Sille hyvälle haltijalle,mikä se olisi?
Katsastus keskustelupalstaa kohti,ei toivoa antanut!
En tarkoita eläkkeidenkorotuksia,en puoluekiistoja,vaan vaikka kuulentoa,nähdä Australia ja kengurut ja sillei?
Satuillaan ja päätetään irti todellisuudesta!
Sen yhden toivomuksen,jonka saisit esittää!
54
<50
Vastaukset
- Anonyymi
....mi onnen tuo,
ja mielet nostaa luojan luo!
Ei valtaa eikä kultaakaan,
vaan rauhaa päälle maan.
ja palstallemmeTäydet kymmenen pistettä!
Todella papukaijamerkinarvoinen suoritus!
Aivan todella,eihän me tarvita enää kuulentoja,minulla vielä toivomus,että pääsisin ratikalla ajamaan Tampereella?rituliini_38 kirjoitti:
Täydet kymmenen pistettä!
Todella papukaijamerkinarvoinen suoritus!
Aivan todella,eihän me tarvita enää kuulentoja,minulla vielä toivomus,että pääsisin ratikalla ajamaan Tampereella?Kiitos rituliini 😊, liihottelit kuin tason pelastaja avauksellasi! Kuulentoihin en kaipaa minäkään, laulun sanat vaan tulvi mieleeni.
Kaipa sentään Tampereelle uuteen ratikkaan pääset hih, vaikka tyttöjesi kyydissä?
Kylmähän nyt alkaa ollakin ulkotyöskentelyyn, täälläkin oli aamupäivällä vain 3°
Onnea rituliin vaan,🌷 uuteen helpompaan asumiseesi, ihanaa kun ei sinunkaan tarvitse
puita kantaa sisälle enään kylmän aikaan. Voi hyvin!sini.sirkku kirjoitti:
Kiitos rituliini 😊, liihottelit kuin tason pelastaja avauksellasi! Kuulentoihin en kaipaa minäkään, laulun sanat vaan tulvi mieleeni.
Kaipa sentään Tampereelle uuteen ratikkaan pääset hih, vaikka tyttöjesi kyydissä?
Kylmähän nyt alkaa ollakin ulkotyöskentelyyn, täälläkin oli aamupäivällä vain 3°
Onnea rituliin vaan,🌷 uuteen helpompaan asumiseesi, ihanaa kun ei sinunkaan tarvitse
puita kantaa sisälle enään kylmän aikaan. Voi hyvin!Mielikuvituslento,vaikka niiden pääskystenmukana,jotka suuntasivat ja lähtivät todella aikaisin paluumuuttaja?
Sanoinkin,että nyt talvi tulee aikaisin,mutta ilmoja pitelee?
Linnunrata on todella yhtä sekamelskaa Joulukuun alkuun,mutta kyllä se siitä selkenee?
Jollei vettä sada,niin silloin on lähes poutaa
Minä toivoisin vain sen yhden asian, että kaikki toiveeni tulevat toteutumaan.
Tähän voisin jatkoksi heittää toivomukseni,
että tällä yhdellä toivomuksellani
kaikkien ihmisten ainakin yksi tärkeä toive toteutuisi.
olisin kuin Helinä Keiju, yhdellä tähtisauvan heilautuksella
tähtipölyä riittäisi jokaiselle.
Heitän toiveen, eletään tässä hetkessä. Ei menneessä, ei tulevassa vaan tässä ja nyt. Katsoin perjantai-illan Perjantai-ohjelman, siinä mentiin läpi luopumisen prosesseja ihmismielessä. Kun joudumme luopumaan, taistelemme muutosta vastaan, syyttämme itseämme ja muita, kunnes hyväksymme asian. Kun ihminen on hyväksynyt tapahtuneen, hän alkaa elämään tätä päivää, tätä hetkeä.
- Anonyymi
Juuu, ei eletä tulevissa reissuissa eikä menneissäkään. Ihan vaan tämän hetkisissä hommissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuu, ei eletä tulevissa reissuissa eikä menneissäkään. Ihan vaan tämän hetkisissä hommissa.
👍👍👍
Anonyymi kirjoitti:
Hyväksyminen ja tässä hetkessä eläminen on laajempi käsite, miten sinä sen sisäistät.
Menettäessään jonkin päivän selvyyden kuten esim. terveydestä. Ihminen käy läpi luopumisen prosessin. Vasta kun ihminen hyväksyy tapahtuneen, hän luopuu menneessä elämisestä ja siirtyy askeleen eteenpäin. Hän siirtyy elämään tätä päivää.
Tässä päivässä eläminen käsitteenä on ehkä sinulle liian vaikea ymmärtää.Sisko puhuu asiaa!
Tulevaisuus kiehtoo,menneisyyttä turha elää!
Haluan telakoida sen elämänipaatin aivan uudelle rannalle!
Katsoin joskus elokuvan Viimeisellä rannalla! Se käsitteli ydinsotaa ja sen tuhoa!
Joskus tuntuu ,että joku uhoaja,kuten pohjoiskorea vois tuhota telluksemme?
Hitler pystyi tappamaan milettömänmäärän ihmisiä!
Näitä hitlereitä on Suomessakin! Koulusurmaajat ovat heitä?
Ei kukaan äiti varmaankaan halua Hitleriä lapsestaan?
- Anonyymi
Kai jokainen saa sentään päättää missä elää omien prosessiensa mukaan.
- Anonyymi
Saa elää , mutta naurettavaa saarnata muille siitä, millä itse kaiken aikaa elämöi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa elää , mutta naurettavaa saarnata muille siitä, millä itse kaiken aikaa elämöi.
Kuka on elämöinyt mitä ?
kk antaa ohjeita miten tulee elää,
ajattelin kysäistä saisko sentään itse päättää ?
Ai Tämä menikin tälle tappolinjalle?
No minä en enää osallistu niihin pippaloihin!
Olen kaksi poikaani haudannut!
Tehkää mielikuvitusmatkanne aivan omalla radallanne,häpeällistä!
Ama kiittää ja kumartaaRitu, tykkän sinusta, anna palaa, niin minäkin, ei meitä voi tuulipierut kaataa kaksi voimanaista.
Elin juuri tätä hetkeä saunan lauteilla, olen näin syksyisin lämmön kipeä ja sauna saa minut "voimaantumaan" taas tuo voimaannuttava ilmaisu 😁- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Ritu, tykkän sinusta, anna palaa, niin minäkin, ei meitä voi tuulipierut kaataa kaksi voimanaista.
Elin juuri tätä hetkeä saunan lauteilla, olen näin syksyisin lämmön kipeä ja sauna saa minut "voimaantumaan" taas tuo voimaannuttava ilmaisu 😁Ama-Rituliinin arvo on kyllä palstalla kauan ymmärretty ja hän on rakastettu ihminen. Ei tarvitse olla voimanainen. Juuri haavoittuvana ja herkkänä rakkaus löytää tiensä sydämestä sydämeen. Miksei voi olla voimakas ihminen mollaamatta toisia tuulipieruiksi ? Ja mitä pahaa on heikkoudessa ? Se jos mikä on inhimillistä.
korpikirjailija kirjoitti:
Ritu, tykkän sinusta, anna palaa, niin minäkin, ei meitä voi tuulipierut kaataa kaksi voimanaista.
Elin juuri tätä hetkeä saunan lauteilla, olen näin syksyisin lämmön kipeä ja sauna saa minut "voimaantumaan" taas tuo voimaannuttava ilmaisu 😁Eilen poikani tappaja oli oikeuden edessä!
Tavallaan tästä tappajasta tehtiin selviytyjä,joskin vuosi olisi tullut lusittavaa?
Vuoden jälkeen hän olisi taas ollut vapaa tappamaan jonkun äidin ainoan lapsen?
Tällä tappamalla oli asianajaja hesasta kallenmastapäästä?
Ihmishenki on todella halpa Suomi nimisessä "sivistysvaltiossa"
Poikani oli yksityisyrittäjänä,teki kahta duunia!
Olen todella järkyttynyt!rituliini_38 kirjoitti:
Eilen poikani tappaja oli oikeuden edessä!
Tavallaan tästä tappajasta tehtiin selviytyjä,joskin vuosi olisi tullut lusittavaa?
Olen todella järkyttynyt!AHuomenta Ritu@
Käy Yle Areena arkistosta katsomassa viimeisin perjantai-ohjelma. Se käsittelee luopumista. Se voi antaa voimia selviytyä menetyksestäsi.
Koin ohjelmaa seuratessani itse käyneeni läpi luopumisen prosesseja sen jälkeen kun loukkasin selkäni ja se vammautui. Kotitapaturma ei tietenkään ole yhtä suuri menetys kuin kuoleman tuoma menetys, mutta selviytymisprosessit ovat samanlaisia.
Minulla itsesyytökset olivat aluksi voimakkaat, ennen kuin sanoin ymmärsin, tällä tapaturmalla oli tarkoitus. On opeteltava hidastamaan vauhtia kun ikää karttuu, kaikkea ei tarvitse tehdä itse.
Sinulla on menossa syyttelyvaihe, se ei auta enää. Selviät jos haluat, poikaasi syyttelyt eivät tuo takaisin. Varmasti poikasi tappanut käy omaa selviytymisprosessia ja selviää tai ei. Hän on leimattu loppuelämäksi murhaajaksi, eikä pääse ikinä tekoaan pakoon.
Voimia selviytymiseesi.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
AHuomenta Ritu@
Käy Yle Areena arkistosta katsomassa viimeisin perjantai-ohjelma. Se käsittelee luopumista. Se voi antaa voimia selviytyä menetyksestäsi.
Koin ohjelmaa seuratessani itse käyneeni läpi luopumisen prosesseja sen jälkeen kun loukkasin selkäni ja se vammautui. Kotitapaturma ei tietenkään ole yhtä suuri menetys kuin kuoleman tuoma menetys, mutta selviytymisprosessit ovat samanlaisia.
Minulla itsesyytökset olivat aluksi voimakkaat, ennen kuin sanoin ymmärsin, tällä tapaturmalla oli tarkoitus. On opeteltava hidastamaan vauhtia kun ikää karttuu, kaikkea ei tarvitse tehdä itse.
Sinulla on menossa syyttelyvaihe, se ei auta enää. Selviät jos haluat, poikaasi syyttelyt eivät tuo takaisin. Varmasti poikasi tappanut käy omaa selviytymisprosessia ja selviää tai ei. Hän on leimattu loppuelämäksi murhaajaksi, eikä pääse ikinä tekoaan pakoon.
Voimia selviytymiseesi.Toisten surun vaiheista ei ulkopuolinen tiedä mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Toisten surun vaiheista ei ulkopuolinen tiedä mitään.
No, katsoisit sinäkin tuon ohjelman, jonka viesti oli ainakin minulle hyvin selkeä. Kolme ohjelmassa haastateltua henkilöä päätyivät toisistaan tietämättä samoihin johtopäätöksiin selviytyä luopumisen tuskasta. Palata tähän päivään ja elää tätä päivää.
rituliini_38 kirjoitti:
Eilen poikani tappaja oli oikeuden edessä!
Olen todella järkyttynyt!Äitinä ja ihmisenä minä kirjoitan!
En tule tänne kehumaan,että mitä omistan!
Minä olen jokaisen asumisneliön hankkinut rankalla työllä!Anonyymi kirjoitti:
Ama-Rituliinin arvo on kyllä palstalla kauan ymmärretty ja hän on rakastettu ihminen. Ei tarvitse olla voimanainen. Juuri haavoittuvana ja herkkänä rakkaus löytää tiensä sydämestä sydämeen. Miksei voi olla voimakas ihminen mollaamatta toisia tuulipieruiksi ? Ja mitä pahaa on heikkoudessa ? Se jos mikä on inhimillistä.
Aivan sydänjuuriin menevä myötätunnon ilmaisu!
Voi kuinka helppoa se on!
Me todella voimme kannustaa!
Eihän siihen niin paljon maltaita tarvita!
Voi kuinka paljon onnen kyyneleitä vuoti aman silmistä,kiitos!
Elän nyt menneessä, ihanan elokuvan parissa, ja muistelen aikoja kun olimme nuoria ja kauniita. Travoltan mukana elän ihanaa hullua nuoruuttani.
- Anonyymi
Nuoruus oli kaunista ihanaa aikaa, mutta ei siinä Travoltaa tarvittu , kuka siitä mitään Suomessa edes tiesi ? Surullista jos elämän ankkureina on jotkut pop tähdet. Minulla on nuoruuden rakkaus puolisona vieläkin. Mutta sehän on tietysti tylsää .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoruus oli kaunista ihanaa aikaa, mutta ei siinä Travoltaa tarvittu , kuka siitä mitään Suomessa edes tiesi ? Surullista jos elämän ankkureina on jotkut pop tähdet. Minulla on nuoruuden rakkaus puolisona vieläkin. Mutta sehän on tietysti tylsää .
Ei 40-luvulla syntyneet enää niin nuoria olleet, kun Travoltan elokuvat tuli.
Anonyymi kirjoitti:
Ei 40-luvulla syntyneet enää niin nuoria olleet, kun Travoltan elokuvat tuli.
Itse olin v-77 villi ja vapaa kolmekymppinen sinkku.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Itse itse itse itse.
Anonyymi kirjoitti:
Itse itse itse itse.
Itsepä, itse kukas muukaan. Miten sinä itsekö vai joku muu?
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Suomeksi sanottuna olit -77 epätoivoinen vanhapiika.
Anonyymi kirjoitti:
Suomeksi sanottuna olit -77 epätoivoinen vanhapiika.
No, ei nyt ihan. Olin juuri lopettanut pitkän avosuhteen ja nautin vapaudesta, suoritin iltalukiota työn ohella. Hyviä vuosia.
Anonyymi kirjoitti:
Salli toisille omat menetelmänsä toivoon ja selviytymiseen.
Kerran tapasin työn uuvuttaman naisen, jolle tulin sanoneeksi vitsinä, että nyt töppöstä toisen eteen, Dallas alkaa puolen tunnin päästä. Hän sanoi vilpittömästi: "Hyvä kun muistutit, minä en jaksaisi tätä elämääni ilman Dallasia."
Silloin ajattelin, että meillä on jokaisella oma valopilkkumme, eikä toisella ihmisellä ole oikeutta arvostella. Tarvitsemme onnenkipinän, ja jos joku tarvitsee siihen Dallasin, joku Travoltan, olkoon niin.
Minä en tarvitse mitään, tällä hetkellä olen elämääni tyytyväinen, ja toivomukseni on, että saisin jatkaa tässä vielä samaa rataa.
- Anonyymi
Haltijalta toivoisin että tämä elämä saisi jatkua tällaisenaan. Lonkkaa kolottaa usein, mutta selviän lääkkeettä. Mieltä korventaa joskus, ahistaa, vatvon vanhoja, valvon öitä, mutta siitä toivun taas tavalliseksi niinikään ilman lääkkeitä. Aiheen ilmentyessä pystyn onneakin tuntemaan. Ihmisiä on ympärillä sopivasti, voi kun ei ikinä tarttisi lastaan haudata, viittaan tuonne ketjuun, voimia sulle.
Kyllä tässä näin passaa elää.Menneisyydessä märehtiminen vie voimia, Ei elämä pienine kolotuksineen pahaksi ole, kun tietää, että on parempiakin päiviä. Iloisia asioita menneestä ja positiivisia odotuksia tulevilta päiviltä toivon.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Menneisyydessä märehtiminen vie voimia, Ei elämä pienine kolotuksineen pahaksi ole, kun tietää, että on parempiakin päiviä. Iloisia asioita menneestä ja positiivisia odotuksia tulevilta päiviltä toivon.
Olet siis 84 vuotias.
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis 84 vuotias.
Jos olin vuonna 1977 ...30-vuotias niin millä laskimella laskettuna olisin nyt 84-vuotias?
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Jos olin vuonna 1977 ...30-vuotias niin millä laskimella laskettuna olisin nyt 84-vuotias?
Nyt taidat sekoittaa hänen poikaystävänsä ikään, siitä on täällä joskus mainittu että olis lähempänä 90.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt taidat sekoittaa hänen poikaystävänsä ikään, siitä on täällä joskus mainittu että olis lähempänä 90.
Poikaystävään 🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Poikaystävään 🤣🤣🤣🤣
Ei pidä aikuisia pojitella eikä tytötellä, se on epäkunnioittavaa. SiiS MIESystävä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä aikuisia pojitella eikä tytötellä, se on epäkunnioittavaa. SiiS MIESystävä.
Juuri näin, tämä mieheni iän kommentoija irvailee avoimesti ikäihmisillä, hänen mielestää ... plus 80 ...on liki 90.
Vanhoja kääkkiä, kuten hänellä on tapana yli 80-vuotiaita kuvailla.
Lisäksi..minulla ei ole miestä sillä mies ei voi olla muilla kuin naimisissa olevilla.
Tätä samaa hän toistaa perässäni kulkien.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Juuri näin, tämä mieheni iän kommentoija irvailee avoimesti ikäihmisillä, hänen mielestää ... plus 80 ...on liki 90.
Lisäksi..minulla ei ole miestä sillä mies ei voi olla muilla kuin naimisissa olevilla.
Tätä samaa hän toistaa perässäni kulkien.Jättäisit huomioimatta mokoman räksyttäjän, se saa vain nautintoa reagoinnistasi.
Sadistinen ote jatkuu ja jatkuu tuolla tavoin. Anonyymi kirjoitti:
Jättäisit huomioimatta mokoman räksyttäjän, se saa vain nautintoa reagoinnistasi.
Sadistinen ote jatkuu ja jatkuu tuolla tavoin.Huomenta@ Kiitos, ymmärrän.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Tätä samaa hän toistaa perässäni kulkien.Siis aiheena on toivomus. Muistetaanpa pysyä siinä.
Ikää tulee kaikille, ja tällä palstalla on turha piikitellä toisia iän perusteella. Kyllä sitä on tarpeeksi meillä muillakin.
Ystävät ovat onni jokaiselle. Monella meistä ystävät ja puoliso on jo siellä, mistä ei paluuta ole.
- Anonyymi
Ahon.
- Anonyymi
Vai oliko 72...
- Anonyymi
Toivomus on aina vain sama, vaikka en sitä enää ikinä ääneen lausu. - Nm. 'Haltija' oli kuuro
- Anonyymi
Ettei tartte jonniin vanhustentaloon omiin paskavaippoihin lillumaan , vaan pääsee täältä aikanaan kun lampun sammuttais :)
Miksi kuvittelet, että sinun ".......kohtalosi on jossain paskavaipoissa? Eikö sinulla toimi enää pidätyskyky, lirahtaako pissi pöksyyn, vai se isompikin tavara?
No antaa olla, koska minä en usko koskaan missään paskavaipoisa oleva vanhus olevani, koska minulla on "pätäkää" hoitaa tulevaisuuteni, ja tietenkin pienellä varauksella, että jotain muuttu, mutta sukuni tuntien, niin aina on kuoltu melko nuorena ilman hoitolaitoksia.- Anonyymi
Sorry baby, kommenttisi kuulostaa siltä, että lamppu on sammunut jo. - Nm. Mitä lilluu korvain väliss'
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorry baby, kommenttisi kuulostaa siltä, että lamppu on sammunut jo. - Nm. Mitä lilluu korvain väliss'
Sexsin puute panee tuollaisia kirjoittamaan. Eikös osunutkin kohdalle?
- Anonyymi
Kristiina23 kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että sinun ".......kohtalosi on jossain paskavaipoissa? Eikö sinulla toimi enää pidätyskyky, lirahtaako pissi pöksyyn, vai se isompikin tavara?
No antaa olla, koska minä en usko koskaan missään paskavaipoisa oleva vanhus olevani, koska minulla on "pätäkää" hoitaa tulevaisuuteni, ja tietenkin pienellä varauksella, että jotain muuttu, mutta sukuni tuntien, niin aina on kuoltu melko nuorena ilman hoitolaitoksia.Hahhahhaaa - - - pätäkkä ei auta kun ryppynauha löystyy !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sexsin puute panee tuollaisia kirjoittamaan. Eikös osunutkin kohdalle?
Sinuna miettisin paljon enemmän ja tarkemmin, mikä puute itselläsi on. - Nm. Revi siitä
Toivon, ettei minun mieleni sammu siihen pisteeseen, että katkeroituisin kirjoittamaan anonyyminä ala-arvoisia huomautuksia ikätovereistani mielipidepalstalla.
- Anonyymi
Toivon, että saisin elää elämäni suhtkoht terveenä ja sitten vain nukahtaa pois, kun aika on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753