Koira syö sontaa

Anonyymi

Mulla on 4,5 kuukautinen beagle. Hän syö sontaa aivan hullunlailla.

Onko muilla ollut koirien kanssa samaa ongelmaa? Mikä voisi olla vikana?

27

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sontaa koira syö? Toisen koiran on joskus omatkin syöneet mutta vain silloin tällöin, ei hullunlailla.

    • Viittaa jonkin vitamiinin tai kivennäisen/hivenaineen puutteeseen.

    • Anonyymi

      Koira vaan monipuolistaa oman suolistonsa mikrobikantaa. Jos ei sille tule sonnan syömisestä vatsaoireita, en ainakaan minä olisi huolissani. Omien koirieni suosikkeja ovat olleet jäniksen, peuran ja hevosen jätökset. Tosin niitä kiinnostaa valitettavasti myös ihmisen kakka, jota toisinaan löytävät metsästä.

      Jos koirat tyytyisivätkin vain syömään eivätkä heittäytyisi myös paskaan kieriskelemään. Aina ei ole tarpeeksi nopea hihnan toisessa päässä. :)

    • Anonyymi

      B-vitamiinin puutos. Ruokavalio siis kondikseen.

      • Anonyymi

        koirasi tuskin kärsii mistään puutostilasta. taitaa olla pikemminkin toisinpäin: hyvin ruokitun koiran elimistö ei vaan ehdi ottamaan talteen kaikkia ravinteita ja koira käyttää sulamattoman ravinnon hyödykseen. ikävän näköistä mutta vaaratonta. kannattaa kuitenkin madottaa huolellisesti ja säännöllisesti. olen itsekkin omistanut muutaman tällaisen koiran ja muuten mukavia ja toimivia metsästyskoiria ne on olleet. vanhat metsästäjät nimittivät näitä yksilöitä osuvasti läpipaskoiksi ja niinhän se vähän onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koirasi tuskin kärsii mistään puutostilasta. taitaa olla pikemminkin toisinpäin: hyvin ruokitun koiran elimistö ei vaan ehdi ottamaan talteen kaikkia ravinteita ja koira käyttää sulamattoman ravinnon hyödykseen. ikävän näköistä mutta vaaratonta. kannattaa kuitenkin madottaa huolellisesti ja säännöllisesti. olen itsekkin omistanut muutaman tällaisen koiran ja muuten mukavia ja toimivia metsästyskoiria ne on olleet. vanhat metsästäjät nimittivät näitä yksilöitä osuvasti läpipaskoiksi ja niinhän se vähän onkin.

        Jos koira on läpi paska, ruokavalio on pielessä. Lääkeresistenssin, joka on vakava ja todellinen uhka, takia pääset halvemmalla kun madotat esim vain syksyisin ennen jahti kautta ja vaihdat ruuan. Been there done that, terveisin metsästäjä myöskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koirasi tuskin kärsii mistään puutostilasta. taitaa olla pikemminkin toisinpäin: hyvin ruokitun koiran elimistö ei vaan ehdi ottamaan talteen kaikkia ravinteita ja koira käyttää sulamattoman ravinnon hyödykseen. ikävän näköistä mutta vaaratonta. kannattaa kuitenkin madottaa huolellisesti ja säännöllisesti. olen itsekkin omistanut muutaman tällaisen koiran ja muuten mukavia ja toimivia metsästyskoiria ne on olleet. vanhat metsästäjät nimittivät näitä yksilöitä osuvasti läpipaskoiksi ja niinhän se vähän onkin.

        Ruuassa vika, jos ei suolistossa sula.Turha syöttää lapi menevää, josta ei saa kun täytettä.

        Ite syötän Orjenia ja Acanaa, joskun Barking headsia.Lisänä päivittäin hiukan nauta,lohi,kana,sika, hirvi lihaa, rustoja, luita vaihdellen, ja hapanmaitotuotteita.
        Laadusta kannattaa maksaa, eikä turhasta täytteestä.
        Se on tietysti oma valinta, että mitä haluaa antaa.Ja mikä koirallekkin sopii.
        Mutta itse pärjännyt ongelmitta näin useamman koiran kanssa.


    • Anonyymi

      Anonyymi 10.10 klo 00:03 kertoi totuuden. Eli pentukoira syö paskaa... kaikki paskat kelpaa. Erityisesti venäläisten marjanpoimijoiden. Syy on nimenomaan se mikrobistojuttu. Omat koirat ovat päässeet ao. tavasta jo alle vuosikkaina, joten kestämistä vielä muutama kuukausi.

    • Anonyymi

      Laadukkaalla ruualla olevat koirat ei tuota tee.Omalle kohdalle ei ole koskaan tuollaista tullut.Market ruuilla syöttöjiltä olen kuullut ongelmista.Niissä paljon viljoja, maissia yms höttöä.
      Metsästysrodut saattaa pentuna riistan ulosteita napsia, kun haisevat riistalta joka viehättää.
      Mutta kyllä jokin pielessä jos koiran kakat kelpaa.
      Kannattaa heti tarkistaa että ruoka on laadukasta, ettei jää tuollainen tapa ainakaan🤢🤮

    • Anonyymi

      höpöhöpö! koiran elimistö on jalostunut siihen että se kestää jopa viikon syömättömyyden. näinhän koiraeläimillä luonnossa välillä on. nyt ihminen yliruokkii koiransa ja kun koiran elimistö ei ehdi ottamaan ruuasta kaikkia irti ja se "hyötykäyttää" eväänsä syömällä toiseen kertaan niin muka on ruokinnassa vika? tainojoo! onhan se. yliruokinta. toinen juttu joka seuraa yliruokinnasta on vaikeat anaalirauhasongelmat.
      joillekin koirille tuntuu olevan sama vaikka syöttäis rautanauloja, kaikki käy, toisille pitää muunnella ruokintaa. aikuiselle terveelle koiralle riittää yksi kerta päivässä ja silloin tällöin on hyvä pitää paastopäivä, pelkkää vettä vaan.
      ei koiran ruokinta mitään rakettitiedettä ole, mutta joskus kukkahattutätien vouhkasu asiasta on jo huvittavaa.
      joskus koirat kärsivät erilaisista ruoka-aine allergioista mutta ne on taas ihan eri asioita kuin joidenkin koira yksilöiden paskan syönti.

      • Anonyymi

        Koira ei ole kani, jonka tarvitsee syödä löysemmän ulosteensa kertaalleen.

        Haluaisin faktoja ja lähteitä tukemaan kommenttiasi? Lähteitä muihin täällä esitettyihin syihin löytyy helposti, mutta mikään ei taas tue kommenttiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koira ei ole kani, jonka tarvitsee syödä löysemmän ulosteensa kertaalleen.

        Haluaisin faktoja ja lähteitä tukemaan kommenttiasi? Lähteitä muihin täällä esitettyihin syihin löytyy helposti, mutta mikään ei taas tue kommenttiasi.

        lähteet ja faktat ovat kokemuksia kymmenien vuosien ja omistamieni yli kahdensadan koiran antama oppi. eläinlääketieteen koulutus ja kokemukset kymmenistä eri roduista. ura virka ja sotakoirien parissa. metsästyskoirien kenttäkoe tuomarointi ja kouluttaminen.
        on hienoa että et ole omistanut ulosteitaan syöviä koiria, ei se mikään mukava piirre koirassa ole, mutta luultavasti et ole omistanut vielä riittävän montaa koiraa. koirien ruuansulatuksessa on eroja niinkuin eri ihmisilläkin. oletko koskaan omistanut koiraa jonka herkkua on hevosen kakkarat? (-; minä olen.montakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lähteet ja faktat ovat kokemuksia kymmenien vuosien ja omistamieni yli kahdensadan koiran antama oppi. eläinlääketieteen koulutus ja kokemukset kymmenistä eri roduista. ura virka ja sotakoirien parissa. metsästyskoirien kenttäkoe tuomarointi ja kouluttaminen.
        on hienoa että et ole omistanut ulosteitaan syöviä koiria, ei se mikään mukava piirre koirassa ole, mutta luultavasti et ole omistanut vielä riittävän montaa koiraa. koirien ruuansulatuksessa on eroja niinkuin eri ihmisilläkin. oletko koskaan omistanut koiraa jonka herkkua on hevosen kakkarat? (-; minä olen.montakin.

        Eli lähteitä tukemaan väitettäsi ei ole, kiitos vastauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lähteet ja faktat ovat kokemuksia kymmenien vuosien ja omistamieni yli kahdensadan koiran antama oppi. eläinlääketieteen koulutus ja kokemukset kymmenistä eri roduista. ura virka ja sotakoirien parissa. metsästyskoirien kenttäkoe tuomarointi ja kouluttaminen.
        on hienoa että et ole omistanut ulosteitaan syöviä koiria, ei se mikään mukava piirre koirassa ole, mutta luultavasti et ole omistanut vielä riittävän montaa koiraa. koirien ruuansulatuksessa on eroja niinkuin eri ihmisilläkin. oletko koskaan omistanut koiraa jonka herkkua on hevosen kakkarat? (-; minä olen.montakin.

        lähteitä?
        koiranpaskasta?


    • Anonyymi

      Jättäkää se koirasampoo kauppaan. Koiran pitää haista pahalle luonnostaan mutta noi sänkykoirat pestään hyvän hajuisiksi ja sitten mennään niiden kanssa luointoon.

      Etsiihän ne sieltä kaikki märänneet sienet ja jätökset käyttöönsä.

      • Jos koira pestään kaksi kertaa vuodessa koirashampoolla haisi se nyt mille tahansa, niin ei se shamppoon haju pitkälle kanna.
        Tuulesta temmattu juttu toi. Luontoon mennään heti kun turkki on kuiva, itse en sitä kuivaile.
        Ei ne pesuhajut koirassa kauaa säily, tämä vaan tiedoksi kun ei ole sulla kokemusta.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Jos koira pestään kaksi kertaa vuodessa koirashampoolla haisi se nyt mille tahansa, niin ei se shamppoon haju pitkälle kanna.
        Tuulesta temmattu juttu toi. Luontoon mennään heti kun turkki on kuiva, itse en sitä kuivaile.
        Ei ne pesuhajut koirassa kauaa säily, tämä vaan tiedoksi kun ei ole sulla kokemusta.

        Miksi peset sen koiran? Koira elää luonnossa niin ei se ikinä mene pesulle.

        Vai käykö dingo pesulla?

        On se melkoinen hajupommi soffalla ja sängyssä, jos vain pari kertaa vuodessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi peset sen koiran? Koira elää luonnossa niin ei se ikinä mene pesulle.

        Vai käykö dingo pesulla?

        On se melkoinen hajupommi soffalla ja sängyssä, jos vain pari kertaa vuodessa.

        Pesen pari kertaa vuodessa koska koirani pitkä aika hienolaatuinen karva rupeaa tuntumaan tahmaiselle. Vähän kuin omat hiukset likaisena.
        Paitsi että trimmaaja kyllä pesee myös jossa koira käy vähintään kerran vuodessa. En tietty pese kun turkki on lyhyt ja trimaaja on juuri pessyt.

        Koiran turkinhan voi pestä vaikka mäntysuovalla. Näin ollen huuhteleminen on tärkeä. Mäntysuovan haju tarttuu ymmärtääkseni myös koiraan päiväksi kahdeksi ellei käytä sitten hoitoainetta.

        Itse en ole tuota kokeillut mutta miksi ei voisi, noin niinkuin periaatteessa. Juuriharja ei kyllä sovellu vaikka ovatkin mäntysuovan kanssa pari jota itse käytän.


      • Anonyymi

        En usko että shampoilla on vaikutusta tohon kieriskelyyn. Vaistojen sanelemaa se, eikä että koira tietosesti haluaisi karkottaa shampoonhajua


    • Sanotaan että koirat ovat kuin omistajansa...

    • Anonyymi

      Koira ei ole "hän" suomen kielessä.

      • Hämmästyttävää jos et ymmärtänyt tarkoitusta mutta en epäile hetkeäkään :'D


    • Anonyymi

      Hivenaine puutos.No problem.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään vikana eikä tuossa ole ongelmaa. Tuo on pentukoirille ihan luonnollista ja tuolla tavalla ne hankkivat suolistonsa bakteerikannan. Se paskan syöminen loppuu jossain vaiheessa kyllä. Onhan se toki ihmisen mielestä ällöttävää, mutta noin ne vaan koirat toimii.

      • Anonyymi

        ei, jos saa hyvää ruokaa.marketin vehnämössö nappulaa syövät syövät ulosteitaan puutoksista johtuen.vehnä, maissi eivät sovi koirille, siitä tulee ongelmia.ihottumaa, kutinaa, tulehduksia, kakansyöntiä jne.

        eläinliikkeeseen ostamaan kunnollista ruokaa,joka sulaa vatsassa, loppuu puoliksi sulaneen kakansyönti.


    • Anonyymi

      Hivenainepuutos. Samasta syystä koiranomistajat syövät koiriensa paskaa.

    • Anonyymi

      Mitä ruokaa koira syö?

      Omille ostan luita, rustoja ,broikunkoipia, raakalihoja, ja lisänä hapanmaitotuotteita sekä laadukasta koiran nappulaa on aina saatavilla.
      Meillä koirat syö nappula ns.vapaasti, raakaa annetaan lajeja vaihdellen.
      Hampaat pysyy puhtaina rustojen ansiosta, ei vatsaongelmia.
      Eikä kyllä ulosteet kiinnosta.

      Helppoa, koiralle mieluisaa kun on kaluttavaa ja koirat voi hyvin.Näyttelyissä turkkeja kehuttu.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe