Se on nimltään hidastus- eikä poistumiskaista

Anonyymi

Vasta sillä hidastuskaistalla hidastetaan ei sillä pääkaistalla. Jos sinun takanasi on kolme kilometriä autoja neljän metrin välein koko kolmen kilometrin jono ajaa sinun vuoksesi 40 km/h sillä 80 km/h rajoituksella.

Ymmärsitkö?

43

92

Vastaukset

  • Erkanemiskaista, nopeusrajoitus muuttuu vasta kun siirrytään toiselle tielle tai se liikennemerkein osoitetaan. Tiellä on suurin sallittu nopeus, tulossa saattaa olla myös lähivuosina se pienin sallitukkin nopeus, vielä sellaista ei ole.

    Kun ajaa liian lähellä niin edellä olevan nopeuden muutos saattaa haitata.

    • Teknisesti tarkkaan ottaen siirtyessäsi rampille tulet aina toiselle tielle. Erkanemiskaistasta seuravaan liittymiseen olet itsenäisellä omalla tiellä, jossa on voimassa yleisrajoitus ellei muuta merkeillä osoiteta.

      Aloittajalla on mielenkiintoinen ajatusmalli. Tiellä SAA hidastaa. Jos se haittaa sinun kulkuasi, vika on joko pitämässäsi etäisyydessä tai asenteessasi. Ei kannata lähteä yleiselle tielle, jos muiden kulkeminen saa aikaan tuollaisia reaktioita.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Teknisesti tarkkaan ottaen siirtyessäsi rampille tulet aina toiselle tielle. Erkanemiskaistasta seuravaan liittymiseen olet itsenäisellä omalla tiellä, jossa on voimassa yleisrajoitus ellei muuta merkeillä osoiteta.

      Aloittajalla on mielenkiintoinen ajatusmalli. Tiellä SAA hidastaa. Jos se haittaa sinun kulkuasi, vika on joko pitämässäsi etäisyydessä tai asenteessasi. Ei kannata lähteä yleiselle tielle, jos muiden kulkeminen saa aikaan tuollaisia reaktioita.

      Ei se nyt ihan noin mene.

      Jos minä pidän vaikkapa pitkää kolmen sekunnin turvaväliä ja sinä hidastat minun edelläni, minä joudun hidastamaan heti, tai muuten syön tuota turvaväliä. Jos turvaväliä on niin paljon, ettei minun tarvitse hidastaa sinun hidastaessasi, niin sittenhän se on jopa liian pitkä (siis täysin turhan pitkä).

      Kyllä se vika on sinussa, jos sinä hidastelet tarpeettomasti ja muut siitä kärsivät. Se on itse asiassa jopa laitonta...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Teknisesti tarkkaan ottaen siirtyessäsi rampille tulet aina toiselle tielle. Erkanemiskaistasta seuravaan liittymiseen olet itsenäisellä omalla tiellä, jossa on voimassa yleisrajoitus ellei muuta merkeillä osoiteta.

      Aloittajalla on mielenkiintoinen ajatusmalli. Tiellä SAA hidastaa. Jos se haittaa sinun kulkuasi, vika on joko pitämässäsi etäisyydessä tai asenteessasi. Ei kannata lähteä yleiselle tielle, jos muiden kulkeminen saa aikaan tuollaisia reaktioita.

      Oikeasti moottoritiellä ja ehkä muillakin teillä on hidastuskaista, jonka päättyessä alkaa erkanemistie.


    • TheRat kirjoitti:

      Ei se nyt ihan noin mene.

      Jos minä pidän vaikkapa pitkää kolmen sekunnin turvaväliä ja sinä hidastat minun edelläni, minä joudun hidastamaan heti, tai muuten syön tuota turvaväliä. Jos turvaväliä on niin paljon, ettei minun tarvitse hidastaa sinun hidastaessasi, niin sittenhän se on jopa liian pitkä (siis täysin turhan pitkä).

      Kyllä se vika on sinussa, jos sinä hidastelet tarpeettomasti ja muut siitä kärsivät. Se on itse asiassa jopa laitonta...

      M.O.T.

      "Tiellä SAA hidastaa. Jos se haittaa sinun kulkuasi, vika on joko pitämässäsi etäisyydessä tai asenteessasi."

      Siis asenteessa.

      Ei mulla muuta...


    • Anonyymi kirjoitti:

      M.O.T.

      "Tiellä SAA hidastaa. Jos se haittaa sinun kulkuasi, vika on joko pitämässäsi etäisyydessä tai asenteessasi."

      Siis asenteessa.

      Ei mulla muuta...

      Edelleen laitonta tuollainen tarpeeton muiden häiritseminen. Ja kuspäistä myös.

      Ei mulla muuta...


    • TheRat kirjoitti:

      Edelleen laitonta tuollainen tarpeeton muiden häiritseminen. Ja kuspäistä myös.

      Ei mulla muuta...

      Alkaako Rotta tulla vanhaksi ja kärttyisäksi? Ainakin kommenteista voisi noin päätellä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Alkaako Rotta tulla vanhaksi ja kärttyisäksi? Ainakin kommenteista voisi noin päätellä.

      Sama juolahti mieleen. Hidastaminen on siis laitonta ja tarpeetonta muiden häirintää. Ja vielä kusipäistäkin!
      😃


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sama juolahti mieleen. Hidastaminen on siis laitonta ja tarpeetonta muiden häirintää. Ja vielä kusipäistäkin!
      😃

      Hidastaminen ei välttämättä ole laitonta, mutta tässä yhdeydessä kylläkin, koska tuo oli vastakommentti tähän:

      > Kyllä se vika on sinussa, jos sinä hidastelet tarpeettomasti ja muut siitä kärsivät.
      > Se on itse asiassa jopa laitonta...

      Jos joku Ylen ohjelma, tai mikä lie, on joskus väittänyt, että tiellä saa hidastaa, niin se ei edelleenkään tarkoita, että laiton temppu muuttuisi lailliseksi.


    • TheRat kirjoitti:

      Hidastaminen ei välttämättä ole laitonta, mutta tässä yhdeydessä kylläkin, koska tuo oli vastakommentti tähän:

      > Kyllä se vika on sinussa, jos sinä hidastelet tarpeettomasti ja muut siitä kärsivät.
      > Se on itse asiassa jopa laitonta...

      Jos joku Ylen ohjelma, tai mikä lie, on joskus väittänyt, että tiellä saa hidastaa, niin se ei edelleenkään tarkoita, että laiton temppu muuttuisi lailliseksi.

      Kukaan muu ei ole puhunut laittomasta hidastamisesta, mutta jatka vaan 😅


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kukaan muu ei ole puhunut laittomasta hidastamisesta, mutta jatka vaan 😅

      No jos sinä väität, että laiton hidastaminen on niiden ongelma, jotka joutuvat tämän takia itse hidastamaan, niin kyllä siinä aika vahvasti implisiittisesti laittomasta hidastamisesta puhutaan.

      Vai oletko sitä mieltä, että kyseinen keskustelija ei vaan vaivautunut lukemaan / ymmärtämään viestiä johon vastasi? Ihan mahdollista tällä foorumilla.


    • TheRat kirjoitti:

      No jos sinä väität, että laiton hidastaminen on niiden ongelma, jotka joutuvat tämän takia itse hidastamaan, niin kyllä siinä aika vahvasti implisiittisesti laittomasta hidastamisesta puhutaan.

      Vai oletko sitä mieltä, että kyseinen keskustelija ei vaan vaivautunut lukemaan / ymmärtämään viestiä johon vastasi? Ihan mahdollista tällä foorumilla.

      En ole väittänyt mitään sellaista. Mutta jos sinä väität, että Tukholma on Norjan pääkaupunki, niin sitten olet väärässä siinäkin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      En ole väittänyt mitään sellaista. Mutta jos sinä väität, että Tukholma on Norjan pääkaupunki, niin sitten olet väärässä siinäkin.

      Kannattaa rekisteröidä nimimerkki, niin ei mene sekaisin noiden kaikkien muiden anonyymien kanssa. Joku teistä kuitenkin tuonkin väitteen esitti.


    • TheRat kirjoitti:

      Kannattaa rekisteröidä nimimerkki, niin ei mene sekaisin noiden kaikkien muiden anonyymien kanssa. Joku teistä kuitenkin tuonkin väitteen esitti.

      Hyvä, että saatiin mestari opettajaksi. Tapanani on ollut tuolla kolmostiellä iltapäivisin rekkajonoa ohittaessani, ja nähdessäni taakseni alkaneen muodostua jonoa, hidastaa ja siirtyä sopivaan rakoon rekkojen väliin jotta kiireiset pääsevät ohitseni.
      Tästedes en tuollaiseen laittomuuteen sorru, vaan jatkan kunnes voin laillisesti, hidastamatta, rekkajonon ohitettuani siirtyä oikealle kaistalle.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hyvä, että saatiin mestari opettajaksi. Tapanani on ollut tuolla kolmostiellä iltapäivisin rekkajonoa ohittaessani, ja nähdessäni taakseni alkaneen muodostua jonoa, hidastaa ja siirtyä sopivaan rakoon rekkojen väliin jotta kiireiset pääsevät ohitseni.
      Tästedes en tuollaiseen laittomuuteen sorru, vaan jatkan kunnes voin laillisesti, hidastamatta, rekkajonon ohitettuani siirtyä oikealle kaistalle.

      Ahaa, sinusta tuo hidastaminen on tarpeetonta ja vieläpä häiritsee muita? Onpas mielenkiintoinen näkemys.


    • Jos siis joku olisi voinut väittää jotain, mitä ei kuitenkaan väittänyt, niin on silti siitä vastuussa, mitä olisi voinut väittää. Keskustelu saavuttaa jälleen uusia ulottuvuuksia ja tasoja.


    • TheRat kirjoitti:

      Ahaa, sinusta tuo hidastaminen on tarpeetonta ja vieläpä häiritsee muita? Onpas mielenkiintoinen näkemys.

      Kommentoin termiä 'tarpeeton hidastelu'. Tänään Kehällä havaisin, kuinka edessä ajavat vaihtoivat kaistaa hätäisen tuntuisesti. No, siellähän ajoi yksi auto varsin hitaasti. Kun ohitin, näin, että kuski puhui kädessään pitämäänsä kännykkään. Hän tuskin saisi sakkoja tarpeettomasta hidastelusta, koska näin hän hallitsi tilanteen paremmin. Sakot tulisi kännykän kädessä pitämisestä.


    • Enevpk1 kirjoitti:

      Kommentoin termiä 'tarpeeton hidastelu'. Tänään Kehällä havaisin, kuinka edessä ajavat vaihtoivat kaistaa hätäisen tuntuisesti. No, siellähän ajoi yksi auto varsin hitaasti. Kun ohitin, näin, että kuski puhui kädessään pitämäänsä kännykkään. Hän tuskin saisi sakkoja tarpeettomasta hidastelusta, koska näin hän hallitsi tilanteen paremmin. Sakot tulisi kännykän kädessä pitämisestä.

      Siiinäpä mielenkiintoinen esimerkki.

      Tutkimusten mukaanhan kännykän pitäminen kädessä lisää onnettomuusriskiä marginaalisesti (paljon merkittävämpi vaikutus on kännykkään puhumisella ylipäätänsä). Sen sijaan tuollainen hidastelu on ehdottomasti liikennettä vaarantavaa, varsinkin ruuhkissa.

      Laki oikeuttaisi sakottamisen periaatteessa molemmista. Minä lähtisin siitä, että tou liikenteenvaarantaminen on hieman raskaampi rikos.


    • TheRat kirjoitti:

      Siiinäpä mielenkiintoinen esimerkki.

      Tutkimusten mukaanhan kännykän pitäminen kädessä lisää onnettomuusriskiä marginaalisesti (paljon merkittävämpi vaikutus on kännykkään puhumisella ylipäätänsä). Sen sijaan tuollainen hidastelu on ehdottomasti liikennettä vaarantavaa, varsinkin ruuhkissa.

      Laki oikeuttaisi sakottamisen periaatteessa molemmista. Minä lähtisin siitä, että tou liikenteenvaarantaminen on hieman raskaampi rikos.

      Poliisin on helpointa sakottaa selvistä rikkeistä, joita kännykän kädessä pitäminen on, vaikka myös handsfree puhelun puhuminenkin vie huomiota liikenteen seuraamisesta. Mutta on vaikea vetää rajaa siihen, mikä on riittävän haitallista hidastelua ylittääkseen sakotuskynnyksen.


    • Enevpk1 kirjoitti:

      Poliisin on helpointa sakottaa selvistä rikkeistä, joita kännykän kädessä pitäminen on, vaikka myös handsfree puhelun puhuminenkin vie huomiota liikenteen seuraamisesta. Mutta on vaikea vetää rajaa siihen, mikä on riittävän haitallista hidastelua ylittääkseen sakotuskynnyksen.

      Joo, poliisin taipumus sakottaa selkeistä, mutta varsin merkityksettömistä rikkeistä on kyllä masentava. Jos ajat 10 kilsaa yli rajoituksen (vähennyksen jälkeen), olet kovan luokan rikollinen, jolta voi vaikka viedä kortin. Jos taas tykkää hoonata viiden metrin päässä edellämenevän perälaudasta moottoritienopeuksissa, niin se on poliisille ihan ok.


  • Yllättävän monelle on liian vaikeaa käsittää että erkanemis- eli hidastuskaista on tehty siksi ettei päätiellä hidastettaisi ja häirittäisi päätien liikenteen sujuvuutta ja kiihdytyskaista on kiihdyttämistä varten ettei päätien liikenteeseen tarvitse liittyä päätien liikennettä hitaammalla nopeudella häiriten päätien liikenteen sujuvuutta.

  • Näinhän se on ja vilkku päälle ajoissa moottoritien puolella, sen voi sammuttaa heti kun on tullut erkanemiskaistalle, usealla se vasta siinä syttyy.

    • Mikähän merkitys sillä vilkulla on kun siirryt toiselle alkavalle ajokaistallle niin ei ole mitään asiaa mistä pitäisi viestittää kellekkään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mikähän merkitys sillä vilkulla on kun siirryt toiselle alkavalle ajokaistallle niin ei ole mitään asiaa mistä pitäisi viestittää kellekkään.

      Ja jos näissäkin se vilkun näkisi edes kerran laitettavan ajoissa, 99% laittaa vilkun päälle näissä paikoissa kun jo menee toiselle ajokaistalle


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mikähän merkitys sillä vilkulla on kun siirryt toiselle alkavalle ajokaistallle niin ei ole mitään asiaa mistä pitäisi viestittää kellekkään.

      On siitä ainakin enemmän hyötyä kuin haittaa. Esimerkiksi vilkulla on hyvä herättää sinut siinä perseessä ajavana, että etummainen aikoo siirtyä oikealle, toiselle tielle.


  • Olen samaa mieltä. Jotkut jopa jarruttavat pääväylällä. Kyllä sinne liittymään yleensä pystyy ajamaan hidastamatta ja jarruttelematta.

    • Eikä siellä poistumiskaistallakaan tarvitsisi ylenmäärin jarrutella. Vilkkaassa liikenteessä moottoritieliikenne puuroutuu pari kilometriä ennen poistumisliittymää, vaikka itse liittymä vetäisi hyvin. Esim. Lahdenväylältä pohjoisesta päin ennen kehäkolmosta.


    • Enevpk1 kirjoitti:

      Eikä siellä poistumiskaistallakaan tarvitsisi ylenmäärin jarrutella. Vilkkaassa liikenteessä moottoritieliikenne puuroutuu pari kilometriä ennen poistumisliittymää, vaikka itse liittymä vetäisi hyvin. Esim. Lahdenväylältä pohjoisesta päin ennen kehäkolmosta.

      Jep. Riittää että on yksi joka hidastaa vilkkaassa liikenteessä tarpeeksi paljon, niin sumppu on valmis. It takes only one.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jep. Riittää että on yksi joka hidastaa vilkkaassa liikenteessä tarpeeksi paljon, niin sumppu on valmis. It takes only one.

      Vielä on näitä tiettyjä autoilijoita joiden pitää vetää ohituskaistaa viimeiseen asti sitten poistuakseen rampille ja taas jarrutellaan.


    • Yksipäinenporsas kirjoitti:

      Vielä on näitä tiettyjä autoilijoita joiden pitää vetää ohituskaistaa viimeiseen asti sitten poistuakseen rampille ja taas jarrutellaan.

      Ei sinun pidä sentakia jarruttaa että joku ohittaa sinut palaten eteesi pariksi sekunniksi ja poistuen siitä sitten rampille ellei se sitten aja siinä edessäsi sitä paria sekuntia niin paljon sinua hitaammin että sinun on pakko hidastaa törmäyksen välttääksesi.
      Tuskin kuitenkaan kukaan kiireisempi jää eteesi ajamaan hitaammin, tai ainakaan niin paljon hitaammin että ehtisit ajamaan päin ennenkun on jo poistunut erkanemiskaistalle jos et sitten itse kiihdytä siinä tilanteessa.

      Älä sinä hysterisoi niin kaikki sujuu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei sinun pidä sentakia jarruttaa että joku ohittaa sinut palaten eteesi pariksi sekunniksi ja poistuen siitä sitten rampille ellei se sitten aja siinä edessäsi sitä paria sekuntia niin paljon sinua hitaammin että sinun on pakko hidastaa törmäyksen välttääksesi.
      Tuskin kuitenkaan kukaan kiireisempi jää eteesi ajamaan hitaammin, tai ainakaan niin paljon hitaammin että ehtisit ajamaan päin ennenkun on jo poistunut erkanemiskaistalle jos et sitten itse kiihdytä siinä tilanteessa.

      Älä sinä hysterisoi niin kaikki sujuu.

      Jos joku tulee muutaman autonmitan päähän eteen, niin pakko silloin on hidastaa. Riittävää turvaväliä ei muuten ole.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jos joku tulee muutaman autonmitan päähän eteen, niin pakko silloin on hidastaa. Riittävää turvaväliä ei muuten ole.

      Sama juttu on tavallisella kaksikaistaisella tiellä. Jonossa ohittelijat aiheuttavat jarruttelua takanaan ja sitten ihmetellään kun liikenne tökkii. Ja taas ohitetaan...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jos joku tulee muutaman autonmitan päähän eteen, niin pakko silloin on hidastaa. Riittävää turvaväliä ei muuten ole.

      Pakko hidastaa myös siksi, kun huonolla säällä se juuri eteen kiilannut aiheuttaa loskan ja ravan lentämisen tuulilasilleni enkä sitten näe enää mitään.

      Pakko hidastaa myös siksi, ettei kivet (riippuu tiestä) ja nastat kimpoilisi tuulilasiin. Lähellä kun ajaa, niin isompi ja kalliimpi riski. Paitsi jos ajaisi kahden metrin päässä, mutta siihen en ainakaan minä pysty.

      Ohittamisen jälkeen ei pidä tulla heti toisen eteen niin kuin jotkut tulevat. Itse palaan ainakin monikaistaisella tiellä oikealle kaistalle vasta kun eroa ohitettuun on vähintään 50 metriä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jos joku tulee muutaman autonmitan päähän eteen, niin pakko silloin on hidastaa. Riittävää turvaväliä ei muuten ole.

      Höpö höpö. Jos tosiaan yrität paniikinomaisesti sen muutaman sekunnin aikana kasvattaa turvavälin suositusten mukaiseksi ennenkuin edellä menijä on häipynyt edestäsi erkanemiskaistallle, niin kukakohan on se todellinen vaaratilanteiden aiheuttaja tarpeettomine paniikkijarrutuksineen.
      Voi teitä hysteerikkoja.

      Olen muuten havainnut että muuta ei tarvitse kuin ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta, siis todellista eikä mAuton mittarinopeutta niin hyvin harvoin kukaan edes ohittaa.
      Jos sekin tuntuu tarpeettoman kovalta nopeudelta niin vika on jossain muussa kuin suomen alimitoitetuissa nopeusrajoituksissa. Silloin ymmärrettävästi kaikki muutkin vähänkään nopeammat liikennetilanteet pelottaa, mutta sitten ei kyllä pitäisi enää ajaakaan.


    • Yksipäinenporsas kirjoitti:

      Vielä on näitä tiettyjä autoilijoita joiden pitää vetää ohituskaistaa viimeiseen asti sitten poistuakseen rampille ja taas jarrutellaan.

      Joo. Aina välillä näkee näitä, jotka vetävät suoraan vasemmalta kaistalta rampilta pois. Asennevammaista toimintaa moinen. Eivät ajattele yhtään miten tilanne vaikuttaa muihin. Oman napa vain kiinnostaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Höpö höpö. Jos tosiaan yrität paniikinomaisesti sen muutaman sekunnin aikana kasvattaa turvavälin suositusten mukaiseksi ennenkuin edellä menijä on häipynyt edestäsi erkanemiskaistallle, niin kukakohan on se todellinen vaaratilanteiden aiheuttaja tarpeettomine paniikkijarrutuksineen.
      Voi teitä hysteerikkoja.

      Olen muuten havainnut että muuta ei tarvitse kuin ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta, siis todellista eikä mAuton mittarinopeutta niin hyvin harvoin kukaan edes ohittaa.
      Jos sekin tuntuu tarpeettoman kovalta nopeudelta niin vika on jossain muussa kuin suomen alimitoitetuissa nopeusrajoituksissa. Silloin ymmärrettävästi kaikki muutkin vähänkään nopeammat liikennetilanteet pelottaa, mutta sitten ei kyllä pitäisi enää ajaakaan.

      Siitä eteen siirtyjästä kun ei tiedä, jääkö se siihen vai jatkaako rampille. Minulle on tänä vuonna käynyt kahdesti niin, että ohituskaistalta siirrytään aivan eteeni ja sitten jarrutetaan. Molemmissa tapauksissa oli pakko jarruttaa itsekin. Olen ihan mielelläni paniikkijarrutteleva hysteerikko, jos vaihtoehtona on ajaa kolari moottoritienopeudessa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Siitä eteen siirtyjästä kun ei tiedä, jääkö se siihen vai jatkaako rampille. Minulle on tänä vuonna käynyt kahdesti niin, että ohituskaistalta siirrytään aivan eteeni ja sitten jarrutetaan. Molemmissa tapauksissa oli pakko jarruttaa itsekin. Olen ihan mielelläni paniikkijarrutteleva hysteerikko, jos vaihtoehtona on ajaa kolari moottoritienopeudessa.

      Ei se eteentulija jarruta sen enempää kuin on tarvis sovittaakseen nopeutensa sinun ja edelläsi ajavan väliin sopivaksi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei se eteentulija jarruta sen enempää kuin on tarvis sovittaakseen nopeutensa sinun ja edelläsi ajavan väliin sopivaksi.

      Vain toinen meistä oli paikalla noissa tilanteissa ja tietää, miten tapahtumat meni. Se et ole sinä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vain toinen meistä oli paikalla noissa tilanteissa ja tietää, miten tapahtumat meni. Se et ole sinä.

      No hidastiko se sitten paljonkin alle sinun nopeutesi?

      Sanoinkin nimenomaan sitä että jarruttaa ei tarvii jos se ei ole välttämätöntä törmäyksen välttämiseksi, eli turvavälin saavuttamisen takia ei kannata tehdä mitään paniikinomaisia ratkaisuja. Jos törmäys oli vältettävissä vain jarruttamalla niin silloinhan se oli itsestään selvää että jarrutetaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      No hidastiko se sitten paljonkin alle sinun nopeutesi?

      Sanoinkin nimenomaan sitä että jarruttaa ei tarvii jos se ei ole välttämätöntä törmäyksen välttämiseksi, eli turvavälin saavuttamisen takia ei kannata tehdä mitään paniikinomaisia ratkaisuja. Jos törmäys oli vältettävissä vain jarruttamalla niin silloinhan se oli itsestään selvää että jarrutetaan.

      Kuten sanoin jo aiemmin, niin molemmissa tapauksissa oli pakko jarruttaa itsekin. Kolmatta kertaa en sitten sano, eli jos ei vieläkään riitä ymmärrys niin sitten saa olla riittämättä.


  • Turvavälin pitäs 80km alueella jo olla 80m.Eli oikein ajavat.Kyllä tähän maahan pitäs saada takas liikennepoliisit ja lisätä vielä, niin hurjaksi mennyt meno! Sakot tuntuvat,ja kortti pois vuosiksi.Aja polkupyörällä!! Kolmipyörällä mieluummin.Muista sielläkin on liikennesäännöt!

  • Pitämällä kunnon väli edellä ajavaan autoon, esim. 100 metriä niin ongelmia ei synnyt. Jos tykkäät haistella edellä ajavan perärööriä, niin sitten toki ajat ihan perässä kiinni.

    • Sateenkaarilippu ja rööripoijjat ovat nykyään pop.


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.