Joutsenen lihan maku

Erä-Eemeli

Se on tuttua etelän herroille.Täältä ne niitä tilaa suoraan juhliinsa.Ei niitä lait sido. Mitä isompi firma sen eksoottisempaa ruokaa tarjoavat vierailleen.Minä en heille herranketkuille metsästä mitään.Mitäs veivät työpaikkani etelään.Nyt kerkiää olla päivät tuolla saloilla.Ensi kesänä jotkut toimittaa täältä taas paljon kiellettyä riistaa sinne Helsingin herroille.etelästä tulee metsästäjätkin.suuriin loukkuihin pyytävät noita siirrettäviäkin eläimiä.Hajotan minä ne kun metsässä löydän.Pohjois-Karjalaa pidetään takapajulana jonne voi tulla tekemään mitä hyvänsä. Tietysti susi ja karhuloukkuja en hajota.Ne saa mennä etelään.Jongunjoen varressa on nytkin kummankin loukut.Olokaa ilosia etelän väki kohta tulee Karjalan kontioita ja Lieksan susia sinne.

6

3456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsämies

      nyt kumminkaan unohdeta että mitä isompi firma,sen enemmän ne työpaikkojakin voivat tarjota,ainakin joillekin.Ilman isoja firmoja saattaisi sukulaisellasikin olla vaikeaa siellä Helsingissä.

      • Erä-Eemeli

        Ne hakee lihaa sinne Helsinkiin.
        Tulin eilen metsistä viikojen reissun jälkeen ja kuulin että taas tarvittaisiin lihaa herroille etelään. Joutsenia, kurkia, hanhia yms. Kuhmosta, Lieksasta, Nurmeksesta ja Ilomantsista etsivät metsästäjiä.
        Minä en sukulaisten työpaikkojen takia lintuja enkä muutakaan niille ammu.
        Ei ne sukulaiset siellä välitä minustakaan mitään. Olisin talvella tullut yhteen tutkimukseen sinne ja olisin tarvinnut kahdeksi yöksi yösijan ilman mitään ruokaa tai muuta.
        Siskon perhe olisi ottanut 50€ yöstä. Siis nukkumisesta saunan lattialla.
        Yksi luonnontutkija majoitti sitten ilmaiseksi vaikka oli pieni asunto ja iso perhe. Olen ollut joskus aikaisemmin hänellä oppaana tuolla erämaissa.


      • Metsämies
        Erä-Eemeli kirjoitti:

        Ne hakee lihaa sinne Helsinkiin.
        Tulin eilen metsistä viikojen reissun jälkeen ja kuulin että taas tarvittaisiin lihaa herroille etelään. Joutsenia, kurkia, hanhia yms. Kuhmosta, Lieksasta, Nurmeksesta ja Ilomantsista etsivät metsästäjiä.
        Minä en sukulaisten työpaikkojen takia lintuja enkä muutakaan niille ammu.
        Ei ne sukulaiset siellä välitä minustakaan mitään. Olisin talvella tullut yhteen tutkimukseen sinne ja olisin tarvinnut kahdeksi yöksi yösijan ilman mitään ruokaa tai muuta.
        Siskon perhe olisi ottanut 50€ yöstä. Siis nukkumisesta saunan lattialla.
        Yksi luonnontutkija majoitti sitten ilmaiseksi vaikka oli pieni asunto ja iso perhe. Olen ollut joskus aikaisemmin hänellä oppaana tuolla erämaissa.

        kyllä ymmärtämään sinua.


      • Erä-Eemeli
        Metsämies kirjoitti:

        kyllä ymmärtämään sinua.

        En minä niitä suuria firmoja vastaan ole. Vaan sitä minä vastustan miten ne luulee omistavansa kaiken ja ettei niitä lait koske.
        Niillä on se periaate että "laki on tahtoa hallitsijain".
        Luulevat rahalla saavansa kaiken. Maksavat sen paremman hinnan mitä erikoisempi eläin on kyseessä.
        Oliko se nyt viime talvena se käräjäjuttu jossa oli pakastimet täynnä rauhoitettuja elukoita eräillä "ammattimetsästäjillä". Lehdissä ja jopa telkkarissakin siitä puhuttiin.
        Sanon vain että se oli yksi ryhmä joka jäi siinä kiini eikä siitäkään kuin osa.
        Toimintaa se ei hidastanut paljonkaan.
        Minä olen luonnon ystävä ja minä elän luonnosta 8 - 9kk/v.
        Olen todellisuudessa aika jyrkkä näissä asioissa.


      • Metsämies
        Erä-Eemeli kirjoitti:

        En minä niitä suuria firmoja vastaan ole. Vaan sitä minä vastustan miten ne luulee omistavansa kaiken ja ettei niitä lait koske.
        Niillä on se periaate että "laki on tahtoa hallitsijain".
        Luulevat rahalla saavansa kaiken. Maksavat sen paremman hinnan mitä erikoisempi eläin on kyseessä.
        Oliko se nyt viime talvena se käräjäjuttu jossa oli pakastimet täynnä rauhoitettuja elukoita eräillä "ammattimetsästäjillä". Lehdissä ja jopa telkkarissakin siitä puhuttiin.
        Sanon vain että se oli yksi ryhmä joka jäi siinä kiini eikä siitäkään kuin osa.
        Toimintaa se ei hidastanut paljonkaan.
        Minä olen luonnon ystävä ja minä elän luonnosta 8 - 9kk/v.
        Olen todellisuudessa aika jyrkkä näissä asioissa.

        tosiaan tuon ensimmäisen kirjoituksesi huolimattomasti.Tarkoitit luonnollisesti koko ajan kiellettyjä eläimiä.Siitä sen näkee miten määrätyt asiat vaikuttaa omaan pikaiseen kannanottoon.Tiedän nimittäin että hyvin suurelle osalle kansalaisia on jokin suuri firma pahin mitä tietää.

        En malta nyt tässä samalla olla mainitsematta vähän omasta ajattelutavastani,monen muun ajattelutapaan verrattuna.

        Jos joku "pohatta"ostaa esim veneen joka maksaa 10 miljoonaa.Meitä on useampi kuin muutama joita pistää vihaksi tällainen"sikamaisuus"yksityiseltä henkilöltä.

        Itse lähden siitä että tämä vene on alussa ollut vain täysin arvoton muovi ja rautaromu kasa.Tämä ostaja siis on maksanut semmoisen 40 työläisen vuosipalkan.Juuri tällaisia henkilöitä yhteiskunnassa tarvitaan,kuinka vaikeaa se sitten onkin ymmärtää.Lypsävää lehmääkään ei voi tappaa.

        Laki on kyllä niinkuin olet antanut ymmärtää kaikkia varten.Siinä olen samaa mieltä vaikken eläkään luonnosta sen varsinaisessa merkityksessä


      • erä-aatu
        Erä-Eemeli kirjoitti:

        Ne hakee lihaa sinne Helsinkiin.
        Tulin eilen metsistä viikojen reissun jälkeen ja kuulin että taas tarvittaisiin lihaa herroille etelään. Joutsenia, kurkia, hanhia yms. Kuhmosta, Lieksasta, Nurmeksesta ja Ilomantsista etsivät metsästäjiä.
        Minä en sukulaisten työpaikkojen takia lintuja enkä muutakaan niille ammu.
        Ei ne sukulaiset siellä välitä minustakaan mitään. Olisin talvella tullut yhteen tutkimukseen sinne ja olisin tarvinnut kahdeksi yöksi yösijan ilman mitään ruokaa tai muuta.
        Siskon perhe olisi ottanut 50€ yöstä. Siis nukkumisesta saunan lattialla.
        Yksi luonnontutkija majoitti sitten ilmaiseksi vaikka oli pieni asunto ja iso perhe. Olen ollut joskus aikaisemmin hänellä oppaana tuolla erämaissa.

        Oon etelän herrojen metätys hommissa. Metätän nille joka päivä 3 joutsenta 3 kurkee ja sitten nyt niille on tullu uus hinku saaha silkkiuikkuja(on muuten vaikee ammuttava) ja kun pitäs niitä saaha 5 päivässä. Sitten joka viikko niille pittää toimittoo karhu ja 2 hirvee. Susia aina sillon tällön. Palakan ne mulle maksaa pimmeenä tietennii(hyvä lisä työttömmyys korvauksen piälle) Ja sitten niihen herroin kurriiri toimittaa mulle mahottomat läjät paukkuja pyssylöihin, joskus suattaat konjamiini pulloonnii lähettee... Kyllä minä ainahi jatkan tässä hommassa, suapi olla luonnon lähellä ja on vähä niinku työ ja huvi samassa. Ruppee vain sinähi erä-eemeli meijän jenkiin takasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe