihmisiä. Ennen kuin se oli liian pieni ja kevyt ja helppo käyttää niitä on niin paljon ettei se ole mikään syy miksi ei anneta mitään muuta.
- Anonyymi
En nyt tiedä missä niitä perunapeltokävelyteitä on, MUTTA esim. Koulukadulla on hieno asfaltti pyöräilijöille ja jalankulkijat saavat tarpoa hiekassa, joka muuttuu Aleksanterin kirkon kohdalla aikamoiseksi savivelliksi.
- Anonyymi
Kävele siinä päällysteellä, pyöräilijät voivat hieman joustaa oikeuksistaan, kun joustavat velvoitteistaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävele siinä päällysteellä, pyöräilijät voivat hieman joustaa oikeuksistaan, kun joustavat velvoitteistaankin.
Ajoradalla on parempi pinnoite kuin pyörätiellä. Suosittelen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoradalla on parempi pinnoite kuin pyörätiellä. Suosittelen
Siellä on aivan liikaa pyöräilijöitä, joten turhan riskialtista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on aivan liikaa pyöräilijöitä, joten turhan riskialtista.
Ajoradalla on hyvä ajaa pyörällä, kun pyöräväylä on täynnä pysäköityjä autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä on aivan liikaa pyöräilijöitä, joten turhan riskialtista.
Keskustassa näyttävät ajavan fillarerilla jalkakäytäviä, aikuiset ihmiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustassa näyttävät ajavan fillarerilla jalkakäytäviä, aikuiset ihmiset.
Nekalassa kuulemma nähty auto parkissa pyörätiellä, niin on pakko ajella keskustan jalkakäytäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nekalassa kuulemma nähty auto parkissa pyörätiellä, niin on pakko ajella keskustan jalkakäytäviä.
Jokainen Tampereella pyöräilevä tietää, että niitä pyöräväylälle pysäköityjä autoja ei tarvitse etsiä. Niitä on ihan joka päivä, ja paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen Tampereella pyöräilevä tietää, että niitä pyöräväylälle pysäköityjä autoja ei tarvitse etsiä. Niitä on ihan joka päivä, ja paljon.
Tamperelaiset autoilijat eivät oikein tunne liikennemerkkejä nykyisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tamperelaiset autoilijat eivät oikein tunne liikennemerkkejä nykyisin.
Miten sellaiset voivat saada ajokortin? Jos ei liikennemerkkejä tunne, kummallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sellaiset voivat saada ajokortin? Jos ei liikennemerkkejä tunne, kummallista.
"Käräjäoikeuden johtaja pysäköi Range Roverinsa suoraan parkkihallin oven eteen Tampereella
Kuvittelin, että pysäköintikiellon liikennemerkin vaikutus alkaa merkin takaa niin kuin pitäisi. Enhän minä huomannut, että siinä oli parkkihallin ovi...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/48751807-f1ca-4a28-a6e7-66c8d69150fb - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen Tampereella pyöräilevä tietää, että niitä pyöräväylälle pysäköityjä autoja ei tarvitse etsiä. Niitä on ihan joka päivä, ja paljon.
Ilmankos ne kaikki hoipertelevat jalkakäytävillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmankos ne kaikki hoipertelevat jalkakäytävillä.
Ne pysäköidyt autot ei hoipertele, vaan jököttävät tukevasti paikallaan väylän tukkien. Niiden kuskeista en osaa sanoa. Tai sen osaan, että viksuja ne ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne pysäköidyt autot ei hoipertele, vaan jököttävät tukevasti paikallaan väylän tukkien. Niiden kuskeista en osaa sanoa. Tai sen osaan, että viksuja ne ei ole.
Te ootte kaikki vaan kateellisii, ku mä poljen pantteripyllyineni uusis spandexeissani suit sait sukkelaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te ootte kaikki vaan kateellisii, ku mä poljen pantteripyllyineni uusis spandexeissani suit sait sukkelaan.
Jalkakäytävällä jossa pyöräily on sallittu vain alle 12 vuotiaille.
- Anonyymi
Lisää kaljaa.
- Anonyymi
Kalja on jo tyhmentänyt sinut, sen näkee kommenteistasi.
- Anonyymi
Toivotaan ettei kukaan attaa vihapåuheeksi väittämään.
- Anonyymi
En ole nähnyt kovinkaan monta pyörätietä tällä suunnalla. Lähes kaikki ovat yhteiskäyttöisiä "Yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä" tyyppisiä väyliä. jolla sekä pyöräillään että kävellään.
- Anonyymi
Täällä on yhdistetty kävelytie ja pyörätie, melko leväeäkin, Siellä tosin ajaa paljon autoja vaikka ei tietenkään saisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on yhdistetty kävelytie ja pyörätie, melko leväeäkin, Siellä tosin ajaa paljon autoja vaikka ei tietenkään saisi.
Täälläkin on yhdistetty pyörä- ja kävelytie, molemmilla puolin tietä. Pyöräilijät toikkaroivat ajoradalla, paitsi sivukaduilla joissa pelkät jalkakäytävät ja nehän pyöräilijöille kelpaavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täälläkin on yhdistetty pyörä- ja kävelytie, molemmilla puolin tietä. Pyöräilijät toikkaroivat ajoradalla, paitsi sivukaduilla joissa pelkät jalkakäytävät ja nehän pyöräilijöille kelpaavat.
"yhdistetty pyörä- ja kävelytie, molemmilla puolin tietä. "
Meitillä täällä muutaman kilometrin päässä keskustorista on pelkkä kävely ja pyörätie, ei sitä autoille tatkoitettua osuutta, silti sitä pitkin kulkee iso osa alueen autoliikenteestä. Siis kävely ja pyörätietä pitkin joka päivä ja kellon ympäri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"yhdistetty pyörä- ja kävelytie, molemmilla puolin tietä. "
Meitillä täällä muutaman kilometrin päässä keskustorista on pelkkä kävely ja pyörätie, ei sitä autoille tatkoitettua osuutta, silti sitä pitkin kulkee iso osa alueen autoliikenteestä. Siis kävely ja pyörätietä pitkin joka päivä ja kellon ympäri.Poliisit saisi semmoisesta hyvän sakkorysän, kysyy heiltä kiinnostaako rahanteko valtiolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisit saisi semmoisesta hyvän sakkorysän, kysyy heiltä kiinnostaako rahanteko valtiolle.
".... kysy heiltä kiinnostaako rahanteko valtiolle."
Tuo oli varmasti retorinen kysymys. Ainahan raha poliisia kiinnostaa. Sinne voisi lähettää sen siviilipakun, jonka takaikkunalla on se tehokas salamakamerakin. Kamera-autot nimittäin suorittavat valvontaa myös kansalaisten pyytämillä paikoilla.
Uusimmalla kamerakalustolla otetut kuvat ovat niin tarkkoja, että suurennettuna koiran karvoissa oleva kirppukin on kissan kokoinen. Kuvien perusteella voisi jakaa sakkoja kännykän tai huumeiden käytöstä, tupakanpoltosta, turvavöiden tai rintsikoidenkäyttämättä jättämisestä, auton verojen tai polttoainetankkauksen maksamatta jättämisestä, katsastusten tai kalsareiden vaihdon laiminlyömisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
".... kysy heiltä kiinnostaako rahanteko valtiolle."
Tuo oli varmasti retorinen kysymys. Ainahan raha poliisia kiinnostaa. Sinne voisi lähettää sen siviilipakun, jonka takaikkunalla on se tehokas salamakamerakin. Kamera-autot nimittäin suorittavat valvontaa myös kansalaisten pyytämillä paikoilla.
Uusimmalla kamerakalustolla otetut kuvat ovat niin tarkkoja, että suurennettuna koiran karvoissa oleva kirppukin on kissan kokoinen. Kuvien perusteella voisi jakaa sakkoja kännykän tai huumeiden käytöstä, tupakanpoltosta, turvavöiden tai rintsikoidenkäyttämättä jättämisestä, auton verojen tai polttoainetankkauksen maksamatta jättämisestä, katsastusten tai kalsareiden vaihdon laiminlyömisestä.Näillä autoilijoilla nykyään ei ole liikennemerkkiosaamista, tätä esim eivät tunne useat ollenkaan. Tien molemmassa päässä on kumminkin tuollainen ja silti henkilöautoliikenne on melko suurta päivittäin.
" Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_liikennemerkeistä#/media/Tiedosto:Finland_road_sign_312.svg
LOO-xxx
- Anonyymi
Samaa olen minä ihmetellyt, että polkupyöriä varten tehdään tasainen, päällystetty ajotie ja jalankulkijoille jää kuoppainen hiekka-savitie. Senhän pitäisi olla täysin päinvastoin.
Isokenkäisten isopyöräiset polkupyörät kulkevat hyvin kuoppaisilla hiekka-saviteillä, mutta jalankulkijat likaavat niillä kenkänsä ja kaiken lisäksi kenkiin menee jatkuvasti kiviä.- Anonyymi
Missä on tehty noin?
- Anonyymi
En ymmärrä lainkaan tätä pyöräilijöiden etujen ajamista - varsinkin näin lumen ja sohjon aikaan, kun pyöräilijöitä ei ole kuin muutama:
.
Esim. Ratinan sillalla on pyöräkaistan lumi aurattu jalankulkijoiden puolelle. Tämän seurauksena jalankulkijoiden puolella on mahdoton kävellä - mutta onhan pyöräkaista täysin puhdas, jolla ei kyllä näy pyöräilijöitäkään.- Anonyymi
Ratinan sillalla ei ole pyöräkaistaa.
Siellä on pyörätie. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratinan sillalla ei ole pyöräkaistaa.
Siellä on pyörätie.Missä kohtaa?
https://tasmateatteri.com/wp-content/uploads/2019/09/tasma_kartta_yhdistetty.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381873Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431436Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61411- 151384
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11365Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71344Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21327Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11270Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21210Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51197