Kumman valitset: Rahat takaisin vai uusi tuote tilalle? Moni menee vipuun...

Anonyymi

Mä otan AINA ensin rahat takaisin ja sitten näillä rahoilla ostan uuden tuotteen. Koska tapahtuu uusi kauppa, alkaa myös uusi tuotevastuu ja takuu. :)

Jos ottaisin uuden tuotteen, sen takuu/tuotevastuu katsotaan alkaneen jo aikaisemmasta kaupantekohetkestä.

Olkaa siis tarkkana!!!!!!

5 kommenttia

Vastaukset

  • Ostan vain sellaisia tuotteita, jotka kestävät, enkä näin ollen joudu painimaan tuon ongelman kanssa. Tällä hetkellä pitkäikäisin laitteeni on Philips-merkkinen kahvinkeitin vuodelta 1975. Hyvin toimii, tosin ei tiedä mitään EU:n määräyksistä, eikä siis osaa sammuttaa virtaa tunnin käytön jälkeen automaattisesti.

  • Kuluttajansuojalaki ei anna sinulle oikeutta valita. Myyjä saa antaa tilalle uuden tuotteen, jos haluaa. Sinulla ei ole automaattista oikeutta kaupan purkuun (=rahat takaisin).

    Tokihan moni kauppa tekee näin. Se on helpompaa, kuin jäädä kinaamaan kaltaisesi tyhjänpäiväisen väen kanssa.

    • Joo itsellä oli takuutapaus tässä äskettäin niin sain uuden samanlaisen tuotteen tilalle. En tiedä sitten mitä olisi tapahtunut jos laite ei olisi enää ollut valmistuksessa. Tällä laitteella tosin oli myös valmistajan takaisinkutsukampanja voimassa valmistusvirheen vuoksi mutta minun sarjanumero ei osunut siihen satsiin vaikka oireet täsmäsivätkin. Takuuvaihto kumminkin tehtiin, uudessa laitteessa sarjanumero satatuhatta numeroa suurempi, toivon mukaan ovat saaneet laatuongelman kuntoon ettei tätäkin tarvitsisi vajaan vuoden päästä mennä vaihtamaan taas uuteen...


  • Optikko väänsi silmälasini rikki, kun en suostunut maksamaan laseista maksuttoman näöntarkastuksen jälkeen. Nykyään ostan vain uusia laseja.

    • Kai vaadit optikolta korvauksen vahingonteosta?


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.