Hybridin lataus

Anonyymi

20 m MMJ 5 x 2,5 S. Laturin kulutus on kahdessa vaiheessa 15,8 A kolmas ei ole käytössä. 16 A:n automaatti laukeaa viikoittain. Voisiko ongelman ratkaista vaihtamalla automaatit 20 A:ksi. Pistoketta ei käytetä muuhun kuin auton lataukseen.

18

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auttaisi varmasti, mutta ei ole sallittua.
      Minkä laukaisukäyrän automaatit nyt on käytössä? Laukeaako automaatti heti kytkentäpiikistä vaiko pitkäaikais kuomituksen jälkeen? Onko automaatit normaalia lämpimämmässä paikassa? Onko kuormitetut automaatit vierekkäin vai kylmä välissä?

    • Anonyymi

      Automaatti ei laukea heti, voi toimia viikonkin, vaikka ladataan joka päivä. Automaatit ovat vierekkäin ulkona olevassa suuressa (1,0 x 2,0 x 0,5 m) kaapissa, edes kaapin takaseinä ei ole kiinni rakennuksessa.

      • Anonyymi

        Eikai auton lataus nyt viikkoa kestä. Oleellista on kuinka kauan yleensä menee aikaa latauksen alusta sulakkeen laukeamiseen. Siis kumpi automaatin toiminto laukaisun tekee?


    • Anonyymi

      Ei se lataus kestä kuin muutaman tunnin, mutta laturi on aina kiinni 3-vaihe pistokkeessa ja automaatti saattaa laueta myös vaikka auto ei ole kytkettynä lataukseen, mutta usenmiten autoa ladattaessa.

      • Anonyymi

        Jos se laukeaa vaikka lataus ei ole käynnissä, vika on joku muu kuin ylikuormitus. Onko se edes johdosuoja-automaatti joka laukeaa, jos vaikka vikavirtasuoja onkin kyseessä?


      • Anonyymi

        Roikka pa*kana jos tyhjiltäänkin laukoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se laukeaa vaikka lataus ei ole käynnissä, vika on joku muu kuin ylikuormitus. Onko se edes johdosuoja-automaatti joka laukeaa, jos vaikka vikavirtasuoja onkin kyseessä?

        Varmaakin yhdistelmä eli johdonsuoja vikavirtasuojakytkin samassa paketissa. Itselaukeamisen syynä sitten vuotovirta vaikkapa veden päästyä vähän väärään paikkaan...


    • Anonyymi

      Hepponen piuha.

      Itse asensin 11 kW:n laturin 10 mm2 mcmk :lla, 20 A johdonsuojilla ja vikavirtasuojalla.

      Laskemallahan tuo selviää, mutta 2,5 mm2 on näppituntumalla liian heppoinen. Autopistokkeitakin vedetään 6 mm2.

      SFS 6000 pöydälle ja laskin käteen vie!

    • Anonyymi

      Johdonsuoja automaatti toimii magneettisesti.
      Lämpötila eivaikuta toi m intaan.

      Mutta jos pistokkeessa v ähänkin kosteutta , voi vikavirta laueta.

      Mulla ihan tavallinen defa piuha laukaisi bikistä mutta kun kuivasin piuhan lämmittimellä loppui vika.

      Jos roikotat johtoa sateessa voi se olla senverrankostea.

      Johto pitäisi ottaa lämpimäänkuivanaan joksikin aikaan.

      • Anonyymi

        Varsinainen a sian tuntija :D


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mulla leivänpaahtimessa olileivän muru vastuslangan ja metallikuoren välissä niin vikis laukesi..
      Ei heti uskoisi.

    • Anonyymi

      Kyseessä on johdonsuoja, ei vikavirtakytkin se ei laukea. eikä koteloitulaturi tai sen pistoke pääse kastumaa, sillä ne ovat autokatoksen umpinaisessa takaseinässä koteloituna Audin muovikotelolla. Laukeava automaatti on se, josta laturi saa myös omaan käyttöönsä jännitteen. Systeemi on toiminut 2 vuotta ongelmitta.

      • Anonyymi

        Johdonsuoja hyvinkin mahdollisesti rikki, vaihdata uuteen.


      • Anonyymi

        16 A automaatti pinnistelee äärirajoillaan 15,8 A virralla, on voinut hyvinkin tulla tunnit täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16 A automaatti pinnistelee äärirajoillaan 15,8 A virralla, on voinut hyvinkin tulla tunnit täyteen.

        Varmaan kesähelteillä automaatti on paistunut korpuksi tuollaisila virroilla. Se tosiaan auttaisi jos järjestää pistotulpassa vaihejohtimet siten että käyttämätön vaihe jää automaattipaketissa keskimmäiseksi tasaamaan lämpökuormaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16 A automaatti pinnistelee äärirajoillaan 15,8 A virralla, on voinut hyvinkin tulla tunnit täyteen.

        Näin varmaankin on

        Besservisser


    • Anonyymi

      Vaihoin 3 päivää sitten L1:den ja L3:n johdot keskenään, joten laukeilleen automaatin kautta ei ole kulkenut virtaa, mutta ei L3:kaan ole lauennut, joten todennäköisesti automaatti ollut liian kovilla ja arvot muuttuneet. L2:den virta on hivenen pienempi, joten se on kestänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      168
      6154
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1714
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1260
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      914
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      827
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      779
    9. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      739
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      219
      714
    Aihe