Maksatko bonuksia kaupalle?

Anonyymi

Jos palautatte pulloja ja tölkkejä S-Marketin palautusautomaattiin, pyytäkää palautussumma kassalla käteisenä, niin ette menetä bonuksia. Jos annatte palautuskuitin kassalle maksaessanne ostokset, palautussumma vähennetään ostostenne loppusummasta ja bonuksiin oikeutettu loppusumma pienenee palautusten rahamäärällä.

Jos esimerkiksi ostoksien loppusumma on 10 euroa ja palautusten summa 10 euroa, et saa ostoksistasi yhtään bonusta.

Minä en ole tehnyt sopimusta S-Marketin kanssa, että antaisin kaupalle bonuksia keräämistäni ja myymistäni palautustölkeistä ja -pulloista. Tämän takia otan aina palautussumman käteisenä.

Olen ollut kaksi kertaa asian tiimoilta yhteydessä S-Marketin edustajiin, mutta toinen ei ymmärtänyt kysymystäni ollenkaan ja toinen selitti, että olen saanut tölkeistä bonukset ostaessani ne täysinä. Ei pidä täysin paikkaansa. Ostan juomani useista eri kaupoista enkä saa ostoksistani bonusta. Osan tölkeistä olen läytänyt. Miksi minun pitäisi maksaa bonuksia kaupalle?

59

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulisin, että palautuspulloista ei kyllä saa bonusta muutenkaan.

      • Anonyymi

        Et ole ymmärtänyt mitään keskustelusta. Ei palautetuista pulloista saakaan bonusta, vaan niitä palauttamalla menettää bonuksia.


      • Anonyymi

        Eihän s kaupasta saabonuksia ollenkaan jos vaikka osta joka kuukausi vain ,49€ edestä.
        Seuraavana kuukautena alotat taas alusta nollasta.

        K kaupassa jos köyt ja ostatkukaudessa alle bonuskertymän saldo siirty seuraavalle kuukaudelle kunnes olet saavutanut bonus tason a saat 5 € hyvitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän s kaupasta saabonuksia ollenkaan jos vaikka osta joka kuukausi vain ,49€ edestä.
        Seuraavana kuukautena alotat taas alusta nollasta.

        K kaupassa jos köyt ja ostatkukaudessa alle bonuskertymän saldo siirty seuraavalle kuukaudelle kunnes olet saavutanut bonus tason a saat 5 € hyvitystä.

        Täytyy olla mielenvikainen, jos käy K-kauppiaiden ryöstöhintojen putiikeissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla mielenvikainen, jos käy K-kauppiaiden ryöstöhintojen putiikeissa!

        Onpa törkeää syyttää ihmistä mielenvikaiseksi jos ei ole oikein lääkärin tekemää diagnoosia ja tuskin silloinkaan ihan tuollalailla sanotaan ihmiselle vaikka mielenterveys ei olisikaan kohallaan.
        Asiaan.
        Eikö se ole jokaisen oma asia missä kaupassa asioi ? Omilla rahoillaan kuitenkin ostaa.
        Minä suosin juuri esim K -kauppaa ja paljon seurailen että saan ostaa kotimaista ruokaa.
        Luotan kotimaiseen puhtaaseen ruokaan,suosin paljon suomalaista jo työllisyyden vuoksi,suomalaisia maatalouksia kannatellen.
        Esim Lidl,,,tiiä mistä ne tuotteet tulee ja millanen laatu nillä tuotteilla on.
        Osta sinä ruokasi mistä haluat,tuskin monikaan puuttuu ja arvostelee sinun ostamis tottumuksia niin älä sinäkään puutu toisten. Sit on eri asia jos sinulta tullaan pyytämään rahaa ruuan ostamiseen. Muuten älä takerru moiseen yksityiseen asiaan.
        Olet naurettava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ymmärtänyt mitään keskustelusta. Ei palautetuista pulloista saakaan bonusta, vaan niitä palauttamalla menettää bonuksia.

        Olette aivan oikein havainneet.


    • Anonyymi

      Tämä on nyt sellaista tulitikuissa säästämistä kaupparyhmien välillä. Silti niiden hallituksissa juodaan parhaita juomia. Asiayhteys viittaa jotenkin Lidlin ja Keskon automaattien epätasa-arvoon? Keinonsa on kullakin pelata rahapelejään. Niin minullakin, kun en ole aivan typerys. Suosittelen yksinkertaista vertailua, ja normaalia, tervettä kuluttajakäyttäytymistä tosiharkinnan tasolla omien mieltymyksien ohjaamana. Omassa itsessään ja mieltymyksissään on se hyvä puoli, että vain sinä itse olet ruorissasi niiden kanssa, jos olet kipparisi.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aloittaja on todellinen talousnero... tai no. Varmaan palauttelee pulloja ja tölkkejä ihan päätyökseen. Minulla on harvemmin palautettavaa edes kahden euron edestä kerrallaan. Kuukausisumma voi olla parhaimmillaan noin kymmmenen euroa. Menetänkö siis bonuksia jopa 30 senttiä kuukaudessa? Hah, ihan ykshailee.

      • Anonyymi

        Keskittämällä juomaostokset muihin kauppoihin ei tule tuota panttiongelmaa? Ja muutenkin tulee käytyä S-marketissa kuukauisien välein kun on kalliimpaa kuin muualla, joten ei minua asia koske. Viimeiksi taisin käydä heinäkuussa postireissulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskittämällä juomaostokset muihin kauppoihin ei tule tuota panttiongelmaa? Ja muutenkin tulee käytyä S-marketissa kuukauisien välein kun on kalliimpaa kuin muualla, joten ei minua asia koske. Viimeiksi taisin käydä heinäkuussa postireissulla.

        Lieksan ruokakautoista kallein on City-Market. Seuraavana ovat Muskotti ja Partalanmäen K-Kauppa. Halvimpia ovat S-Market ja LIDL. Minä ostan kotimaista ruokaa ja sen takia ostan ruokatarvikkeeni aina halvimmasta S-Marketista. Vain harvoin käyn Sittarissa hakemassa jonkin tarjoustuotteen. Muuta Sittarista ei kannata eläkeläisen ostaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksan ruokakautoista kallein on City-Market. Seuraavana ovat Muskotti ja Partalanmäen K-Kauppa. Halvimpia ovat S-Market ja LIDL. Minä ostan kotimaista ruokaa ja sen takia ostan ruokatarvikkeeni aina halvimmasta S-Marketista. Vain harvoin käyn Sittarissa hakemassa jonkin tarjoustuotteen. Muuta Sittarista ei kannata eläkeläisen ostaakaan.

        Olen samaa mieltä. Sittarin normaalihinnat ovat mielettömän kalliita. Vain tarjoushinnat ovat muiden kauppojen tasolla. Silloin ainoa halvempi tuote on Juhla-Mokka -kahvi.

        Joensuussa Prisman hinnat ovat kaupungin halvimmat. Viimeksi kävin siellä pari päivää sitten, kun kävin samalla oikeassa parturissa torin seutuvilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksan ruokakautoista kallein on City-Market. Seuraavana ovat Muskotti ja Partalanmäen K-Kauppa. Halvimpia ovat S-Market ja LIDL. Minä ostan kotimaista ruokaa ja sen takia ostan ruokatarvikkeeni aina halvimmasta S-Marketista. Vain harvoin käyn Sittarissa hakemassa jonkin tarjoustuotteen. Muuta Sittarista ei kannata eläkeläisen ostaakaan.

        Mielestäni Muskotti on ehdottomasti kallein kauppa. Siks en siellä juuri lainkaan asioikkaan.
        Mut toisaalta ymmärrän hintojen suuruuden. Valtava remontti, jostainhan ne rempparahat on takas saatava ja toisekseen eivät hommaa aivan kauheita määriä, kuten CM tai S-market, tuotteita joten ei niin saa tukku alennuksiakaan.
        Hintoja seuraajana kyllä Muskotti on kallein ehdottomasti. Hinta esimerkkejä voisin luetella vaikka kuinka paljon.
        Siellä ei voi asioida vain ja ainostaan "säännöllisesti" eli tehtävä joka päiväiset ruokaostokset. Tai minä ainakaan.
        Ja ei kiinnosta ostaa valmiiksi pakattua lihaa,kalaa. Valmiiks pakatut lihat on roippeita vaan ja sinne työnnetty kaikki jämät kunnon lihapaloista. Näin on kertonu ihan asiantuntija joka työkseen tekee lihankäsittelyä.
        Siks CM ehdottomasti paras kauppa Lieksassa. Ja CM:ssa saa kaiken kerralla esim vaatteet,kengät,päivittäiset hygienia tarvikkeet, ruuat, apteekki ja Alkokin kuka sitä tarvitsee, ja kampaamokin on. CM ja muuta en tarvitse, mukava henkilökunta joka aina pelastaa päiväni. KIITOS CM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksan ruokakautoista kallein on City-Market. Seuraavana ovat Muskotti ja Partalanmäen K-Kauppa. Halvimpia ovat S-Market ja LIDL. Minä ostan kotimaista ruokaa ja sen takia ostan ruokatarvikkeeni aina halvimmasta S-Marketista. Vain harvoin käyn Sittarissa hakemassa jonkin tarjoustuotteen. Muuta Sittarista ei kannata eläkeläisen ostaakaan.

        Keskon tarjoukset ovat kalliimpia kuin Lidlin normaalihinnat. Kyseessä ihan samat kotimaiset ruokatuotteet. Miten on mahdollista?


      • Anonyymi

        10 euroa on hyvä summa kuukaudessa talousnero on entisellä Sokkarin konttorilla työskennellyt 70-luvulla ollut neiti tietää kirjapidossa nerouden viimeiset vuodet ollut etuuskäsittelijä sossuakkana kun sokkarilta irtisanottiin väkeä pellolle. hänkin keräilee tölkkejä ukko ajaa mustalla autolla . tyhjiä tölkkejä keräilevä rikastuu kun ajaa autolla nappasee tölkin köyhän suusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Sittarin normaalihinnat ovat mielettömän kalliita. Vain tarjoushinnat ovat muiden kauppojen tasolla. Silloin ainoa halvempi tuote on Juhla-Mokka -kahvi.

        Joensuussa Prisman hinnat ovat kaupungin halvimmat. Viimeksi kävin siellä pari päivää sitten, kun kävin samalla oikeassa parturissa torin seutuvilla.

        Kannattaa Prismassa käydä Lieksalaisten kaikki palvelut saman katon alla Buffassa on ruoka hyvää kannatta kerätä leimoja jos käy tarpeeksi usein Prismassa 11 ruoka on ilmainen siitä mahat täyteen pitkän matkan liikkujat. kyllä cittarista plussa kortilla löytyy edullisia vaatteita arkipäivä käyttöön on hyviä tarjouksia ja ruokatiski on hyvä. s-marketissa ei ole ruokatiskiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 euroa on hyvä summa kuukaudessa talousnero on entisellä Sokkarin konttorilla työskennellyt 70-luvulla ollut neiti tietää kirjapidossa nerouden viimeiset vuodet ollut etuuskäsittelijä sossuakkana kun sokkarilta irtisanottiin väkeä pellolle. hänkin keräilee tölkkejä ukko ajaa mustalla autolla . tyhjiä tölkkejä keräilevä rikastuu kun ajaa autolla nappasee tölkin köyhän suusta

        Joku voisi tehdä joskus opastetun kierroksen S-marketissa ja esitellä niitä halpoja elintarvikkeita! Ainakin mitä olen lieksan liuskasta katsonut ko. marketin tarjouksia, niin kyllä ne on kaikkea muuta kuin halpaa. Lieksa on siitä metka että jos meinaat grillata kunnon lihaa, niin ne pitää hakea citymarketista, muualta ei saa kuin rasvaisia kitjakkeita, tai siinä lootassa jossa on puolet sitä marinadilientä. Karjalanpaistilihat on parhaat irtomyynnissä cittarissa, on tietysti hintaa 12-14e kg mutta et maksa joutavista rutjakkeista ja läskistä kuten niissä valmiiksi pakatuissa hlpispakkaukissa joista joutaa puolet roskiin! S-market teki typerästi kun lopettivat lihatiskin, mutta toivottavasti cittarissa säilyy. savulohifilettä S-marketista saa 17-18e kg, tarjousta sieltä on turha ootella. Lidl myy vastaavaa tuotetta 12-13e kg tarjouksesaa.
        En millään usko että S-market on halpa vaikka hehkuttavat halpuutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Sittarin normaalihinnat ovat mielettömän kalliita. Vain tarjoushinnat ovat muiden kauppojen tasolla. Silloin ainoa halvempi tuote on Juhla-Mokka -kahvi.

        Joensuussa Prisman hinnat ovat kaupungin halvimmat. Viimeksi kävin siellä pari päivää sitten, kun kävin samalla oikeassa parturissa torin seutuvilla.

        Nyt puhut paskaa Joensuun hinnoista. Halvin on selkeästi Lidil, sen jälkeen tulee Tokmanni ja vasta kolmannella tilalla Prisma. Prisma on menettänyt kilpailuetunsa viimeisen vuoden aikana ja on noin 15% kalliipi kuin edellä mainitut Lidil ja Tokmanni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku voisi tehdä joskus opastetun kierroksen S-marketissa ja esitellä niitä halpoja elintarvikkeita! Ainakin mitä olen lieksan liuskasta katsonut ko. marketin tarjouksia, niin kyllä ne on kaikkea muuta kuin halpaa. Lieksa on siitä metka että jos meinaat grillata kunnon lihaa, niin ne pitää hakea citymarketista, muualta ei saa kuin rasvaisia kitjakkeita, tai siinä lootassa jossa on puolet sitä marinadilientä. Karjalanpaistilihat on parhaat irtomyynnissä cittarissa, on tietysti hintaa 12-14e kg mutta et maksa joutavista rutjakkeista ja läskistä kuten niissä valmiiksi pakatuissa hlpispakkaukissa joista joutaa puolet roskiin! S-market teki typerästi kun lopettivat lihatiskin, mutta toivottavasti cittarissa säilyy. savulohifilettä S-marketista saa 17-18e kg, tarjousta sieltä on turha ootella. Lidl myy vastaavaa tuotetta 12-13e kg tarjouksesaa.
        En millään usko että S-market on halpa vaikka hehkuttavat halpuutuksella.

        S-marketissa joskus oli hieman halvempia ruokia mutta nyt on hinta noussut eräässäkin tuotteessa n. euron. Se on suuri summa kun ajattelee et samman tuotteen saat Citysta juuri sen euron halvemmalla. ja ko ruokaa meidän perheessä ainakin syödään aika usein.
        Ja tämä ko tuote josta kirjoitin ei ole ainut missä hinta on noussut reippaasti.

        Kallista on ruoka joka tapauksessa ostipa mistä hyvänsä. itse en suosi Lidl kauppaa kuin vain tietyistä tuotteista. Minä haluan ostaa ssuomalaista ruokaa ja suomalaista tunnettua ruokamerkkiä. Koetan näin tukea suomalista työtä ja suomalaisen viljelijän tuottamaa ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-marketissa joskus oli hieman halvempia ruokia mutta nyt on hinta noussut eräässäkin tuotteessa n. euron. Se on suuri summa kun ajattelee et samman tuotteen saat Citysta juuri sen euron halvemmalla. ja ko ruokaa meidän perheessä ainakin syödään aika usein.
        Ja tämä ko tuote josta kirjoitin ei ole ainut missä hinta on noussut reippaasti.

        Kallista on ruoka joka tapauksessa ostipa mistä hyvänsä. itse en suosi Lidl kauppaa kuin vain tietyistä tuotteista. Minä haluan ostaa ssuomalaista ruokaa ja suomalaista tunnettua ruokamerkkiä. Koetan näin tukea suomalista työtä ja suomalaisen viljelijän tuottamaa ruokaa.

        Yksittäisten tuotteiden hintoja eri kaupoissa ei kannata verrata toisiinsa. Kun ostoskoriin otetaan kymmeniä samoja tuotteita eri kaupoista, keskimääräinen korin hinta selviää. Tässä kilpailussa Lieksan Cittari häviää selvästi S-Marketille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-marketissa joskus oli hieman halvempia ruokia mutta nyt on hinta noussut eräässäkin tuotteessa n. euron. Se on suuri summa kun ajattelee et samman tuotteen saat Citysta juuri sen euron halvemmalla. ja ko ruokaa meidän perheessä ainakin syödään aika usein.
        Ja tämä ko tuote josta kirjoitin ei ole ainut missä hinta on noussut reippaasti.

        Kallista on ruoka joka tapauksessa ostipa mistä hyvänsä. itse en suosi Lidl kauppaa kuin vain tietyistä tuotteista. Minä haluan ostaa ssuomalaista ruokaa ja suomalaista tunnettua ruokamerkkiä. Koetan näin tukea suomalista työtä ja suomalaisen viljelijän tuottamaa ruokaa.

        Eihän sillä ole väliä missä ruoka on tuotettu koska i tuottaja siitä paljon kostu kun kauppa vie tuottajalle kuuluvasta osuudesta aika paljon, sama on joka maassa! Turha puhua halpuuttamisesta, kun kauppa halpuuttaa niin se lähtee aina tuottajan osuudesta, kauppa ei ota tappiota itselleen. Siksi minulle on sama onko tuote tehty vakka ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa Prismassa käydä Lieksalaisten kaikki palvelut saman katon alla Buffassa on ruoka hyvää kannatta kerätä leimoja jos käy tarpeeksi usein Prismassa 11 ruoka on ilmainen siitä mahat täyteen pitkän matkan liikkujat. kyllä cittarista plussa kortilla löytyy edullisia vaatteita arkipäivä käyttöön on hyviä tarjouksia ja ruokatiski on hyvä. s-marketissa ei ole ruokatiskiä

        "Ruokatiskejä"!? Suomen kaupoissa ei MISSÄÄN sellaisia ole! Tosin lihatiskejä löytyy isommista marketeista...


    • Anonyymi

      Kauppalehden viimeisimmässä ruokakorivertailussa halvin oli LIDL 71,00 €, seuraavina olivat S-Market 71,40 €, Prisma 71,54 €, City-Market 78,60 €, K-SuperMarket 81,40 € ja K-Market oli kallein 85,40 €.

      On aivan turha väittää, että City-Market on halpa ruokakuppa. City-Marketissa on halpaa arkipäiväistä lastenkokoista rihkamavaatetta, mutta ei mitään laatuvaatetta eikä aikuisten kokoa XXXL tai suurempia kokoja.

      • Anonyymi

        City-Marketin tuotteiden kalleuden takia käyn hyvin harvoin siellä ostoksilla. Ainoa hyvä puoli on automaattikassat kun ei tarvitse koskaan jonottaa kolmen kahvipaketin kanssa.


      • Anonyymi

        Riippuu mitä siihen ostoskoriin laitetaan ja lasketaan sitten? Jokaiseen kauppaan saadaan se halpa ja kallis kori jos halutaan, sitten voidaan vääristellä mielen mukaan.
        Mitähän noissa vertaiuostoksissa lienee ollut mukana, olisi mukava tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        City-Marketin tuotteiden kalleuden takia käyn hyvin harvoin siellä ostoksilla. Ainoa hyvä puoli on automaattikassat kun ei tarvitse koskaan jonottaa kolmen kahvipaketin kanssa.

        Nyt on cittarissa 4pkt Kulta-katriina kahvia 10e hintaan,, onko S-marketissa samanlainen tarjous?


      • Anonyymi

        Myyhän S-marketkin äitien tekemää ruokaa ja lasten tekemiä vaatteita jotka on tuotu ulkomailta lapsityövoimalla tettettynä, aika rihkamaa ne on nekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on cittarissa 4pkt Kulta-katriina kahvia 10e hintaan,, onko S-marketissa samanlainen tarjous?

        En tykkää ollenkaan halpakahveista, vaan käytän vain Juhla-Mokkaa ja Presidenttiä tai muita parempia laatuja. Muistan, kun armeijassa tarjottiin petroolikahvia, jota tuotiin sinne papuina säkeissä. Säkin kyljessä luki "vain vangeille ja sotilaille". Kyllä halapakahveja, kuten Kulta-Katriinaa vieläkin kaupoista löytyy. Ei tulisi mieleenikään ostaa enää sellaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyhän S-marketkin äitien tekemää ruokaa ja lasten tekemiä vaatteita jotka on tuotu ulkomailta lapsityövoimalla tettettynä, aika rihkamaa ne on nekin.

        Ei S-market myy vaatteita, paitsi kotimaisia alusvaatteita ja sukkia eivätkä ne ole lasten tekemiä. Suomalaisten äitien tekemät ruuat ovatkin oikein hyviä ja edullisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mitä siihen ostoskoriin laitetaan ja lasketaan sitten? Jokaiseen kauppaan saadaan se halpa ja kallis kori jos halutaan, sitten voidaan vääristellä mielen mukaan.
        Mitähän noissa vertaiuostoksissa lienee ollut mukana, olisi mukava tietää.

        Ostoskoreihin valitaan samat tuotteet, jolloin hinnat ovat vertailukelpoisia.


    • Anonyymi

      Hintavertailun mukaan Sittarin ruokatarvikkeet ovat keskimäärin 10 prosenttia kalliimpia kuin S-Marketin elintarvikkeet. Vuoden ostoksissa se merkitsee jo useita satoja euroja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ostaisi muun kaupan kahveja jos olisin vannoutunut S-marketin kanta-asiakas, ei minulla kunnia antaisi periksi ostaa, enne maksaisin enemmän että saisin "poonuksia".
        Miten S-market voi myydä vain Suomalaisia vaatteita kun Suomessa ei ole juurikaan vaateteollisuutta.
        Tässä muuten S- ketjun lista vaatetuottajistaan,,montako kotimaista on listalla?
        https://www.patarumpu.fi/2019/04/24/kurkkaa-paidan-alle-s-ryhman-omien-merkkien-vaatteiden-valmistuspaikan-voi-tarkistaa-pesulapusta/

        Tarpeetonta laittaa Lieksan palstalle tuollaisia listoja, koska mitään listan tuotteista ei myydä Lieksan S-Marketissa, jossa ei myydä vaatteita. Tarjolla on vain kalsareita ja sukkia, joiden valmistumaalla ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä.

        City-Market sen sijaan myy kalliiden ruokatavaroiden lisäksi pelkästään ulkomaisia vaatteita ja kenkiä sekä muuta vanhentunutta kodinkonetta ja pienrihkamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarpeetonta laittaa Lieksan palstalle tuollaisia listoja, koska mitään listan tuotteista ei myydä Lieksan S-Marketissa, jossa ei myydä vaatteita. Tarjolla on vain kalsareita ja sukkia, joiden valmistumaalla ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä.

        City-Market sen sijaan myy kalliiden ruokatavaroiden lisäksi pelkästään ulkomaisia vaatteita ja kenkiä sekä muuta vanhentunutta kodinkonetta ja pienrihkamaa.

        Kannattaako yrittää kaunistella selvää asiaa? Ja varsinkaan jos et ole cittarin asiakas niin mistä tiedät cittarin vaatteiden alkuperän? Vankka on tietämyksesi jos väität ettei noita halpamaiden tuotteita myydä Lieksan S- marketissa,,lienee ihan valatuknnallinen poikkeus! Eikä kukaan olekkaan väittänytkään cittarin myyvän pelkästään Suomalaisia vatteita niinkuin joku väitti S-ryhmän tekevän! Mutta voittehan tutkia molemnmisaa kaupoissa alusvatteiden merkintöjä alkuperämaasta, mutta luulen että vedätte vesiperän kotimaisuuden suhteen! Se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako yrittää kaunistella selvää asiaa? Ja varsinkaan jos et ole cittarin asiakas niin mistä tiedät cittarin vaatteiden alkuperän? Vankka on tietämyksesi jos väität ettei noita halpamaiden tuotteita myydä Lieksan S- marketissa,,lienee ihan valatuknnallinen poikkeus! Eikä kukaan olekkaan väittänytkään cittarin myyvän pelkästään Suomalaisia vatteita niinkuin joku väitti S-ryhmän tekevän! Mutta voittehan tutkia molemnmisaa kaupoissa alusvatteiden merkintöjä alkuperämaasta, mutta luulen että vedätte vesiperän kotimaisuuden suhteen! Se siitä.

        Asia on hyvin selvä. Lieksan S-Marketissa ei myydä vaatteita, lukuun ottamatta kalsareita ja sukkia. Samoja ulkomaiden kalsareita ja sukkia myydään kaikissa marketeissa. Cittarissa myydään vain ulkomaisia vaatteita suomalaisilla tuotemerkeillä, koska Suomessa ei vaatteita valmisteta ollenkaan muutamaa pientä laadukasta poikkeusta lukuun ottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on hyvin selvä. Lieksan S-Marketissa ei myydä vaatteita, lukuun ottamatta kalsareita ja sukkia. Samoja ulkomaiden kalsareita ja sukkia myydään kaikissa marketeissa. Cittarissa myydään vain ulkomaisia vaatteita suomalaisilla tuotemerkeillä, koska Suomessa ei vaatteita valmisteta ollenkaan muutamaa pientä laadukasta poikkeusta lukuun ottamatta.

        Hihhii, vai K-ketju väärentää tuotemerkinnät, tuo oli ihan uutta! Mitäpäs sitä ei väittäisi S- ryhmän puolesta jos se on henki ja elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihhii, vai K-ketju väärentää tuotemerkinnät, tuo oli ihan uutta! Mitäpäs sitä ei väittäisi S- ryhmän puolesta jos se on henki ja elämä.

        Ei ole väärentämistä, kun esimerkiksi Kiinassa valmistetaan Luhta-merkkisiä ulkovaatteita ja ne myydään vaateliikkeissä nimellä Luhta. Nimi on suomalainen, mutta tuote on kiinalainen.

        Normaalia on myös, että esimerkiksi suomalaisia (kodinkoneita) UPO -tuotteita, kuten jääkaappeja valmistetaan Tšekissä, Sloveniassa ja Turkissa. Vain nimi on (muinainen) suomalainen, mutta tuote ei. EU-maissa valmistettujen tuotteiden valmistusmaata ei tarvitse enää edes ilmoittaa, muuten kuin, että "valmistettu EU:ssa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väärentämistä, kun esimerkiksi Kiinassa valmistetaan Luhta-merkkisiä ulkovaatteita ja ne myydään vaateliikkeissä nimellä Luhta. Nimi on suomalainen, mutta tuote on kiinalainen.

        Normaalia on myös, että esimerkiksi suomalaisia (kodinkoneita) UPO -tuotteita, kuten jääkaappeja valmistetaan Tšekissä, Sloveniassa ja Turkissa. Vain nimi on (muinainen) suomalainen, mutta tuote ei. EU-maissa valmistettujen tuotteiden valmistusmaata ei tarvitse enää edes ilmoittaa, muuten kuin, että "valmistettu EU:ssa".

        Ei kait tuossa lakia rikota jos noin sallitaan tehtävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait tuossa lakia rikota jos noin sallitaan tehtävän.

        Oli taas cittarissa laadukkaat karjalanpaistilihat lihatiskistä ostettuna 11.50e kilo, kannattaa käydä sieltä kunnon lihaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkittua tietoa! https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006296915.html

        Kävin eilen S-marketista klementiinejä ja ihmettelin jo siinä kun valikoin niitä pussiin miten osa oli jo pilaantuneita? Miten tuommoista paskaa laitetaan myyntiin? Kotonakin on joitain pitänyt heittää pois kun ovat ruvennut äkkiä pilaantumaan? Oli muuten tuon kaupan viimeiset klementiinit meillä, en osta enää. Hintaakin oli liki 3e kilolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin eilen S-marketista klementiinejä ja ihmettelin jo siinä kun valikoin niitä pussiin miten osa oli jo pilaantuneita? Miten tuommoista paskaa laitetaan myyntiin? Kotonakin on joitain pitänyt heittää pois kun ovat ruvennut äkkiä pilaantumaan? Oli muuten tuon kaupan viimeiset klementiinit meillä, en osta enää. Hintaakin oli liki 3e kilolta.

        Sinulle riittää roskiksen pilaantuneet klementiinit ja pysy vaan dorka pois, kunnon ihmisten kaupoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle riittää roskiksen pilaantuneet klementiinit ja pysy vaan dorka pois, kunnon ihmisten kaupoista!

        Kunnon ihmisten kauppa myy paskaa, joten aionkin jatkossa pysytellä poissa ja käydä muualta ladukkaampia tuotteita, se helpottanee sinunkin ahdistustasi? Osta sinä vaan kunnon ihmisten kaupasta paskaa.


    • Anonyymi

      Olen jo vuosia sitten samasta asiasta ottanut jopa PKO johtoon yhteyden mutta nyt ovat myös aloittaja huomioinut asian.Tajuatteko asian kun teidän ostoksenne on summa vaikka 20 euroa ja teidän pullonlalautuksenne on vaikka 2 euroa niin saatte vain 18 euron summasta bonuksen eli kauppa ryöstää tuon kahden euron edestä bonuksia ja vuosittain PKO ryötää asiakkaitaan jatkuvasti kun laskee kaikki palautukset yhteen mitä kauppa saa tuloja palautuksista
      Markku Korpinen

      • Anonyymi

        Minä vien aina tyhjät pullot ja tölkit Lidliin, ja ne hyvitetään ostoksia maksaessa tai sitten otan rahana! En muista että olisin koskaan vienyt pulloja tai tölkkejä S-markettiin.
        Toisaalta Lidlin pullot ja tölkit ei käy muihin kauppoihin, mutta muitten kauppojen pullot ja tölkit käy Lidliin.


    • Anonyymi

      Jos ostat ruokaa sen verran, että bonusprosettisi olisi vaikka 2%. Niin bonushäviö olisi kahden euron pullopalautuksesta neljäsenttiä.
      Ja jos palautat pulloja vaikka joka toinen viikko tuon 2€ edestä vuoden aikana, niin 26 viikkoa x neljä senttiä. Menetys on vuodessa 1,04€. Jollekin se voi olla paljon, jollekin se voi olla vähän?
      En tiedä laskinko oikein? Jos laskin väärin, korjatkaa.

    • Anonyymi

      Ostamieni bonustuotteiden yhteissumma on vuodessa noin 15 000 euroa. Bonuksia maksaa SOK, vakuutusyhtiö, puhelinyhtiö, sähköyhtiö. Saan bonuksia vuodessa 750 euroa ja sen lisäksi saan ostotapahyvitykset 60 euroa. Jos en ottaisi pullopalautuksia rahana, menettäisin vuodessa 25 - 30 euroa. Rahaa se on sekin!

      SOK:n asiakasomistajien määrä on 2,5 miljoonaa. Kyllä bonuksista koituu liikkeelle sievoinen summa vuosittain, jos ihmiset ymmärtämättömyydessään maksaa bonuksia liikkeelle.

      • Anonyymi

        Eikös se ole samaa ottaa nuo bonukset suoraan myyntihinnoissa kun ostaa ostoksiaan halvemmasta kaupasta? Miksi ne rahat pitää kierrättää jostain bonuksen kautta joka on tavallaan pakkosäästämistä? Minä olen vuosia ollut PKS: sähkön asiakkaana eikä mulla ole S- kaupassa bonukset kasvaneet niin että pitäisi ruveta kehumaan, eli ei se ole kummoinen se bonus? Ruokaostokset ja bensat ostan muualta kun on halvempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole samaa ottaa nuo bonukset suoraan myyntihinnoissa kun ostaa ostoksiaan halvemmasta kaupasta? Miksi ne rahat pitää kierrättää jostain bonuksen kautta joka on tavallaan pakkosäästämistä? Minä olen vuosia ollut PKS: sähkön asiakkaana eikä mulla ole S- kaupassa bonukset kasvaneet niin että pitäisi ruveta kehumaan, eli ei se ole kummoinen se bonus? Ruokaostokset ja bensat ostan muualta kun on halvempaa.

        Kepulaisten vihreä putiikki on kallistanut taas hintoja, salamyhkäisesti eikä ole kertonut siitä!


    • Anonyymi

      Lieksan halvin kauppa on LIDL, seuraavana on S-Market ja kalleimpina K-Kaupat, kuten City-Market. Koska saan aina kaikista ostoksistani 6 prosentin alennuksen, keskitän ne SOK:lle. S-kauppojen ja City-Markettien hinnoissa on viimeisen ostoskorivertailun mukaan 10 prosentin hintaero eli K-kauppa on kymmenen prosenttia kalliimpi. Bonukset huomioiden hintaero on jo 15 %. "Vain hullu ostaa sittarista!"

      • Anonyymi

        Pitää myös laadulle antaa arvoa! Jos Cittarissa on vähän kalliimpaa on laatukin parempaa kuten lihoissa ja hedelmissä, sen olen huomannut! En ole ostanut S-kaupasta lihaakaan vuosikausiin kun lopettivat irtolihatiskin ja hedelmät joita viimeiksi ostin olivat aika huonoja.
        Henkilökunta on Cittarissa mukavaa ja palvelu hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää myös laadulle antaa arvoa! Jos Cittarissa on vähän kalliimpaa on laatukin parempaa kuten lihoissa ja hedelmissä, sen olen huomannut! En ole ostanut S-kaupasta lihaakaan vuosikausiin kun lopettivat irtolihatiskin ja hedelmät joita viimeiksi ostin olivat aika huonoja.
        Henkilökunta on Cittarissa mukavaa ja palvelu hyvää.

        Milloin olet tavannut Cittarissa palvelua? Ainoat henkilöt ovat parilla kassalla. Muut seitsemän kassaa ovat miehittämättömiä. Muu henkilökunta lienee takahuoneissa kahvilla, syömässä, tauolla, lomalla, sairaana tai Papinkujan puolella tupakalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin olet tavannut Cittarissa palvelua? Ainoat henkilöt ovat parilla kassalla. Muut seitsemän kassaa ovat miehittämättömiä. Muu henkilökunta lienee takahuoneissa kahvilla, syömässä, tauolla, lomalla, sairaana tai Papinkujan puolella tupakalla.

        Näköjään et ole käynyt cittarissa kun puhut potaskaa. Suosittelen pysymään sinua edelleen S-marketin palveuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään et ole käynyt cittarissa kun puhut potaskaa. Suosittelen pysymään sinua edelleen S-marketin palveuksissa.

        Ei tarvitse käydäkään. Riittää kun lukee tarjousliitteistä Cittarin kalliit hinnat. Ne on helppo verrata S-Marketin edullisiin hintoihin. Ei ole sen jälkeen Cittariin mitään asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse käydäkään. Riittää kun lukee tarjousliitteistä Cittarin kalliit hinnat. Ne on helppo verrata S-Marketin edullisiin hintoihin. Ei ole sen jälkeen Cittariin mitään asiaa.

        Etkö ymmärrä että laatu maksaa paremmissa elintarvikkeissa niinkuin autokaupoissakin, että halvalla et hyvää saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä että laatu maksaa paremmissa elintarvikkeissa niinkuin autokaupoissakin, että halvalla et hyvää saa.

        Samoja tuotteita varteilen kummassakin kaupassa. Hintaero on S-kaupan hyväksi melkoinen. En osta koskaan "edullisia" Pirkka- tai Rainbow-tuotteita, koska ne ovat ala-arvoisia laadultaan.


      • Anonyymi

        Sitten olen hullu mutta ostan kaiken ruokani Cittarista. Valmiiksi pakattua lihaa en syö koska tiedän että ne on tehty "kauniiksi" mutta onkin ihan niitä lihan roippeita ja sikshän ne on niin edullisia. Kyllä ruuassa laatu ratakisee vaikka olenkin köyhä. Tingin jostain muusta mutta en ruuasta.
        Toisena asiomispaikkana käyn Tokmannilla. Siinäpä ne kaupat periaatteessa minulla on. Joskus voin Lidlissä poiketa kun on esim vartalotyyny tarjouksessa ja yleensä myynnissä.
        Joka kerta Cittarissa asioidessa olen saanut palvelua,myyjät iloisia ja huomaavaisia. Muutaman sanankin ehtivät kiireiltään vaihtaa. Olen todella tyytyväinen Cittariin,henkilökuntaa ja tavaroiden laatuun. Olen myös antanut kiitokset ja vilpittömät kehuni kaupasta kauppias pariskunnalle. Ilo asioida Cirttarissa.
        Ps. En ole itse henkilökuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten olen hullu mutta ostan kaiken ruokani Cittarista. Valmiiksi pakattua lihaa en syö koska tiedän että ne on tehty "kauniiksi" mutta onkin ihan niitä lihan roippeita ja sikshän ne on niin edullisia. Kyllä ruuassa laatu ratakisee vaikka olenkin köyhä. Tingin jostain muusta mutta en ruuasta.
        Toisena asiomispaikkana käyn Tokmannilla. Siinäpä ne kaupat periaatteessa minulla on. Joskus voin Lidlissä poiketa kun on esim vartalotyyny tarjouksessa ja yleensä myynnissä.
        Joka kerta Cittarissa asioidessa olen saanut palvelua,myyjät iloisia ja huomaavaisia. Muutaman sanankin ehtivät kiireiltään vaihtaa. Olen todella tyytyväinen Cittariin,henkilökuntaa ja tavaroiden laatuun. Olen myös antanut kiitokset ja vilpittömät kehuni kaupasta kauppias pariskunnalle. Ilo asioida Cirttarissa.
        Ps. En ole itse henkilökuntaa.

        Ehkä se cittarin henkilökunta on niin hirveän iloista ja huomaavaista omille tutuilleen, mutta keskivertoasiakkaan silmissä ei niin hirveän iloiselta vaikuta, eikä tarviikaan. Saa olla väsynyt ja kiireinen eikä tarvitse jatkuvasti lirkutella. En kaipaa tervehdyksiään enkä halua uida kenenkään iholle lipertelemään kauppiaan kanssa. Riittää kun tavarat ilmestyvät hyllyyn ja kassan kautta pääsee ulos. Siitäkin huolimatta teen suurimman osan ostoksistani S-kaupassa missä hinnat ovat edullisemmat.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Ehkä se cittarin henkilökunta on niin hirveän iloista ja huomaavaista omille tutuilleen, mutta keskivertoasiakkaan silmissä ei niin hirveän iloiselta vaikuta, eikä tarviikaan. Saa olla väsynyt ja kiireinen eikä tarvitse jatkuvasti lirkutella. En kaipaa tervehdyksiään enkä halua uida kenenkään iholle lipertelemään kauppiaan kanssa. Riittää kun tavarat ilmestyvät hyllyyn ja kassan kautta pääsee ulos. Siitäkin huolimatta teen suurimman osan ostoksistani S-kaupassa missä hinnat ovat edullisemmat.

        Minä en muutamien killinkien takia muuta tapojani kunhan saa laadukkaat eintarvikkeet!
        S-Marketissa ei taida olla kenkiä eikä vaatteita muistaakseni, mutta Citymarketissa on kun olen sieltä kenkiä ostanut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      197
      3134
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      92
      1655
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      90
      1373
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1246
    5. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      993
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      91
      958
    7. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      940
    8. Okei, mä ymmärrän...

      Et halua mitään. Mutta mikä juttu tää oli? Sun taholta? 49 vuotiaalle.
      Ikävä
      11
      932
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      44
      928
    10. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      19
      926
    Aihe