Narsisti ja valehtelu - Osa 2

Anonyymi

Koska aiempi ketju on tullut täyteen pelkkää roskapostitusta joka ei liity aiheeseen millään tavalla, aloitan uuden keskustelun ja toivon asiassa pysymistä.

Narsisteista on jotenkin vaikea uskoa, että ovat valmiita valehtelemaan mistä tahansa ja mitä tahansa. Ei tunnu rajaa tulevan vastaan ollenkaan. Vaikea uskoa, että sellaisia vakavasti häiriintyneitä tapauksia oikeasti on ihmisten joukossa ja näitä vainoamassa. Ihan vapaana.

35

3509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sun tarvii määrittää tarkemmin. Valehtelu kun on aika laaja käsite.

      • Anonyymi

        "Valehtelu kun on aika laaja käsite."

        Valehtelu on valheiden kertomista ja epärehellisyyttä, ja suurin osa narsisteja on kovia valehtelemaan. Eikä mitään rajaa jutuilla ole. Kun narsisti jää valheista kiinni, hän voi jopa syyttää muita omista valheistaan ja kiistää koskaan valehdelleensa. Kaikki tietävät narsistin valehdelleen, mutta narsisti ei piittaa asiasta lainkaan, vaan jatkaa kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.


    • Anonyymi

      Joillekin se on sosiaalisesti sallittua. Esim. toisen kakaroita sietämätön näkee vain ns. totuuden lapsista. Omien lasten vastaava käytös on sallittua. Että kyllä se totuus on vain aika venyvä juttu. Tuskin kenenkään ketjua pilattu. Ehkä valhe on vain jotain spesiifiä, jota olisi pitänyt määritellä tarkemmin. Yleensä narsistitapauksissa uhri saatetaan sosiaalisesti valehtelijaksi.

      • Anonyymi

        "Että kyllä se totuus on vain aika venyvä juttu. "

        Valehtelu on valheiden kertomista, ja sellainen käytös kuuluu yleisesti narsistien käytöksen maneereihin. Kuten väkivaltakin.


    • Anonyymi

      Sepä se, vaikea uskoa mutta näin on. Valehtelee ymmärrettävästi tarvitessaan ja hyötyäkseen, mutta myös huvikseen tavan vuoksi tai ehkä ihan vaan hämmentääkseen. Kiinnijäämisellä ei ole mitään väliä, valhetta lisää peliin . Mitään selitystä tai edes anteelsipyyntöä ei koskaan vaivaudu antamaan tai pyyyämään. Mitä väliä toisen tunteilla muka olisi, hauska vain kiusata.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Valehtelee tai antaa ymmärtää, että vähän valehtelee, kun kertoo, että joku on vähän sitä sun tätä. Leikkiäkseen ihmisillä, jopa ns. rakastetullaan, joka pitää tietenkin kirjoittaa lainausmerkkeihin, koska narsisti ei rakasta ketään. Vai sittenkin sitä, että on kaiken liehittelyn ja imartelun keskipisteenä.
        Huvi ja hyöty, mutta myös hämmennys tai asioiden sotkeminen ja sekoittaminen voi olla taustalla. Haluaa rikkoa joidenkin hyvät välit, jos sellaisen saa tietoonsa, ei kestä nähdä, että toiset selviytyvät asioista, joista itse ei ole selviytynyt, koston enkelikö olisi ehkä parhain ilmaisu silloin. Tarve olla kiusaamalla ja kisaamalla toista parempi, tai kuvittelee itse olevansa, kuvittelee valehtelulla sitten olevansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Valehtelee tai antaa ymmärtää, että vähän valehtelee, kun kertoo, että joku on vähän sitä sun tätä. Leikkiäkseen ihmisillä, jopa ns. rakastetullaan, joka pitää tietenkin kirjoittaa lainausmerkkeihin, koska narsisti ei rakasta ketään. Vai sittenkin sitä, että on kaiken liehittelyn ja imartelun keskipisteenä.
        Huvi ja hyöty, mutta myös hämmennys tai asioiden sotkeminen ja sekoittaminen voi olla taustalla. Haluaa rikkoa joidenkin hyvät välit, jos sellaisen saa tietoonsa, ei kestä nähdä, että toiset selviytyvät asioista, joista itse ei ole selviytynyt, koston enkelikö olisi ehkä parhain ilmaisu silloin. Tarve olla kiusaamalla ja kisaamalla toista parempi, tai kuvittelee itse olevansa, kuvittelee valehtelulla sitten olevansa.

        Vaikeinta ymmärtää on narsistin valehtelussa se, että kun hän jää kiinni täysin todistettavasta valheesta, hän ei välitä asiasta minkään vertaa. Normaali ihminen nolostuu edes hieman, mutta narsisti ei edes yritä selittää ja se jos mikä on henkistä väkivaltaa toista kohtaan. On turha kysyä miksi-kysymystä, koska siihen ei vastausta todellakaan tule . Itse syyllistin aina itseäni, ennen tietoisuuttani toisen persoonallisuudesta, koska kuvittelin, että se olenkin minä, joka olen kuvitellut kaiken. Pelkkä valehtelu narsistin taholta on jo väkivaltaa, vaikka ei nyrkki heiluisikaan. Henkinen väkivalta on usein pahempaa kuin fyysinen, koska se on näkymätöntä ulkopuolisille. Toinen kidutuskeino mitä narsisti käyttää, on kaksoisviestintä, siinä tilanteessa toinen on koko ajan jännittyneenä, koska oikeaa valintaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeinta ymmärtää on narsistin valehtelussa se, että kun hän jää kiinni täysin todistettavasta valheesta, hän ei välitä asiasta minkään vertaa. Normaali ihminen nolostuu edes hieman, mutta narsisti ei edes yritä selittää ja se jos mikä on henkistä väkivaltaa toista kohtaan. On turha kysyä miksi-kysymystä, koska siihen ei vastausta todellakaan tule . Itse syyllistin aina itseäni, ennen tietoisuuttani toisen persoonallisuudesta, koska kuvittelin, että se olenkin minä, joka olen kuvitellut kaiken. Pelkkä valehtelu narsistin taholta on jo väkivaltaa, vaikka ei nyrkki heiluisikaan. Henkinen väkivalta on usein pahempaa kuin fyysinen, koska se on näkymätöntä ulkopuolisille. Toinen kidutuskeino mitä narsisti käyttää, on kaksoisviestintä, siinä tilanteessa toinen on koko ajan jännittyneenä, koska oikeaa valintaa ei ole.

        Niin, elämä on kuin munankuorilla kävelyä. Aistit herkkinä kuuntelee pienimmätkin risahdukset ja koettaa sitten toimia niin, ettei tilanne eskaloidu. Ja miksi, juuri siksi, että selviää hengissä ja siksi, että on ymmärtänyt, ettei sitä vastausta miksi kysymykseen tule siltä toiselta. Turhaa repiä itseään enemmän hajalle kuin jo mitä on.
        Tuo on tuttua, että syyllisti itsensä, oli huono, osaamaton, riittämätön, kiittämätön, ja ties mitä, kunnes koki asiaa tutkittuaan kunnolla, että eihän se vika minussa ole. Sen huomasi siten, että koetti muuttaa itseänsä toiseen moodiin, sellaiseen kuin oli toisen kuvitellut haluavan. Henkisesti voi pahoin, mutta perheensä pelastaakseen sitä taipuu aikamoisille mutkille, mutta sitten jossakin kohtaa ymmärsi, että teki niin tai näin, niin aina meni väärinpäin ja sai haukut niskaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, elämä on kuin munankuorilla kävelyä. Aistit herkkinä kuuntelee pienimmätkin risahdukset ja koettaa sitten toimia niin, ettei tilanne eskaloidu. Ja miksi, juuri siksi, että selviää hengissä ja siksi, että on ymmärtänyt, ettei sitä vastausta miksi kysymykseen tule siltä toiselta. Turhaa repiä itseään enemmän hajalle kuin jo mitä on.
        Tuo on tuttua, että syyllisti itsensä, oli huono, osaamaton, riittämätön, kiittämätön, ja ties mitä, kunnes koki asiaa tutkittuaan kunnolla, että eihän se vika minussa ole. Sen huomasi siten, että koetti muuttaa itseänsä toiseen moodiin, sellaiseen kuin oli toisen kuvitellut haluavan. Henkisesti voi pahoin, mutta perheensä pelastaakseen sitä taipuu aikamoisille mutkille, mutta sitten jossakin kohtaa ymmärsi, että teki niin tai näin, niin aina meni väärinpäin ja sai haukut niskaansa.

        "Aistit herkkinä kuuntelee pienimmätkin risahdukset ja koettaa sitten toimia niin, ettei tilanne eskaloidu. "

        Narsistien lapset varmaan yrittävät omaksua erilaisia rooleja, että narsisti ei saisi raivokohtauksia, vaikka turhaahan se on koska narsisti saa niitä joka tapauksessa. Teoriani on se, että narsistien lapsilla on enemmän skitsoideja persoonallisuushäiriöitä kuin tavallisten vanhempien lapsilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aistit herkkinä kuuntelee pienimmätkin risahdukset ja koettaa sitten toimia niin, ettei tilanne eskaloidu. "

        Narsistien lapset varmaan yrittävät omaksua erilaisia rooleja, että narsisti ei saisi raivokohtauksia, vaikka turhaahan se on koska narsisti saa niitä joka tapauksessa. Teoriani on se, että narsistien lapsilla on enemmän skitsoideja persoonallisuushäiriöitä kuin tavallisten vanhempien lapsilla.

        En voi ihan allekirjoittaa tuota väitettä. Pikemminkin lapset oppivat olemaan näkymättömiä. Ja pitää aina muistaa se, että lapselle riittää yksi täysipäinen vanhempi, joka kuuntelee ja tukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi ihan allekirjoittaa tuota väitettä. Pikemminkin lapset oppivat olemaan näkymättömiä. Ja pitää aina muistaa se, että lapselle riittää yksi täysipäinen vanhempi, joka kuuntelee ja tukee.

        "Ja pitää aina muistaa se, että lapselle riittää yksi täysipäinen vanhempi, joka kuuntelee ja tukee."

        Ei tosiaan riitä jos toinen vanhempi on väkivaltainen narsisti joka säännöllisesti pahoinpitelee perhettään ja riehuu jopa avoimen psykoottisesti. Pakkohoidon paikka olisi selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja pitää aina muistaa se, että lapselle riittää yksi täysipäinen vanhempi, joka kuuntelee ja tukee."

        Ei tosiaan riitä jos toinen vanhempi on väkivaltainen narsisti joka säännöllisesti pahoinpitelee perhettään ja riehuu jopa avoimen psykoottisesti. Pakkohoidon paikka olisi selvästi.

        Olen myös narsistien pakkohoidon kannalla vaikka kyseessä onkin parantumaton mielisairaus. Pakkohoito tulee silti halvemmaksi kuin narsistien uhrien hoito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi ihan allekirjoittaa tuota väitettä. Pikemminkin lapset oppivat olemaan näkymättömiä. Ja pitää aina muistaa se, että lapselle riittää yksi täysipäinen vanhempi, joka kuuntelee ja tukee.

        Tuossa asiassa olen samaa mieltä.

        Narsistit ovat usein näkymättömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa asiassa olen samaa mieltä.

        Narsistit ovat usein näkymättömiä.

        "Narsistit ovat usein näkymättömiä."

        Varmaan kaikille muille paitsi läheisilleen, joita narsisti ei rakasta lainkaan.


    • Anonyymi

      Sitä suorastaan haukkoi henkeään, kun sai tietää, mitä ja miten narsisti oli valehdellut. Se oli niin uskomatonta, ettei siitä edes voinut puhua kenellekään, koska eihän kukaan olisi uskonut. Häikäilemätöntä valehtelua ja käytöstä ja kuin taikaiskusta kykenee näyttelemään sitä kuin ei olisi valehdellut ollenkaan. Vaan hänen mielestään joku toinen on. Sitä oppikin huomaamaan, että kun kertoi jostakin, niin ensimmäisenä mietti, että on itse ilmeisesti noin tehnyt ei se, jota syyttää.

      • Anonyymi

        Aika hienosti kuvailtu tuo "haukkoi henkeään", noin se on. Valheet ovat niin uskomattomia, tai jotenkin niin käsittämättömiä, ettei normaalin ihmisen normaalius niitä voi ymmärtää. Ja myös tuo, jotta narsisti kertoo tai syyttää jostain, hän on itse toiminut juuri kertomallaan tavalla. Valaiseva esimerkki aiheesta, suhteen alussa hänelle oli tärkeää, että en pidä yhteyttä edellisiin ystäviini, koska he hänen mielestään tulevat heti väliimme kun meillä menee huonosti, mutta todellisuudessa hän toimi itse omien vanhojen suhteidensa kanssa ko. tavalla, eli piti itse koko ajan yhteyttä ja otti heti vanhan heilan tilalle, kun jäi kiinni minulle valheesta :-)! Tuo oli vain yksi esimerkki.
        Ja myös tuo, ettei voinut kenellekään puhua, koska narsisti valehteli päin naamaa, eikä sille voinut mitään, ne olivat hänelle totuuksia ja uskomattomia, eihän niitä tilanteita kukaan olisi uskonut kyseenalaistamatta minun järkeäni.
        Ja jos joku kommentoi, että teen omaa diagnoosia vain maalaisjärjellä, mutta tiedän kyllä minkä persoonan kanssa olen ollut tekemisissä, siitä on miljoona ja viisisataa erinäistä kokemusta yhteiseltä taipaleeltamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hienosti kuvailtu tuo "haukkoi henkeään", noin se on. Valheet ovat niin uskomattomia, tai jotenkin niin käsittämättömiä, ettei normaalin ihmisen normaalius niitä voi ymmärtää. Ja myös tuo, jotta narsisti kertoo tai syyttää jostain, hän on itse toiminut juuri kertomallaan tavalla. Valaiseva esimerkki aiheesta, suhteen alussa hänelle oli tärkeää, että en pidä yhteyttä edellisiin ystäviini, koska he hänen mielestään tulevat heti väliimme kun meillä menee huonosti, mutta todellisuudessa hän toimi itse omien vanhojen suhteidensa kanssa ko. tavalla, eli piti itse koko ajan yhteyttä ja otti heti vanhan heilan tilalle, kun jäi kiinni minulle valheesta :-)! Tuo oli vain yksi esimerkki.
        Ja myös tuo, ettei voinut kenellekään puhua, koska narsisti valehteli päin naamaa, eikä sille voinut mitään, ne olivat hänelle totuuksia ja uskomattomia, eihän niitä tilanteita kukaan olisi uskonut kyseenalaistamatta minun järkeäni.
        Ja jos joku kommentoi, että teen omaa diagnoosia vain maalaisjärjellä, mutta tiedän kyllä minkä persoonan kanssa olen ollut tekemisissä, siitä on miljoona ja viisisataa erinäistä kokemusta yhteiseltä taipaleeltamme.

        Täydellinen ja häikäilemätön moraalin puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hienosti kuvailtu tuo "haukkoi henkeään", noin se on. Valheet ovat niin uskomattomia, tai jotenkin niin käsittämättömiä, ettei normaalin ihmisen normaalius niitä voi ymmärtää. Ja myös tuo, jotta narsisti kertoo tai syyttää jostain, hän on itse toiminut juuri kertomallaan tavalla. Valaiseva esimerkki aiheesta, suhteen alussa hänelle oli tärkeää, että en pidä yhteyttä edellisiin ystäviini, koska he hänen mielestään tulevat heti väliimme kun meillä menee huonosti, mutta todellisuudessa hän toimi itse omien vanhojen suhteidensa kanssa ko. tavalla, eli piti itse koko ajan yhteyttä ja otti heti vanhan heilan tilalle, kun jäi kiinni minulle valheesta :-)! Tuo oli vain yksi esimerkki.
        Ja myös tuo, ettei voinut kenellekään puhua, koska narsisti valehteli päin naamaa, eikä sille voinut mitään, ne olivat hänelle totuuksia ja uskomattomia, eihän niitä tilanteita kukaan olisi uskonut kyseenalaistamatta minun järkeäni.
        Ja jos joku kommentoi, että teen omaa diagnoosia vain maalaisjärjellä, mutta tiedän kyllä minkä persoonan kanssa olen ollut tekemisissä, siitä on miljoona ja viisisataa erinäistä kokemusta yhteiseltä taipaleeltamme.

        HEH HEH missä vaiheessa keskinäiset välinne ovat?, Joko pian eroatte, vai haluatko "tapella" loputtomiin kumppanisi kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEH HEH missä vaiheessa keskinäiset välinne ovat?, Joko pian eroatte, vai haluatko "tapella" loputtomiin kumppanisi kanssa?

        Oikeastaan todella kiinnostava kommentti, mutta minua ei naurata yhtään, jos on todellisen narsistin kanssa jää vitsailu nolliin. Todellisesta narsistista ei kyllä niin vain erota, tavallisesta kuspäästä kyllä. Niin, ei aina ole kyse mistään halusta "tapella" loputtomiin, joskus voi olla sellaisessa tilanteessa, että itseään suojellakseen, on vain pidettävä oma järki päässä. Toisaalta voihan kyse olla myös periaatteesta, että kun itse valitsin ja kosin, niin kestän kyllä loppuunasti, koska itse en tehnyt virhettä - valitsin vain sumutettuna jotakin muuta mitä sain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellinen ja häikäilemätön moraalin puute.

        "Täydellinen ja häikäilemätön moraalin puute"

        Paremminkin sairaudentunnottomuus patologisessa katsannossa. Tiedän tyypin, joka etsi Raamatusta vastauksia toistakymmentä vuotta putkeen kunnes sekosi.
        Uskonsisaret ja veljet lohduttivat miestä tyyliin: joka Raamatun tuntee noin läpikotaisin, ei voi sortua mihinkään alhaisuuteen.

        Se aukaisikin miehen todellisen pimeän persoonallisuuden. Hankki internetin tultua kaiken mahdollisen laajan tietotason hallinnan. On nykyään riesana laajalti S-24 sivuille. Tyypillä on vaikutusvaltaisia suojelijoita ministeritasolla saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täydellinen ja häikäilemätön moraalin puute"

        Paremminkin sairaudentunnottomuus patologisessa katsannossa. Tiedän tyypin, joka etsi Raamatusta vastauksia toistakymmentä vuotta putkeen kunnes sekosi.
        Uskonsisaret ja veljet lohduttivat miestä tyyliin: joka Raamatun tuntee noin läpikotaisin, ei voi sortua mihinkään alhaisuuteen.

        Se aukaisikin miehen todellisen pimeän persoonallisuuden. Hankki internetin tultua kaiken mahdollisen laajan tietotason hallinnan. On nykyään riesana laajalti S-24 sivuille. Tyypillä on vaikutusvaltaisia suojelijoita ministeritasolla saakka.

        "Hankki internetin tultua kaiken mahdollisen laajan tietotason hallinnan. "

        Sääli, että Google-linkkejä plaraamalla ei opi soittamaan, vaikka kuinka niitä kyttäisi aamusta iltaan ja leikkisi ammattimuusikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täydellinen ja häikäilemätön moraalin puute"

        Paremminkin sairaudentunnottomuus patologisessa katsannossa. Tiedän tyypin, joka etsi Raamatusta vastauksia toistakymmentä vuotta putkeen kunnes sekosi.
        Uskonsisaret ja veljet lohduttivat miestä tyyliin: joka Raamatun tuntee noin läpikotaisin, ei voi sortua mihinkään alhaisuuteen.

        Se aukaisikin miehen todellisen pimeän persoonallisuuden. Hankki internetin tultua kaiken mahdollisen laajan tietotason hallinnan. On nykyään riesana laajalti S-24 sivuille. Tyypillä on vaikutusvaltaisia suojelijoita ministeritasolla saakka.

        Ihme höpötystä taas.
        Moraali sinäänsä ei liity uskontoon: ateistillakin on moraali. Eri uskontoihin kuuluvien ihmisten mooraalikäsitykset ovat kyllä kyseisen uskonnon värittämiä.
        Ihan wikipediasta: "Moraali on käsityksiä ja käyttäytymissääntöjä siitä, mikä on hyvää ja pahaa, oikein tai väärin. "

        Narsistilla ei ole käsitystä oikeasta ja väärästä.
        Eikä kiinnostusta aiheeseen.

        On varmasti nuo patologiset narsistit, joiden aivoissa on jotain syntymästään vinksallaan tai jotka on kasvatettu kieroon.
        Suurin osa narsistisista ihmisistä on mielestäni narsisteja ihan omien valintojensa seurauksena. Eivät siis sairaita vaan pahoja.
        Ja tämä ilman minkäänlaista uskonnollista viritystä ja väritystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan todella kiinnostava kommentti, mutta minua ei naurata yhtään, jos on todellisen narsistin kanssa jää vitsailu nolliin. Todellisesta narsistista ei kyllä niin vain erota, tavallisesta kuspäästä kyllä. Niin, ei aina ole kyse mistään halusta "tapella" loputtomiin, joskus voi olla sellaisessa tilanteessa, että itseään suojellakseen, on vain pidettävä oma järki päässä. Toisaalta voihan kyse olla myös periaatteesta, että kun itse valitsin ja kosin, niin kestän kyllä loppuunasti, koska itse en tehnyt virhettä - valitsin vain sumutettuna jotakin muuta mitä sain.

        Eli et halua myöntää edes itsellesi valinneesi väärin ja nyt sitten uhmapäissäsi jatkat inhottavaa suhdetta yksistään jo senkin takia, kun et anna periksi, vaan uskot toisen lopulta myöntyvän tahtoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan todella kiinnostava kommentti, mutta minua ei naurata yhtään, jos on todellisen narsistin kanssa jää vitsailu nolliin. Todellisesta narsistista ei kyllä niin vain erota, tavallisesta kuspäästä kyllä. Niin, ei aina ole kyse mistään halusta "tapella" loputtomiin, joskus voi olla sellaisessa tilanteessa, että itseään suojellakseen, on vain pidettävä oma järki päässä. Toisaalta voihan kyse olla myös periaatteesta, että kun itse valitsin ja kosin, niin kestän kyllä loppuunasti, koska itse en tehnyt virhettä - valitsin vain sumutettuna jotakin muuta mitä sain.

        Todellinen kusipää tekee erehdyksessä
        myös hyviä tekoja- narsisti ei edes erehdy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et halua myöntää edes itsellesi valinneesi väärin ja nyt sitten uhmapäissäsi jatkat inhottavaa suhdetta yksistään jo senkin takia, kun et anna periksi, vaan uskot toisen lopulta myöntyvän tahtoosi.

        Nyt en ymmärrä ollenkaan. En ole uhmapäissäni. Suhdeko olisi inhottava? Totuus on, että erityisesti parisuhdetta ei voi yksin jatkaa. Haluaisin tietää, että mihin tahtoon nyt tässä pitäisi toisen myöntyä? Nyt ei kyllä aukene mitenkään.

        Kumpikin voi suhteessa tehdä valinnan eli siinä on kaksi valitsijaa, joilla yhteisen edun vuoksi kuuluisi olla yhteinen päämäärä, mikäli tuloksiin halutaan päästä. Sen jälkeen yhdessä toteutetaan niitä tekoja toiselle, joiden kanssa maaliin päästään. Eli sovitaan asioista ja jos jotakin muutetaan/halutaan muuttaa, niin se on sitä henkilökohtaista itseä, ei toista. Onko väärin, jos huomaa, että toisella ei kyvyt riitä, niin on valmis itse muuttumaan enemmän, sekin on valinta.


    • Anonyymi

      💡Narsistia_ei

      Narsistia ei ole aikuisten oikeasti olemassakaan. Koko tyyppi on mielikuvituksen tuotetta.
      Miten kummajaista henkiolentoa voi syyttää valehtelusta? Roolihahmo perustuu kokonaan narsistin ja hänen hovinsa ylläpitämään tarustoon. Kun päättyy mielikuvituskertomus, päättyy koko narsistin olemassaolo.

      • Anonyymi

        "Narsistia ei ole aikuisten oikeasti olemassakaan. Koko tyyppi on mielikuvituksen tuotetta. "

        Ainakin oma isäni käyttäytyi aivan kuten narsistien kerrotaan käyttäytyvän, ja oli oikea oppikirjaesimerkki narsismista ja narsistien käytöksestä. Oli usein väkivaltainen ja saadessaan "raivokohtauksen" jopa psykoottinen.


      • Anonyymi

        Mutku joku narsisti haluaa tienata toisten kustannuksella ja pitää tarustoa olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Narsistia ei ole aikuisten oikeasti olemassakaan. Koko tyyppi on mielikuvituksen tuotetta. "

        Ainakin oma isäni käyttäytyi aivan kuten narsistien kerrotaan käyttäytyvän, ja oli oikea oppikirjaesimerkki narsismista ja narsistien käytöksestä. Oli usein väkivaltainen ja saadessaan "raivokohtauksen" jopa psykoottinen.

        Mutku jokainen vanhempi yrittää tehdä parhaansa. Joskus vanhemmat eivät osaakkaan palvella lapsinarsistia riittävän hyvin. Lapsi narsisti kehittelee hyvin pienen kokemusmaailman avulla ihanteen, ehkä kaveriensa vanhemmista, jotka kyllä voivat ollakin ihanteellisia sen ajan, kun kaveri on heillä kyläilemässä, mutta kun ulko ovi napsahtaa kiinni, voi olla, että käyttäytyminen muuttuu.

        Lapsinarsisti kuvittelee, että vanhempien kuuluu olla hänelle palvelijoita, mut kyllä niillä saa olla omaa elämää.

        Ja koska narsisteja ei ole olemassa, niin jäljelle jää se, että jokainen meistä tekee virheitä, niistä yritetään oppia ja parantaa asioita, jotta asiat toimisivat parhaan ymmärryksen mukaisesti.

        Tästä toki puuttuu sitten viellä varatut seksuaalirikolliset jotka, eivät kykene yhdessä suhteessa toimimaan ja urakoivat vainoamalla muita ihmisiä ja ottamaan sillä tavoin uusia kohteita joita eivät kuuntele. Kun aina voi talsia uudenkin uhrin sielun. Narsismia se on sillätavoin, että nämä kuvittelevat muiden olevan heitä tyydyttämässä. Ja viihdyttämässä. Varsinaisia työpaikka häiriköintiä pahimmillaan. Mikä on nyky Suomessa suurin ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutku jokainen vanhempi yrittää tehdä parhaansa. Joskus vanhemmat eivät osaakkaan palvella lapsinarsistia riittävän hyvin. Lapsi narsisti kehittelee hyvin pienen kokemusmaailman avulla ihanteen, ehkä kaveriensa vanhemmista, jotka kyllä voivat ollakin ihanteellisia sen ajan, kun kaveri on heillä kyläilemässä, mutta kun ulko ovi napsahtaa kiinni, voi olla, että käyttäytyminen muuttuu.

        Lapsinarsisti kuvittelee, että vanhempien kuuluu olla hänelle palvelijoita, mut kyllä niillä saa olla omaa elämää.

        Ja koska narsisteja ei ole olemassa, niin jäljelle jää se, että jokainen meistä tekee virheitä, niistä yritetään oppia ja parantaa asioita, jotta asiat toimisivat parhaan ymmärryksen mukaisesti.

        Tästä toki puuttuu sitten viellä varatut seksuaalirikolliset jotka, eivät kykene yhdessä suhteessa toimimaan ja urakoivat vainoamalla muita ihmisiä ja ottamaan sillä tavoin uusia kohteita joita eivät kuuntele. Kun aina voi talsia uudenkin uhrin sielun. Narsismia se on sillätavoin, että nämä kuvittelevat muiden olevan heitä tyydyttämässä. Ja viihdyttämässä. Varsinaisia työpaikka häiriköintiä pahimmillaan. Mikä on nyky Suomessa suurin ongelmista.

        "Ja koska narsisteja ei ole olemassa, niin jäljelle jää se, että jokainen meistä tekee virheitä, niistä yritetään oppia ja parantaa asioita, jotta asiat toimisivat parhaan ymmärryksen mukaisesti. "

        Narsisti ei muuta teekään kuin virheitä, mutta ei opi niistä mitään. Väkivaltaisia riehujia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja koska narsisteja ei ole olemassa, niin jäljelle jää se, että jokainen meistä tekee virheitä, niistä yritetään oppia ja parantaa asioita, jotta asiat toimisivat parhaan ymmärryksen mukaisesti. "

        Narsisti ei muuta teekään kuin virheitä, mutta ei opi niistä mitään. Väkivaltaisia riehujia.

        Kyllä heissä on jonkinlaista just "riehuvaa" energiaa emotionaalisesti..

        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Mitä enemmän olen narsismi-mielisairauteen tutustunut, sen enemmän olen alkanut kannattamaan narsistien pakkohoitoa. Kyseessä kuitenkin hyvin vaarallinen mielisairaus.

    • Anonyymi

      Narsismi on valheessa elämistä, valheellisen minäkuvan rakentamista ja ylläpitoa keinoja kaihtamatta. Narsisti yrittää pakottaa muun maailman elämään samassa valheessa; näkemään, kuulemaan, sanomaan, ymmärtämään ja ajattelemaan,eli kaikin tavoin tukemaan, narsistin päässään rakentamaa valheellista minäkuvaa.

      Narsisti ei ole lapsena ollut hyväksytty ja huomattu omana itsenään, syystä tai toisesta. On tarvittu valheminä joka saa sitä huomiota ja hyväksyntää joka on lapselle yhtä tärkeää kuin ruoka, lämpö ja turva. Valheesta on tullut kiinteä osa elämää, jotakin josta ei voi luovuttaa yhtään sen enempää kuin ruoasta, lämmöstä tai turvasta. Lapsi ei ole oppinut vain olemaan jotakin muuta kuin on, hän on myös oppinut ylentämään itseään muita alentamalla. Se sielua polttava kateus....miksi joku muu saa jotakin mitä itse niin epätoivoisesti tarvitsee? Joku muu joka ei ole kaunein, viisain, rikkain, menestynein....?

      • Anonyymi

        Entäpä nuo, jotka -25 iässä ryhtyvät käyttäytymään täysin narsistisesti. Ja jatkavat kymmenen vuotta, eikä loppua näy?
        Onko heilläkin ollut kurja lapsuus, pipo kireällä ja kengät liian pienet?
        Vai olisiko oma valinta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä nuo, jotka -25 iässä ryhtyvät käyttäytymään täysin narsistisesti. Ja jatkavat kymmenen vuotta, eikä loppua näy?
        Onko heilläkin ollut kurja lapsuus, pipo kireällä ja kengät liian pienet?
        Vai olisiko oma valinta?

        Mikä on kurja lapsuus? Narsismi syntyy kun ei tule hyväksytyksi omana itsenään ja sellainen tilanne syntyy myös kun lapsi nostetaan jalustalle, ei aseteta rajoja. Silloin lapsi alkaa elää elämäänsä kuvitellen olevansa ylivertainen koska vanhemmat ovat tuon valheen luoneet. Onko sellainen kurja lapsuus?

        Narsismi ei ole "oma valinta " vaan vaurio. Narsismi ei toki ole mielisairaus eli ei tee kenestäkään syyntakeetonta. Oikeuden edessä narsisti on vastuussa teoistaan vaikka tekojen takana olisi narsismi. Teoriassa narsismia voi jollain tasolla "korjata", mutta sen on vaikeaa koska ensin pitäisi saada narsisti tajuamaan että on vika mikä pitää korjata. Juuri vikojen olemassaoloa narsistin olematon minuus ei kestä myöntää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe