Koneen salasanan murto chatissa mahdollista

Anonyymi

Olen joutunut tietomurron kohteeksi ja syyksi katson chat-profiilini. Paljon on ihmisiä, joilla on mahdollisuus, halua ja koulutus tehdä toisille pahaa ja chatin kautta olemme tosi haavoittuvaisia. Henkilökohtaiset tiedot vuotavat ties minne. Olkaa varovaisia ja vaihtakaa koneenne salasana riittävän usein. Kehoitus, joka minunkin oli aikoinaan pitänyt ottaa huomioon.

3

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Haistakaa paska! Teille tuottaa vain iloa toisen vahinko, tehän siitä hyödytte. Mitä enemmän tietää, sen helpompi on iskeä.

• Anonyymi

Ei kannata chatissa olla alkon voimalla ja suoltaa koko elämäntarinaansa sinne.
      Heikot salasanat kanssa pois, monet menevät yli siitä mistä aita on matalin eli
      salasana on joku 1234 tai ABCD.
      Netistä löytyy salasanakoneita joilla voi testailla minkälaiset sanat on vahvoja,
      omia salasanoja tosin niihin ei kannata laittaa mutta suuntaa antavia ovat.
      Rikollisten ohjelma pystyy arvaamaan salasanaa miljoona kertaa sekunnissa.
      Nopeus riippuu tietokoneiden laskentatehosta sekä siitä, miten salasanat on suojattu.

• Anonyymi

Saman kohtalon sain kokea kuin sinä syyskuun puolivälissä. Tietokoneeni joutui tietomurron kohteeksi. Epäilen myös Chat-profiiliani (sitä ei enää ole). Olen joutunut vaihtamaan kaikki salasanat ja tehnyt koneelleni kaksoisvarmistuksen, että se olen varmasti minä, joka koneeseen yrittää kirjautua. Puhelin on myös suojattu. Puhelimeen tulee viesti aina., kun joku tuntematon kohde yrittää kirjautua. On teettänyt kamalasti töitä ja vieläkään ei epävarmuus ole täysin poistunut, mutta siihenhän tietomurtajat nimenomaan tähtäävät, epävarmuuden luomiseen. Sairasta, todella sairasta. Parasta pysytellä turvallisilla sivuilla ja/tai ainakin hankkia riittävä suojaus koneelleen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe