Kuinka saada psykoosi?

Anonyymi

Tyhmin kysymys ikinä mutta kokeilu mielessä ajattelin kysyä tälläistä että kuinka voisin saada psykoosin ja kokea sen teidän tuskan älkää käsittäkö tätä provoksi tai trolliksi olen tosissani.

27

3407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valvomalla, nukkumalla 2 tuntia yössä vaikka alkuun, laita vaikka kello soimaan. Jos työ ja ihmissuhteet ei aiheuta riittävästi stressiä niin ehkä ylikuntoon treenaamalla ajautuu samaan tilaan. Syömisen lopettaminen kuuluu myös asiaan. Mutta älä kuitenkaan kokeile! Nämä on vaarallisia mm. sydämelle ja sille pääkopalle.
      Itse psykoosi ei ollut pahinta mitä mulle tapahtui, vaan ne tapahtumat, jotka sen aiheutti. Psykoosi pakotti pysähtymään ja miettimään mikä elämässä onkaan tärkeää.

      • Anonyymi

        Joo eikun mietin vain onko silleen mitään vähemmän kivuliasta tapaa lähinnä että riittääkö joku sattumien tapahtuminen tai muu mikä aiheuttaisi luuloa pääkopassa ja siitä etenisi hitaasti kohti psykoosia vähän niinkuin luulojen luominen itse joka johtaisi siitä suggestioharhoihin ja muihin harhakäsityksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo eikun mietin vain onko silleen mitään vähemmän kivuliasta tapaa lähinnä että riittääkö joku sattumien tapahtuminen tai muu mikä aiheuttaisi luuloa pääkopassa ja siitä etenisi hitaasti kohti psykoosia vähän niinkuin luulojen luominen itse joka johtaisi siitä suggestioharhoihin ja muihin harhakäsityksiin.

        Joillekin ihmisille voi tapahtua elämänsä varrella vaikka kuinka paljon ja pahojakin tapahtumia mutta eivät silit mene psykoosiin. Kait se on jollain tavalla aivojärjestelmästäkin kiinni, toiset ovat alttiimpia kuin toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin ihmisille voi tapahtua elämänsä varrella vaikka kuinka paljon ja pahojakin tapahtumia mutta eivät silit mene psykoosiin. Kait se on jollain tavalla aivojärjestelmästäkin kiinni, toiset ovat alttiimpia kuin toiset.

        Tottahan tuokin mutta tässä sitä koitetaankin etsiä oikeeta tietä kohti kyseistä tilaa niin voisi minunkin ymmärrys kasvaa siitä millaisia asioita saatat kokea/muut kokee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan tuokin mutta tässä sitä koitetaankin etsiä oikeeta tietä kohti kyseistä tilaa niin voisi minunkin ymmärrys kasvaa siitä millaisia asioita saatat kokea/muut kokee.

        Koska psykoosi ollut kuitenkin minulle yksi niistä tiloista mitä en voi käsittää se tuntuu yhtä mahdottomalta ajatella koko asiaa kuin ajattelisi evoluutiota sen kaikissa teoria muodoissaan siksi olisi mieltä avaavaa tarttua siihen.


    • Anonyymi

      Psykoosiin on monia erilaisia aiheuttajia, päihteet, esim. kannabis, lääkkeet ja alkoholi sekaisin ja tuo valvominen. On olemassa toki ihmisiä jotka eivät mene psykoosiin. Itselläni on ollut psykoosi monta kertaa ja delirium-kohtauksia. En kyllä suosittele ihan vaan huvikseen haluamaan kyseistä olotilaa. On myös tapauksia että psykoosista ei ole parantunutkaan tai se on kestänyt tosi pitkään.
      Luin kerran yhtä rikospokkaria ja siellä oli hyvin mainittu psykoosista, että psykoosi on mielen tapa suojautua ylitsepääsemättömän vaikeista asioista, samoin kuin esimerkiksi pyörtyminen voi olla elimistön suojautumista kivulta. Ei se noin mennyt ihan sanasta sanaan mutta tuota tarkoitti.
      Senkään takia psykoosi ei ole hyvä asia koska ihminen saattaa sekaisin ollessaan tehdä jotain sellaista mitä ei ikinä tekisi järjissään. Ja se voi olla jotain sellaista jota joutuu katumaan loppuelämän ajan.
      Ihmettelen tosiaan jos joku haluaisi kokea psykoosin ihan vain uteliaisuuttaan.

      • Anonyymi

        Tarkoitan vain että vaikka kuinka tyhmältä kuulostaakin että olen utelias niin minua on aina kiinnostanut kaikki ihmisten erilaiset ns. ''tilat'' kuinka rajuksi mieli voi muuttua en niinkään hae tällä mitään Jes! olisi siistiä olla psykoosissa! vaan enemmän tuntea sitä mitä kaikki ei välttämättä ymmärrä tiedän tämä on hullua ja järjetöntä mutta näin se vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan vain että vaikka kuinka tyhmältä kuulostaakin että olen utelias niin minua on aina kiinnostanut kaikki ihmisten erilaiset ns. ''tilat'' kuinka rajuksi mieli voi muuttua en niinkään hae tällä mitään Jes! olisi siistiä olla psykoosissa! vaan enemmän tuntea sitä mitä kaikki ei välttämättä ymmärrä tiedän tämä on hullua ja järjetöntä mutta näin se vain on.

        Onhan tuo tavallaan ihan ymmärrettävää, meitä on niin paljon erilaisia, meitä ihmisiä. Jokaisen aivoituksia ei ihan aina vaan tajua. Aikoinaan Suomessakin oli niitä lääkäreitä/tiedemiehiä jotka kehittivät psyykelääkkeitä ja huumeita, niin kokeilivat niitä sitten itseensä. Tottakai jokainen saa yrittää saavuttaa minkälaisen olotilan tahansa itselleen haluaa. Onnea vaan yritykselle ja jos onnistuu niin olisi kiva kuulla kokemuksesta jälkeenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo tavallaan ihan ymmärrettävää, meitä on niin paljon erilaisia, meitä ihmisiä. Jokaisen aivoituksia ei ihan aina vaan tajua. Aikoinaan Suomessakin oli niitä lääkäreitä/tiedemiehiä jotka kehittivät psyykelääkkeitä ja huumeita, niin kokeilivat niitä sitten itseensä. Tottakai jokainen saa yrittää saavuttaa minkälaisen olotilan tahansa itselleen haluaa. Onnea vaan yritykselle ja jos onnistuu niin olisi kiva kuulla kokemuksesta jälkeenpäin.

        Tämähän se olisi mutta kiitoksia tsempeistä! Tässä ollaan jännän äärellä ja tulen kertomaan sitten ''ehkä mahdollisesta'' osastoreissustani älkää syytelkö itseänne tai harmitelko puolestani asia on ihan oma päätös jonka olen tehnyt tarkkaan harkitusti päässäni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän se olisi mutta kiitoksia tsempeistä! Tässä ollaan jännän äärellä ja tulen kertomaan sitten ''ehkä mahdollisesta'' osastoreissustani älkää syytelkö itseänne tai harmitelko puolestani asia on ihan oma päätös jonka olen tehnyt tarkkaan harkitusti päässäni.

        "Tässä ollaan jännän äärellä ja tulen kertomaan sitten 'ehkä mahdollisesta' osastoreissustani älkää syytelkö itseänne tai harmitelko puolestani asia on ihan oma päätös jonka olen tehnyt tarkkaan harkitusti päässäni."

        - Huhhuh, vai on jännää? Leikit tulella, mutta millä hinnalla - kun pelkästä masennuksenkin hoidosta voi olla vielä vuosien kuluttua seurauksena painajainen https://tinyurl.com/y4q4ducc potilaspapereiden pölyttyessä jo arkistossa...

        Leikkiessäsi tulella sinulle voi käydä niin, ettei kukaan uskokaan sanojasi, että se oli pelkkä testi vaan oltuasi oikeasti psykoosissa; saadessasi kuka tietää kaupan päälle vielä diagnoosin, että sairastat muka skitsofreniaa, jota et saakaan enää potilastiedoistasi pois.

        Neuvoisin mieluumminkin kynsin hampain pitämään järkikullastasi kiinni.


      • Anonyymi
        sanasinko kirjoitti:

        "Tässä ollaan jännän äärellä ja tulen kertomaan sitten 'ehkä mahdollisesta' osastoreissustani älkää syytelkö itseänne tai harmitelko puolestani asia on ihan oma päätös jonka olen tehnyt tarkkaan harkitusti päässäni."

        - Huhhuh, vai on jännää? Leikit tulella, mutta millä hinnalla - kun pelkästä masennuksenkin hoidosta voi olla vielä vuosien kuluttua seurauksena painajainen https://tinyurl.com/y4q4ducc potilaspapereiden pölyttyessä jo arkistossa...

        Leikkiessäsi tulella sinulle voi käydä niin, ettei kukaan uskokaan sanojasi, että se oli pelkkä testi vaan oltuasi oikeasti psykoosissa; saadessasi kuka tietää kaupan päälle vielä diagnoosin, että sairastat muka skitsofreniaa, jota et saakaan enää potilastiedoistasi pois.

        Neuvoisin mieluumminkin kynsin hampain pitämään järkikullastasi kiinni.

        Tästä kyllä niin samaa mieltä. Sen mitä tietää psykiatrian puolesta ja hoitosysteemeistä niin en lähtisi leikilläni kokeilemaan. Siellä kun ei varmasti kukaan usko kun alkaa selittää että oli leikkiä.
        Tosin psykoosi on asia jolla ei voi leikkiä, tai ainakin se muuttuu todeksi. Tuokin oli totta että saa siitä sen diagnoosin ainakin ja ikuisen leiman persiiseen.
        Itse nuo jutut kokeneena en lähtisi edes leikilläni huvikseni kokeilemaan.
        Tietysti on jokaisen oma asia uskooko ihmistä/ihmisiä jotka asiasta tietää.


    • Anonyymi

      Kännää 2-3 viikkoa aamusta iltaan niin saat psykoosin. mutta muista, että tuona aikana ei saa olla yhtään selvää tuntia vaan kännissä on oltava aamulla jo herätessäkin joten muista illalla niin tuhdisti, että sammut ja aamulla jatkat taas samaa rataa.

      Tällä tavalla saa psykoosin mainitsemassani ajassa, ennen vanhaan sitä kutsuttiin juoppohulluudeksi.

      Ympärivuorokautinen humalatila 2-3 viikkoa estää aivoja palautumasta esimerkiksi unene aikana ja näin psykoosi siirtyy päälle.

    • Anonyymi

      Uskomalla psykiatriaan?

    • Anonyymi

      Olkoon trolli tai ei, niin monelle on ollut psykoosia pahempaa ne "hoidot" ja muut sosiaaliset seuraukset mitä siitä oli. Pakkohoito, pakkolääkitys (monelle määrätty elinikäiseksi). lääkehaitat jotka lopulta lahottaa pään. Elinaika lyhenee 20 vuodella, eikä eläminen siihen keskimääräistä aiemmin koittavaan loppuun saakka tule olemaan kivaa: fyysisesti sairaana, välinpitämättömänä/ masentuneena ylipainoisena zombina. Hyvässä "hoidossa", joo. Ehkä jopa "tukiasunnossa", missä vahditaan jokaista liikettä ja velvoitetaan tulemaan ajoissa iltalääkityksille. Ja stigma, sehän on hullun paras kaveri, kunhan siihen vaan ensin tottuu! ;)

      • Anonyymi

        Psykoosistakin paranee, eikä tarvita välttämättä lopunikäistä lääkitystä. Psykoosin jälkeinen elämä käyttäytymisineen vaikuttaa siihen hyvin paljon uusiutuuko psykoottinen tila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykoosistakin paranee, eikä tarvita välttämättä lopunikäistä lääkitystä. Psykoosin jälkeinen elämä käyttäytymisineen vaikuttaa siihen hyvin paljon uusiutuuko psykoottinen tila.

        Paranisi kyllä muuten, hyvinkin. Mutta, kun "hoidot" usein tekevät luonnollisen paranemisen mahdottomaksi. Neuroleptien ym. psyykehuumeiden haittavaikutukset altistavat psykoosin uusiutumiselle, masennukselle ja manialle. Tämä on tutkittua tietoa. Psykoosi kroonistuu monella skitsofreniaksi osittain juuri tästä syystä. Se on tosi surullista. Paraneminen olisi nimittäin täysin mahdollista. Psykoosi pitäisi nähdä henkisenä kriisinä eikä sairautena.

        Katsokaapa netistä Avoin dialogi - nimisestä hoitomenetelmästä.

        Anonyymi
        Tänään 12:35


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paranisi kyllä muuten, hyvinkin. Mutta, kun "hoidot" usein tekevät luonnollisen paranemisen mahdottomaksi. Neuroleptien ym. psyykehuumeiden haittavaikutukset altistavat psykoosin uusiutumiselle, masennukselle ja manialle. Tämä on tutkittua tietoa. Psykoosi kroonistuu monella skitsofreniaksi osittain juuri tästä syystä. Se on tosi surullista. Paraneminen olisi nimittäin täysin mahdollista. Psykoosi pitäisi nähdä henkisenä kriisinä eikä sairautena.

        Katsokaapa netistä Avoin dialogi - nimisestä hoitomenetelmästä.

        Anonyymi
        Tänään 12:35

        Olisiko silloin viisainta lopettaa niiden psyykelääkkeiden syönti, jos psykoosien uusinta johtuu niistä? Tunnen erään henkilön, jonka psykoosi uusii pitkään jatkuneen ryypiskelyn jälkeen. Häneltä on kielletty alkon käyttö, mutta ei kykene juomistaan lopettamaan kokonaan, vaikka tietää sen käytön seuraukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko silloin viisainta lopettaa niiden psyykelääkkeiden syönti, jos psykoosien uusinta johtuu niistä? Tunnen erään henkilön, jonka psykoosi uusii pitkään jatkuneen ryypiskelyn jälkeen. Häneltä on kielletty alkon käyttö, mutta ei kykene juomistaan lopettamaan kokonaan, vaikka tietää sen käytön seuraukset.

        Psykoosilääkkeet aiheuttavat riippuvuutta ja lopettaminen voi olla vaikeaa tai jopa vaarallista.Käypähoito suositus näkee psykoosilääkkeet välttämättöminä joten hoitohenkilökunta saattaa osaltaan vaikeuttaa lopettamista.Lyhyellä aikavälillä psykoosilääkkeet rauhoittavat mikä ei ole sinänsä mikään ihme koska ne kehitettiin alkuaan leikkauksen esilääkitykseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykoosilääkkeet aiheuttavat riippuvuutta ja lopettaminen voi olla vaikeaa tai jopa vaarallista.Käypähoito suositus näkee psykoosilääkkeet välttämättöminä joten hoitohenkilökunta saattaa osaltaan vaikeuttaa lopettamista.Lyhyellä aikavälillä psykoosilääkkeet rauhoittavat mikä ei ole sinänsä mikään ihme koska ne kehitettiin alkuaan leikkauksen esilääkitykseksi.

        Tämä tuntemani henkilö ei käytä lääkkeitä viikkoa, kahta pidempään psykoosin jälkeen ja on täysin terve niin kauan , kun on ryyppäämättä. Ei rauhoittavia ole kehitetty ainoastaan leikkausten esilääkitykseen. Kyllä niiden kehityksellä on ollut muunkinlaisia tarkoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tuntemani henkilö ei käytä lääkkeitä viikkoa, kahta pidempään psykoosin jälkeen ja on täysin terve niin kauan , kun on ryyppäämättä. Ei rauhoittavia ole kehitetty ainoastaan leikkausten esilääkitykseen. Kyllä niiden kehityksellä on ollut muunkinlaisia tarkoituksia.

        En sanonut että rauhoittavat olisi kehitetty leikkauksen esilääkitykseksi sanoin että psykoosilääkkeet saivat alkunsa leikkauksen esilääkityksenä.

        "1951 laivaston kirurgi Henri Laborit kokeili klooripromatsiinia leikkauspotilaillaan. Aine vahvisti muiden nukutusaineiden tehoa. Esitellessään aineen vaikutuksia kongressissa Brysselissä joulukuussa 1951, hän ehdotti sen käyttöä myös psykiatriassa. Se ”tuottaisi todistettavan, lääkkeillä aikaansaadun lobotomian”, hän totesi (10)."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut että rauhoittavat olisi kehitetty leikkauksen esilääkitykseksi sanoin että psykoosilääkkeet saivat alkunsa leikkauksen esilääkityksenä.

        "1951 laivaston kirurgi Henri Laborit kokeili klooripromatsiinia leikkauspotilaillaan. Aine vahvisti muiden nukutusaineiden tehoa. Esitellessään aineen vaikutuksia kongressissa Brysselissä joulukuussa 1951, hän ehdotti sen käyttöä myös psykiatriassa. Se ”tuottaisi todistettavan, lääkkeillä aikaansaadun lobotomian”, hän totesi (10)."

        Luetkohan liikaa noita tutkimustuloksia ja kuvittelet tulosten koskevan myös sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetkohan liikaa noita tutkimustuloksia ja kuvittelet tulosten koskevan myös sinua?

        Lukeminen on hyvä tapa hankkia tietoa en näkisi tutkimustulosten koskevan itseäni jollet tarkoita vihjata että olen älyllisesti lobotomiapotilaan tasolla.


    • Anonyymi

      Psykoosia ei voi noin vain "hankkia" itselleen tietoisesti. Henget valitsevat joukostaan herkimmät ja suojattomimmat ja ottavat niihin yhteyttä. Nämä ihmiset ovat kehityspsykologisesti sellaisia, että he ovat taipuvaisia ajautumaan henkien kanssa samalle taajuudelle. Koska kyse on henkiseen kehitykseen liittyvästä vuosikymmeniä kestävästä prosessista, et voi tietoisesti vain päättää saada psykoosia. En minäkään tuosta vain "sairastunut" skitsofreniaan, vaan taustalla oli lapsuudesta alkanut pitkä prosessi ja satuma, jonka johdosta demoni saattoi tunkeutua kehooni ja ottaa sen valtaansa. Kun olin yksin, suojaton ja vieraassa tilassa, se kiinnitti huomioni tekeytymällä minulle rakkaaksi ihmiseksi, jotka kaipasin ja jonka olin lopullisesti menettänyt. Kun hän sai minut näin valtaansa, hänen henkensä valtasi ruumiini ja alkoi ohjailla sitä. Hän alkoi kuiskailla mieleeni mitä hirvittävämpiä painajaisia ja kaivoi muististani ikävimmät muistoni, joita olin koko ikäni torjunut. Tällainen suojattomuuden tila selittäneekin ehkä osaltaan sen, miksi psykoosit ovat yleisempiä sosiaalisilta verkostoiltaan löyhemmissä suurkaupungeissa ja maahanmuuttajien keskuudessa. Ihminen ei voi kuitenkaan luonnollisesti hankkia itselleen psykoosia muuttamalla suurkaupunkiin vieraassa maassa, vaan siihen tarvitaan psyykkinen alttius.

      Kun jouduin mielisairaalaan, lääkärien mukaan minulla oli diabetes tai sitä muistuttava aivosairaus. Menetin kokemukseni myötä uskoni viime aikaisen lääketieteen kehitykseen. Lääkärit eivät hahmota hoitamiaan ongelmia. Heillä on vain karkeita työhypoteeseja, jotka luovat karkeita stereotypioita kirjavasta joukosta heidän todellisuudestaan vieraantuneista potilaista. Olisin varmasti päässyt jaloilleni nopeammin jossain taikauskoisessa maassa, jossa shamaani olisi kertonut minulle aivan oikein, että henget yrittivät ottaa minuun yhteyttä tai demoni koettelee mieleni elinvoimaa. Tämän jälkeen hän olisi opettanut minut kohtaamaan demonini, mikä olisi vahvistanut mieltäni ja auttanut minua hallitsemaan mieleni voimaa. Olisin tajunnut, että kyseessä oli aivan oikein väliaikainen tila, jonka syy ei ollut missään olemattomassa pseudotieteellisessä sairaudessa. vaan siinä, että olin altis tietyssä kehitysvaiheessa ajautumaan henkien vaikutuspiiriin.

      Tämä nykyinen hoito heikentää ihmisten henkeä ja tekee heistä suojattomia ja sulkeutuneita, koska he eivät opi käsittelemään demoneitaan, vaan turruttavat itseään neurolepteilla vuosikymmeniä siihen pisteeseen, että näyttävät siltä, miksi psykiatrit heidät tulkitsevat -aivoiltaan vaurioituneilta nuoruusiän dementikoilta. Kun taas katsoo alkuperäiskansojen "psykoosisairaita", ei näy ylipainoisia pöhöttyneitä, sumeasilmäisiä ja ilmeitään kangistuneita sekä järjeltään hidastuneita potilaita, vaan teräväkatseisia, hoikkia, kirkassilmäisiä -ja ihoisia shamaaneja, jotka ennustavat tulevia tapahtumia ja olevat yhteydessä henkien todellisuuteen. Siksi tulkitsenkin mieluummin psykoosini tervehenkisesti spirituaaliseksi heräämiseksi tai riivatuksi tulemiseksi ihan vain, koska arvostan terveyttä ja pitkää ikää.

    • Anonyymi

      Jos haluat matkustella mielesi syövereihin niin suosittelen LSD:tä
      Unohda psykoosi.

      • Anonyymi

        No justiinsa...LSD onkin siitä erikoinen aine että vaikka vetäisi vain kerran kunnon tripin ja ei enää ikinä sen jälkeen niin välissä voi mennä vuosia ja saattaa aiheuttaa ykskaks uuden tripin tosta noin vaan. Saattaa päästä yllättämään.


    • Anonyymi

      trippi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe