Pitääkö kissa pitää kiinni esim. pientaloaluilla
vai saako nykyisen lain mukaan juosta vapaana?
Mitä sanoo laki kissan vapaana
5
434
Vastaukset
- tämä
löytyi netistä: "Jokaisen kissan omistajan on kaupunkialueella pidettävä kissa valjaissa ulkona liikkuessa."
- joo
Siis kissa, joka on ulkona irti, on vapaata riistaa. Meidänkin kissa erehtyi menemään naapurin tontille eikä tullut takaisin. (Naapurissa asuu metsästäjämies, kissanvihaaja.)
- mukaan
lemmikit on ymmärtääkseni pidettävä hihnassa julkisilla alueilla. Enkä kyllä uskaltaisi lemmikkiä hihnatta ulos laskeakaan kun on kaikenlaisia eläintenvihaajia.
- voiko sen loukuttaa itse?
joo kirjoitti:
Siis kissa, joka on ulkona irti, on vapaata riistaa. Meidänkin kissa erehtyi menemään naapurin tontille eikä tullut takaisin. (Naapurissa asuu metsästäjämies, kissanvihaaja.)
Ja ripustaa kuivumaan oman pihapuun oksaan..
vaikkapa vastaisuuden varalle:)?
Jossain oli vihje tonnikalapurkista ja loukusta?
Mitä muita? Onko helpompia ja vähemmän huomiota herättävää?
Järjen mukaan voisi ajatella, että myrkyn käyttö esim. rotanmyrkky tonnikalankera ei ole vastuullinen idea koska myrkkyä voisi katti viedä himaansa pahimmassa tapauksessa. Vai onko neuvoja?
Mitäs kissa muuten syöpi? - Nimetön
joo kirjoitti:
Kissaa ei lain mukaan saa mennä lopettamaan, vaikka se olisikin irti. Se on eläinsuojelurikos!
Seuraavat lainaukset ovat Kissojen katastrofiyhdistyksen sivuilta (www.kissojenkatastrofiyhdistys.net)
"Järjestyslaki ei velvoita pitämään kissaa kytkettynä muualla kuin laissa luetelluissa paikoissa: koiran tavoin kissa ei saa mennä lainkaan yleisille uimarannoille, lasten leikkipaikoille, toriaikana torille, yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle eikä urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua. Kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle kissa, kuten koirakin, saa mennä vain kytkettynä."
"Kissaa ei saa tappaa eikä vahingoittaa, missä tahansa se liikkuukin. Omilla teillään oleva kotikissa ei ole metsästyslaissa mainittu lopetettavissa oleva villiintynyt kissa."
"Tavallinen kotikissa ei muutu villiintyneeksi, vaikka se olisi ulkona kuukausikaupalla ja vaikka se ei siellä ollessaan antaisi ottaa itseään kiinni, koska asianmukaisessa käsittelyssä se on edelleen kesy kotikissa."
Että silleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344511Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092284- 641538
- 571279
- 2611157
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1361124Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k10976Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49876Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast33828Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39790