Nobelin fysiikanpalkinto on annettu kanadalais-yhdysvaltalaiselle James Peeblesille kosmoksen teoreettisesta tutkimuksesta ja sveitsiläisille Michel Mayorille ja Didier Quelozille ensimmäisten Auringon kaltaisia tähtiä kiertävien eksoplaneettojen löytämisestä.
Bonuskysymys kreationisteille: jos avaruudesta löydetään elämää, kumoutuuko evoluutioteoria?
Uutislinkki kommentissa.
Fysiikan Nobel jaettu
14
161
Vastaukset
Ylen uutinen:
https://yle.fi/uutiset/3-11009862- Anonyymi
Tämä on kova pala litteän maan kannattajille. Mutta kreationistiseen tyyliin voi vaan ohittaa asian olkia kohottamalla ja jatkaa julistamista.
Mitäköhän mieltä palkinnon voittajat ovat siitä että kaikki luotiin 6000 vuotta sitten?
On se rankkaa olla kreationisti kun maailmanlaajuinen salaliitto koko ajan vääristelee heidän totuuksiaan.
Aikaisemmin todennäköisesti Jyri julisti kaikkien palkintojen kaatavan evoluution. Jäämme odottamaan hänen selitystä miten tämä sen kumoaa.- Anonyymi
Ei ole kova pala meille totuuden maan muodosta tietäville. Myös eksoplaneetat ovat litteitä, vaikka ateistinen tiede ei ole saanut sitä vielä selville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kova pala meille totuuden maan muodosta tietäville. Myös eksoplaneetat ovat litteitä, vaikka ateistinen tiede ei ole saanut sitä vielä selville.
sääli ettei täällä ole sellaista buahahaa-nappia.
- Anonyymi
Tämäkin Nobel kumoaa evoluution ja puhuu Luomisen puolesta! Kyllä Jumala onkin fiksu!
- Anonyymi
Fysiikan Ig Nobel taas on annettu mm. tutkimukselle kissan olomuodosta - kissa näyttää olevan nestemäinen.
https://www.natureknows.org/2018/11/physicist-wins-ig-noble-prize-for-study-on-whether-cats-should-be-classified-as-liquids-or-solids.html?fbclid=IwAR1MRsI1OtRThqWkKUN_G5blAGHFFqbaKHW1Z0KUCRxoqX5vGFBY5LKUJOQ
Mitä naapurin.kissa kommentoi?
- Ilkimyksen navettakissa Kemian palkinto annettiin litiumioniakun keksijälle.
https://yle.fi/uutiset/3-11011725
Ehdottaisimmeko yksissä tuumin ROTille seuraavaa siitä mullistavasta havainnosta, että DNA vaikuttaa eliöiden ominaisuuksiin vain joka toinen päivä?
Huomenna jaetaan kirjallisuuden palkinto - tai oikeastaan kaksi kun viimevuotinen jäi jakamatta. Täällä meillä toivotaan Nobelia Margaret Atwoodille.- Anonyymi
Atwood ei olisi ollenkaan hassumpi valinta, mutta hiukan pelottaa että Orjattaresi-tv-sarja on tehnyt hänestä liian populaarin. John Irving on luultavasti liian tunnettu ja liian helposti sulava kelvatakseen komitealle - ohi ovat ne ajat, jolloin Hemingway ja Steinbeck kelpasivat lautakunnalle.
Muistatteko sinä ja huushollin uros kuka muu sai palkinnon historiankirjoituksesta kuin Churchill?
- Knark5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Atwood ei olisi ollenkaan hassumpi valinta, mutta hiukan pelottaa että Orjattaresi-tv-sarja on tehnyt hänestä liian populaarin. John Irving on luultavasti liian tunnettu ja liian helposti sulava kelvatakseen komitealle - ohi ovat ne ajat, jolloin Hemingway ja Steinbeck kelpasivat lautakunnalle.
Muistatteko sinä ja huushollin uros kuka muu sai palkinnon historiankirjoituksesta kuin Churchill?
- Knark5No niin - vaikeaselkoisena pidetty Peter Handke ja vähän tunnettu Olga Tokarczyk palkittiin. Kuinkas muuten.
https://yle.fi/uutiset/3-11013451
- Knark5 Anonyymi kirjoitti:
No niin - vaikeaselkoisena pidetty Peter Handke ja vähän tunnettu Olga Tokarczyk palkittiin. Kuinkas muuten.
https://yle.fi/uutiset/3-11013451
- Knark5Jotakin tuollaista saattoi odottaa. Handke on sentään tunnettu nimi ja onhan sekin jotakin.
Kysymäsi Nobelin saanut historioitsija on Mommsen:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Theodor_Mommsen
Sai järjestyksessä toisen Nobelin 1902 ja kuoli 1903.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin - vaikeaselkoisena pidetty Peter Handke ja vähän tunnettu Olga Tokarczyk palkittiin. Kuinkas muuten.
https://yle.fi/uutiset/3-11013451
- Knark5Ei se mitään, kuka tai ketkä valittiin. Pääasia, että nämäkin valinnat kaatoivat evoluutioteorian. Kun vielä rauhanpalkinto ja talouspalkinto kaatavat evoluution, pääsemme me kressut taas vähäksi aikaa hengähtämään vapaammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mitään, kuka tai ketkä valittiin. Pääasia, että nämäkin valinnat kaatoivat evoluutioteorian. Kun vielä rauhanpalkinto ja talouspalkinto kaatavat evoluution, pääsemme me kressut taas vähäksi aikaa hengähtämään vapaammin.
No, rauhanpalkinto ainakin kaatoi evoluutioteorian kovalla rytinällä, koska kaikkihan tietävät ettei ihminen missään Etiopiassa ole kehittynyt.
https://yle.fi/uutiset/3-11015591
Eiku... totanoin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, rauhanpalkinto ainakin kaatoi evoluutioteorian kovalla rytinällä, koska kaikkihan tietävät ettei ihminen missään Etiopiassa ole kehittynyt.
https://yle.fi/uutiset/3-11015591
Eiku... totanoin...Olet oikeassa. Rauhanpalkinnon perusteluissa ei edes mainittu evoluutiota, joten evoluutio on kaadettu korkean asiantuntijatahon toimesta.
Älkää eksykö. Evoluutioteoria on pahin harhaoppi ilmastonmuutoksen lisäksi.
kirjallisuuden Nobel on aina jännää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483
