konnan taidot ja luonne

punakorva

Ihan pakko kysyä, onko muiden punakorvakilpikonnat oppineet, milloin saadaan ruokaa. Meidän pikku herra ryntää vauhdilla perään sille näytettäessä hänen ruokailuastiaansa, pesuvatia. Veijari kolistelee perässä vessaan ja seuraa, kuinka astia täytetään vedellä. Kuljetan astian sitten toiseen huoneeseen ja herra vipeltää perässä sen minkä räpylöistään pääsee. Vauhti lisääntyy aina kummasti, kun ravistelen kuivaruokamurkkia.

Punakorvamme on tällä hetkellä n. viiden vuoden ikäinen. Meidän hoivissa kaveri on ollut nyt lähemmäs vuoden verran.

Muita hassuja tapoja konnallamme on esim. lattialla vapaana ollessa kiipeily kirjahyllyn alimmalle hyllylle sekä tietokonehuoneen tv-tason alimmalle tasolle. Pikku herramme taitaa olla kiinnostunut myös tietokoneista, sillä mieheni kasatessa ja asentaessa tietokonetta lattialla konnamme yritti aina toistuvasti kiivetä mukavasti rapisevan näppiksen päälle ja kävikin kokeilemassa moista huvia muutamaan otteeseen silmän välttäessä. Myös tietokoneen johtojen sekaan konna olisi mielellään palannut useampaan otteeseen. :) Kaverimme on myös kovin seurallinen yksilö. Hän tykkää kiipeillä jalkojemme yli lattialla istuessa ja sylissäkin konna viihtyy toisinaan.

Tempperamenttia konnaltamme löytyy myös. Joskus suuttuessaan herra kävi lattialla lojuneen päiväpeiton kimppuun purren sitä. Myös oma sormeni on ollut konnamme purennan kohteena. Voin sanoa, että se ei tuntunut kivalta lainkaan. Auts! Toisinaan konnaherran tekisi mieli kovasti mennä tiettyihin kiellettyihin paikkoihin. Konnan saa moneen otteeseen siirtää pois paikan luota, mutta silti herra löytää aina tiensä takaisin, itsepäinen kun on.

Kertokaapa te muut punakilpikonnan omistajat lemmikkienne luonteesta ja taidoista. Lukisin niitä mielelläni, sillä loppuraskaudesta tekemisen keksiminen tuntuu hankalalta ja aika kuluu hitaasti odotellessa sitä h-hetkeä. :)

Aurinkoista kevättä kaikille!

4

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerron siitä..

      sillä on outo tapa aina välillä tulla meidän eteiseen. eteisessä on yksi porras, josta Konna aina kurkkii alas. Välillä se hyppää, kilpi lonksuen alas. auts..

      Hän tulee myös melkein joka päivä omaan aikaan hakemaan keittiöstä ruokaa. Paikka o n siis tullut tutuksi :)

    • salla

      Mun punakorva on tollanen samanlainen :) juoksee perässä hirveesti ja on seurankipee! Se kans kiipeilee ihan minkä päälle vaan ja tulee syliin :) Ja just tota itsepäisyyttä kyl löytyy,jos jostain sen otan pois nii kohta se on siellä taas :) Nkasutteleeko sun konna suullaan? KUn mun konna tekee niin,mut en tiedä mitä se sillä meinaa..

    • :3 :3 :3

      salla// kun konna napsuttelee/ maiskuttelee suullaan niin se tarkoittaa "pidän sinusta" tai "rakastan sinua" ;) nimittäin Poika kilpikonnat (joskus tyttö konnatkin) napsuttelee vastakkaisen sukupuolen läsnäollessa näyttääkseen rakastavansa toista :3

    • Päteekö tuo napsuttelu/maiskuttelu viestiminen myös maakilpikonniin? Minun neiti konna tekee kanssa niin välillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      833
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe