Mitä tekisitte, jos elämä on päättymässä

Anonyymi

Mitä tekisitte, jos tunnette olevanne liki normaalissa kunnossa, mutta kuulette kuoleman odottavan ihan lähiaikoina?

Mitä kivaa tekemistä keksisitte?

Pitäisi keksiä jotain kivaa, mutta ei tule mieleen. Auttakaa.

Tosijuttu tää

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En jäisi sitä kuolemaa odottamaan vaan hoitasin lähtöni heti tavalla tai toisella


      vn

      • Anonyymi

        Miksi hiton ihmeessä? - Nm. Kehittymätön idea


    • Höyryttäisin kasviksia ja paistaisin Juustoportin Luomu-Voissa Kariniemen Kananpojan paistileikkeen.
      Sitten nauttisin jokusen Mansikan SF.

      H.

      • Anonyymi

        Ottaisitko edes kaljaa kariniemen kananpojan painikkeeksi? Vai terävän-pää? Sytyttäisitkö viimeisen tai toiseksi viimeisen savukkeen? Lukisitko raamattua lopusta alkuun? Mitä tekisit sähkö-polku-pyörällesi ja renault autollesi?


    • Anonyymi

      Miksi jankutat. Täällä on jo aloitus koskien eliniän odotusta?

      • Anonyymi

        No kaivata se aloitus esille sitten!!!

        Kunnon ymmärtämätön Pöllkvisti oot



    • Anonyymi

      Tekisin temput, seksiä seksiä seksiä. En kuolisi sen puutteessa ainakaan. Se on tärkeä asia.

    • Pienet pitoset pitäisin.

      Kutsuisin kaikki kynnelle kykenevät juhlimaan elämää.
      Runoja luettaisiin ja lauluja laulettaisiin, karaokevehkeet kaivettaisiin esiin,
      moskovan valoja ja satumaata laulaisin, halailtaisiin ja hupsuteltaisiin ikimuistoisesti. kaikki jouluvalot levittelisin pitkin pihaa ja terassille asettelisin kaikki kaapeista löytyvät kynttilät terassille. Ihanat elämäni viimeiset valot.

      Kattelin just voileipäkakkujen reseptejä, kun sen huomiseksi tarttisin ja tilaus leipomoon ei enää ehtinyt, siis värkkään siis itse, ikinä en ole itse voileipäkakkua tehnyt, mutta ensi yönä se syntyy.

      Sinne pitosiin sitten samanmoisia kakkuja taas tekisin ja omenapiirakoita monta pellillistä. ja kaikki vanhat viinit juotaisiin.

    • Anonyymi

      Ihan ensiksi lamautuisin ja märehtisin asiaa ehkä vuorokaudenpari ihan synkkänä, soittelisin luottamuksella parille lähimmälle, vollottaisin täyttä kurkkua, voisin siemaista alkoholia jos se sitten ei tappaisi kerralla just tämän tyyppisessä kuolemanodotuksessa (esim. vakava haimatulehdus). Olisin hirvittävän peloissani ja syyttäisin kohtaloa tai Jumalaa, miksi juuri minä.
      Sitten hyökkäisin vastustamaan, etsisin hoitoja, perehtyisin juurta jaksain tautiin, eläisin vielä terveemmin kuin mitä elän, kaikella tapaa yrittäisin saada itseni parantumaan ja toivoisin ihmettä. Rukoilisin.
      Sitten alkaisin hyväksyä, paremminkin turtua tilanteeseen, laittaisin toivomiani asioita paperille, ja asiakirjoja esille, niin että lapsilla olisi helpompaa, ehkä hautajaisten järjestelyn, en kuitenkaan kuolinsiivoukseen ryhtyisi. Kertoisin tilanteen luottamuksella lapsille, mutta tuskin koko tuttavapiirille. Tällä elämänhalullani hiljaa huutaisin ja vastustaisin kuolemaa loppuun asti.

    • Anonyymi

      Eläisin kuten nytkin. Kaikki muut asiat on hoidettu jo muutama vuosi sitten silloisen elämäntilanteeni ollessa ajankohtainen.

    • Anonyymi

      Minulla nyt on melkein sellainen tilane, ollut nyt jo vuoden verran.
      En tosin tiedä kuinka pitkään tässä hillutaan eikä sitä tiedä lääkärikään. Vain aika näyttää.
      Vuosi sitten diagnosoitiin parantumaton syöpä. Ei voitu leikata, sytoja en saanut enkä saa, säteitäkään ei aloitettu. Tosin nyt harkitaan aletaanko säteilyttää kuitenkin, niin saavutettaisiin kenties vielä oireettomampaa ja kivuttomampaa aikaa lisää. Tämä vuosi on hoidettu vain lääkkeillä jotka positiivista kyllä ovat jarruttaneet taudin etenemistä ja olen jaksanut elää ihan normaalia elämää.
      Joka päivä käyn puolen toistatunnin lenkillä tyttäreni koiran kanssa. Nautin täysin siemauksin kiireettömästä kävelystä metsässä ja meren rannalla. Nautin luonnosta, äänistä, väreistä, tuoksuista paljon tietoisemmin nyt.
      Pyrin elämään stressaamatta. Teen mitä haluan ja niin paljon kuin jaksan ja huvittaa. Turhat täytyy-sitä ja täytyy-tätä paineet on pois. Rakastan elämää eikä tulisi mieleenikään tehdä siitä loppua nyt! Jos loppuaika tulee olemaan kovin kivulias ja joudun muitten avusta riippuvaiseksi, sitten asia harkintaan. Olen antanut säästöni kahdelle lapselleni (aikuisia), elän tuloillani eli eläkkeelläni joka riittää hyvin tarpeisiini. Mitä ruumiilleni tehdään kuolemani jälkeen olen tehnyt tiettäväksi. Poltetaan ja tuhka ripoteltakoot tuttuun paikkaan meren rannalle. En halua pidettävän mitään muistotilaisuutta. Lapset puolisoineen muistelkoot mutta muita en halua. Ei kukkia koska en halua niitä revittävän turhanpäiväisesti.
      En halua kuolla mutta sitähän en minä voi valita. Se tulee kullekin silloin kun tulee. Ei myöskään pelota. Oikeastaan olen utelias!
      Olen siis 65-vuotias nainen, kaksi aikuista lasta joiden yh olen ollut lähes koko heidän ikänsä, poika oli viisivuotias tyttö kolme kun jäimme kolmistaan.

      • Anonyymi

        Minullekin annettu kuolemantuomio, en halua hautajaisia, en pappeja, ei lehti ilmoituksia, kaikki sellainen pois, vain lapset istukoot jossain kohtaa yhtaikaa yhteen, ei kammottavaa kukkahässäkkää, siisti edullinen arkku ja uurna, tuhkat omaan metsään.


    • Anonyymi

      alottajalle :

      vastaus kysymykseen,


      Minä itse
      elän normaalia päivää pikkuhommineen ja harastuksineen,
      olen vakavasti sairas, sydän pettää, askel on hidas
      mutta liikun kuitenkin kykyni mukaan,
      uhmaten kipukohtauksia,
      tiedän ,,, lääketide pystyisi helpottamaan ja hieman pidentämään
      elämänkaartani,
      jostain syystä psyyke pistää hanttiin
      en ole voinu mennä lääkäriin apua hakemaan ,
      minulle on tehty ohitusleikkaus lähes parikymmentä vuotta sitten,
      ja laitettu sydämmen tahdistin muutama vuosi sitten,
      nyt ollen alkanu saamaan rintakipu kohtauksia päivittäin,
      varjoaine kuvauksessa kävi ilmi yksi pää-suoni on jälleen 100 % tukossa josta ilmeisesti johtuu rintakipu kohtaukset,
      syön syd. lääkkeitä
      aion pysyä lääkkeitten avulla hengissä niinkauan kuin luoja suo,
      toistaiseksi en aio hakeutua ohitusleikkaukseen tai mahdolliseen pallolaajennukseen,
      en oikein osaa selittää ilmiötä,
      miksi psyyke pistää hantii niin lujasti etten ainakaan toistaiseksi ( kykene ) hakeudu lääkäriin asian takia,
      mielestäni elämä on jokatapauksessa rajallista,
      toisaaltaan koen,
      minu olisi pitäny kuolla jo lähes parikymmentä vuotta sitten,
      koska silloin tehtiin kaikkien pääsuonien ohitusleikkaus,
      mielestäni luoja ei ole tarkottanu minun elää ikuisesti , olen eläny lääketieteen avulla, ansiosta jo lähes parikymmentä vuotta yli-ajalla
      jos silloin ei olisi tehty ohitusleikkausta olisin ollu jo vosia tuonpuoleisessa tuonelan puutarhassa,
      jossa puolisoni on jo ,,,
      joka päivä ihmettelen, onkohan tämä minun viimeinen päivä,
      ei vaan ole ollu,
      joten elän päivän kerrallaan ihmettelen maailman menoa
      ja menen mukana kykyni mukaan omalla vauhdillani,
      hitaasti mutta kuitenkin
      tämä loppuelämä onkin suurta ihmettä,
      jokapäivä saa ihmetellä olenko todella täällä vielä,
      vaikka saankin päivittäin rintakipu kohtauksia,
      kipukohtauksista huolimatta en koe että olen sillähetkellä kuolemassa,
      vaikka ne joskus on julmetun tuskallisia, ennekuin se lääkeen avulla laukeaa,
      katsotaan kuinka kauan tätä elämän vaihdetta kestää,
      toivoisin sitten kun se viimeinen hetki koittaa,
      pökrähtäisi vaan siihen paikkaan,
      kuten omat vanhempaniki ovat seisaaltaan kuolleet yht-äkkiä ,

      alottajalle toivon hyviä päiviä loppuelämäksi,
      tee kaikkea mukavaa mitä yleensäkki olet tehny,
      niinkauan kuin jaksat,

      minullakin on fyysisest voimat kadonneet
      joten esm. siivousta sun muuta fyysistä työtän en enään jaksa suuremmin tehdä kuin rajallisesti,
      teen vain sen minkä vielä jaksan,
      elän vain päivän kerrallaan,

      vain luoja tietää milloin on se elämän viimeinen päivä,
      siihen asti kaikkea hyvää elämääsi ja luojan siunausta,

    • Elämä synnyttää ihmisen.
      Ihminen elää elämäänsä.
      Elämä seuraa ihmisen elämää.
      Kunnes elämä päättää ihmisen elämän.
      Todeten:Jumalani kuinka hän eli.
      Ihan toisin eli, kun hän toivoi ja luuli.

      H.

      • Anonyymi

        Nappaan tosta ton viimeisen säkeen: Ihan toisin eli, kun hän toivoi ja luuli
        Kyllä toivoin ja luulin avioliiton jatkuvan, että selvittäisiin hulluuden kriisistämme kun tiesin kummallakin järkeä olevan. Ei sitten tällä alueella ollutkaan. Tragediaa lykkäsi molemmille. Toivon että lapset vahvistuivat, senhän tietää vasta kun ovat meidän iässä, nyt ruuhkavuosissa, siinä mitään tiedä eikä ehdi miettiä, päivä päivältä painaa vaan elämää eteenpäin.


    • Luulen, että ottaisin aika rauhallisesti.
      Ajattelisin, että johan tässä on eleltykin vaikka olisihan tässä voinut elellä vielä pitempääkin. Tyytyisin kohtalooni.

      En minä enää kuolemaa pelkää. Silloin vähän pelkäsin, kun lapset olivat pieniä ja uskoin vahvasti heidän välttämättä tarvitsevan juuri minua vielä. Kävi monesti mielessä, että minne ne joutuvat, jos minä yllättäen kuolen.
      Nythän ne ovat jo aikuisia ja omillaan.

      Patalaiskana luonteeltani tuntisin ehkä helpotustakin, kun saisin huoleti jättää tyhjentämättä nuo loput yli 20 pakkauslaatikkoa, jotka ovat seisseet tuossa siitä asti, kun muutin kolme kuukautta sitten takaisin kotiin evakosta.
      Helpompi perillisten tyhjentää kämppäni.
      Ne, jotka olen ehtinyt tyhjentää, ei niitä niin kovin paljon ole, niin saavat kyllä perilliset hoidella itse.

      Kyllä minä lapsilleni kertoisin, mikä on tilanne, mutta en missään nimessä mitään itkiäisiä haluaisi, enkä sen suurempia juhliakaan tosin. Elämä menisi normaaliin tapaan niin kauan kuin menisi ...

      • "Luulen, että ottaisin aika rauhallisesti.
        Ajattelisin, että johan tässä on eleltykin vaikka olisihan tässä voinut elellä vielä pitempääkin. Tyytyisin kohtalooni."
        Uskoisin että tekisin samoin.
        Kun poikamme kuoli niin kuoleman pelko hävisi kokonaan. Olisin mielelläni lähtenyt hänen sijastaan, vaan sellaista ei meiltä kysytä.
        Elän ihan mielelläni tiedostaen että kohti kuolemaa mennään syntymästä lähtien.
        Kämppä ja mökki ovat täynnä jonniijoutavaa roinaa. Olen kuullut että eräät tekevät kuolinsiivousta, se vaikutta stressaavalta, olen monesti ajatellut sitäkin. Mutta mitä raaskin heittää pois, pitäisi kutsua vävy apuun, hän on expertti tällaisissa hommissa. Raaka peli vain, kaikki roskiin mitä ei ole vuoteen tarvittu.
        Baarikaappiani ei varmaan tyhjentäisi roskiin, siellä on hirveä määrä ulkomailta aikoinaan tuotuja väkijuomia.


      • Anonyymi

        On niin helppo sanoa kun ei ole siinä tilanteessa.
        Niin ajattelin minäkin kunnes sain kuolemantuomion.
        On eri asia ajatella että kuolema joskus korjaa
        kuin että tietää milloin se korjaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On niin helppo sanoa kun ei ole siinä tilanteessa.
        Niin ajattelin minäkin kunnes sain kuolemantuomion.
        On eri asia ajatella että kuolema joskus korjaa
        kuin että tietää milloin se korjaa.

        Onhan se niinkin, ettei sitä täysin pysty toisen asemaan asettumaan. Vain itseni tunnen.

        Joillakin se "kuolema raapii persittä" kymmeniä vuosia joka näkemällä ja aina on yhtä epävarmaa, tullaanko tässä nyt enää näkemään.

        Sitten on niitä, jotka oikein suunnitellustikin tietävät etukäteen kuolemansa hetken oikein tilattuna päivän ja hetken päälle. Itsemurhiksi niitä sanotaan ja silleen kauniimmin eutanasiaksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onhan se niinkin, ettei sitä täysin pysty toisen asemaan asettumaan. Vain itseni tunnen.

        Joillakin se "kuolema raapii persittä" kymmeniä vuosia joka näkemällä ja aina on yhtä epävarmaa, tullaanko tässä nyt enää näkemään.

        Sitten on niitä, jotka oikein suunnitellustikin tietävät etukäteen kuolemansa hetken oikein tilattuna päivän ja hetken päälle. Itsemurhiksi niitä sanotaan ja silleen kauniimmin eutanasiaksi.

        Itsemurhalla ja eutanasialla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ne ovat lähtöisin aivan eri maailmoista. - Nm. Armollinen lähtö


    • Anonyymi

      Ottaisin lainaa ja suihinottajia kunnes lähtöni lie korsteenista ulos.- Yrittäkööt sitten velkojat :D

    • Anonyymi

      Ryhtyisin toimiin. Kuuntelisin itseäni, pysähtyisin tunnustelemaan mitä olisi hyvä tehdä. Viettäisin aikaa luonnossa ja pitäisin huolta itsestäni. Kuuntelisin mitä se kuoleman tunne haluaa kertoa ja ohjata tekemään. Oon itse 30 mulla on tullut useamman kerran kuoleman tunteita elämäni aikana. Usein on kyse ollut siitä, että jokin osa mussa on kuolemassa siäisesti ja uusi syntymässä, normaalia kasvun kiertokulkua siis. Myöhemmin tuli terveyshaasteita ja kuoleman tuntemukset liittyi myös niihin (omalla kohdalla hyvin matalat ferritiinitasot saa aikaan niitä). Vois olla paikallaan käydä mittauttamassa vitamiini ym. tasoja. En tiedä onko kyse ollenkaan samanlaisista asioista, mutta pääpointti tässä ehkä olikin, että hiljenny ja kuuntele itseäsi :)

    • Anonyymi

      Nostan viimeiset pennoset pankista ja piilotan ne maastoon muovipussissa ;).

      • Anonyymi

        Mitä sää pankkineirille sanoisit, et minne panet rahat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sää pankkineirille sanoisit, et minne panet rahat?

        Jos nostan automaatista, nii en sano mitään ja sanoakin pittää vasta kun tallettaa ja sitä en tee.


    • Menisin toiselle lääkärille :D.

      • Anonyymi

        Yeap, ja sitten kun länsimaisella lääketieteellä ei ole enää vaihtoehtoja, niiin onneksi sille systeemille on olemassa vaihtoehto. - Nm. Luonnollisempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, ja sitten kun länsimaisella lääketieteellä ei ole enää vaihtoehtoja, niiin onneksi sille systeemille on olemassa vaihtoehto. - Nm. Luonnollisempi

        Nyt en pysty tähän ketjuun muuta laittamaan, vaikka asioista olenhirtehistellyt omalta osalta, koska tuttavani on niin vakavasti sairas ja nyt hieman toipunut. Sairauden jäljet vielä saa nytkin vedet silmiini.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt en pysty tähän ketjuun muuta laittamaan, vaikka asioista olenhirtehistellyt omalta osalta, koska tuttavani on niin vakavasti sairas ja nyt hieman toipunut. Sairauden jäljet vielä saa nytkin vedet silmiini.

        Beng

        Mielen vai ruumiin "jäljet" ? - Nm. Niitä jää elämästä


    • Anonyymi

      Päättymässähän tää , päivästä toiseen sinnitellään pirttihirmun ka :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe