Outo uni lentävästä ilveksestä

Anonyymi

Hei! Näin juuri unen, joka jätti tutkiskelemaan sitä tarkemmin ja jäi mietityttämään. Eli lyhyesti, näin unta jossa olin jollain mökillä jonkin vesistön rannalla, lähdin pienellä veneellä jossa oli moottori ajamaan kohti isompaa järveä, tarkoituksena oli päästä johonkin paikkaan, mitä en ainakaan näin jälkeenpäin tiedä. Oli päivä ja valoisaa, aurinko paistoi. Ajoin vain hetken ja päädyin kapealle salmelle, jossa oli paljon kiviä. Osuin johonkin kiveen ja moottori sammui, se oli mennyt rikki. Yhtäkkiä olikin yö ja mietin siinä että mitäs nyt teen. Kuulin ihmeellistä eläimen ääntä suunnilleen sieltä suunnasta mihin olin menossa. Sieltä LENSI ilves tai ilveksen näköinen eläin, jolla oli lepakonsiipiä muistuttavat siivet. Se lensi eteeni, noin 10 metrin päähän. Huomasin että sillä oli mukanaan poikanen. Ajattelin että se yrittää hyökätä kimppuun, jos se piti minua uhkana poikaselleen, mutta puhelimeni taskulamppu piti sen paikallaan. Samaan aikaan yritin selvittää miten pääsen pois. Huomasin että järvi oli jäässä, se jäätyi tämän olennon alla. Olin siis jumissa ja ilma tuntui olevan todella kylmä. Siinä se olento sitten vain seisoi jään päällä, poikanen vieressään ja lopulta näihin kohtiin heräsin. Mitä tämä uni voisi tarkoittaa? Näen melko harvoin unia mutta ne ovat usein todella villejä kun niitä näen. Kiinnostaisi kuulla muiden tulkintaa tästä unesta!

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olit unesi alussa mökillä, minkä minä liitän vapaa-ajan kokemukseen, siis vapauteen.

Lähdit kulkemaan pienemmältä järveltä kohti suurempaa, siis kohti suurempia "kuvioita", kuten sanotaan, taikka kulkemaan elämässä eteenpäin.

Kulkusi kohti suurempia kuvioita ei kuitenkaan ollut vailla esteitä. Veneen moottori sammui, tuli yö, etkä tiennyt mitä sinun tulisi tehdä. Samalla koit, että jokin uhkasi sinua suunnassa, johon olit menossa.

Jostain syystä kokemasi uhka otti mielessäsi ilveksen muodon, mutta mielestäni merkityksellisempää on, että sillä uhalla oli mukanaan poikanen. Näkemäsi perusteella sanoisin, että kokemasi uhka liittyi jollain tavalla naiseen ja tämän lapseen.

Yritit selvittää itsellesi tietä pois uhan edestä, mutta järven jäätyessä ilveksen alla, mahdollisuudet etenemiseen olivat poikki.

Sanoisin, että uni muotoili visuaalisesti ajatuksen, ettet voi jättää taaksesi jotain, millä on tekemistä jonkun naisen ja hänen lapsensa kanssa. Samalla koit vapautesi olevan uhattuna.

Keitä nämä äiti ja lapsi mielessäsi sitten ovatkin, voidaan niitä lähteä pohtimaan moneltakin kantilta, mutta lähtisin liikkeelle jostakin konkreettisesta äidistä ja lapsesta. Pelkkä jääkiekkojoukkueen kannatuksesta luopuminen tuskin saisi aikaiseksi moista unta, vaikka unimaailmassa kaikki on tietysti yksilöllistä ja mahdollista.

Kiitos mielenkiintoisen unesi jakamisesta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2816
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      434
      2383
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      23
      2322
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      19
      2143
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1796
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1752
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1285
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      3
      1187
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1079
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      997
    Aihe