Teddy Riner, yli-ihminen vai yliarvostettu?

Anonyymi

Teddy Riner on supermies, fyysinen ihme, 140 kiloinen, jolla on 90 kiloisen fysiikka.

Toisaalta Riner-hehkutus menee vähän yli. Moneen muuhun verrattuna saavutuksiltaan yliarvostettu urheilija, jolla on ollut vain muutama oikean urheilijan näköinen vastustaja.

Viikko sitten Riner olisi hävinnyt pyylevälle venäläiselle, mutta tuomarivirhe pelasti. Pärjäisiköhän Riner niskakahva-judollaan, jos säännöt sallisivat hyökkäämisen suoraan jalkoihin?

Yli-ihminen vai yliarvostettu? Ei ainakaan maailman ylivoimaisin urheilija, muissa urheilulajiessa on urheilijoita, joilla on ollut laajempi ja tasokkaampi vastus. Sanoisin että vähän yliarvostettu. Mitä mieltä itse olet?

9

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Peking 2008 pronssi (tuolloin Riner alle 20-vuotias) ja 2 ekaa maailmanmestaruutta vanhoilla säännöillä. Lontooseen asti 2012 sai jalkoihin mennä vastatekniikkana. Eli en näkisi säännöillä olleen juurikaan vaikutusta Rinerin menestykseen. Nythän Riner on vasta tulossa takaisin huippukuntoon pitkältä tauolta tähdäten Tokioon.

      Kova judoka, mutta niin on moni muukin huipulla. Siitä olen samaa mieltä, että raskaimmassa sarjassa on aivan huipputason ottelijoita vähemmän verrattuna kevyempiin sarjoihin. Rinerin kaltainen menestysputki hakee kuitenkin vertaistaan.

      ps. Tasoev ei ole pyylevä ja olisi ollut vain Wazari :D

    • Anonyymi

      Montrealin matsit katsoin ja siinä melkein joka matsissa kaksivaroitusta ja ei olisi ollut dumarilta virhe antaa sitä kolmatta. Nykyään ratkaisumatseissa pantataan sitä kolmatta ihan tarkoituksella ja en ymmärrä sitä.

      Hienoja heittoja mutta monesti vasta pitkälle golden scoressa. Oliskohan kestävyys kovempi kuin kumppaneilla.

      Ilman muuta loistava judoka, mutta tuollainen voittoputki on mahdollinen vain raskaassa. Ei misää -73:ssa voi olla voittamaton enempää kuin vuoden/kaksi.

      • Anonyymi

        Ono


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ono

        Onko kaveri tulossa suomeen vetämään leiriä? Olisi kiva kokeilla randoria vanhoilla opeilla olen nimittäin otellut kivikovia judokoita vastaan kuten jokkea, simoa ym 70 luvun huippuja ja silloin oli judo oikeaa ja kovaa judoa.
        Uskon että
        Riner on kova ja taitava judoka eli ottakaa mallia suomessa ei kehity pelkästään kyykkäämällä, itse otin vielä yli 50 vuotiaana tasaiseti randoria suomen huippujen kanssa ja matossa päihitin monta nuorempaa eli kuntoa ja kovuutta oli ja 70 luvulla se pohja rakennettiin nyt jäähdyttelen mutta jos hyvä seminaari niin mukaan tulen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaveri tulossa suomeen vetämään leiriä? Olisi kiva kokeilla randoria vanhoilla opeilla olen nimittäin otellut kivikovia judokoita vastaan kuten jokkea, simoa ym 70 luvun huippuja ja silloin oli judo oikeaa ja kovaa judoa.
        Uskon että
        Riner on kova ja taitava judoka eli ottakaa mallia suomessa ei kehity pelkästään kyykkäämällä, itse otin vielä yli 50 vuotiaana tasaiseti randoria suomen huippujen kanssa ja matossa päihitin monta nuorempaa eli kuntoa ja kovuutta oli ja 70 luvulla se pohja rakennettiin nyt jäähdyttelen mutta jos hyvä seminaari niin mukaan tulen.

        Haluan sun valmennukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan sun valmennukseen

        Olen 38 vuotta judoillut, mutta koskaan en ole saanut mahdollisuutta osallistua Simeonin ( Akrenius) vetämälle leirille, toivottavasti tulisi vielä se päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 38 vuotta judoillut, mutta koskaan en ole saanut mahdollisuutta osallistua Simeonin ( Akrenius) vetämälle leirille, toivottavasti tulisi vielä se päivä.

        Simolla oli oma seura aikoinaan helsingissä judotaito ja veti seminaarejakin silloin oli todellista judooppia japanista mentiin lajin alkulähteille ja olympiajudoka simolla oli karismaa ja kokemusta ja taitoa!
        Simon ja Kivisen ja Korpiolan opeilla hain itse sm-mitaleja ja otteluni pyrin aina voittamaan ipponilla(seoi-nage, harai-goshi) myöskin matossa olin aika kova vastus .
        Judo oli ennen Judoa ja miehet rautaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simolla oli oma seura aikoinaan helsingissä judotaito ja veti seminaarejakin silloin oli todellista judooppia japanista mentiin lajin alkulähteille ja olympiajudoka simolla oli karismaa ja kokemusta ja taitoa!
        Simon ja Kivisen ja Korpiolan opeilla hain itse sm-mitaleja ja otteluni pyrin aina voittamaan ipponilla(seoi-nage, harai-goshi) myöskin matossa olin aika kova vastus .
        Judo oli ennen Judoa ja miehet rautaa.

        Ihanaa


    • Anonyymi

      Rineristä näkee, että Nageno-kataa on treanattu joka päivä. Osoto-garissa on hyvä ryhti ja takki on aina hyvin aseteltuna vyön alla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe