Bolsevismin ja ateismin yhtäläisyysmerkit

Anonyymi

Kuten tiedämme, ateismi oli marxismi-leninismi-stalinismin virallinen uskonkappale Neuvostoliitossa ja sen satelliittivaltioissa.

Jos halusit olla kunnon bolsevisti, sinut pakotettiin ateistiksi. Uskonnollisuus aiheutti potkut puolueesta tai pioneerijärjestöistä ja pahimmassa tapauksessa matkan Siperian vankileireille.

Ateismi myös romahdutti Neuvostoliiton, erään luonnonvaroiltaan kaikkein rikkaimman maan talouden.

Nämä samat elementit näkyivät myös suomalaisessa maanpetturuudessa ja korpikommunismissa. Tulipunaiset kommunistit eivät usko Jumalaan, näin opetettiin jo ennen punakapinaa.

Ateisteilla on aina ollut erityinen viehtymys väkivaltaan ja totalitarismiin. Tämän vuoksi ei esimerkiksi Puolustusvoimien palvelukseen tulisi palkata henkilökuntaa, joka ei halua vannoa sotilasvalaa "kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä", suojellakseen Suomen valtiota ja yhteiskuntaa.

Sivistysvaltion ja demokratian tulee suojata itseään voimilta, jotka pyrkivät nakertamaan sitä sisältäpäin.

24

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bolsevismi oli Leninin ajama kommunismin suuntaus, jossa uskottiin pienen vallankumouksellisen ryhmään johtajuuteen. Tässä mielessä bolsevismi muistuttaa kristinuskoa, jossa uskotaan kolmen jumalan johtajuuteen.

      • Anonyymi

        Ja heh heh.

        Bolsevismin keskeinen oppi oli Jumalan olemassaolon kieltäminen, siis ateismi.

        Tässä mielessä bolsevismi ei siis muistuta kristinuskoa, jonka keskeinen sisältö on usko kaikki altiaaseen Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja heh heh.

        Bolsevismin keskeinen oppi oli Jumalan olemassaolon kieltäminen, siis ateismi.

        Tässä mielessä bolsevismi ei siis muistuta kristinuskoa, jonka keskeinen sisältö on usko kaikki altiaaseen Jumalaan.

        Ateismissa mitään oppia ei ole, eikä ateismi muistuta siten mitenkään bolsevismia tai mitään muutakaan oppia opillisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismissa mitään oppia ei ole, eikä ateismi muistuta siten mitenkään bolsevismia tai mitään muutakaan oppia opillisesti.

        Jokainen kunnon bolsevisti oli myös ateisti.

        Ja toisinpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateismissa mitään oppia ei ole, eikä ateismi muistuta siten mitenkään bolsevismia tai mitään muutakaan oppia opillisesti.

        Bolsevismin ja kommunismin keskeinen oppi ei ollut jumalan kieltäminen, vaan valtion ja sen johtajien nostaminen maallisiksi jumaliksi. Tällöin vanhat jumalat piti kieltää. Ateismi taas tarkoittaa vain, ettei uskota jumaliin.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Bolsevismin ja kommunismin keskeinen oppi ei ollut jumalan kieltäminen, vaan valtion ja sen johtajien nostaminen maallisiksi jumaliksi. Tällöin vanhat jumalat piti kieltää. Ateismi taas tarkoittaa vain, ettei uskota jumaliin.

        Bolsevismi oli turha oppi, kuten aloittajan versio kristinuskostakin on. Kumpikin vaatii valehtelua ajaakseen asiaansa.


    • Anonyymi

      Aloitus sen jälleen kerran todistaa: kreationistin paras ja ainoa ase ateismia vastaan on valehtelu.

      • Anonyymi

        Tottahan se kirjoittaa.

        Totuus sattuu ateistin sysimustaan sieluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se kirjoittaa.

        Totuus sattuu ateistin sysimustaan sieluun.

        'Olet vain moraaliton valehtelija.


    • Anonyymi

      Ateismin rinnastaminen kommunismiin on kuin rinnastaisi kristinuskon juutalaisvainoihin ja ristiretkiin.

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Kaikki tiedämme, ettei kommunisti usko Jumalaan ja ateismi romahdutti Neuvostoliiton.

      Kristitty Amerikka vain porskuttaa.

      • Anonyymi

        Amerikkahan on paljon sekulaarimpi maa kuin Suomi monessa asiassa. Venäjä, sehän on nykyfundisten ihanne maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkahan on paljon sekulaarimpi maa kuin Suomi monessa asiassa. Venäjä, sehän on nykyfundisten ihanne maa.

        "In God We Trust", also written as "In God we trust", is the official motto of the United States of America and of the U.S. state of Florida.

        https://en.wikipedia.org › wiki › In_God_We_Trust


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkahan on paljon sekulaarimpi maa kuin Suomi monessa asiassa. Venäjä, sehän on nykyfundisten ihanne maa.

        ”Amerikkahan on paljon sekulaarimpi maa kuin Suomi monessa asiassa.”

        Eipä taida olla. Toki Amerikka on moniuskontoisempi, mutta vaikea kuvitella, että siellä pääsee presidentiksi, jos myöntää, ettei usko Abrahamilaiseen jumalaan. Yleensä etenkin etelä-osavaltiossa ateisteihin suhtaudutaan epäillen. Heihin liitetään paljon negatiivisia stereotypioita.

        https://www.newyorker.com/news/news-desk/put-an-atheist-on-the-supreme-court


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Amerikkahan on paljon sekulaarimpi maa kuin Suomi monessa asiassa.”

        Eipä taida olla. Toki Amerikka on moniuskontoisempi, mutta vaikea kuvitella, että siellä pääsee presidentiksi, jos myöntää, ettei usko Abrahamilaiseen jumalaan. Yleensä etenkin etelä-osavaltiossa ateisteihin suhtaudutaan epäillen. Heihin liitetään paljon negatiivisia stereotypioita.

        https://www.newyorker.com/news/news-desk/put-an-atheist-on-the-supreme-court

        Kaikkialla koko maapallolla suhtaudutaan ateistehin epäillen.

        Stereotypiat eivät synny tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Amerikkahan on paljon sekulaarimpi maa kuin Suomi monessa asiassa.”

        Eipä taida olla. Toki Amerikka on moniuskontoisempi, mutta vaikea kuvitella, että siellä pääsee presidentiksi, jos myöntää, ettei usko Abrahamilaiseen jumalaan. Yleensä etenkin etelä-osavaltiossa ateisteihin suhtaudutaan epäillen. Heihin liitetään paljon negatiivisia stereotypioita.

        https://www.newyorker.com/news/news-desk/put-an-atheist-on-the-supreme-court

        Amerikkalaisille lip service to religion is enough. Republikaanikristittyjä ei kiinnosta, että Trump tekee pilkkaa kristillisistä arvoista käytöksellään kunhan hän vain esittää toimivansa uskonnon puolesta.

        Amerikkalaiset puhuvat paljon uskonnosta, mutta lait eivät ole uskontosidonnaisia. Voisimme ottaa sieltä mallia hyvin monessa asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalaisille lip service to religion is enough. Republikaanikristittyjä ei kiinnosta, että Trump tekee pilkkaa kristillisistä arvoista käytöksellään kunhan hän vain esittää toimivansa uskonnon puolesta.

        Amerikkalaiset puhuvat paljon uskonnosta, mutta lait eivät ole uskontosidonnaisia. Voisimme ottaa sieltä mallia hyvin monessa asiassa.

        Ateistit puhuvat paljon uskonnoista, mutta tuuli vain heidän huuliaan heiluttaa.


      • Anonyymi

        Itseasiassa onnellisimmat hyvinvointivaltiot (kuten Pohjois-maat) ovat juuri niitä, missä ateismi ja sekulaarisuus ovat suurimmat. Lukuisat köyhät maat Afrikassa ja Aasiassa taas ovat syvän uskonnollisia. Sekulaariset yhteiskunnat ovat keskimäärin onnellisimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Amerikkahan on paljon sekulaarimpi maa kuin Suomi monessa asiassa.”

        Eipä taida olla. Toki Amerikka on moniuskontoisempi, mutta vaikea kuvitella, että siellä pääsee presidentiksi, jos myöntää, ettei usko Abrahamilaiseen jumalaan. Yleensä etenkin etelä-osavaltiossa ateisteihin suhtaudutaan epäillen. Heihin liitetään paljon negatiivisia stereotypioita.

        https://www.newyorker.com/news/news-desk/put-an-atheist-on-the-supreme-court

        ”Yleensä etenkin etelä-osavaltiossa ateisteihin suhtaudutaan epäillen.”

        Aivan totta. Orjuuden vastustaminen pohjautui ateismin henkeen. Tämän sanoivat monet etelävaltioiden hartaat kristityt saarnaajat. Siksi ateisteihin ei luoteta vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkialla koko maapallolla suhtaudutaan ateistehin epäillen.

        Stereotypiat eivät synny tyhjästä.

        ”Kaikkialla koko maapallolla suhtaudutaan ateistehin epäillen.”

        Paitsi esimerkiksi Pohjoismaissa, missä ateisteihin ei suhtauduta syrjivästi tai edes epäillen. Jos sen sijaan uskot Raamatun luomiskertomukseen kirjaimellisesti sinua pidetään outona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Yleensä etenkin etelä-osavaltiossa ateisteihin suhtaudutaan epäillen.”

        Aivan totta. Orjuuden vastustaminen pohjautui ateismin henkeen. Tämän sanoivat monet etelävaltioiden hartaat kristityt saarnaajat. Siksi ateisteihin ei luoteta vieläkään.

        Ateistinen Neuvosto-Venäjä murhasi innokkaasti kymmeniä miljoonia eli kaikkia käsiinsä saamiaan kansallisuuksia, rotuja, uskontokuntien jjäseniä ja myös ateisteja.

        Siksi ateisteilla on uskottavuusongelma ja valtava onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Yleensä etenkin etelä-osavaltiossa ateisteihin suhtaudutaan epäillen.”

        Aivan totta. Orjuuden vastustaminen pohjautui ateismin henkeen. Tämän sanoivat monet etelävaltioiden hartaat kristityt saarnaajat. Siksi ateisteihin ei luoteta vieläkään.

        Saisinko linkkiä asiasta , kun en löydä mistään. Taidat keksiä omiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistinen Neuvosto-Venäjä murhasi innokkaasti kymmeniä miljoonia eli kaikkia käsiinsä saamiaan kansallisuuksia, rotuja, uskontokuntien jjäseniä ja myös ateisteja.

        Siksi ateisteilla on uskottavuusongelma ja valtava onkin.

        "Siksi ateisteilla on uskottavuusongelma ja valtava onkin."

        Älä ole huolissasi, pieni valehteleva kreationisti / Jumalan valtakunta blogaaja. Ateistin ei tarvitse olla kommunisti.


    • Anonyymi

      Voi pahus. Taas olen väliinputoaja. En ole kommunisti vaan vasemmistoliittolainen. En ole myöskään ateisti vaan agnostikko.

      Eikä siinä kaikki. En ole eläkeläinen, en työtön, en töissä vaan osa-aikatyökyvyttömyyseläkkellä.

      Alan pikkuhiljaa huolestua, enkö kuulu mihinkään ryhmään. Huijasin hieman, kuulun virallisesti vammaisiin, koska saan PUOLIKKAAN invalidivähennyksen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      184
      1432
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1080
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      876
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      865
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      83
      777
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      705
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      618
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      597
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe