Saako Varkaudessa toimeentulotukea ja diakonilta apua lisäksi

Anonyymi

Olen nähnyt kaupassa lapun kanssa ostavia ja myös ilmeisesti diakoni tai joku tukihenkilö kuskaamassa. Itse olen vähävarainen enkä ole kehdannut kysellä moisia apuja. Suku auttaa jonkun verran. Miten on. Anonyymina kyselen,että saako tuollaista apua.

43

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Diakonilta voi saada sellaiseen mitä toimeentulotuki ei maksa .
      Näin oli ollut ainakin ennen.
      Kannattaa ottaa selvää.

• Anonyymi

Kehtaako sieltä pyytää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehtaako sieltä pyytää.

Kyllä kehtaa. Mietippä miten paljon kansanedustajat kuppaa rahaa. Hae vaan ja pyydä esim pyöriä,pesukoneet ym. Itse sain kaikki,myös kalusteita.

• Anonyymi

Käyn usein keniassa. Säästän palkasta. Silti riittää vuokraan ja ruokaan. Lapset oli pienii niin sillon saimme sosusta rahaa ja kotiapua. Nyt he aikuisia.

• Anonyymi

Olen hakenut monesti sossusta,diakonista. Ensin haettava tt tuki ja sen kanssa voi hakea harkinnanvaraista ja ehkäisevää tt tukea ja diakoni kysyy myös onko tt tuki haettu . Lisäksi haen eu ruokaa ja viadia ruokaa. Minulla om vauva ja toinen tulossa,lisäksi on isoja lapsia.

• Anonyymi

Nimettöminä mollaatte toisianne. Tietämättä mitään toisen asioista. Osa saa ns pimeitä tuloja. Niitä ei pysty salapoliisitkaan selvittämään. Kyse aloituksessa,että tarvitsee jotain talousapua.

• Anonyymi

kannattaa käydä ,sai myös ennen 50e lipun

• Anonyymi

Yksin saa 20€,mutta jos lapsia,niin 50-100€. Jouluna saa lahjat ja 70e ostokortin. Riippuen sitten harkinnasta voi saada pyykinpesukoneen ,polkupyörän yms. Myös lasten sukset ja luistimet ostavat.

• Anonyymi

Nykyään on helpompaa tt tuen haku. Jopa minä osaan sähköisenä laittaa laskut sinne,vaikka muuten huono internetin kanssa. No tätä Suomi 24 osaan käyttää ja sähköpostin.

• Anonyymi

On jotenkin henkisesti helpompaa,kun ei tarvitse töissä olla. En tiedä,mutta olen vain mukavuudenhaluinen.

• Anonyymi

Eipä tässä kaupungissa oikeen ole oikeita kunnolla palkattuja töitä. Mutta työttömänä pärjää,kun katsoo mitä syö. Esimerkiksi raitajuuria on edullisesti ja porkkanaa,perunaa. Rasch tapettia ostin ja sisustin niin vuokra asuntokin on viihtyisä. Vesijuoksu on edullinen harrastus ja kun minulla on plantaari faskiitti sekä lonkan limapussin tulehdus niin tärkeää liikkua. Ikää on pian 60 niin ei tässä enää nuorennuta. Ruokavalio ja liikunta ykkösasioita.

• Anonyymi

Aina kannattaa äänestää niitä jotka lupaavat nostaa eläkkeitä,mitä enemmän sen parempi.muut on huijareita.

• Anonyymi

Eläkkeelle pääsykin on työn takana. Lääkärin lausunto niin sen jälkeen monen mutkan kautta. Ja haen kyllä kaikki mihin olen oikeutettu.

• Anonyymi

Kyllä minä keksin tekemistä,työttömänä saa olla rauhassa. Rahaa ei toki liikaa ole,mutta ruuan saa ja vaatteet ja sen sellaset. Enkä edes kaipaa kummempia. Kävely,luonnossa samoilu on mukavaa. Kirjasto on lähellä. Hermot todella lepää,kuten joku mainitsi. Työssä ollessa olin äkäinen,väsynyt.

• Anonyymi

Jotenkin hupaisaa,puolin ja toisin. Itte oon valinnu boheemin elämäntyylin. Elän tarkoituksella niukasti. Vaatteita on juuri tarvittava määrä ja kalustan edullisesti eli kyselen tuttavilta,Facebookissa,kirppareilla, pikkurahalla ja uusin säännöllisesti sisustusta myymällä entiset ja ostamalla käytettynä taas erilaisia. Muutama ihminen on ,joiden kanssa on jopa tämmöinen rinki,että tarviitko tätä ja oisko sulla-kyselyä. Tämmönen on mukavaa,eikä mitään junnaamista samassa työssä vuodesta toiseen. Kelan rahoilla pärjää.

• Anonyymi

Laitoin diakonille viestiä. Jospa jo huomenna saadaan apua. Ketään ei saa pitää nälässä.

• Anonyymi

Pitää sit kuulua siihen kirkkoon, jos diakonilta meinaa saada avustusta.

• Anonyymi

Ei pidä. Sain ostolaput. Tietävät,etten kuulu js tietoni on olleet vuosia. Että hehee vaan sulle. Ja muille tiedoksi hädän tullen voi diakonille soittaa,enkä puhu kakkahädästä. Heh. Ei todellakaan tarvitse kuulu kirkkoon eikä demareihin.

• Anonyymi

Niin ja kerran vuoteen ehkä kannattaa hakea ja jouluapua saa lapsiperheet. Usein eivät anna ostolappuja,ellei ole tapahtunut tulipalo tms menetys. Eli hyväksi ei kannata yrittää käyttää. Itse kävin,koska oli isompia laskuja,joita kela ei tt tuessa hyväksy. Minä en välitä,jos joku haukkuu tai jotain. Kerran lidlissä alkoi outo nainen vinkua työssäkäynnistä. Sanoin,että hyvä,jos sulla on töitä,mulla ei ole ja lisäksi mulla on sairaus,fyysinen,joka ei näy ulospäin. En ole tilivelvollinen kellekään elämästäni. Lääkäri on katsonut työrajoitteiseksi.

• Anonyymi

Ai minä vai. Keneksi kuvittelet. Minun isä edes asu Varkaudessa😀Taisit luulla kopteriksi,vaan en ole.

• Anonyymi

Saatiin,en kerro summaa,mutta kiitollinen olen.

• Anonyymi

Nykyään saa lahjakortin, joka on kuin pankkikortti.

• Anonyymi

Saa.? Tai sitten ei saa...ei ole pankkikortti ,jos sen Suomalainen saa ,se on eu köyhäin apu maksukortti...pankkikortti perseeseesi ep,kommila.

• Anonyymi

Monelle saattaa olla yllätys kuinka vähän tukea saa.Se on vähän,lisäksi tulojen pitää olla pienet.Sossu ei ole maksanut mitään ,7 vuoteen ,ei yhtään ,Kela maksaa mikäli on työhistoriaa,kela myös maksaa minimin.Mersumiesten ei kannata vaivautua avunjakoon...EP Kommilasta.

• Anonyymi

Sinua kiinnostaa köllipojuttelija
      Poliisiaseman Pidätyssellin
      Kiviseinät

• Anonyymi

Köllipojuttelija esti
        Että Next step tarjoilija asuu Nyyrikinkujalla Tissari ei ole pidetty toivottu asukas Nyyrikinkujalla ei saa syytettä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köllipojuttelija esti
        Että Next step tarjoilija asuu Nyyrikinkujalla Tissari ei ole pidetty toivottu asukas Nyyrikinkujalla ei saa syytettä

Köllipojuttelija vuoden kulttuuripalkinto

• Anonyymi

Sama juttu Katja j
        Kemf

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama juttu Katja j
        Kemf

Katja kempf isä tehtaanjohtaja
        Äiti warkaus lehti töissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katja kempf isä tehtaanjohtaja
        Äiti warkaus lehti töissä

Onko Pawel kempf Pallit tyhjät
        Kun ei ole lapsia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Pawel kempf Pallit tyhjät
        Kun ei ole lapsia?

Ja Jyrki Grönlund olis voinu
        Roiskia
        Mällit Pekka keto naamalle
        Eikä Tiina Grönlund pilluun
        Olis Riikka purra valtio säästänyt
        Tuhansia veronmaksajien rahoilla lapsilisiä

• Anonyymi

ei saa..

pitää mennä oikeisiin töihin

santa

• Anonyymi

Muut liikkeet myy thinsulatetta
      Vaeltajan eräreppu persulatetta

• Anonyymi

Prisman pizza maailmassa saisinko yhen persulatten
      Juuh tulee heti 5,6e

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      151
      9923
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5474
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      27
      3899
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      50
      2695
    5. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      72
      2419
    6. 73
      2127
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      145
      2026
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      233
      1828
    9. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      140
      1501
    10. Roger Karimus

– Sain muun muassa vuonna 2008 kolmen vuoden vankeustuomion törkeästä pahoinpitelystä. Autoin naispuolista tuttuani, kun
      Voimailulajit
      2
      1491
    Aihe