Ajatuksen virittämisyritys

Anonyymi

Sinua kohdellaan keskustelussa aivan sen mukaan, miten ilmaiset ajatuksesi keskustelun aiheesta ja toisista keskustelijoista. Älä siis itke sitä, että sinua kohdellaan huonosti, vaan ilmaise asiasi paremmin, asiallisemmin ja kunnioittavammin.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieno ajatus. Itse sanoisin, että sitä kunnioittamista on myöskin se, että ei nimittele toisia joka tekstissä murhaajiksi, agitaattoreiksi, kiihottajiksi ja suosijoiksi.
      Hyvä olisi myös pyrkiä puhumaan totta ja perustelemaan väitteensä.

      Ja ihan perusjuttuja lienee se, että kirjoittaa ymmärrettävää suomea epäselvien sotkujen sijaan.

      Olet varmaankin samaa mieltä?

      IR

      • Anonyymi

        Minä olen sitä mieltä, että jokaista, sinuakin kohdellaan juuri sen mukaan, miten hyvin tai huonosti osallistut aitoon keskusteluun ja miten vähän tai paljon rupeat kertomaan toisen virheistä tai miten paljon arvostat toisen mielipiteen ilmaisua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen sitä mieltä, että jokaista, sinuakin kohdellaan juuri sen mukaan, miten hyvin tai huonosti osallistut aitoon keskusteluun ja miten vähän tai paljon rupeat kertomaan toisen virheistä tai miten paljon arvostat toisen mielipiteen ilmaisua.

        Kuten sanoin, kaunis ajatus. Se vain ei tosiasiassa toteudu täällä.

        On hyvin vaikea toimia itse loputtoman asiallisesti ja "toista kunnioittaen", jos vastaukseksi jokaiseen tekstin tulevat aina samat jutut ja nimittelyt. Jos ihminen ei ihan täysin sokea ole, hän kyllä hyvin nopeasti pystyy ihan omilla silmillään lukemaan sen, miten täällä kukin toimii. Ei siihen mitään erikoista älykkyyttä vaadita. Ihan normi lukutaito riittää.

        Se "aito keskustelu" merkitsee minusta sitä, että kykenee edes jotenkin ottamaan huomioon toisenkin perusteluineen ja tarvittaessa reagoimaan niihin. Hyvä esimerkki tämän palstan toimintakulttuurista ovat ne loputtomat nimittelyt ja trollaukset, jotka saavat täällä olla. Moderointi vain ei toimi. Todellinen keskustelu olisi jotakin ihan muuta kuin se, että ihminen jauhaa joka päivä tänne samat tekstit ja jutut - aina uudelleen ja uudelleen.

        Suomi24:n kaltaisilla palstoilla riekkuvat trollit, joiden elämässä on yksinkertaisesti liikaa joutilasta aikaa. Heidän toimintatapansa on juuri se, että he itse puuhaavat mitä sattuu ja tarttuvat kaikkeen asialliseen pyrkien sotkemaan sen. Heille perusteltu mielipide on punainen vaate ja kun heiltä pyytää heidän raflaaville väitteilleen perusteluja, seurauksena ovat kiukuttelu ja nimittely. Suomi24:n tietyt lainalaisuudet ovat minulle tuttuja jo vuosien takaa. Tämä aborttikeskustelu on sekoilua ihan puhtaimmillaan.

        Allerilla ei ole mielenkiintoa moderoida keskustelua, koska se tarkoittaisi sekopäiden ja trollien häätämistä. Seuraus olisi tekstien määrän putoaminen ja sitä kautta mainostulojen pieneneminen. Moderaattorit poistavat mitä poistavat. Täällä saa ajoittain olla hyvinkin suoraa häirintää. Moni palsta on kaikkea muuta kuin aiheensa mukainen.

        Suomeen on myös syntynyt ihan uusi ihmsryhmä netin ihanuuden myötä. Nämä ressukat kuvittelevat, että mitä vain voi toisille aina ja joka tilanteessa sanoa. Jos heille sitten asiasta huomauttaa, saa niskaansa haukut. Silloin vastustaa sananvapautta, sillä sehän merkitsee toisille juuri oikeutta sanoa mitä vain - kun se väite kerran on "totta". Omien mielipiteiden subjektiivisuus on hukassa ihmisiltä, joille kommunismi on nykypäivän Suomessakin ilmeisesti jatkuva uhka ja jokainen vähänkin liberaali "kansan vihollinen".

        "Aitoa keskustelua" on juuri kyky keskustella. Se edellyttää toisen mielipiteen lukemista ja sitä, että sitten myös reagoi toisen näkemyksiin.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kuten sanoin, kaunis ajatus. Se vain ei tosiasiassa toteudu täällä.

        On hyvin vaikea toimia itse loputtoman asiallisesti ja "toista kunnioittaen", jos vastaukseksi jokaiseen tekstin tulevat aina samat jutut ja nimittelyt. Jos ihminen ei ihan täysin sokea ole, hän kyllä hyvin nopeasti pystyy ihan omilla silmillään lukemaan sen, miten täällä kukin toimii. Ei siihen mitään erikoista älykkyyttä vaadita. Ihan normi lukutaito riittää.

        Se "aito keskustelu" merkitsee minusta sitä, että kykenee edes jotenkin ottamaan huomioon toisenkin perusteluineen ja tarvittaessa reagoimaan niihin. Hyvä esimerkki tämän palstan toimintakulttuurista ovat ne loputtomat nimittelyt ja trollaukset, jotka saavat täällä olla. Moderointi vain ei toimi. Todellinen keskustelu olisi jotakin ihan muuta kuin se, että ihminen jauhaa joka päivä tänne samat tekstit ja jutut - aina uudelleen ja uudelleen.

        Suomi24:n kaltaisilla palstoilla riekkuvat trollit, joiden elämässä on yksinkertaisesti liikaa joutilasta aikaa. Heidän toimintatapansa on juuri se, että he itse puuhaavat mitä sattuu ja tarttuvat kaikkeen asialliseen pyrkien sotkemaan sen. Heille perusteltu mielipide on punainen vaate ja kun heiltä pyytää heidän raflaaville väitteilleen perusteluja, seurauksena ovat kiukuttelu ja nimittely. Suomi24:n tietyt lainalaisuudet ovat minulle tuttuja jo vuosien takaa. Tämä aborttikeskustelu on sekoilua ihan puhtaimmillaan.

        Allerilla ei ole mielenkiintoa moderoida keskustelua, koska se tarkoittaisi sekopäiden ja trollien häätämistä. Seuraus olisi tekstien määrän putoaminen ja sitä kautta mainostulojen pieneneminen. Moderaattorit poistavat mitä poistavat. Täällä saa ajoittain olla hyvinkin suoraa häirintää. Moni palsta on kaikkea muuta kuin aiheensa mukainen.

        Suomeen on myös syntynyt ihan uusi ihmsryhmä netin ihanuuden myötä. Nämä ressukat kuvittelevat, että mitä vain voi toisille aina ja joka tilanteessa sanoa. Jos heille sitten asiasta huomauttaa, saa niskaansa haukut. Silloin vastustaa sananvapautta, sillä sehän merkitsee toisille juuri oikeutta sanoa mitä vain - kun se väite kerran on "totta". Omien mielipiteiden subjektiivisuus on hukassa ihmisiltä, joille kommunismi on nykypäivän Suomessakin ilmeisesti jatkuva uhka ja jokainen vähänkin liberaali "kansan vihollinen".

        "Aitoa keskustelua" on juuri kyky keskustella. Se edellyttää toisen mielipiteen lukemista ja sitä, että sitten myös reagoi toisen näkemyksiin.

        "On hyvin vaikea toimia itse loputtoman asiallisesti ja "toista kunnioittaen", "

        Milloinkahan sin.ä tai muu sakkisi tällaista on yrittänyt?

        "Todellinen keskustelu olisi jotakin ihan muuta kuin se, että ihminen jauhaa joka päivä tänne samat tekstit ja jutut - aina uudelleen ja uudelleen. "

        Niinpä. Siksi en ymmärrä, miksi sitten aina toimit vastoin om.ia ohjeitasi.

        "että ei nimittele toisia joka tekstissä m-rh.aajiksi, agitaattoreiksi, kiihottajiksi ja suosijoiksi. "

        Tai hihh.uleiksi, naisten alist.ajiksi, alkion palv.ojiksi jne.
        Mitä nim.ittelevää suosijassa on? Sehän on sama kuin kannattaja, puolustaja, edistäjä jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "On hyvin vaikea toimia itse loputtoman asiallisesti ja "toista kunnioittaen", "

        Milloinkahan sin.ä tai muu sakkisi tällaista on yrittänyt?

        "Todellinen keskustelu olisi jotakin ihan muuta kuin se, että ihminen jauhaa joka päivä tänne samat tekstit ja jutut - aina uudelleen ja uudelleen. "

        Niinpä. Siksi en ymmärrä, miksi sitten aina toimit vastoin om.ia ohjeitasi.

        "että ei nimittele toisia joka tekstissä m-rh.aajiksi, agitaattoreiksi, kiihottajiksi ja suosijoiksi. "

        Tai hihh.uleiksi, naisten alist.ajiksi, alkion palv.ojiksi jne.
        Mitä nim.ittelevää suosijassa on? Sehän on sama kuin kannattaja, puolustaja, edistäjä jne.

        Sinulle on aina mahdollista nostaa esiin tänne jokainen kohta, jossa olen asiattomasti kirjoittanut tai vaikkapa nimitellyt toisia kirjoittajia. Ole hyvä ja tee niin. En kuitenkaan halua ottaa vastuuta toisten kirjoittajien toimista. Minä itse en ole pitempään aikaan kirjoittanut tänne muilla nimimerkjeillä kuin tällä. Suosittelisin samaa Sinullekin, sillä silloin ei olisi epäselvyyttä siitä, kuka mitäkin lopulta on sanonut. Jos minä saisin päättää, tänne voisi kirjoittaa vain rekisteröitynä. Hyvä, vai mitä?

        Sinun olisi hyvä miettiä käsitteiden merkityksiä. Se, että ihminen käsittää aborttiOIKEUDEN merkityksen tai jopa kannattaa sitä, ei ole synonyymi sille, että joku HALUAISI toisten abortteja tekevän. Juuri tuon tyyppinen liioittelu ja paisuttelu vaikeuttaa tätä keskustelua.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Sinulle on aina mahdollista nostaa esiin tänne jokainen kohta, jossa olen asiattomasti kirjoittanut tai vaikkapa nimitellyt toisia kirjoittajia. Ole hyvä ja tee niin. En kuitenkaan halua ottaa vastuuta toisten kirjoittajien toimista. Minä itse en ole pitempään aikaan kirjoittanut tänne muilla nimimerkjeillä kuin tällä. Suosittelisin samaa Sinullekin, sillä silloin ei olisi epäselvyyttä siitä, kuka mitäkin lopulta on sanonut. Jos minä saisin päättää, tänne voisi kirjoittaa vain rekisteröitynä. Hyvä, vai mitä?

        Sinun olisi hyvä miettiä käsitteiden merkityksiä. Se, että ihminen käsittää aborttiOIKEUDEN merkityksen tai jopa kannattaa sitä, ei ole synonyymi sille, että joku HALUAISI toisten abortteja tekevän. Juuri tuon tyyppinen liioittelu ja paisuttelu vaikeuttaa tätä keskustelua.

        Kyllä lukijat näkee mitä muille olet kirjoittanut. Turh.a sin.ulle tänne mitään on nostella kuin kuitenkin vain ciist.äisit kaiken. Enimmän osan törc.yistäsi toki kirjoitat ilman nicc.iä, niin voit tarvittaessa paeta vastuusta.
        Minä en edes cuv.ittele saati väitä, että kirjoitukseni varmaankaan tuntuisi aina ja kaik.ille asiallisilta. En ole täällä cerd.omassa kuitenkaan vain jotain mitä joku milloinkin haluaa lukea, vaan tosiasioita ja oic.omassa tiettyjä va-lh.eita joita täällä jadc.uvasti viljellään, miellytti se joitakin tai ei. Miksi kaikkia pitäisikään miellyttää. "On mahdotonta kuljettaa totuuden soihtua läpi väkijoukon ilman että se kärventäisi kenenkään partaa.." vai miten se meni.

        Miksi joudut ciert.elemään tarkoitus periäsi? Kun kannattaa jollekin oic.eutta tehdä jotakin, hal.uaa tietysti että se, joka oic.eutta hal.uaa käyttää, saa sen. Eli hal.uaa tämän tekijän myös tekevän niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lukijat näkee mitä muille olet kirjoittanut. Turh.a sin.ulle tänne mitään on nostella kuin kuitenkin vain ciist.äisit kaiken. Enimmän osan törc.yistäsi toki kirjoitat ilman nicc.iä, niin voit tarvittaessa paeta vastuusta.
        Minä en edes cuv.ittele saati väitä, että kirjoitukseni varmaankaan tuntuisi aina ja kaik.ille asiallisilta. En ole täällä cerd.omassa kuitenkaan vain jotain mitä joku milloinkin haluaa lukea, vaan tosiasioita ja oic.omassa tiettyjä va-lh.eita joita täällä jadc.uvasti viljellään, miellytti se joitakin tai ei. Miksi kaikkia pitäisikään miellyttää. "On mahdotonta kuljettaa totuuden soihtua läpi väkijoukon ilman että se kärventäisi kenenkään partaa.." vai miten se meni.

        Miksi joudut ciert.elemään tarkoitus periäsi? Kun kannattaa jollekin oic.eutta tehdä jotakin, hal.uaa tietysti että se, joka oic.eutta hal.uaa käyttää, saa sen. Eli hal.uaa tämän tekijän myös tekevän niin.

        Tekstisi alkavat lähestyä tasoa, jossa niiden kommentointi ei enää paljoa hyödytä. Huoh.

        IR


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstisi alkavat lähestyä tasoa, jossa niiden kommentointi ei enää paljoa hyödytä. Huoh.

        IR

        Miksi sitten kommentoit edelleen?
        Edistystä kuitenkin, että olet huomannut, missä vic.a on, kun sinua kohdellaan miten kohdellaan. Se on siellä peilissä. Mutta pohjalta on suunta vain ylöspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstisi alkavat lähestyä tasoa, jossa niiden kommentointi ei enää paljoa hyödytä. Huoh.

        IR

        "Pata kattilaa soimaa, vaik on musta kylki kummallakin!" Huomaat vasta sitten itsekin, miten ikävän inhottava tyylisi on, kun joku toinen vastaa sinulle lähes identtisesti! Olisiko siinä syytä vaihtaa asialliseen tyyliin, jos se suinkaan on sinulle mahdollista. Vai eikö motivaatiosi riitä muuhun kuin toisten solvaamiseen ja propagandistiseen valehteluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pata kattilaa soimaa, vaik on musta kylki kummallakin!" Huomaat vasta sitten itsekin, miten ikävän inhottava tyylisi on, kun joku toinen vastaa sinulle lähes identtisesti! Olisiko siinä syytä vaihtaa asialliseen tyyliin, jos se suinkaan on sinulle mahdollista. Vai eikö motivaatiosi riitä muuhun kuin toisten solvaamiseen ja propagandistiseen valehteluun?

        Purskahditko nauruun, kun tuon provon heitit?

        Olen ilmeisesti mielestäsi tuottanut tänne paljonkin noita pistesotkuja?

        IR


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purskahditko nauruun, kun tuon provon heitit?

        Olen ilmeisesti mielestäsi tuottanut tänne paljonkin noita pistesotkuja?

        IR

        Se onkin kiintoisa havainto, kuinka viestien "piste sodc.uksi" muocc.ailut on pac.ollisia vain vastustajille. Suosijat saa räyh.ätä mitä lystää täysin vapaasti, ja vastustajille "cielletyillä" sanoilla herjaten.
        Tuotat lähinnä vain toisten asiallisten kirjoitusten sab.otaasi poisto ilmoituksia, sekä jo yllä mainittua ryön.ää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin kiintoisa havainto, kuinka viestien "piste sodc.uksi" muocc.ailut on pac.ollisia vain vastustajille. Suosijat saa räyh.ätä mitä lystää täysin vapaasti, ja vastustajille "cielletyillä" sanoilla herjaten.
        Tuotat lähinnä vain toisten asiallisten kirjoitusten sab.otaasi poisto ilmoituksia, sekä jo yllä mainittua ryön.ää.

        Kerrohan: mitkä tekstit täällä ovat Sinun normaalisti tuottamiasi? Olisiko Sinulla antaa esimerkkejä?

        IR


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen sitä mieltä, että jokaista, sinuakin kohdellaan juuri sen mukaan, miten hyvin tai huonosti osallistut aitoon keskusteluun ja miten vähän tai paljon rupeat kertomaan toisen virheistä tai miten paljon arvostat toisen mielipiteen ilmaisua.

        Olen seurannut täällä käytävää keskustelua ja ihmetellyt miten esim. IR jaksaa vastata asiallisesti, vaikka vastakeskustelija jatkuvasti vastailee hänelle epäasiallisesti. Olettamuksesi on siis väärä, nimittäin toisella osapuolella pitää itsellään olla halukkuutta asialliseen keskusteluun, sitä ei voida pakottaa väkisin. Kehotettu on useammankin taholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lukijat näkee mitä muille olet kirjoittanut. Turh.a sin.ulle tänne mitään on nostella kuin kuitenkin vain ciist.äisit kaiken. Enimmän osan törc.yistäsi toki kirjoitat ilman nicc.iä, niin voit tarvittaessa paeta vastuusta.
        Minä en edes cuv.ittele saati väitä, että kirjoitukseni varmaankaan tuntuisi aina ja kaik.ille asiallisilta. En ole täällä cerd.omassa kuitenkaan vain jotain mitä joku milloinkin haluaa lukea, vaan tosiasioita ja oic.omassa tiettyjä va-lh.eita joita täällä jadc.uvasti viljellään, miellytti se joitakin tai ei. Miksi kaikkia pitäisikään miellyttää. "On mahdotonta kuljettaa totuuden soihtua läpi väkijoukon ilman että se kärventäisi kenenkään partaa.." vai miten se meni.

        Miksi joudut ciert.elemään tarkoitus periäsi? Kun kannattaa jollekin oic.eutta tehdä jotakin, hal.uaa tietysti että se, joka oic.eutta hal.uaa käyttää, saa sen. Eli hal.uaa tämän tekijän myös tekevän niin.

        "Kyllä lukijat näkee mitä muille olet kirjoittanut."

        Kyllä me todellakin näemme ja annan 10 pistettä ja papukaijamerkin IR:lle hänen kärsivällisyydestään, ettei ole provosoitunut sinuun, itse olen välillä vajonnut samalle tasolle kuin sinä.

        Turha sinun siis on valehdella, sillä meillä todellakin on silmät, joilla näemme mitä hän on tänne kirjoittanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä lukijat näkee mitä muille olet kirjoittanut."

        Kyllä me todellakin näemme ja annan 10 pistettä ja papukaijamerkin IR:lle hänen kärsivällisyydestään, ettei ole provosoitunut sinuun, itse olen välillä vajonnut samalle tasolle kuin sinä.

        Turha sinun siis on valehdella, sillä meillä todellakin on silmät, joilla näemme mitä hän on tänne kirjoittanut.

        Tietenkään tässä ei saisi balj.astaa suosija dr.ollin omia ceh.uja, hyss.yti hy.ssyn.. :)

        He.h h.eh, et häm.ää ketään noilla läpi näc.yvillä ids.esi pees.ailuillakaan. ;) Ilman puolueellisuus lapp.ujasi näc.isit kyllä, cuc.a täällä ensin niihin asiattomuuksiin ryhtyykään. Mutta ethän sin.ä niitä halua raott.aakaan. Turh.a sitten itc.eä kun metsä vastaa niin kuin sinne huud.etaan..
        Sen sijaan vastustajat voi antaa toisilleen niitä papukaija merkk.ejä, cud.en nim.i merkille kunhan_vastaan, joka on jaks.anut ihailtavan cärs.ivällisesti väänd.ää sin.ulle alc.eellisimpia ycs.in cerd.aisuuksia joita äncc.äät eb.ä toivon vimm.alla vastaan jo ties monedd.aco vuotta.

        "mitkä tekstit täällä ovat Sinun normaalisti tuottamiasi?"

        Kaikki ennen sitä hav.aintoa, että botin sab.otaasin takia täällä on jokseenkin turh.aa enää yrittää kirjoittaa ilman muocc.ailuja .


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe