Fysiikan Nobel jaettu

Nobelin fysiikanpalkinto on annettu kanadalais-yhdysvaltalaiselle James Peeblesille kosmoksen teoreettisesta tutkimuksesta ja sveitsiläisille Michel Mayorille ja Didier Quelozille ensimmäisten Auringon kaltaisia tähtiä kiertävien eksoplaneettojen löytämisestä.

Bonuskysymys kreationisteille: jos avaruudesta löydetään elämää, kumoutuuko evoluutioteoria?

Uutislinkki kommentissa.

14

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä on kova pala litteän maan kannattajille. Mutta kreationistiseen tyyliin voi vaan ohittaa asian olkia kohottamalla ja jatkaa julistamista.

      Mitäköhän mieltä palkinnon voittajat ovat siitä että kaikki luotiin 6000 vuotta sitten?

      On se rankkaa olla kreationisti kun maailmanlaajuinen salaliitto koko ajan vääristelee heidän totuuksiaan.

      Aikaisemmin todennäköisesti Jyri julisti kaikkien palkintojen kaatavan evoluution. Jäämme odottamaan hänen selitystä miten tämä sen kumoaa.

      • Anonyymi

        Ei ole kova pala meille totuuden maan muodosta tietäville. Myös eksoplaneetat ovat litteitä, vaikka ateistinen tiede ei ole saanut sitä vielä selville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kova pala meille totuuden maan muodosta tietäville. Myös eksoplaneetat ovat litteitä, vaikka ateistinen tiede ei ole saanut sitä vielä selville.

        sääli ettei täällä ole sellaista buahahaa-nappia.


    • Anonyymi

      Tämäkin Nobel kumoaa evoluution ja puhuu Luomisen puolesta! Kyllä Jumala onkin fiksu!

    • Anonyymi
    • Kemian palkinto annettiin litiumioniakun keksijälle.

      https://yle.fi/uutiset/3-11011725

      Ehdottaisimmeko yksissä tuumin ROTille seuraavaa siitä mullistavasta havainnosta, että DNA vaikuttaa eliöiden ominaisuuksiin vain joka toinen päivä?

      Huomenna jaetaan kirjallisuuden palkinto - tai oikeastaan kaksi kun viimevuotinen jäi jakamatta. Täällä meillä toivotaan Nobelia Margaret Atwoodille.

      • Anonyymi

        Atwood ei olisi ollenkaan hassumpi valinta, mutta hiukan pelottaa että Orjattaresi-tv-sarja on tehnyt hänestä liian populaarin. John Irving on luultavasti liian tunnettu ja liian helposti sulava kelvatakseen komitealle - ohi ovat ne ajat, jolloin Hemingway ja Steinbeck kelpasivat lautakunnalle.

        Muistatteko sinä ja huushollin uros kuka muu sai palkinnon historiankirjoituksesta kuin Churchill?

        - Knark5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Atwood ei olisi ollenkaan hassumpi valinta, mutta hiukan pelottaa että Orjattaresi-tv-sarja on tehnyt hänestä liian populaarin. John Irving on luultavasti liian tunnettu ja liian helposti sulava kelvatakseen komitealle - ohi ovat ne ajat, jolloin Hemingway ja Steinbeck kelpasivat lautakunnalle.

        Muistatteko sinä ja huushollin uros kuka muu sai palkinnon historiankirjoituksesta kuin Churchill?

        - Knark5

        No niin - vaikeaselkoisena pidetty Peter Handke ja vähän tunnettu Olga Tokarczyk palkittiin. Kuinkas muuten.

        https://yle.fi/uutiset/3-11013451

        - Knark5


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin - vaikeaselkoisena pidetty Peter Handke ja vähän tunnettu Olga Tokarczyk palkittiin. Kuinkas muuten.

        https://yle.fi/uutiset/3-11013451

        - Knark5

        Jotakin tuollaista saattoi odottaa. Handke on sentään tunnettu nimi ja onhan sekin jotakin.

        Kysymäsi Nobelin saanut historioitsija on Mommsen:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Theodor_Mommsen

        Sai järjestyksessä toisen Nobelin 1902 ja kuoli 1903.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin - vaikeaselkoisena pidetty Peter Handke ja vähän tunnettu Olga Tokarczyk palkittiin. Kuinkas muuten.

        https://yle.fi/uutiset/3-11013451

        - Knark5

        Ei se mitään, kuka tai ketkä valittiin. Pääasia, että nämäkin valinnat kaatoivat evoluutioteorian. Kun vielä rauhanpalkinto ja talouspalkinto kaatavat evoluution, pääsemme me kressut taas vähäksi aikaa hengähtämään vapaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään, kuka tai ketkä valittiin. Pääasia, että nämäkin valinnat kaatoivat evoluutioteorian. Kun vielä rauhanpalkinto ja talouspalkinto kaatavat evoluution, pääsemme me kressut taas vähäksi aikaa hengähtämään vapaammin.

        No, rauhanpalkinto ainakin kaatoi evoluutioteorian kovalla rytinällä, koska kaikkihan tietävät ettei ihminen missään Etiopiassa ole kehittynyt.

        https://yle.fi/uutiset/3-11015591

        Eiku... totanoin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, rauhanpalkinto ainakin kaatoi evoluutioteorian kovalla rytinällä, koska kaikkihan tietävät ettei ihminen missään Etiopiassa ole kehittynyt.

        https://yle.fi/uutiset/3-11015591

        Eiku... totanoin...

        Olet oikeassa. Rauhanpalkinnon perusteluissa ei edes mainittu evoluutiota, joten evoluutio on kaadettu korkean asiantuntijatahon toimesta.

        Älkää eksykö. Evoluutioteoria on pahin harhaoppi ilmastonmuutoksen lisäksi.


    • kirjallisuuden Nobel on aina jännää...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe