merkkihuoltoonko

Anonyymi

Peugeot 406, vm.1999, ajettu 210000 km, viimeksi huollettu vuosi sitten, jonka jälkeen ajettu 10 000 km, juuri katsastettu, käytössä ei havaittu epäilyttävää

Onko tuolta pohjalta talvikautta ajatellen syytä viedä nyt huollettavaksi?

Jos on, pitäisikö viedä
1. merkkihuoltoon ja maksaa sen mukainen hinta,
2. yleiskorjaamolle (esim. ad-korjaamo) vai
3. kahden ammattimiehen ylläpitämälle pienkorjaamolle, joka lienee edullisin?

Kysymys on varmaan monelle lukijalle ajankohtainen, joten toivotaan asiallisia ja perusteltuja vastauksia.

Kyselee Pösö-Pena

5

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitää tuohon vielä lisätä auton esittelyyn: bensiinìmoottori

    • Anonyymi

      Minä en tekisi tuon ikäiselle autolle muuta kuin öljyn vaihdon kerran vuodessa ja hakisin katsastuskonttorista vikalistan.

    • Anonyymi

      Kyllä autoa tulee huoltaa oli se sitten 1 vuoden tai 20 vuotta vanha. Jos itse pystyy jotain tekemään, niin se olisi aina hyväksi.
      Jarrut tulisi käydä läpi kerran vuodessa. Ei tule unohtaa jarrunesteen vaihtoa. Se, jos mikä, jatkaa jarrujen ikää.
      Raitisilmasuodin tulee vaihtaa vähintään kerran vuodessa sekä ilmansuodin tarpeen mukaan. Ei tule unohtaa saranoiden ja lukkojen voiteluakan.
      Nesteiden tasojen tarkastukset osaa kaikki tehdä ja valothan on toimittava aina.
      Pikkasen pitää silmiä auki alustan kunnon tutkimiselle kun öljyjä ja suodatinta vaihtaa.
      Moni on sitä mieltä, että ekoteko on vaihtaa vanha auto pois. Sitä en tiedä millä laskukaavalla se on laskettu?
      Jos esimerkiksi vaihtaa 3 vuoden välein auton, joutuu lähes 7 autoa vaihtamaan 20 vuoden aikana. Se hiilijalanjälkeä kasvattaa.
      Ei 20 vuotta vanha auto juurikaan enempi saastuta kuin uudempikaan auto. Jos toista väittää on hukkumaisillaan vihreiden höpinöihin. Toisaalta bisnestähän se on jos saadaan Suomen autokanta nuorentumaan.
      Itselläni on vm. 2001 406 2.0 pensa farkku. Ajettu 275.000 km. Vasta katsastettu.

      Yksityisautoilun CO2 päästöt ovat vain 9%. Hallituksen pitäisi sanktioida sitä loppua 91%, mutta kun ei ole munaa siihen. Jos katsoo hallituksen koostumusta, ymmärtää tämänkin.

    • Anonyymi

      Aloittajalle vastaan että huoltaa pitää ja jos itse ei osaa/viitsi niin muu kuin merkkikorjaamo on reilusti halvempi ja työt tehdään yleensä samalla lailla. Käytän silloin harvoin kun tarvitsee Autoasi-ketjua. Ei valittamista. Ykkösjuttu on moottoriöljyn vaihto, teen sen 16 kuukauden välein kun ajoa ei ole hyvin paljon.

      • Anonyymi

        Paaliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3372
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3167
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2668
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      86
      1477
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1189
    Aihe