Hybridin lataus

Anonyymi

20 m MMJ 5 x 2,5 S. Laturin kulutus on kahdessa vaiheessa 15,8 A kolmas ei ole käytössä. 16 A:n automaatti laukeaa viikoittain. Voisiko ongelman ratkaista vaihtamalla automaatit 20 A:ksi. Pistoketta ei käytetä muuhun kuin auton lataukseen.

18 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • Auttaisi varmasti, mutta ei ole sallittua.
    Minkä laukaisukäyrän automaatit nyt on käytössä? Laukeaako automaatti heti kytkentäpiikistä vaiko pitkäaikais kuomituksen jälkeen? Onko automaatit normaalia lämpimämmässä paikassa? Onko kuormitetut automaatit vierekkäin vai kylmä välissä?

  • Automaatti ei laukea heti, voi toimia viikonkin, vaikka ladataan joka päivä. Automaatit ovat vierekkäin ulkona olevassa suuressa (1,0 x 2,0 x 0,5 m) kaapissa, edes kaapin takaseinä ei ole kiinni rakennuksessa.

    • Eikai auton lataus nyt viikkoa kestä. Oleellista on kuinka kauan yleensä menee aikaa latauksen alusta sulakkeen laukeamiseen. Siis kumpi automaatin toiminto laukaisun tekee?


  • Ei se lataus kestä kuin muutaman tunnin, mutta laturi on aina kiinni 3-vaihe pistokkeessa ja automaatti saattaa laueta myös vaikka auto ei ole kytkettynä lataukseen, mutta usenmiten autoa ladattaessa.

    • Jos se laukeaa vaikka lataus ei ole käynnissä, vika on joku muu kuin ylikuormitus. Onko se edes johdosuoja-automaatti joka laukeaa, jos vaikka vikavirtasuoja onkin kyseessä?


    • Roikka pa*kana jos tyhjiltäänkin laukoo.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jos se laukeaa vaikka lataus ei ole käynnissä, vika on joku muu kuin ylikuormitus. Onko se edes johdosuoja-automaatti joka laukeaa, jos vaikka vikavirtasuoja onkin kyseessä?

      Varmaakin yhdistelmä eli johdonsuoja + vikavirtasuojakytkin samassa paketissa. Itselaukeamisen syynä sitten vuotovirta vaikkapa veden päästyä vähän väärään paikkaan...


  • Hepponen piuha.

    Itse asensin 11 kW:n laturin 10 mm2 mcmk :lla, 20 A johdonsuojilla ja vikavirtasuojalla.

    Laskemallahan tuo selviää, mutta 2,5 mm2 on näppituntumalla liian heppoinen. Autopistokkeitakin vedetään 6 mm2.

    SFS 6000 pöydälle ja laskin käteen vie!

  • Johdonsuoja automaatti toimii magneettisesti.
    Lämpötila eivaikuta toi m intaan.

    Mutta jos pistokkeessa v ähänkin kosteutta , voi vikavirta laueta.

    Mulla ihan tavallinen defa piuha laukaisi bikistä mutta kun kuivasin piuhan lämmittimellä loppui vika.

    Jos roikotat johtoa sateessa voi se olla senverrankostea.

    Johto pitäisi ottaa lämpimäänkuivanaan joksikin aikaan.

  • Mulla leivänpaahtimessa olileivän muru vastuslangan ja metallikuoren välissä niin vikis laukesi..
    Ei heti uskoisi.

  • Kyseessä on johdonsuoja, ei vikavirtakytkin se ei laukea. eikä koteloitulaturi tai sen pistoke pääse kastumaa, sillä ne ovat autokatoksen umpinaisessa takaseinässä koteloituna Audin muovikotelolla. Laukeava automaatti on se, josta laturi saa myös omaan käyttöönsä jännitteen. Systeemi on toiminut 2 vuotta ongelmitta.

    • Johdonsuoja hyvinkin mahdollisesti rikki, vaihdata uuteen.


    • 16 A automaatti pinnistelee äärirajoillaan 15,8 A virralla, on voinut hyvinkin tulla tunnit täyteen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      16 A automaatti pinnistelee äärirajoillaan 15,8 A virralla, on voinut hyvinkin tulla tunnit täyteen.

      Varmaan kesähelteillä automaatti on paistunut korpuksi tuollaisila virroilla. Se tosiaan auttaisi jos järjestää pistotulpassa vaihejohtimet siten että käyttämätön vaihe jää automaattipaketissa keskimmäiseksi tasaamaan lämpökuormaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      16 A automaatti pinnistelee äärirajoillaan 15,8 A virralla, on voinut hyvinkin tulla tunnit täyteen.

      Näin varmaankin on

      Besservisser


  • Vaihoin 3 päivää sitten L1:den ja L3:n johdot keskenään, joten laukeilleen automaatin kautta ei ole kulkenut virtaa, mutta ei L3:kaan ole lauennut, joten todennäköisesti automaatti ollut liian kovilla ja arvot muuttuneet. L2:den virta on hivenen pienempi, joten se on kestänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.