*** Mikä on Jumalan (suurin) tahto? ***

Miten tavoittaa Jumalan lupaaman pelastavan ilmoituksen, joka on pelastavan liiton alku.


...vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon...

https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 7:21&rnd=1570903162132

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, Jumalan laki on täytetty siinä, että rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä. Siksi sanoisin, että Jumalan tahto on täytetty, kun elää sen mukaan.

      "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
      Room. 13:8-10

    • Jotta tavoittasi Jumalan pelastavan ilmoituksen, tulee suoriutua Jumalan suurimman tahdon mukaan.

      Joh. 15:13
      Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.

      Tämän Jumalan ilmoituksen jälkeen tulee lisäksi muu Jumalan tahto, jolloin voidaan lähentyä Jumalaa.

      Rakkauden kaksoiskäsky muistuttaa tästä asiasta, mutta uskovat eivät ole ymmärtäneet mitä siinä mainittu itserakkaus merkitsee...

      • Anonyymi

        Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa Jumalalan käskyjä ja siten tekee Jumalan tahdon. Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin. VT:ssä on myös uuden liiton ehdot.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa Jumalalan käskyjä ja siten tekee Jumalan tahdon. Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin. VT:ssä on myös uuden liiton ehdot.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jumalan pelastava sanoma on ollut ja on aina oleva sama.

        Jumala kehoittaa suoriutumaan tahtonsa mukaan ja Jumalan suurimmassa tahdossa suoriutumalla tavoittaa Jumalan ilmoituksen joka on pelastavan liiton alku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa Jumalalan käskyjä ja siten tekee Jumalan tahdon. Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin. VT:ssä on myös uuden liiton ehdot.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Paavali ja roomalaiskirjeet ovat paljastumassa salaseurakansan eksytykseksi, jolloin salaseurakansa paljastuu samalla.


      • Anonyymi

        "Rakkauden kaksoiskäsky muistuttaa tästä asiasta, mutta uskovat eivät ole ymmärtäneet mitä siinä mainittu itserakkaus merkitsee..."

        Ihmisen kyky rakastaa on suoraan verrannollinen kykyyn hyväksyä itsensä. Jeesuksen tarkoittama itsensä rakastaminen on keskeneräisyytensä tiedostamista sekä hyväksymistä ja Jumalan armoon turvaamista. Keskenkeräisyys tarkoittaa, että ollaan matkalla, mutta ei olla saavuttu vielä perille. Sen tajuaminen vähentää itsekeskeisyyttä ja opettaa hyväksymään muidenkin epätäydellisyyttä.

        Suomen kielessä sana itserakkaus johtaa mielikuvaan narsismista. Se ei ole itsensä rakastamista, vaan itsekeskeisyyttä. Narsisti ei pysty hyväksymään epätäydellisyyttään ja heikkouttaan ja rakentaa niiden peitoksi naamion, mikä estää rehellisen kanssakäymisen muiden kanssa. Naamion ylläpitäminen on täyspäiväistä työtä, mikä johtaa itsekeskeisyyteen ja kyvyttömyyden hyväksyä muiden epätäydellisyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Rakkauden kaksoiskäsky muistuttaa tästä asiasta, mutta uskovat eivät ole ymmärtäneet mitä siinä mainittu itserakkaus merkitsee..."

        Ihmisen kyky rakastaa on suoraan verrannollinen kykyyn hyväksyä itsensä. Jeesuksen tarkoittama itsensä rakastaminen on keskeneräisyytensä tiedostamista sekä hyväksymistä ja Jumalan armoon turvaamista. Keskenkeräisyys tarkoittaa, että ollaan matkalla, mutta ei olla saavuttu vielä perille. Sen tajuaminen vähentää itsekeskeisyyttä ja opettaa hyväksymään muidenkin epätäydellisyyttä.

        Suomen kielessä sana itserakkaus johtaa mielikuvaan narsismista. Se ei ole itsensä rakastamista, vaan itsekeskeisyyttä. Narsisti ei pysty hyväksymään epätäydellisyyttään ja heikkouttaan ja rakentaa niiden peitoksi naamion, mikä estää rehellisen kanssakäymisen muiden kanssa. Naamion ylläpitäminen on täyspäiväistä työtä, mikä johtaa itsekeskeisyyteen ja kyvyttömyyden hyväksyä muiden epätäydellisyyttä.

        1. Oikeammin Jeesus lähetettiin määrättynä tehtäväänsä, muistuttamaan Jumalan tahdosta.

        2. Tällöin Jeesuksen tehtävä on lähettää ihmisiä Jumalan eteen.

        3. Jeesus lähettää ne, ketkä suoriutuvat Jumalan suurimman ilmoittamansa tahdon mukaan.

        4. Tämän tahdon voi osoittaa lähimmäisen rakkaudella, eli lähimmäisten edestä alentuen.

        5. jolloin osoittaa oslataan sitä rakkautta, jota Jumala odottaa, jotta Jumalan suunnasta voisi rakkaus tulla ja muodostua.

        6. Jeesus siis seuraa, löytyykö tämä muodostuva rakkaus, koska yksin ei voi ketään rakastaa, niin, että rakkaus muodostuisi.

        7. Kun osoitat täätä rakkautta lähimmäisiäsi kohtaan, muodostuu rakkaus ja Jeesus sen huomaa, jolloin lähettää sinut Jumalan eteen, jolloin sinut vanhurskautetaan eli kastetaan pyhällä Hengellä.

        8. meidän tulee siis alentua Jumalan suuriman tahdon mukaan lähimmäistemme edestä, jolloin synnin rikkoma rakkaus muodostuu voimaan uudestaan, jolloin olemme edenneet Jumalan eteen Jumalaa lähentymään.

        Tämän rakkauden muodostuessa osoitamme myös rakkautta Jeesusta kohtaan ja suoriutumalla edelleen myös muussa Jumalan tahdossa pysyy tämä Raamatullinen rakkaus yllä.

        Tässä yhteydessä tämä Raamatullinen rakkaus tarkoittaa

        Joh. 15:13
        Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 15:1&rnd=1571174418311

        Miten voit siis rakastaa lähimmäistäsi niin, että Jumalan odottama suurin tahto toteutuu, jolloin Jeesus / Jumala voisi sinulle ilmoittaa itsensä pelastavan liitonalun merkiksi?

        ...jolloin saat osaksesi ja voimaan Jumalan pelastavan rakkauden, joka on pelastavan liiton alku, jolloin osoitat itserakkautta itsellesi, koska sielusi on nyt pelastumassa.


    • Anonyymi

      Gal.5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. 1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. 1Piet.2:21

    • Anonyymi

      "Miten tavoittaa Jumalan lupaaman pelastavan ilmoituksen, joka on pelastavan liiton alku."

      Mitä pelastavaa ilmoitusta Jumala on teille luvannut?

      • Joh. 14:21

        Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."


      • Anonyymi
        autiomarko kirjoitti:

        Joh. 14:21

        Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

        Mutta eihän tuo ole JUMALAN ilmoitus vaan Jeesuksen, joka antoi sen ihmismuodossaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän tuo ole JUMALAN ilmoitus vaan Jeesuksen, joka antoi sen ihmismuodossaan.

        Jeesus muistutti totuudesta koska oli lähetetty tehtäväänsä.


    • Usko Herraan Jeesukseen, niin Sinä pelastut.

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä". (Joh. 3:16).

      Usko Jeesukseen on yksinkertainen asia, ilman mitään sanaseppojen seltysteorioita.

    • Miten uskollaan voi tavoittaa Jumalan ilmoituksen, jonka jälkeen voisi olla uskollinen?

      • Anonyymi

        Onko kivaa leikkiä sanoilla? Oletko sinä tyypillinen helluntailainen? Ajattelitko, että ennen pitkää jotain loksahtaa kohdalleen, jos leikit sanojen kanssa?


      • Anonyymi

        Et sinä omalla uskollasi mitään tavoita. Usko ei ole suoritus, vaan Jumalan lahja. Raamatun mukaan "kukaan ei voi tulla Isän tykö, ellei Isä vedä". Elämässä on aikoja, jolloin Jumala vetää puoleensa. Raamattu sanoo: "tänä päivänä, jos kuulette Hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne".

        Uskossa kasvaminen on prosessi, jota Paavali kutsuu muuttumiseksi mielen uudistumisen kautta. Siihen tarvitaan Jumalan sanan väärentämätöntä ravintoa ja sen antamaan Jumalan johdatukseen suostumista. Jumalan johdatuksen valkenee vähitellen. Usko on sitä, että näkee vain vähän matkan päähän, mutta luottaa, että johdatus jatkuu.

        Jesaja 30:
        21 Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää".


    • Usko ei ole suoritus vaan suoriutuminen Jumalan tahdon mukaan.

      Ihminen on synnitön syntyessään ja sitten havaitaan vääryys eli synti, kun ihminen alkaa sitä tekemään. Tällöin pelastua voi vain Jumalan tahdon mukaan suoriutumalla eli Jumala "vetää" puoleensa eli pelastuminen on mahdollista, mutta ihmisellä on vapaa tahto toimia asiassaan.

      Jos Jumalan tavoittaa silloin kuullaan Jumalan ääni ja silloin ollaan pelastuksen alku saavutettu, mutta tällä suoralla tiellä tulee pysyyä, ettei sydän paadu ja saavutettu pelastava liitonalku ja siinä edistyminen kavallu.

      • Anonyymi

        Kuulostaa omien tekojen uskonnolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa omien tekojen uskonnolta.

        Kyseessä on Jumalan tahdon tunnistaminen ja siinä suoriutuminen.

        Jos olet voitokas, eli osaltasi täytät oman tehtäväsi on kyseessä onnistunut suoritus.


    • Anonyymi

      "Miten tavoittaa Jumalan lupaaman pelastavan ilmoituksen, joka on pelastavan liiton alku."

      Ei ainakaan ratkaisukristillisellä opilla.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe