Oma verkkopankkini on nyt hetken poissa käytöstä (4-5 vrk). On muutama viivakoodillinen lasku, jotka pitäisi maksaa viimeistään huomenna. Seteleitä on lompakossa. Paikka Keski-Suomi. R-kioski ei ota enää laskuja vastaan. Ei myöskään mikään pankki. Jotkin pankit ottavat käteistä vastaan, mutta eivät maksa laskuja. Siirtävät saldoa nettipankkiin, mutta nyt siitä ei ole hyötyä.
Tuttavien avulla voisi asiaa hoitaa, mutta he ovat Etelä-Suomessa.
Nyt olisin erittäin kiitollinen hyvästä neuvosta. Missä voi laskuja maksaa rahalla?
R-kioski ei ota enää käteistä
24
3123
Vastaukset
- Anonyymi
Kerropa minkä pankin verkkopankki on 4 - 5 päivää poissa käytöstä?
- Anonyymi
Minun kohdalla kortin rikkoutuessa N26 pankki. Yksi yleisimmistä verkkopankeissa. Asiakkaita on noin sata kertaa enemmän kuin esim s-pankki. Tai OP ja Nordea yhteensä.
Joku tonni on myös TenX ja XAPO-kortilla. Nyt viimeisin kortti on Revolut. Tuossa viidenkymmenen valuutan ohella voi tehdä siirtoja myös bitcoin rahaan. Siinä kurssi on joskus piikissä ja sillä siirrolla ja paalutuksella voi helposti kasvattaa saldoa leikkiessä 30% näin pienillä panoksilla.
Siirsihän joku äveriäs viime kuussa yksittäisen bitcoin -siirron peräti 984 miljoonas euroa (yksi siirto). Minulla on tässä lähinnä muutama satanen pyörimässä.
No ongelmani on tässä se että kuka hyväksyy vielä seteleitä.
Nämä setelit ovat kuitenkin osa pankkien siitä 7% omavaraisuudesta. Loppu 93% on digitaalista. Eli ei mitään jos sitä joku olisi hädän hetkellä nostamassa. Pankeilla on varallisuudestaan vain 7% seteleitä. Loput velkakirjoja ja huttua tilinpäätöstietoa.
En käytä suomalaisia tilejä, koska KELA, vouti, TE -keskus, poliisi, lääkäri, pankkivirkailija, jne, jne,... näkevät kaikki suomalaisen pankin tilitapahtumat. Siinäpä ei sinänsä mitään, mutta tunnen että näissä pankkisalaisuus on yhtä tyhjän kanssa. Naapurin ukko on jonkin sortin pankin esimies ja tietää tasan tarkkaan tämän kylän asukkaiden tilisiirrot.
Yritän olla niin että minun tietoja ei kylän akat kaikkia tiiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun kohdalla kortin rikkoutuessa N26 pankki. Yksi yleisimmistä verkkopankeissa. Asiakkaita on noin sata kertaa enemmän kuin esim s-pankki. Tai OP ja Nordea yhteensä.
Joku tonni on myös TenX ja XAPO-kortilla. Nyt viimeisin kortti on Revolut. Tuossa viidenkymmenen valuutan ohella voi tehdä siirtoja myös bitcoin rahaan. Siinä kurssi on joskus piikissä ja sillä siirrolla ja paalutuksella voi helposti kasvattaa saldoa leikkiessä 30% näin pienillä panoksilla.
Siirsihän joku äveriäs viime kuussa yksittäisen bitcoin -siirron peräti 984 miljoonas euroa (yksi siirto). Minulla on tässä lähinnä muutama satanen pyörimässä.
Nämä setelit ovat kuitenkin osa pankkien siitä 7% omavaraisuudesta. Loppu 93% on digitaalista. Eli ei mitään jos sitä joku olisi hädän hetkellä nostamassa. Pankeilla on varallisuudestaan vain 7% seteleitä. Loput velkakirjoja ja huttua tilinpäätöstietoa.
En käytä suomalaisia tilejä, koska KELA, vouti, TE -keskus, poliisi, lääkäri, pankkivirkailija, jne, jne,... näkevät kaikki suomalaisen pankin tilitapahtumat. Siinäpä ei sinänsä mitään, mutta tunnen että näissä pankkisalaisuus on yhtä tyhjän kanssa. Naapurin ukko on jonkin sortin pankin esimies ja tietää tasan tarkkaan tämän kylän asukkaiden tilisiirrot.
Yritän olla niin että minun tietoja ei kylän akat kaikkia tiiä.ÖYH!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän olla niin että minun tietoja ei kylän akat kaikkia tiiä.Muistathan asianmukaisesti maksaa pääomatuloverot onnistuneista valuuttakaupoistasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistathan asianmukaisesti maksaa pääomatuloverot onnistuneista valuuttakaupoistasi.
Verottaja antoi uudet ohjeet 7.10.2020. Bitcoinin myynnistä verovapaa osuus on 60% pääomatulosta. Hankintameno-olettama on 40%, jolloin verotettavaa ei jää. Lisäksi tappiot voidaan vähentää, jolloin veroprosentti jää pääsääntöisesti negatiiviseksi. Tämä tarkoittaa käytännössä että kryptavaluuttasijoittajien tappiot jäävät veronmaksajain harteille.
Mitä suuremmat tappiot onnistut saamaan, niin sitä suuremmat veronpalautukset saat. Vuonna 2018 korkeimmat hyvitykset kryptovaluuttojen myyntitappioista olivat liki 18 miljoonaa euroa. Tämä on myös verovapaata tuloa niin kuin se hullulta kuulostaakin. Asiaa voi verrata lottoamiseen. Jos pistät 10 000€ lottoon ja et voita, niin veronmaksajat hyvittävät tämän sinulla selvänä rahana. Lisäksi saat tämän osuuden ohi verokortin verovapaasti. Tämä on laillista, mutta toki erittäin kyseenalaista verojuridiikkaa.
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48411/virtuaalivaluuttojen-verotus2/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verottaja antoi uudet ohjeet 7.10.2020. Bitcoinin myynnistä verovapaa osuus on 60% pääomatulosta. Hankintameno-olettama on 40%, jolloin verotettavaa ei jää. Lisäksi tappiot voidaan vähentää, jolloin veroprosentti jää pääsääntöisesti negatiiviseksi. Tämä tarkoittaa käytännössä että kryptavaluuttasijoittajien tappiot jäävät veronmaksajain harteille.
Mitä suuremmat tappiot onnistut saamaan, niin sitä suuremmat veronpalautukset saat. Vuonna 2018 korkeimmat hyvitykset kryptovaluuttojen myyntitappioista olivat liki 18 miljoonaa euroa. Tämä on myös verovapaata tuloa niin kuin se hullulta kuulostaakin. Asiaa voi verrata lottoamiseen. Jos pistät 10 000€ lottoon ja et voita, niin veronmaksajat hyvittävät tämän sinulla selvänä rahana. Lisäksi saat tämän osuuden ohi verokortin verovapaasti. Tämä on laillista, mutta toki erittäin kyseenalaista verojuridiikkaa.
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48411/virtuaalivaluuttojen-verotus2/"Verottaja antoi" ensi vuodesta nyt ohjeet vai?
Yli 10v omistetuista hankintameno-olettama 40% - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritän olla niin että minun tietoja ei kylän akat kaikkia tiiä."Minun kohdalla kortin rikkoutuessa N26 pankki. Yksi yleisimmistä verkkopankeissa. Asiakkaita on noin sata kertaa enemmän kuin esim s-pankki. Tai OP ja Nordea yhteensä."
Siis onko N26-pankilla _Suomessa_ tai mainittujen pankkien toimialueella asiakkaita tuolla suhteella ... kokonais-asiakmäärillä brassailu taasen on hieman kyseenalaista ;-)
Mutta mutta, noiden uusien "virtuaalipankkien" markkinoille ilmaantuminen on kiinnostava ilmiö ja jää nähtäväksi mitkä niistä tulevat menestymään, sillä aivan pikavilkaisulla niiden _tuottorankenteen_ business-plaani vaikuttaa hieman kapealta.
Parhaimmillaan joku niistä voi menesyessään ehkä tehdä taloudellisesti "facebookit" eli pelkän tilin avaamisen sijaan sellaiseen invsetointi voisi olla huomattavasti kiinnostavempaa. Tosin ilmeisesti ne eivät vielä ole listautuneita?
Ps. Mitä anonyymiteettiin tulee, niin direktiivien mukaan myös noita "virtuaalipankkeja"
koskee tiedonvaihtovelvollisuus, eli et ole aivan niin nimetön kuin vaikutat ajattelevan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48411/virtuaalivaluuttojen-verotus2/Kun viestissäsi ylipäätään mikään ei pidä paikkaansa, mutta jos myyt 10v omistettua valuuttaa esim. 1000 eurolla, hankintam.olettama on 400e. Verotettavaa jää 600e ja jos tuo sinun 60% pitää paikkansa, verovapaata 600:sta on 360e ja veronalaista 240e.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/48411/virtuaalivaluuttojen-verotus2/Mistä sinä tuon verovapaan osuuden oikein keksit. Ei verottajan ohjeessa mainita sellaisesta mitään.
Hankintameno olettamaan liittyen muut korjasivatkin jo. Veronpalautuksia koskeva osuutesi on ihan puhdasta fiktiota. Noh, se 18 milj. summa taitaa olla oikein, mutta olet ymmärtänyt täysin väärin, mistä se muodostui.
- Anonyymi
Tuo edellinen ei ollut minun viestini. Minulla on S-pankki. Nettipankkini toimii tulevana perjantaina (avainlukulistat). Kaksi laskua edelleen maksamatta. Olisi pitänyt maksaa eilen, mutta ei ole ratkaisua löytynyt.
- Anonyymi
Tuo edellinen ei ollut minun viestini. Pankkini on N26 pankki.
- Anonyymi
Tuo edellinen ei ollut minun viestini. Pankkini on Ossuuspannnki.
Kävin tänään torilla. Jotain olisi tulit ostettua. Yhdessäkään ei käynyt digieuro, mikä lienee sama asia kuin muoviraha. Eli se raha mikä on ikään kuin minun hallussa, mutta joka ei ole minulla. Se on pankin hallussa ja sehän tässä nyppiikin. No tuopa ei minulla juuri nyt toimi. Toimii huomenna.
Nyt toimii 5€-, 10€-, 50€-, 100€-, 200€- ja 500 €uron setelit. Todella käteviä. Ojennan ja annan. Ei tarvita tunnistusta. Ei sähköä. Ei varmistusta. Ei Wi-Fi yhteyttä. Kädestä käteen kätevästi kuin bitcoin ilman maailman pankkijärjestelmää.
Ihmettelen miksi kaikki ei toimi käteisellä? No siksipä hyvinkin että valtion pitää veivsta 24% välistä kaikesta. Käteisenä se ei onnistu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin tänään torilla. Jotain olisi tulit ostettua. Yhdessäkään ei käynyt digieuro, mikä lienee sama asia kuin muoviraha. Eli se raha mikä on ikään kuin minun hallussa, mutta joka ei ole minulla. Se on pankin hallussa ja sehän tässä nyppiikin. No tuopa ei minulla juuri nyt toimi. Toimii huomenna.
Nyt toimii 5€-, 10€-, 50€-, 100€-, 200€- ja 500 €uron setelit. Todella käteviä. Ojennan ja annan. Ei tarvita tunnistusta. Ei sähköä. Ei varmistusta. Ei Wi-Fi yhteyttä. Kädestä käteen kätevästi kuin bitcoin ilman maailman pankkijärjestelmää.
Ihmettelen miksi kaikki ei toimi käteisellä? No siksipä hyvinkin että valtion pitää veivsta 24% välistä kaikesta. Käteisenä se ei onnistu."Ihmettelen miksi kaikki ei toimi käteisellä? No siksipä hyvinkin että valtion pitää veivsta 24% välistä kaikesta. Käteisenä se ei onnistu."
Kuvitteletko tosissasi, että käteisellä ostettaessa ei menisi tuo täsmälleen sama 24%? Jos ostat mistä tahansa kaupasta jotain niin kauppa maksaa aina tuon 24%. Jopa torikauppiaat maksavat veron, ei sitä käteisen antaminen muuta miksikään. Vaikka mitään laitteita ei olisikaan näkyvissä, eikä mitään tunnisteita olisi, se ei merkitse mitään. Jos torikauppias vie rahan pankkiin, hän luultavasti maksaa siitä veron. Lähes kaikki torikauppiaat maksavat saman veron, maksoit sitten käteisellä tai kortilla. Ainoa ero on, että käteisestä on enemmän harmia ja kuluja kauppiaalle.
On erittäin epätodennäköistä, että yksikään torikauppias jättäisi verot maksamatta, vaikka kaikki maksut olisikin käteisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen miksi kaikki ei toimi käteisellä? No siksipä hyvinkin että valtion pitää veivsta 24% välistä kaikesta. Käteisenä se ei onnistu."Kädestä käteen kätevästi kuin bitcoin ilman maailman pankkijärjestelmää."
Ja tämä unohtui äsken kommentoida... Monet kuvittelevat, että bitcoin on anonyymi ja poliisi ei pysty rahaa jäljittämään. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa vaan bitcoin vielä helpommin jäljitettävissä kuin pankissa olevat rahat ja mitkään bitcoinien kaupat eivät ole täysin anonyymeja. Joten bitcoinin anonyymiys on myytti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ihmettelen miksi kaikki ei toimi käteisellä? No siksipä hyvinkin että valtion pitää veivsta 24% välistä kaikesta. Käteisenä se ei onnistu."
Kuvitteletko tosissasi, että käteisellä ostettaessa ei menisi tuo täsmälleen sama 24%? Jos ostat mistä tahansa kaupasta jotain niin kauppa maksaa aina tuon 24%. Jopa torikauppiaat maksavat veron, ei sitä käteisen antaminen muuta miksikään. Vaikka mitään laitteita ei olisikaan näkyvissä, eikä mitään tunnisteita olisi, se ei merkitse mitään. Jos torikauppias vie rahan pankkiin, hän luultavasti maksaa siitä veron. Lähes kaikki torikauppiaat maksavat saman veron, maksoit sitten käteisellä tai kortilla. Ainoa ero on, että käteisestä on enemmän harmia ja kuluja kauppiaalle.
On erittäin epätodennäköistä, että yksikään torikauppias jättäisi verot maksamatta, vaikka kaikki maksut olisikin käteisellä.Jos naapurin tyttö käy tässä auttamassa merkkipäivänä kahvituksella ja muussa, niin annan hänelle yleensä 60-80 €.
Kuvitteletko että alan maksamaan tästä kaikenmaailman sosiaaliturva- ja vakuutusmaksuja. Menee oikeasti liki kymmenen lomaketta ja viisi tuntua aikaa. Entisenä työnantajana tiedän että 15€ palkasta tulee päälle 25€ erillaista kustannuksia.
Käteisen tai bitcoinin käytössä ei tuollaista hölmöläisten hommaa tehdä.
ps.
torikauppiaana voin sanoa että kauppaa tehtäessä käteisenä ilman kuitteja on jopa vaikea maksaa alvia tai muita veroja ilman kuititta. Se ei onnistu suullisella myynnin arviolla.
Bitcoin on yhtä upeaa kuin käteinen, monelta osin vieläkin hienompi juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos naapurin tyttö käy tässä auttamassa merkkipäivänä kahvituksella ja muussa, niin annan hänelle yleensä 60-80 €.
Kuvitteletko että alan maksamaan tästä kaikenmaailman sosiaaliturva- ja vakuutusmaksuja. Menee oikeasti liki kymmenen lomaketta ja viisi tuntua aikaa. Entisenä työnantajana tiedän että 15€ palkasta tulee päälle 25€ erillaista kustannuksia.
Käteisen tai bitcoinin käytössä ei tuollaista hölmöläisten hommaa tehdä.
ps.
torikauppiaana voin sanoa että kauppaa tehtäessä käteisenä ilman kuitteja on jopa vaikea maksaa alvia tai muita veroja ilman kuititta. Se ei onnistu suullisella myynnin arviolla.
Bitcoin on yhtä upeaa kuin käteinen, monelta osin vieläkin hienompi juttu.Ongelmana täällä oli alunperin että laskua ei voi maksaa rahalla. R-kioskilla se onnistui ennen kuin lopettivat. Nyt ei onnistu.
Fyysinen raha on siitä mukavaa, että se on omassa lompakossa. Herra A voi antaa herra B:lle vaikka 300€ keskellä metsää ilman verkkoa, tietokonetta ja tunnistautumista. Tuon siirron voi tehdä vaikka sähköt olisivat poissa. Ei tarvita tunnistautumista. Siirto ei näy viranomaisille.
Tuo sähköraha on epävarmaa. Se ei ole koskaan itsellä. Se on aina pankilla. Ne hallitsevat sitä. Voivat halutessaan jarruttaa sen antamista. Jos otan 300€, en voi sitä ottaa. Sähkörahaa ei voi ottaa, se jää aina pankkiin.
Jos tulee sota tai muuta kriisiä, menetän kaiken pankissa olevan rahan. Näin on aina käynyt sodissa säästäjille.
Yleensä pankki lyö tällaisessa tilanteessa pillit pussiin ja häipyy maasta toiseen varat mukanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmana täällä oli alunperin että laskua ei voi maksaa rahalla. R-kioskilla se onnistui ennen kuin lopettivat. Nyt ei onnistu.
Fyysinen raha on siitä mukavaa, että se on omassa lompakossa. Herra A voi antaa herra B:lle vaikka 300€ keskellä metsää ilman verkkoa, tietokonetta ja tunnistautumista. Tuon siirron voi tehdä vaikka sähköt olisivat poissa. Ei tarvita tunnistautumista. Siirto ei näy viranomaisille.
Tuo sähköraha on epävarmaa. Se ei ole koskaan itsellä. Se on aina pankilla. Ne hallitsevat sitä. Voivat halutessaan jarruttaa sen antamista. Jos otan 300€, en voi sitä ottaa. Sähkörahaa ei voi ottaa, se jää aina pankkiin.
Jos tulee sota tai muuta kriisiä, menetän kaiken pankissa olevan rahan. Näin on aina käynyt sodissa säästäjille.
Yleensä pankki lyö tällaisessa tilanteessa pillit pussiin ja häipyy maasta toiseen varat mukanaan.Linkitätäkö jokusen tutkimuksen tukemaan väitettäsi, että sodat tai muut kriisit aiheuttavat pankissa olevan rahan menettämisen. Edes maailmansodissa ei näin käynyt. Maailmalla on paljon kriisejä ja konflikteja jatkuvasti menossa, mutta pankissa olevat rahat eivät ole noissa maissa kadonneet.
Kai tämä nyt jossakin kehitysmaassa edes on tapahtunut, joten odotan mielenkiinnolla linkkejäsi luotettaviin julkaisuihin ja tutkimukseen aiheesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kädestä käteen kätevästi kuin bitcoin ilman maailman pankkijärjestelmää."
Ja tämä unohtui äsken kommentoida... Monet kuvittelevat, että bitcoin on anonyymi ja poliisi ei pysty rahaa jäljittämään. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa vaan bitcoin vielä helpommin jäljitettävissä kuin pankissa olevat rahat ja mitkään bitcoinien kaupat eivät ole täysin anonyymeja. Joten bitcoinin anonyymiys on myytti.%C3%84l%C3%A4p%C3%A4 teini nyt h%C3%B6pise ihan mit%C3%A4 sattuu.%3Cbr %2F%3EJos teet bitcoin -tilin osoitteessa %26quot%3Bhttps%3A%2F%2Fwww.bitaddress.org%26quot%3B koneella%2C joka ei ole koskaan ollut netiss%C3%A4 %28voit siirt%C3%A4%C3%A4 tuon java -p%C3%A4tk%C3%A4n USB -tikulla%29%2C ei siin%C3%A4 tieto levi%C3%A4. Tai jos teet siirtoja omalla koneella VPN -k%C3%A4yt%C3%B6ss%C3%A4 tai vaikkapa kirjaston koneella. Vaikea sit%C3%A4 on kenenk%C3%A4%C3%A4n j%C3%A4ljitt%C3%A4%C3%A4. Tileiss%C3%A4 ei ole puhelinnumeroa%2C osoitetta%2C sotua%2C nime%C3%A4%2C eik%C3%A4 mit%C3%A4%C3%A4n tietoa. Siirrot menev%C3%A4t nimett%C3%B6m%C3%A4lt%C3%A4 tililt%C3%A4 toiselle nimett%C3%B6m%C3%A4lle tilille joista ilmenee vain tilinumero ja sekin voi olla salattuna %28esim. 325%26amp%3BfgdRE432Sxz6v%B6cXdsewws33LkJJhGBvGFddREsWq7Hygt%26amp%3B5gAwkLj32Cfd%29. Siin%C3%A4p%C3%A4 purat koodin%21%21 Ja miksi sit%C3%A4 yritett%C3%A4isiin purkaa%2C jos ket%C3%A4%C3%A4n ei edes p%C3%A4ill%C3%A4 rikoksesta.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EKoskaan kukaan bitcoinin k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4 ei ole menett%C3%A4nyt anonyymiytt%C3%A4%C3%A4n muutoin kuin tehty%C3%A4%C3%A4n vahingossa maksun omilla henkil%C3%B6tiedoillaan. Siin%C3%A4k%C3%A4%C3%A4n ei ole mit%C3%A4%C3%A4n rikollista. Suomessakin toimii kymmenitt%C3%A4in verkkokauppoja%2C jotka ovat siirtyneet bitcoiniin. Mukana on my%C3%B6s Valtion yhti%C3%B6it%C3%A4.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3Ehttps%3A%2F%2Fbittiraha.fi%2Fnettipalvelut%2F%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EEurossa t%C3%A4llaista anonyymi -virhett%C3%A4 ei tarvita. Sinun tilisi%2C tietosi ja varasi ovat jo pankilla.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EVoisitko kuvitella tilannetta jossa voisit menett%C3%A4%C3%A4 kaiken%3F Et varmasti%21%21 Kaikki mahdollisuudet on mietitty oikein analyytikkojen kanssa.%3Cbr %2F%3EYht%C3%A4 vain ei osattu ottaa huomioon.%3Cbr %2F%3ES%C3%A4hk%C3%B6t pois ja olet varaton %3B%29
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
%C3%84l%C3%A4p%C3%A4 teini nyt h%C3%B6pise ihan mit%C3%A4 sattuu.%3Cbr %2F%3EJos teet bitcoin -tilin osoitteessa %26quot%3Bhttps%3A%2F%2Fwww.bitaddress.org%26quot%3B koneella%2C joka ei ole koskaan ollut netiss%C3%A4 %28voit siirt%C3%A4%C3%A4 tuon java -p%C3%A4tk%C3%A4n USB -tikulla%29%2C ei siin%C3%A4 tieto levi%C3%A4. Tai jos teet siirtoja omalla koneella VPN -k%C3%A4yt%C3%B6ss%C3%A4 tai vaikkapa kirjaston koneella. Vaikea sit%C3%A4 on kenenk%C3%A4%C3%A4n j%C3%A4ljitt%C3%A4%C3%A4. Tileiss%C3%A4 ei ole puhelinnumeroa%2C osoitetta%2C sotua%2C nime%C3%A4%2C eik%C3%A4 mit%C3%A4%C3%A4n tietoa. Siirrot menev%C3%A4t nimett%C3%B6m%C3%A4lt%C3%A4 tililt%C3%A4 toiselle nimett%C3%B6m%C3%A4lle tilille joista ilmenee vain tilinumero ja sekin voi olla salattuna %28esim. 325%26amp%3BfgdRE432Sxz6v%B6cXdsewws33LkJJhGBvGFddREsWq7Hygt%26amp%3B5gAwkLj32Cfd%29. Siin%C3%A4p%C3%A4 purat koodin%21%21 Ja miksi sit%C3%A4 yritett%C3%A4isiin purkaa%2C jos ket%C3%A4%C3%A4n ei edes p%C3%A4ill%C3%A4 rikoksesta.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EKoskaan kukaan bitcoinin k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4 ei ole menett%C3%A4nyt anonyymiytt%C3%A4%C3%A4n muutoin kuin tehty%C3%A4%C3%A4n vahingossa maksun omilla henkil%C3%B6tiedoillaan. Siin%C3%A4k%C3%A4%C3%A4n ei ole mit%C3%A4%C3%A4n rikollista. Suomessakin toimii kymmenitt%C3%A4in verkkokauppoja%2C jotka ovat siirtyneet bitcoiniin. Mukana on my%C3%B6s Valtion yhti%C3%B6it%C3%A4.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3Ehttps%3A%2F%2Fbittiraha.fi%2Fnettipalvelut%2F%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EEurossa t%C3%A4llaista anonyymi -virhett%C3%A4 ei tarvita. Sinun tilisi%2C tietosi ja varasi ovat jo pankilla.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EVoisitko kuvitella tilannetta jossa voisit menett%C3%A4%C3%A4 kaiken%3F Et varmasti%21%21 Kaikki mahdollisuudet on mietitty oikein analyytikkojen kanssa.%3Cbr %2F%3EYht%C3%A4 vain ei osattu ottaa huomioon.%3Cbr %2F%3ES%C3%A4hk%C3%B6t pois ja olet varaton %3B%29
"Jos teet bitcoin -tilin osoitteessa "https://www.bitaddress.org" koneella, joka ei ole koskaan ollut netissä (voit siirtää tuon java -pätkän USB -tikulla), ei siinä tieto leviä. Tai jos teet siirtoja omalla koneella VPN -käytössä tai vaikkapa kirjaston koneella. Vaikea sitä on kenenkään jäljittää."
Voihan sitä tuollaistakin lottoa rahoillaan pelailla, varsinkin jos on kyse vain muutamista kopekoista.
VPN:n suhteen olet lototen kyseisen palveluntarjoajan luotettavuuden armoilla ja jonka kautta toimiminenkin on sekin viranomaisten jäljitettävissä.
"Tämä sinun pitää tietää vpn-palveluista – luuletko surffaavasi nimettömänä?"
- https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005620063.html
Mitä kirjaston koneen käyttöön tulee, niin yksikään täysissä järjen voimissaan oleva ei sitä privaattien ja/tai raha-asioidensa hoittoon käytä.
Ps. Tuollaiseenkin lillukanvarsilla leikkimiseen ja puoskarointiin käytetyn ajan ja energian haaskauksen kun voisi ihan oikeasti käyttää tuottavaan sijoitustoimintaan, niistä verot maksaen ja nukkuen yönsä rauhassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkitätäkö jokusen tutkimuksen tukemaan väitettäsi, että sodat tai muut kriisit aiheuttavat pankissa olevan rahan menettämisen. Edes maailmansodissa ei näin käynyt. Maailmalla on paljon kriisejä ja konflikteja jatkuvasti menossa, mutta pankissa olevat rahat eivät ole noissa maissa kadonneet.
Kai tämä nyt jossakin kehitysmaassa edes on tapahtunut, joten odotan mielenkiinnolla linkkejäsi luotettaviin julkaisuihin ja tutkimukseen aiheesta."Linkitätäkö jokusen tutkimuksen tukemaan väitettäsi, että sodat tai muut kriisit aiheuttavat pankissa olevan rahan menettämisen".
Etpä ole kovin tietoinen rahajärjestelmän historiasta ja nykytilanteesta. Jos varoja on kiinni enemmälti fiat -rahassa, kannattaa nyt herätä.
Tällä linkillä pääset asiaan kiinni. Googleta lisää. Artikkeleita löytyy tuhansia.
https://www.suomenuutiset.fi/keskuspankit-voivat-luhistua/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Linkitätäkö jokusen tutkimuksen tukemaan väitettäsi, että sodat tai muut kriisit aiheuttavat pankissa olevan rahan menettämisen".
Etpä ole kovin tietoinen rahajärjestelmän historiasta ja nykytilanteesta. Jos varoja on kiinni enemmälti fiat -rahassa, kannattaa nyt herätä.
Tällä linkillä pääset asiaan kiinni. Googleta lisää. Artikkeleita löytyy tuhansia.
https://www.suomenuutiset.fi/keskuspankit-voivat-luhistua/Olen hyvin tietoinen pankkijärjestelmään liittyvistä riskeistä. Viesteissä ei puhuttu teoreettisesta mahdollisuudesta. Maapalloon voi myös teoriassa osua vaikka kaiken elämän lopettava meteori.
Näyttää siltä, että et pystynyt seisomaan sanojesi takana ja osoittamaan aiempaa väitettä todeksi. Linkitä nyt joku niistä väittämistäsi TUHANSISTA akateemisista tutkimusksista, joissa osoitetaan väitetyn rahojen menettämisen heti kriisin tai sodan iskiessä tapahtuneen. Google Scholar linkki kelpaa oikein hyvin
Edelleen, osoita väitteesi oikeaksi. Linkitä luotettavaan tutkimusartikkeliin, jossa osoitetaan sodan tai kriisin (eikä esim. pankin konkurssin) aiheuttaneen lukuisia kertoja tallettajan varojen menetyksen ympäri maailmaa. Sanot näitä olevan tuhnasia; put your money where yourt mouth is. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen hyvin tietoinen pankkijärjestelmään liittyvistä riskeistä. Viesteissä ei puhuttu teoreettisesta mahdollisuudesta. Maapalloon voi myös teoriassa osua vaikka kaiken elämän lopettava meteori.
Näyttää siltä, että et pystynyt seisomaan sanojesi takana ja osoittamaan aiempaa väitettä todeksi. Linkitä nyt joku niistä väittämistäsi TUHANSISTA akateemisista tutkimusksista, joissa osoitetaan väitetyn rahojen menettämisen heti kriisin tai sodan iskiessä tapahtuneen. Google Scholar linkki kelpaa oikein hyvin
Edelleen, osoita väitteesi oikeaksi. Linkitä luotettavaan tutkimusartikkeliin, jossa osoitetaan sodan tai kriisin (eikä esim. pankin konkurssin) aiheuttaneen lukuisia kertoja tallettajan varojen menetyksen ympäri maailmaa. Sanot näitä olevan tuhnasia; put your money where yourt mouth is.Et sitten viitsinyt itse googlata.
Sanot olevasi tietoinen nykyisen pankkijärjestelmän riskeistä. Sinäpä sen sanoit!! Tästähän tässä juuri on kysymys. Minulle tätä ei tarvitse todistaa. Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Tilanne alkaa olla aika huolestuttava.
Tässä tuoreita uutisia. Ei näytä hyvältä.
Suora lainaus HS:
Sijoittajat pitävät kuitenkin nykyään aiempaa enemmän rahaa käteisenä. ”Mutta siinä tulee raja vastaan.” Tavallisten kansalaisten pankkitalletuksilla on talletussuoja 100 000 euroon asti, mutta suursijoittajat voisivat menettää rahansa pankin kaatuessa.
On varmasti sanomatta selvää että yhteiskunnan infrastruktuurin romahtaessa luonnonkatastrofin tai esim. sodan takia tavallinen yksityinen pankki kaatuu siinä kuin kaikki muukin. Jo pelkästään tietojärjestelmien (datan) tuhoutuminen riittää puhumattakaan tietoliikenneyhteyksien kadotessa.
Parhaiten turvassa ovat pankin että asiakkaiden fyysiset rahavarat.
Pankkeja toki on kaatunut ja kaatuu edelleen vallan ihan muistakin syistä, mutta lopputulos on aina ikävä asiakkaalle.
On hyvä tiedostaa myös tämä ehkä vakavampi uhka.
FSB eli Financial Stability Board; finanssivakauden valvoja on ilmoittanut seuraavaa.
2016 alusta konkurssiin menossa oleva (veloissa oleva) pankki saa takavarikoida asiakkaidensa talletukset laillisesti maksaakseen velkojilleen, sillä jokainen asiakas, jolla on talletuksia, katsotaan pankkiin sijoittaneeksi henkilöksi. Asiakas, jolla on siis talletuksia ja jonka talletukset takavarikoidaan, katsotaan olevan sijoittajavastuussa. Koskee kaikkia Eu:ssa ja USA:ssa olevia pankkeja.
- Anonyymi
R-kioski vaihtoi Finanssikumppanin. Aktia vaihtui Collector Bank:Iin. Samat hinnat & vaatimukset eli viivakoodi pitää laskussa olla että kelpaa sekä henkkarit suomalainen sosiaaliturvatunnus löytyä.
- Anonyymi
Käteinen kelpaa yhä. Katso palvelukuvausta:
http://www.r-kioski.fi/palvelut/maksaminen/
Siellä lukee:
”Voit maksaa laskun R-kioskissa käteisellä, pankkikortilla (debit-kortti), luottokortilla (credit-kortti) tai debit/credit -yhdistelmäkortilla. Vuorokaudessa voit maksaa laskuja enintään 1 000 €:n arvosta käteisellä ja 5000 €:n arvosta kortilla.”
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3413984Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283610Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku52322- 1121714
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181668Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241359Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j148990Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit102989Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79885- 86791