Harakka Yle Ykkösaamussa nyt

Anonyymi

Kuunnelkaa tarkasti.

22

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen joka on 9 eurolla töissä lahjoittaa kunnalle / valtiolle tuhansia euroja.

      Jokaikisestä työstä kuuluu maksaa palkkaa työntekijälle vähintään 10 euroa tunti, mikä tekee noin 1600 euroa kuukaudessa. Sivukuluineen työntekijä maksaa työnantajalle jotain 2600 euroa. Työnantaja säästää tuon summan kokonaisuudessaan. Plus saa hyödyn tehdystä työstä. Valtio ja kunta häviävät verotuloissa joka kuukausi useita satoja euroja.

      Nykyinen suuntaus on, että myös vaativimpiin tehtäviin 9 euron ylläpitokorvauksella, haetaan ilmaistyövoimaa mm. nimikkeellä rekrytoiva koulutus. Näistä töistä pitäisi maksaa palkkaa tunnilta yli 20 euroa jopa yli 30 euroa tunnilta. Tätä voidaan pitää ryöstönä.

      • Anonyymi

        Kuuntelin tarkkaan: Nyt koko EU:ssa on huutava "työvoimapula" eikä sieltä saadakaan enää työvoimaa suomeen, vaikka olisi se "vapaa liikkuvuuskin", jonka turvin meillä itseasiassa on jo 400 000 matua suomessa. Ei, nyt ei kertakaikkiaan löydy Halla-ahonkaan kuvitteleman 500 miljoonaan EU-sopasta työvoimaa suomeen, vaan sitä on haalattava kolmansista maista, varsinkin kun itse kantasuomalaisia on ....

        - avoimesti 250 000 työttöminä työnhakijoina työvoimatoimistoissa,

        - 150 000 vähintään sipilän-orvon työllistämänä (9 eur/pvä)

        - nk syrjäytyneinä 170 000 (eivät kortistossa, eli pudonneet ansiosidonnaiselta )

        - yrittäjiksi dumpattuina 200 000 (tulotasoista ei tietoa)

        - pienempiä eritysiryhmiä a 50 tuh, kerro sinä tarkemmin

        Näistä EI siis löydy, koska tosiasiassa niin EI HALUTAKAAN, vaan kolmansista maista,
        koska....

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14976514/kapitalistinen-kasvu-ajattelu-nojaa-vaestonkasvuun

        Eli koko "työllisyys"-humppa on vain suurta kusetusta, Sinä et niitä kiinnosta muuten kuin leikkausten uhrina ja samaan aikaan porrrvarin kiiluvat silmät kääntyvät kohti väestökasvatus-matuja kolmansista maista. Keinoja kaihtamatta. Varo siis VELKAA, vaikka jostain syystä (jonka olen teille kertonut) ne suorastaan silmin pimein teille kuitenkin tuputtavat !!!!!!!!

        t. haans.sea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin tarkkaan: Nyt koko EU:ssa on huutava "työvoimapula" eikä sieltä saadakaan enää työvoimaa suomeen, vaikka olisi se "vapaa liikkuvuuskin", jonka turvin meillä itseasiassa on jo 400 000 matua suomessa. Ei, nyt ei kertakaikkiaan löydy Halla-ahonkaan kuvitteleman 500 miljoonaan EU-sopasta työvoimaa suomeen, vaan sitä on haalattava kolmansista maista, varsinkin kun itse kantasuomalaisia on ....

        - avoimesti 250 000 työttöminä työnhakijoina työvoimatoimistoissa,

        - 150 000 vähintään sipilän-orvon työllistämänä (9 eur/pvä)

        - nk syrjäytyneinä 170 000 (eivät kortistossa, eli pudonneet ansiosidonnaiselta )

        - yrittäjiksi dumpattuina 200 000 (tulotasoista ei tietoa)

        - pienempiä eritysiryhmiä a 50 tuh, kerro sinä tarkemmin

        Näistä EI siis löydy, koska tosiasiassa niin EI HALUTAKAAN, vaan kolmansista maista,
        koska....

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14976514/kapitalistinen-kasvu-ajattelu-nojaa-vaestonkasvuun

        Eli koko "työllisyys"-humppa on vain suurta kusetusta, Sinä et niitä kiinnosta muuten kuin leikkausten uhrina ja samaan aikaan porrrvarin kiiluvat silmät kääntyvät kohti väestökasvatus-matuja kolmansista maista. Keinoja kaihtamatta. Varo siis VELKAA, vaikka jostain syystä (jonka olen teille kertonut) ne suorastaan silmin pimein teille kuitenkin tuputtavat !!!!!!!!

        t. haans.sea

        Ootko sossu ikinä ajatellu, että olet ite äänestäny ittes kusee??? Vasemmistovihreät puolueet ajavat globaalia kommunismiä, mikä on suoraan pois suomalaisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin tarkkaan: Nyt koko EU:ssa on huutava "työvoimapula" eikä sieltä saadakaan enää työvoimaa suomeen, vaikka olisi se "vapaa liikkuvuuskin", jonka turvin meillä itseasiassa on jo 400 000 matua suomessa. Ei, nyt ei kertakaikkiaan löydy Halla-ahonkaan kuvitteleman 500 miljoonaan EU-sopasta työvoimaa suomeen, vaan sitä on haalattava kolmansista maista, varsinkin kun itse kantasuomalaisia on ....

        - avoimesti 250 000 työttöminä työnhakijoina työvoimatoimistoissa,

        - 150 000 vähintään sipilän-orvon työllistämänä (9 eur/pvä)

        - nk syrjäytyneinä 170 000 (eivät kortistossa, eli pudonneet ansiosidonnaiselta )

        - yrittäjiksi dumpattuina 200 000 (tulotasoista ei tietoa)

        - pienempiä eritysiryhmiä a 50 tuh, kerro sinä tarkemmin

        Näistä EI siis löydy, koska tosiasiassa niin EI HALUTAKAAN, vaan kolmansista maista,
        koska....

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14976514/kapitalistinen-kasvu-ajattelu-nojaa-vaestonkasvuun

        Eli koko "työllisyys"-humppa on vain suurta kusetusta, Sinä et niitä kiinnosta muuten kuin leikkausten uhrina ja samaan aikaan porrrvarin kiiluvat silmät kääntyvät kohti väestökasvatus-matuja kolmansista maista. Keinoja kaihtamatta. Varo siis VELKAA, vaikka jostain syystä (jonka olen teille kertonut) ne suorastaan silmin pimein teille kuitenkin tuputtavat !!!!!!!!

        t. haans.sea

        Kaikki suomalaiset työtömät on päästettävä eläkkeelle, jos ja kun heistä ei kertakaikkiaan mihinkään ole.

        Valtava säästö, kun te-toimistot voidaan sulkea. Ei tarvitse enää järjestää kallista koulutusta ja tarjota palveluja. Loppuu hömppä kurssit ja ihmisten nöyryytys palkattomissa töissä.


    • Anonyymi

      Harakka on vakavoitunut, ennen oli naama aina ihmeellisessä virneessä

      • Anonyymi

        Harakalle tekisi hyvää alkaa puhua totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harakalle tekisi hyvää alkaa puhua totuutta.

        Entisenä yleläisenä harakka on koti tontillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harakalle tekisi hyvää alkaa puhua totuutta.

        Harakkahan on viimeisen päälle porvari. Kokoomuksen puisto-osaston edustaja. Missä näkyy oikea vihreys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harakalle tekisi hyvää alkaa puhua totuutta.

        .. mutta silloinhan hän ei enää voisi olla demari.


    • Anonyymi

      Kyllä huvittaa nämä kansanhuollon ministerit. Sota-ajan tarinoita.
      Missä mahtaa olla Sipilä ja Soini, häpeäpaalussako? Eivät ainakaan kovin paljon esillä medioissa.
      Kyllä se kuuluisa viides kolonna taitaa olla ujuttautunut rakenteisiin, ja syvälle.

    • Anonyymi

      Harakka syyllistyi ikärasismiin. Totesi jotenkin, että 'Etenkin nuorista on koulutettava hoiva-avustajia'. Eli vanhoista ei tuohon-kaan hommaan ole. Missä kohtaa mahtaa Haakalla olla vanhan ikäraja?

      Tosin olen kyllä samaa mieltä. Hoivatyö, hoiva-avustus ei ole naisten työtä, etenkään vanhojen naisten työtä. Työ vaatii voimaa. Nostelu vaatii voimaa. Hoiva-avustus on miesten työtä.

    • Anonyymi

      raakkuva turha hapenkuluttaja ja kurahaara.

    • Anonyymi

      Harakka pohtii: Mitä aktiivimallin tilalle? Joku kiusa pitää keksiä!

      • Anonyymi

        Tässähän tämä jo pohdittuna, olkaa hyvät:

        "Iltalehden tietojen mukaan näissä pöydissä on kuitenkin päästy jo periaatteelliseen sopuun siitä, millä tavalla korvataan työttömän aktiivimallin velvoittavuus.

        Kaikille työttömille tehdään yksilöllinen työnhakusuunnitelma, sen noudattamatta jättämisestä tulee sanktio. Karenssijärjestelmästä ollaan tekemässä nykyistä ”inhimillisempää”, mutta toisaalta siitä on tulossa laajempi kuin nykyisestä, se koskee kaikkia työttömiä. Mallin pitäisi olla valmis tammikuussa."

        Ja: "Pääministeri Rinne on sanonut, että kaikki konstit ovat tarvittaessa käytössä. Pääministerin retoriikka alkaa jo olemaan aika lailla töihin patistavaa.

        –Ei käy, että terve tai osatyökykyinen ihminen, työikäinen ihminen ei osallistu hyvinvoinnin rahoittamiseen, Rinne sanoi Maaseudun Tulevaisuuden perjantaisessa haastattelussa."

        Lainaukset eilisesti Iltalehdestä, kotimaa, politiikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän tämä jo pohdittuna, olkaa hyvät:

        "Iltalehden tietojen mukaan näissä pöydissä on kuitenkin päästy jo periaatteelliseen sopuun siitä, millä tavalla korvataan työttömän aktiivimallin velvoittavuus.

        Kaikille työttömille tehdään yksilöllinen työnhakusuunnitelma, sen noudattamatta jättämisestä tulee sanktio. Karenssijärjestelmästä ollaan tekemässä nykyistä ”inhimillisempää”, mutta toisaalta siitä on tulossa laajempi kuin nykyisestä, se koskee kaikkia työttömiä. Mallin pitäisi olla valmis tammikuussa."

        Ja: "Pääministeri Rinne on sanonut, että kaikki konstit ovat tarvittaessa käytössä. Pääministerin retoriikka alkaa jo olemaan aika lailla töihin patistavaa.

        –Ei käy, että terve tai osatyökykyinen ihminen, työikäinen ihminen ei osallistu hyvinvoinnin rahoittamiseen, Rinne sanoi Maaseudun Tulevaisuuden perjantaisessa haastattelussa."

        Lainaukset eilisesti Iltalehdestä, kotimaa, politiikka

        Eikö mikään riitä?

        Paljonko pitää saada palkkaa, että siitä maksaa veroa likemmäs kolmetuhatta euroa kuukaudessa ? Tuon työtön töissä maksaa joka kuukausi yhteisen edun vuoksi alistumalla palkattomaan työhön ylläpitokorvauksella.

        Kyllä orjatyöhön pakotettu työtön on osuutensa tehnyt hyvinvointivaltion eteen.


    • Anonyymi

      Eikö riitä teatteriharakan rohkeus kysyä osaavalta puoluetoverilta:

      SDP:n kolmas varapuheenjohtaja Ville Skinnari myönsi realiteetit demarinuorten kesäpäivillä 5.8.2017 Hangossa.

      Irtisanomista on helpotettava työllisyyden parantamiseksi.
      Lehdessä näin: "Skinnarin mukaan yksinyrittäjät eivät uskalla palkata lainsäädännön vuoksi riittävän hanakasti uutta työvoimaa."

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/201708082200312152_pi.shtml

      • Anonyymi

        Skinnari on oikeassa, valitettavasti.


      • Anonyymi

        Olisi aika mullistus jos nettopalkat nousisivat Tanskan tasolle, nettona 800...900€:lla


      • Anonyymi

        Ihmiset uskaltaisivat rohkeammin kokeilla uusia työpaikkoja oman alan ulkopuoleltskin. Kos irtisanoutumiskarenssi poistettaisiin.

        Uusi työpaikka on aina riski myös työntekijälle. Ei yksin työnantajalle. Työnantaja voi aina palkata uuden ihmisen,mutta minne menee irtisanoutunut?

        Pakko jo töissä ollessa etsiä uusi paikka ennen irtisanoutumista. Siihen se aika ja energia sitten menee. Työt jää tekemättä.


    • Anonyymi

      Paskalintuja ei kannata kuunnella,ovat vain riesana muutenkin.

    • Mitä ovat ne työpaikat, joihin tarvitaan maahan tuotavia?

      TES:n mukainen, palkallinen muutaman kuukauden näyttötutkinto riittänee koko ikänsä hoitotyötä tehneelle suomalaiselle hoitoapulaiselle, apuhoitajalle ja sairaala-apulaiselle sekä omaishoitajalle. Samanmoinen näyttötutkinto rakennusalan ammattilaiselle, joka on koko ikänsä ollut raksahommissa. Myyntityö, hyllyjen täyttäminen, kassatyökokemus sekä kuljetuspuolen ammattilaisuus syntyy kokemuksesta. Miksi Suomessa halutaan ylikouluttaa ihmiset matalapalkka-aloille tai vielä ikävämpää, syrjäyttää osaavat ihmiset 9 euron kuntouttavaan työtoimintaan.

      Mitä ovat ne työpaikat, joihin haalitaan EU:n ulkopuolelta käsipareja?

      Eikö ole hyvä asia, että väki vähenee: luonto ja ilmasto kiittää ja Suomessa olisi täystyöllisyys? Ongelmaksi koituisi kenties kaikki ne virkaloiset, joilla ei olisi enää työllistävää suojatyötä.

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä myymään persettä Nackan kiskalle.

      Karens
      I arbetslöshetsförsäkringen gäller 6 karensdagar. Det innebär att du kan få ersättning först efter att ha varit arbetslös i en period om 6 vardagar. Endast måndag till fredag räknas som karensdagar. Karensdagarna dras inte av från de 300 ersättningsdagarna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe