E-tec tulpat

Anonyymi

Toimisko kolmikärkiset tms vai pitääkö olla ne perinteiset?

6

58

Vastaukset

  • Kannattasko testata ns kärjettömät BUHV tulpat, jos niistä löytyy lämpöarvoltaan sopivat. Toimi todella hyvin minun kakstahtisessa, tyhjäkäynti tasaisempaa ja täyden kaasun äänestäkin kuuli, että paremmin palaa, kuin Championeilla.

    • Voi olla hankalaa löytää sopivaa kärjetöntä tulppaa.
      Etec tarvitsee pitkäkierteisen tulpan toisin kuin kaasutin 2-t koneet.

      Etecin kannessa oleva tappi ohjaa pumpun ruiskeen hyvin tarkasti tulpalle, josta voisi päätellä että kärjetön tulppa ei mahdollisesti saisi riittävän rikasta seosta toimiakseen kunnolla koska normitulpan kärkien suunta on avoin ruiskuun päin ja kulma on ilmeisesti haettu kokeellisesti oikeaksi ja kärjettömässä tulpassa kulmaksi muodostuisi paljon normitulpasta poikkeava.
      Voisin kuvitella että kärjettömän tulpan saisi etecissä toimimaan mikäli kansi rakennettaisiin kyseistä tulppaa ajatellen. Tehdas on päätynyt kärjellisiin tulppiin ja tähän on jokin syy, joten jättäisin kokeilematta. Kokeilu tulisi todennäköisesti eponnistuminen siten, että konetta olisi vaikea, jollei mahdoton käynnistää.
      Mikäli kone suostuisi käymään voisi seurauksena olla esm. päästöjen kasvu, tehon lasku, koneen karstoittuminen ja sitä kautta käyttöiän lyhenenminen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Voi olla hankalaa löytää sopivaa kärjetöntä tulppaa.
      Etec tarvitsee pitkäkierteisen tulpan toisin kuin kaasutin 2-t koneet.

      Etecin kannessa oleva tappi ohjaa pumpun ruiskeen hyvin tarkasti tulpalle, josta voisi päätellä että kärjetön tulppa ei mahdollisesti saisi riittävän rikasta seosta toimiakseen kunnolla koska normitulpan kärkien suunta on avoin ruiskuun päin ja kulma on ilmeisesti haettu kokeellisesti oikeaksi ja kärjettömässä tulpassa kulmaksi muodostuisi paljon normitulpasta poikkeava.
      Voisin kuvitella että kärjettömän tulpan saisi etecissä toimimaan mikäli kansi rakennettaisiin kyseistä tulppaa ajatellen. Tehdas on päätynyt kärjellisiin tulppiin ja tähän on jokin syy, joten jättäisin kokeilematta. Kokeilu tulisi todennäköisesti eponnistuminen siten, että konetta olisi vaikea, jollei mahdoton käynnistää.
      Mikäli kone suostuisi käymään voisi seurauksena olla esm. päästöjen kasvu, tehon lasku, koneen karstoittuminen ja sitä kautta käyttöiän lyhenenminen.

      Olet samaa mieltä kuin se, joka kirjoitti saman asian pari päivää sitten.


  • Kannattaako urheilla? Tuohon ei taida olla kovin monta "oikeaa" tulppamallia eikä niitä tarvitse olla yhtenään vaihtamassa.

    Miksipä ei laittaisi juuri niitä tulppia, joita tehdas suosittelee? Asennettaessa on vain katsottava, että kärjen suunta tulee oikein.

    • Ns, kärjettömillä ei tartteisi yhtään huolehtia kärkien asennoista, sehän on selvä, ja voi antaa laajemman kipinän. Eivätkä maksa edes Motonetissa paljon. Onkohan 5-6e kpl.


  • Oma näkemykseni on se, että moottorit on suunniteltu toimimaan tietyllä tavalla ja se koskee myös palamista ja palotilan muotoa.

    "Parempi" tulppa ei ole välttämättä parempi koneelle, jota ei ole tehty sitä varten. Sitä voisi verrata vaikka matalaprofiilirenkaisiin autossa, jonka iskunvaimennus on tehty korkealle profiilille.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.