Kertokaa minulle kokemuksia alkoholihepatiitista. Pelkään että olen sairastunut,lääkäriin menen ensiviikolla mutta pelko perseen alla on kova,olenko ryypännyt maksani? Onko jo kirroosi, kuolenko minä? Oireet kaikki täsmäävät ja pitkä putki ollu takana. T. N30
Alkoholihepatiitti!
20
5256
Vastaukset
- Anonyymi
Ja millainen on hoito? Täällä pieni paniikki päällä.. :(
- Anonyymi
Mitä oireita sinulla on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä oireita sinulla on?
Silmät hieman kellertää,virtsa tummaa,väsymys,ruokahaluttomuus ja uloste vaaleahkoa, Muuten ihan normi olo. Korkki meni heti kiinni kun huomasin muutama päivä sitten. Jäi kesä tissuttelut päälle ja nyt kaduttaa ja pelottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silmät hieman kellertää,virtsa tummaa,väsymys,ruokahaluttomuus ja uloste vaaleahkoa, Muuten ihan normi olo. Korkki meni heti kiinni kun huomasin muutama päivä sitten. Jäi kesä tissuttelut päälle ja nyt kaduttaa ja pelottaa.
Turha mennä enää lääkäriin. Mene mieluummin hautaustoimistoon ja neuvottele itsellesi sopuhintaan arkku. Kannattaa tinkiä, sillä perikunta ei yleensä tingi eikä jo kuolleesta ole tinkijäksi. Pelottele, että palaat kummittelemaan ellei askin hinta laske.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha mennä enää lääkäriin. Mene mieluummin hautaustoimistoon ja neuvottele itsellesi sopuhintaan arkku. Kannattaa tinkiä, sillä perikunta ei yleensä tingi eikä jo kuolleesta ole tinkijäksi. Pelottele, että palaat kummittelemaan ellei askin hinta laske.
Kiitos tsemppavasta kommentista!
- Anonyymi
Kuulostaa sille että sinulla todellakin on alkoholihepatiitti ja hyvä on että menet lääkäriin!
Kuvaamasi oireet ovat vielä lievän hepatiitin oireita, mutta alkoholin käyttö pitää lopettaa heti! Jos tauti kehittyy vakavaksi on kuolleisuus suuri. Maksakirroosin vaara on myös todellinen.
Joten pidä nyt se pullo visusti kiinni ja mene sinne lääkärille! Voit päästä vielä isolla säikahdyksellä mutta juoda ei sitten parane enää! - Anonyymi
Mikä se sellainen alkoholihepuli on?
- Anonyymi
Alkoholin aiheuttama maksatulehdus, maksa ei toimi kunnolla. Silmien keltaisuus,tumma virtsa,väsymys,uupumus,ruokahaluttomuus,pahoinvointia,kipua kyljessä..Voi myös olla oireeton. Vakava asia,itse ihan paskana tällä hetkellä. Pelottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholin aiheuttama maksatulehdus, maksa ei toimi kunnolla. Silmien keltaisuus,tumma virtsa,väsymys,uupumus,ruokahaluttomuus,pahoinvointia,kipua kyljessä..Voi myös olla oireeton. Vakava asia,itse ihan paskana tällä hetkellä. Pelottaa.
Oletko Tissu, joka on taas ratkennut ryypiskelemään? Uskon, että olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko Tissu, joka on taas ratkennut ryypiskelemään? Uskon, että olet.
Tissu kuka? Kirjotan ensimmäistä kertaa tänne..
- Anonyymi
Voit kyllä kuolla siihen ja kuolet varmasti joskus kuitenkin, mutta sitä ei kannata nopeuttaa lääkäriin menemällä. Jos naamasi vielä on normaalin harmaa ja silmät vain vähän kellertää, en olisi huolissani.
- Anonyymi
Naama ja muu iho normaali,virtsa ja silmät eniten oireilee. Toivon tosissaan että pääsen tästä suurella säikähdyksellä.. Otan tästä enemmän kun opiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naama ja muu iho normaali,virtsa ja silmät eniten oireilee. Toivon tosissaan että pääsen tästä suurella säikähdyksellä.. Otan tästä enemmän kun opiksi.
Varmaankin iho jo muuttunut kellertäväksi tai kirkkaan keltaiseksi. Pahalta vaikuttaa tilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin iho jo muuttunut kellertäväksi tai kirkkaan keltaiseksi. Pahalta vaikuttaa tilanne.
Mutta silloin, kun iho on muuttunut oranssiksi, niin on jo syytä olla tarkkana kuin porkkana.
- Anonyymi
Miten tänään menee, onko hepatiitti mennyt ohi ja onko korkki pysynyt kiinni? :)
- Anonyymi
Ilmeni, että olin syönyt liikaa porkkanaraastetta ja keltaisuus johtui siitä. Muita oireitahan ei ollut.
Lonkeroa on vetänyt pari lavallista parin päivän välein ja kone tuntuu pelaavan normaalisti. Tänään kylläkin raitistelen ja juon vain yhden valkkaripullon.
Eli väärä hälytys, mutta kiitos osallistumisesta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeni, että olin syönyt liikaa porkkanaraastetta ja keltaisuus johtui siitä. Muita oireitahan ei ollut.
Lonkeroa on vetänyt pari lavallista parin päivän välein ja kone tuntuu pelaavan normaalisti. Tänään kylläkin raitistelen ja juon vain yhden valkkaripullon.
Eli väärä hälytys, mutta kiitos osallistumisesta!Itse sairastin maksatulehduksen tämän vuoden puolella.
11 vuorokautta sairaalassa diapam kyllästyksessä ja kortisolilla hoidettiin.
Väsymystä oli, rinta keltainen, silmät keltaiset.
- Anonyymi
Kuinkahan nopeasti tuollainen voi tulla? Kuinka pitkää ryyppämistä vaaditaan?
- Anonyymi
Naiselle tulee helpommin kuin miehelle ja yksilöllinen herkkyys vaihtelee todella suuresti. Voi tulla ihan parinkin viikon putkella tai pitkäjänteisellä viikonloppuryyppäämisellä työssäkäyvälle aktiiviliikkujalle. Aniwais, haimahuuhtelun jälkeen kannattaa laittaa korkki lopullisesti kiinni.
- Anonyymi
Silmäthän ne taitaa ensiksi kellertää. Varsinkin helposti ruskettuvalla ihon värin muuttumista ei kesäaikaan helposti huomaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855