Haista suomalainen yrittäjä VITTU

Anonyymi

Petri on lähettänyt yli tuhat työhakemusta ja hän puhuu kuutta kieltä: ”Miksi en kelpaa kenellekään?”

4

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan aiheellinen aloitus ja kysymys,,,
      Niin miksiköhän ei kelpaa vaikka suomessa on kova työvoimapula.
      Itse olen kouluttamaton juntti vailla mitää erikoisosaamista. En ole ollut koskaan työttömänä. 11 eri maassa työskennellyt erilaisissa tehtävissä ilma kunnollista kielitaitoa.
      Ansiotulot ovat kuitenkin ollut koko työuran ajan riittävät siihen että kaikki omaisuus velatonta omakotitaloa ja kesäpaikkaa myöten. Säästöjä kuusinumeroinen luku.
      Olen käytännössä saanut kaikki työtehtävät joihin olen hakenutkin. Palkkapyyntöni ei ole perustunut milloinkaan siihen mitä joku on valmis maksamaan vaan siihen mitä tuotan palkan maksajalle.
      Ilmeisesti olen ollut tuottava työntekijä koska vuosittain tulot ovat olleet riittävät.

• Petrin kannattaa lähettää hakemuksia aikojen loppuun asti vielä tuhansia lisää , jospa se siitä helpottaisi sitten ?
      Tai sitten painua sinne mustikkametsään ens vuonna ja ruveta tienaamaan! Ja risuja keräämään!
      :D

• Jos työnhakija painottaa hakiessa kovasti jotakin erityisosaamistaan, jolla ei ole työnantajalle kuin marginaalinen merkitys, jos sitäkään, saadaan hakijasta helposti kuva, jossa hän on hakemassa itselleen erityistä asemaa marginaalisessa asemassa olevien taitojensa perusteella. Työnantajalla ei luonnollisestikaan ole mitään syytä antaa rapparille mitään erityisasemaa hänen monipuolisen kielitaitonsa perusteella, sillä rapaa voi viskoa seinille ilmankin. Asiakaspalvelussakaan ei työnantaja välttämättä arvosta lukuisien kielien taitamista suureksikaan eduksi, jos asiakaskunta koostuu lähinnä yhtä kieltä taitavista ihmisistä.

Mikäli kyseinen henkilö on hakenut kielenkääntäjän paikkaa, eikä ole paikkaa tai edes haastattelua saanut, saattaa hänen osaamisessaan olla työnantajaa arveluttavia puutteita ja epäkohtia. Pelkkä turistikielitaito ei ole yleensä riittävä taito kansainvälisillä markkinoilla yritystä edustaessa.

Kyseiselle työnhakijalle voisi antaa neuvona, että täsmentää hakemuksissaan haluaan joihinkin tehtäviin, ja antaa pyrkimyksensä tueksi asiaankuuluvia todisteita osaamisestaan, kuten oppiarvo jne.

• Anonyymi

1800-l toimi hyvä koulutus ammattiin joka johti työpaikkaan ja eläkkeeseen.

20v siitä ei ole voinut nauttia kuin suuret ikäluokat joita ay-liike suojelee ennen kuolemistaan vanhusten mukana..

2020 on uudet säännöt. niitä ei kerrota ihmisille koska tarvitaan hölmöjä maksamaan suurten ikäluokkien eläkkeet koska he eivät oppineet säästämään. oli niin kiire tuhota luonto, kaivaa kivennäiset ja hallita maita yrityksiä ja nuoria että on kohtuullista maksaa näille porsaille ISO eläke. tehdään se nyt sitten kansa vaihtamalla vaikka.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe