Vielä asioiden selvennystä narsismiketjuun

Anonyymi

Minua on kritisoitu rajusti siitä miksi sanon äitiäni noita-akaksi .

Siksi että pidän kertakaikkisen noita-akkamaisena emotionaalista vetäytymistä omalta lapseltaan, aikuiseltakaan.
En ikimaailmassa voisi tehdä sellaista tyttärelleni. Jos tekisin, olisin noita-akka.

"poiuytredfghj"

321

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heh, okei :)

Mäkin heräsin siihen, että oma äiti ei välitä mun tunteista yhtään. Ja sitä myötä siihen, että lapsilla on lupa tuntea mitä tuntevat vanhemmistaan. Älä välitä mitä muut sanovat, se on vaan naiviutta ettei muka saisi vanhempiensa toimintaa ajatella kriittisesti.

-V

• Anonyymi

Kiitoksia.
        Kerrankin fiksu kirjoitus täälläkin.

Itsekin koen kerrrankin kiteyttäneeni tuon noita-akkuuden selkéästi tavalla johon olen tyytyväinen. Termistön tarkennus on usein tärkeää.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitoksia.
        Kerrankin fiksu kirjoitus täälläkin.

Itsekin koen kerrrankin kiteyttäneeni tuon noita-akkuuden selkéästi tavalla johon olen tyytyväinen. Termistön tarkennus on usein tärkeää.

"poiuytrdfghj"

Mikä on se huono asia, jonka äitini teki vammautumiseni hetkellä, sitä on kyselty täällä ja luureissa. Se huono asia on emotionaalinen vetäytyminen,
        Läheisen sairastumisen, vammautumisen tai onnettomuuden herkellä ei nähdäkseni tulisi emotionaalisesti vetäytyä, eikä mieluummin kenenkään muunkaan kohdalla nähdäkseni.

Samaa kritisoisin luureissa. Sitä että siellä ei saanut emotionaalista validointia vaan päinvastoin puhelut aiheuttivat emotionaalisesti äärimmäisen heikottavaa oloa kerta toisensa jälkeen.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on se huono asia, jonka äitini teki vammautumiseni hetkellä, sitä on kyselty täällä ja luureissa. Se huono asia on emotionaalinen vetäytyminen,
        Läheisen sairastumisen, vammautumisen tai onnettomuuden herkellä ei nähdäkseni tulisi emotionaalisesti vetäytyä, eikä mieluummin kenenkään muunkaan kohdalla nähdäkseni.

Samaa kritisoisin luureissa. Sitä että siellä ei saanut emotionaalista validointia vaan päinvastoin puhelut aiheuttivat emotionaalisesti äärimmäisen heikottavaa oloa kerta toisensa jälkeen.

"poiuytrdfghj"

Ja äitisi oli jo silloin yli 70 vuotias vanhus ja sinä yli 50-vuotias täti.
        Yritäpäs nyt hankkia joku suhteellisuudentaju!
        En minä ainakaan haluaisi olla vanhalle äidilleni mikään elinkautinen. Jossain vaiheessa se huoltovastuu kääntyy toisinpäin.
        Suurin osa sinun ikäisistä neitokaisista ei kuormita vanhoja vanhempiaan omilla ongelmillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Ikävä lukea että kävi noin. Ei se keneltäkään ole pois että on toiselle tunteellisesti läsnä, saattaisipa jopa tehdä hyvän olon ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Sitä voi sitten surkutella miten joku ajattelee, että kaikissa tilanteissa tärkeintä on ettei itsessä vaan herää negatiivisia tunteita kun toista ihmistä kuuntelee. Kuitenkin tekisi ihmiselle hyvää osoittaa myötätuntoa. Mutta vaikka äitisi ei tunne sinua kohtaan myötätuntoa, sinä voit silti tuntea sitä hänen valintaansa kohtaan ja niin päästä vapaaksi turhautumisen tunteesta.

-V

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä lukea että kävi noin. Ei se keneltäkään ole pois että on toiselle tunteellisesti läsnä, saattaisipa jopa tehdä hyvän olon ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Sitä voi sitten surkutella miten joku ajattelee, että kaikissa tilanteissa tärkeintä on ettei itsessä vaan herää negatiivisia tunteita kun toista ihmistä kuuntelee. Kuitenkin tekisi ihmiselle hyvää osoittaa myötätuntoa. Mutta vaikka äitisi ei tunne sinua kohtaan myötätuntoa, sinä voit silti tuntea sitä hänen valintaansa kohtaan ja niin päästä vapaaksi turhautumisen tunteesta.

-V

Tunteellisesti läsnä .... hah!
        Ajattele hetki ihmistä, joka ei tee oman tilanteensa eteen yhtään mitään. Mikään neuvo ja konkreettinen apu ei kelpaa. Sen sijaan tämä ihminen valituksellaan imuroi sinusta kaiken jaksamisen ja energian.
        Päivittäin. Monta kertaa päivässä.

Lopulta olet ihan rikki. Omiakin ongelmia olisi, terveys reistaa, on rahat tiukoilla, oma mielentila ei ole kovin hyvä, mutta et halua kakkia muiden elämää valittamalla niistä. Varsinkaan lastesi elämää.
        Mitä pitäisi tehdä? Hajota?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä ainakaan haluaisi olla vanhalle äidilleni mikään elinkautinen. Jossain vaiheessa se huoltovastuu kääntyy toisinpäin.
        Suurin osa sinun ikäisistä neitokaisista ei kuormita vanhoja vanhempiaan omilla ongelmillaan.

Kyse ei ole mistään hoitovastuusta vaan emotionaalisista signaaleista, Niiden lähettely kauniissa muodossa toinentoisilleen on sitäpaitsi mukavaa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-V

Kiitos pidän näkemyksistäsi, mutta tunnekokemustani et osaa aivan tulkita sinäkään niinkuin minä koen. Itseasiassa yleisesti kritisoisin sellaista, että nimeämme toisen tunteita ennenkuin hän on itse nimennyt ne. Mielestäsi jokaiselle tulisi jättää itselleen tunteidensa nimeäminen. Siitä olen kärsinyt koko ikäni että muut nimeävät tunteeni ennen minua ja siten ikäänkuin ryöstävät minut itseltäni. Näin voimakas kritiikki ei kuitenkaan koske edellistä minua aika hyvin ymmärtänyttä kirjoittajaa, Kuitenkaan ei mielestäni tarvitse antaa nimiä niille tunteille mitä toisen ihmisen tulisi tuntea hänen puolestaan.

Mutta se on energeettinen kysymys, läheistä ei emotionaalisesti hylätä onnettomuuden kohdatessa, jos hylkää on noita-akka.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos pidän näkemyksistäsi, mutta tunnekokemustani et osaa aivan tulkita sinäkään niinkuin minä koen. Itseasiassa yleisesti kritisoisin sellaista, että nimeämme toisen tunteita ennenkuin hän on itse nimennyt ne. Mielestäsi jokaiselle tulisi jättää itselleen tunteidensa nimeäminen. Siitä olen kärsinyt koko ikäni että muut nimeävät tunteeni ennen minua ja siten ikäänkuin ryöstävät minut itseltäni. Näin voimakas kritiikki ei kuitenkaan koske edellistä minua aika hyvin ymmärtänyttä kirjoittajaa, Kuitenkaan ei mielestäni tarvitse antaa nimiä niille tunteille mitä toisen ihmisen tulisi tuntea hänen puolestaan.

Mutta se on energeettinen kysymys, läheistä ei emotionaalisesti hylätä onnettomuuden kohdatessa, jos hylkää on noita-akka.

"poiuytredfghj"

Emotionaalinen hylkääminen voi heikentää onnettomuuteen joutuneen läheisen terveydentilaa ja saattaa sosiaalisesti vaarallisiin olosuhteisiin ja varsinkaan siksi sitä ei tulisi tehdä yllättäen onnettomuuden hetkellä varsinkaan. OIkeastaan tämä on aika rationaalinen kysymys.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikä ei mitenkään vähennä emootioiden merkitystä ihmisenä olemisessa.
        Ihmettelen miksi asiassa viitataan ikääni.
        Iän myöstä ihminen voi emotionaalisesti kypyä ja sitäkin paremmin oppia ymmärtämään niiden merkityksen ja arvostaa niitä.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikä ei mitenkään vähennä emootioiden merkitystä ihmisenä olemisessa.
        Ihmettelen miksi asiassa viitataan ikääni.
        Iän myöstä ihminen voi emotionaalisesti kypyä ja sitäkin paremmin oppia ymmärtämään niiden merkityksen ja arvostaa niitä.

"poiuytrfghj"

Minulla on oma kriittinen teoria emootioista,
        Kritisoisin sitä lastentarhamaista tapaa keskustella emootioista, jota ne luuritkin edustivat, puhutaan tunteista kuin pikkulapselle: Oletko vihainen ? Anna anteeksi.
        Ainoa emootio joka mulle semmosesta tulee on emootio joka kysyy: "Ai olenko lastentarhassa vielä ?"

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-V

Tarkennan että en koe oloani nyt turhautuneeksi aikanaan yhtään koska olen tosi inspiroitunut "tutkimuksesta", jota teen.
        Juuri hain kirjastosta filosofian konseptit, ym.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkennan että en koe oloani nyt turhautuneeksi aikanaan yhtään koska olen tosi inspiroitunut "tutkimuksesta", jota teen.
        Juuri hain kirjastosta filosofian konseptit, ym.

"poiuytrdfghj"

Mulla ei ole koskaan ollut näin mielenkiintoista kuin nyt.
        20 kirjaa odottaa ja pää täynnä tätä "tutkimusta" jota mietin kaikki päivät.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut näin mielenkiintoista kuin nyt.
        20 kirjaa odottaa ja pää täynnä tätä "tutkimusta" jota mietin kaikki päivät.

"poiuytrdfgh"

Että siis en elä emotionaalisesti minkäänlaista turhautuneisuutta, katkeruutta, vihaisuutta tai masentuneisuutta lainkaan. Elämäni emootiot ovat toisenlaisia,
        Ja mä en tiedä miksi ihmiset koko aika keksii mulle emootioita joita en ole koskaan maininnutkaan itselläni olevan. Muutaman kerran taisin olla muutama tuntia masentunut.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että siis en elä emotionaalisesti minkäänlaista turhautuneisuutta, katkeruutta, vihaisuutta tai masentuneisuutta lainkaan. Elämäni emootiot ovat toisenlaisia,
        Ja mä en tiedä miksi ihmiset koko aika keksii mulle emootioita joita en ole koskaan maininnutkaan itselläni olevan. Muutaman kerran taisin olla muutama tuntia masentunut.

"poiuytrdfgh"

Mutta siis en ole juuri koskaan ollut niin innostunut mistään kuin "tutkimuksesta" jota nyt teen.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis en ole juuri koskaan ollut niin innostunut mistään kuin "tutkimuksesta" jota nyt teen.

"poiuytrdfghj"

Ei äidillä edes olis mulle mitään annettavaa "tutkimukseeni" verrattuna.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei äidillä edes olis mulle mitään annettavaa "tutkimukseeni" verrattuna.

"poiuytrdfghj"

Ylipäätään en mä ainakaan koskaan voisi kokea lastani taakaksi vaikka olisi minkä ikäinen.
        Siinäpä se onkin. Mun mielestä on jo aivan kohtuuttoman loukkaavaa sanoa että joku ihminen olisi äidilleen taakaksi. Aivan sopimatonta semmosta edes puhua mun mielestä.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylipäätään en mä ainakaan koskaan voisi kokea lastani taakaksi vaikka olisi minkä ikäinen.
        Siinäpä se onkin. Mun mielestä on jo aivan kohtuuttoman loukkaavaa sanoa että joku ihminen olisi äidilleen taakaksi. Aivan sopimatonta semmosta edes puhua mun mielestä.

"poiuytredfghj"

Mutta siis viihdyn nyt paremmin ilman äitini seuraa,
        Vaikka ei kuulosta kivalle sanoa noin. En ikäänkuin haluaisi sanoa noin vaikka asia olisikin noin. Mutta sanon siksi vaan että muuten jotku kuvittelee että äitini olisi jotenkin kivaa seuraa minulle oman ikävyyteni vuoksi.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis viihdyn nyt paremmin ilman äitini seuraa,
        Vaikka ei kuulosta kivalle sanoa noin. En ikäänkuin haluaisi sanoa noin vaikka asia olisikin noin. Mutta sanon siksi vaan että muuten jotku kuvittelee että äitini olisi jotenkin kivaa seuraa minulle oman ikävyyteni vuoksi.

"poiuytrdfghj"

Eipä siltä vaikuta, että eläisit paremmin ilman äitiäsi, kun jatkuvasti jaksat siitä äidistäsi täällä valittaa. Jos et vingu sitten niistä luureista äitisi sijaan.

41neurologistavaivaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä siltä vaikuta, että eläisit paremmin ilman äitiäsi, kun jatkuvasti jaksat siitä äidistäsi täällä valittaa. Jos et vingu sitten niistä luureista äitisi sijaan.

41neurologistavaivaa

Ei kun nyt tämä ei ole emootiodeni ilmaisua vaan rationaalista perustelua ihmisten aiemmin kysymälle : Mitä tarkoitan noita -akalla ?
        Nyt vaan rationaalisesti peruselen sitä mitä se on.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun nyt tämä ei ole emootiodeni ilmaisua vaan rationaalista perustelua ihmisten aiemmin kysymälle : Mitä tarkoitan noita -akalla ?
        Nyt vaan rationaalisesti peruselen sitä mitä se on.

"poiuytrdfghj"

Älä pilaa muuten hyvää tunnetilaani. Äsken tuntu jo vähän pilaantuneelle.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytredfghj"

Kiitos, että kerroit mitä ajattelet toisten tunteiden arvailusta. Olisi pitänyt kysyä ensin. Oppia ikä kaikki.

-V

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, että kerroit mitä ajattelet toisten tunteiden arvailusta. Olisi pitänyt kysyä ensin. Oppia ikä kaikki.

-V

Kiitos itsellesi.
        Se on monimutkainen juttu,
        Toisaltahan sitä toisen tunteiden arvailua välillä nimitetään empatiaksikin,
        Mutta siinä ei ole niin helppoa osua oikeaan sillä olen juuri oppinut että omatkin verbaaliset tunteet ovat tavallaan arvailua, ja jokainen ihminen tuntee eri tavoin, Joten lopulta ei niitä voi helpostikaan kivin tarkkaan arvata oikein. Siksi mun miekestö olis kaikkein empaattisinta kysyä mitä toinen tuntee ja yksinkertaisesti ottaa asia sellaisenaan. Kun ei sitä kukaan muu voi tietää koska hänen on ne ensin itse tunnettava tuntemuksina ja stten keksittävä tuntemuksilleen selitys, Ei sitä kukaan muu voi tehdä hänen puolestaan.

"poiuytrertyuj"

• Anonyymi

Yksinkertaistan kysymystä vielä hieman.
      Kumpi on parempi:

a. Hylätä läheisensä emotionaalisesti onnettomuuden kohdatessa ?
      b. Ei hylätä lähestään onnettomuuden kohdatessa ?

Ja sitten perustelut.

Ehkä jostain tommosestakin voitaisiin nykyään tehdä joku vaikka data-analyysi , että kumpi johtaa parempaan lopputulokseen. Ehkä semmosia on tehtykin, mutta ei ole tullut nyt minua vastaan.

"poiuytredfgh"

• Anonyymi

Miten sinä määrittelet toisen ihmisin näissä tilanteissa a ja b?
        Mitä on emootionaalinen hylkääminen KONKREETTISESTI?
        Mitä se sinun tapauksessasi konkreettisesti oli?
        Mistä tiedät että sinut hylättiin emotionaalisesti?
        Miten voit tietää äitisi todelliset tunteet eli nämä emootiot?
        Itse kirjoitat aiemmin:
        "Itseasiassa yleisesti kritisoisin sellaista, että nimeämme toisen tunteita ennenkuin hän on itse nimennyt ne. "
        Eikö tämä ole aika ristiriitaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kirjoitat aiemmin:
        "Itseasiassa yleisesti kritisoisin sellaista, että nimeämme toisen tunteita ennenkuin hän on itse nimennyt ne. "

Poiun mielestä äitinsä ei osoita niitä myönteisiä emootioitaan oikealla tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kirjoitat aiemmin:

Sitä ei voi sanolla kunnolla kuvailla, sen tuntee kehollaan päässään ja rintakehässään miten se emootio kulkee.
        Kun asiat on emotionaalisella tasolla hyvin, tulee sellaista hyvän tuntuista tunnetta, kun ne on huonosti tulee esim. kauhun tunnetta.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ei voi sanolla kunnolla kuvailla, sen tuntee kehollaan päässään ja rintakehässään miten se emootio kulkee.
        Kun asiat on emotionaalisella tasolla hyvin, tulee sellaista hyvän tuntuista tunnetta, kun ne on huonosti tulee esim. kauhun tunnetta.

"poiuytredfghj"

No ihan helppoahan se oli huomata kun äiti oli ikäänkuin luvannut olla kanssani muttei ollutkaan. Ettekö itse tunne tai huomaa mitään emotionaalisen tason asioita kun tollasia kyselette ? Siis sen huomaa esim. siitä että toinen yhtäkkiä lyökin vain luuria, vaikka oli luvannut olla tukena. En jaksa selittää noin yksinkertaisia. Alan voida huonosti.

"poiuytrfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytredfghj"

Ei ole ristiriitaista koska asiassa ei ole kyse äitini tunteiden nimeämisestä, vaan siitä että minulla ei ollut mitään emotionaalista tukea mistään tuon vamman ajan vaan minua kiusattiin koko se aika, Kyllä sen tuntee jos on vähänkään tuntoa jälellä. Nyt te kylmän rationalisoitte. Emootio ei ole sitä.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ihan helppoahan se oli huomata kun äiti oli ikäänkuin luvannut olla kanssani muttei ollutkaan. Ettekö itse tunne tai huomaa mitään emotionaalisen tason asioita kun tollasia kyselette ? Siis sen huomaa esim. siitä että toinen yhtäkkiä lyökin vain luuria, vaikka oli luvannut olla tukena. En jaksa selittää noin yksinkertaisia. Alan voida huonosti.

"poiuytrfgh"

Varsin epätieteellistä.
        Omiin vaatiuksiin ja subjektiivisiin tuntemuksiin perustuvaa höpinää.

minäminäminäminäminäminäminäminämin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varsin epätieteellistä.
        Omiin vaatiuksiin ja subjektiivisiin tuntemuksiin perustuvaa höpinää.

minäminäminäminäminäminäminäminämin...

Eihän tämä olletkaan tieteelline kysymys.
        Tieteellisesti menee monimutkaisemmaksi on aistimuksia ,neurokemikaaleja ja suuri määrä erilaisia komponentteja. En voi tähän suunnitella esseetä että miten emootion signaalit kulkee, enkä tänne teille haluakaan kirjottaa.

"poiuytrefghj"

• Anonyymi

Lisään sana emotionaalisesti myös b vaihtoehtoon

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi

Mun näkemykseni myös on että emotionaalinen väkivalta ON fyysistä väkivaltaa sillä se voi asiantuntijoiden mukaan tuhota fyysisesti hermosoluja,

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi

Selitän asiaa siis vain älyllisestä mielenkiinnosta nytten,

Miksi itse puhutte esim vihaisesta ?
      Misyä te tiedättä onko joku vihainen ?
      Jos jossakussa ei ole vihaisuuteen liittyviä ilmeitä, äänensävyjä jne, mistä päättelette hänen olevan vihainen ?

"poiuytrdsdfghj"

• Anonyymi

Onko se vihaisuus teille vain ajatus vai emootio ?
        Eikö ajatuksenne siitä että olisin vihainen ole höpönhöpöä, jos kehossani ei ole vihaisuuteen
        liitettyjä kehollisia reaktioita ?
        Mitä se sellainen vihaisuus on, jossa ei ole kehollisia vihaisuuden reaktioita ?
        Kritisoidessani äitiäni en koe vihaisuuden emootiota lainkaan.
        Kritisoin periaatteellisesti läheisen hylkäämistä emotionaalisesti onnettomuuden kohdatessa.
        Se pitäisi säilyttää entisellään tai lisätä emotionaalista tukea onnettomuuden hetkellä ei päinvastoin. Mun järki sanoo noin. Tämä on myös järjen asia siinä mielessä.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se vihaisuus teille vain ajatus vai emootio ?
        Eikö ajatuksenne siitä että olisin vihainen ole höpönhöpöä, jos kehossani ei ole vihaisuuteen
        liitettyjä kehollisia reaktioita ?
        Mitä se sellainen vihaisuus on, jossa ei ole kehollisia vihaisuuden reaktioita ?
        Kritisoidessani äitiäni en koe vihaisuuden emootiota lainkaan.
        Kritisoin periaatteellisesti läheisen hylkäämistä emotionaalisesti onnettomuuden kohdatessa.
        Se pitäisi säilyttää entisellään tai lisätä emotionaalista tukea onnettomuuden hetkellä ei päinvastoin. Mun järki sanoo noin. Tämä on myös järjen asia siinä mielessä.

"poiuytrfghj"

mutta siis ei se mua välttämättä haittaa ettei mun äiti tehny niin, koska mulla siinä tapauksessa ei ehkä olis nykyistä mielenkiintoista "tutkimustani"

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta siis ei se mua välttämättä haittaa ettei mun äiti tehny niin, koska mulla siinä tapauksessa ei ehkä olis nykyistä mielenkiintoista "tutkimustani"

"poiuytrfghjk"

Mut soos mä en ole tosiaankaan tunnetasolla turhautunut kun mulla on todella mielenkiintoista tää "tutkimus" . kehoni on sellaisessa innostuksen ja inspiraation tilassa puhelen ja nauran paljon itsekseni jne. Ei sellaista ole vihaisuus, katkeruus tai turhautuneisuus että kauheen aktiivisesti pohtii ja pölpöttelee ja nauraa,
        Mua ärsyttää yli kaiken että tunnetilojani ei nimetä sinnepäinkään mitö ne kehollisesti on. Se on pelkkää sosiaalista peliä jolla eo ole mitään tekemistä mun tuneiden kanssa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Ei mulla ole mitään tommosia kokemuksia.
        Ihan käsittämätöntä miksi ihmiset ei osaa tulkita minua.

"poiuytredfgh"

• Anonyymi

Aika hyvin kerroit kuinka sun emootiossa näkyy jalkaa polkeva pikkukakara,,,heheheh

Mun emootiossa näkyy tällä hetkellä kukkia. ..

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi

Löysin taaas yhden professorin joka selittää nämä tunneasiat niinku minä koen, ei misään sössöä lässyä

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Tiedoksi sitten että kaikkea aiemmin kirjoittamaani ei voi pitää enää pätevänä, koska
      olen tässä vietettyäni vuorokauden huonossa kunnossa innostunut uudenlaisen ajattelun kokeilemista. Ajattelun, jossa mieltään asioista saa muuttaa sitä tahtoa kun siltä tuntuu ja huvittaa, Vaikka samana päivänä saa olla aamulla asiasta eri mieltä kuin illalla, Tähänkin minulla on olemassa perustelu miksi näin. Perustelusta en ole luopunut,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Ja näitä narsismikeskusteluja minä pidän vähän ajasta jälkeen jääneitä, vaikka kaikki ei ole vielä pääseeet näihinkään asti.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näitä narsismikeskusteluja minä pidän vähän ajasta jälkeen jääneitä, vaikka kaikki ei ole vielä pääseeet näihinkään asti.

"poiuytrfghj"

Oletko edellen "poiju" naispuolinen henkilö? Meinaan kun poikasi perheineen tulevat isäänsä, sinua pian tapaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko edellen "poiju" naispuolinen henkilö? Meinaan kun poikasi perheineen tulevat isäänsä, sinua pian tapaamaan.

luulet mua jokskun toiseksi. En ole isä eikä mulla ole poikaa

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Mutta auttavat puhelimet ovat jotain niin kauheesta ettei aivot meinaa kestää kun ne muistuvat mieleen.

Puhuin äidillekin että kuinka he voi jossain kriisipuhelimessa esim. olla uskomatta että joku on halvaantunut ja selittää että soittajahan voisi olla vaikka pilaileva teini.
      Ei mun äidinkään mielestä niin voi vastata jossain auttavassa puhelimessa, joka on kuitenkin tarkoitettu vakaviin vaikeuksiin. Jos sinne vaikka soittelisikin pilailevia teinejä ei mun mielestä siitä näkökulmasta voi vastata auttavaan puhelimeen. Ei mun äidinkään mielestä. Kysyin äidiltä että näkeekös hän nyt että kävelen hyvin , en enää silleen jäykästi , niin sanoi näkevänsä ja uskovansa että olin halvaantunut.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Ja vielä niihin luureihin liittyen.
      Minä en ole tehnyt mitään väärään kertoessani sinne vanhempieni emotionaalisen
      tason ongelmasta, Että he ovat siitä syystä emotionaalisella tasolla "hyökkäilleet" minua nähdäkseni todellakin on emotionaalista kaltoinkohtelua.
      Että he ovat sokeita tälle asialle on heidän oma emotionaalisen tason ongelma ja koska minulla ei ole samankaltaista emotionaalista ongelmaa kuin heillä, heidän mielestään minulla menee niin hyvin, että minulla ei ole oikeaa ongelmaa vaikka olisin tuskallisesti päästä varpaisiin hermostovaurioitunut, Tuollainen on myös emotionaalista kaltoinkohtelua mitätöidä kokonaan toisen vakava vamma.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi

Äitisi ei esitä emotionaalista myötätuntoa sinua kohtaan teeskennellystä halvauksestasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äitisi ei esitä emotionaalista myötätuntoa sinua kohtaan teeskennellystä halvauksestasi.

Minun äitini uskoo minun olleen halvausoireinen eikä ole kieltänyt emotionaalisen
        tason asioita, joista olen maininnut,

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo sinun ajatuksesi on ihan niiden joidenkin luurihömppien ajatus, ei kenenkään minun perheessäni.

"poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei myöskään ole mitään myötätuntoa äitiäni kohtaan puhua hänen puolestaan muuta kuin mitä hän itse sanoo.

"poiuytfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei myöskään ole mitään myötätuntoa äitiäni kohtaan puhua hänen puolestaan muuta kuin mitä hän itse sanoo.

"poiuytfdfghj"

Sellainen ei ole mitään muuta kuin koko perheen asioiden sotkemista,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo sinun ajatuksesi on ihan niiden joidenkin luurihömppien ajatus, ei kenenkään minun perheessäni.

"poiuytfghjk"

Kiitos kun tulet tänne käytännössä demonstroimaan joidenkin heidän ajatusmallejaan.
        Hyvin todennat sen kuinka niitä todellakin esiintyy ja millaisia ne ovat.

"poiuygtfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfdfghj"

Itsehän jatkuvasti väität, ettet saanut äidiltäsi myönteisiä emootioita halvauksestasi. Juttusi ovat tosi ristiriitaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perheessäni on emotionaalisongelmaisia henkilöitä, muttei yhtään niin tyhmää henkilöä joka jotain tommosta tekis tai puhuis.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perheessäni on emotionaalisongelmaisia henkilöitä, muttei yhtään niin tyhmää henkilöä joka jotain tommosta tekis tai puhuis.

"poiuytrdfghj"

Eihän täällä teidän perheen muut henkilöt puhukaan kuin sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän täällä teidän perheen muut henkilöt puhukaan kuin sinä.

Joo mutta toistin suoraan mitä he sanoivat. Ja välillä vielä tarkistin heiltä ja kerroin mitä olin sanonut luuriin.

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mutta toistin suoraan mitä he sanoivat. Ja välillä vielä tarkistin heiltä ja kerroin mitä olin sanonut luuriin.

"poiuytfrdfghj"

Kysyinkin äidiltäni miksi he luurissa minulle suuttuu jos kerron sinne mitä hän sanoi.
        Äiti sanoi, että siksi ettei he hyväksy luurissa mitä hän on sanonut.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyinkin äidiltäni miksi he luurissa minulle suuttuu jos kerron sinne mitä hän sanoi.
        Äiti sanoi, että siksi ettei he hyväksy luurissa mitä hän on sanonut.

"poiuytrdfghj"

Mutta siis tää menee silleen emotionaalisten energioiden kannalta vähän oudosti,

"poiuytrffghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis tää menee silleen emotionaalisten energioiden kannalta vähän oudosti,

"poiuytrffghj"

Mulla taitaa olla jopa nauhalla sellainen jossa äiti sanoo että kohtaukseni johtuu juuri siitä mitä itse juuri sanoin, että minua on kohdeltu niin huonosti,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla taitaa olla jopa nauhalla sellainen jossa äiti sanoo että kohtaukseni johtuu juuri siitä mitä itse juuri sanoin, että minua on kohdeltu niin huonosti,

"poiuytrdfghj"

Mitä "kohtausta" tarkoitat? Sitä halvaantumistasiko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä "kohtausta" tarkoitat? Sitä halvaantumistasiko?

Ei vaan saan semmosia nopeesti ohimeneviä outoja kohtauksia, jotka alkoi jokin aika halvausoireiden jälkeen, mistä kukaan ei tiedä mitä ne on, mutta olen kehittänyt itse teoriaa mitä ne todennäköisiten on. Ne muistuttaa vähän epilepsiaa mutta tuskin ovat sitäkään tarkalleen. Ovat vähitellen lieventyneet. Mutta joskus yllättäen esiintyy vieläkin niitä.
        Eivät varoita itsestään mitenkään. Mutta niitä laukaisee sellaisten tilanteiden muistaminen joita olen kokenut emotionaaliseksi väärikäytöksi.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan saan semmosia nopeesti ohimeneviä outoja kohtauksia, jotka alkoi jokin aika halvausoireiden jälkeen, mistä kukaan ei tiedä mitä ne on, mutta olen kehittänyt itse teoriaa mitä ne todennäköisiten on. Ne muistuttaa vähän epilepsiaa mutta tuskin ovat sitäkään tarkalleen. Ovat vähitellen lieventyneet. Mutta joskus yllättäen esiintyy vieläkin niitä.
        Eivät varoita itsestään mitenkään. Mutta niitä laukaisee sellaisten tilanteiden muistaminen joita olen kokenut emotionaaliseksi väärikäytöksi.

"poiuytrdfghj"

Ei näy päälepäin kuin niin että olen hetken pöllähtäneen oloinen.

"poiuytfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näy päälepäin kuin niin että olen hetken pöllähtäneen oloinen.

"poiuytfdfghj"

Sellaisen kohtauksen voi saada estettyä jos sanoo ajoissa ääneen englanniksi, että "rakastan sinua". Saatan siten tokaista tuollaista kadullakin.

"poiuytfrghj"

• Anonyymi

Minä olen lainannut yhden filosofian kirjankin näihin luuripohdintoihinkin liittyen, kunhan ehdin lukea että osaan sitte jatkossa vielä paremmin perustella jos aihe tulee puheeksi.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

En ole aiemmin kommentoinut. Minusta sinä Poiu kirjoitat yleensä fiksusti, erittelet asioita ja olet verbaalisesti osaava. Olen monesta samaa mieltä. Lisäksi minusta on mukavaa ettet enää ihan niin paljon "levittäydy" muihin ketjuihin. - monella peräkkäisellä viestillä siis, niin että se haittaa ketjun seuraamista. Tässä omassa ketjussasi homma toimii.

kommenttejani:
      - äidit ovat AINA äitejä lapsilleen, aikuisillekin
      - emotionaalinen vetäytyminen kun toinen on hätätilanteessa on hylkäämistä. Inhimillinen reaktio ja joskus ymmärrettävä, mutta silti moraalisesti väärä
      - auttaja, luurissa tai muualla, ei saisi koskaan vaatia autettavaa antamaan jollekulle anteeksi, tällä vaatimuksella auttaja vain lääkitsee omaa pahaaoloaan ja "sijaissyyllisyyttään"

• Anonyymi

Kiitoksia,
        Minulla on paljon pyörinyt päässä aiemmin sana kollektiivisesta syyllisyyden tunteesta josta tuntui tulevan kuin oma emootioni sen soittelun seurauksena. Ja eritryisherkkänä
        ihmisenä aloin ihan mahdottomasti kokea jotain niinku "kollektiivista syyllisyyttä", josta tuli minulle oma henkilökohtainen kokoaikainen tunne, ja sit päädyin ikäänkuin pilkan kohteeksi
        että koen koko aika syyllisyyttä vaikken ole tehnyt mitään vähän kuin olisin kaheli. Mutta sille on nähdäkseni selitys. Emootiot tarttuu, syyllisyyden tunne tarttuu tunnetasolla vaikkei sille olisi konkreettista syytä. Tai jos joku lähettää minulle syyttävää emootiota vaikka ilman mitään syytä. Niin sitä alkaa tuntea vaikkei siihen olisi mitään syytä muuta kuin aistittuna se toisen lähettämä emootio. Tämä on kokemukseni.

Olen nyt lainannut filosofista kirjallisuutta ymmärtääkseni mitä kollektiivinen syyllisyys on kun tuo sana pulpahti omana tunnekokemuksena päähäni ilman että olen lukenut aiheesta ikinä mitään. Saapi nähdä mitä siellä sanotaan.

"poiuyfdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitoksia,
        Minulla on paljon pyörinyt päässä aiemmin sana kollektiivisesta syyllisyyden tunteesta josta tuntui tulevan kuin oma emootioni sen soittelun seurauksena. Ja eritryisherkkänä
        ihmisenä aloin ihan mahdottomasti kokea jotain niinku "kollektiivista syyllisyyttä", josta tuli minulle oma henkilökohtainen kokoaikainen tunne, ja sit päädyin ikäänkuin pilkan kohteeksi
        että koen koko aika syyllisyyttä vaikken ole tehnyt mitään vähän kuin olisin kaheli. Mutta sille on nähdäkseni selitys. Emootiot tarttuu, syyllisyyden tunne tarttuu tunnetasolla vaikkei sille olisi konkreettista syytä. Tai jos joku lähettää minulle syyttävää emootiota vaikka ilman mitään syytä. Niin sitä alkaa tuntea vaikkei siihen olisi mitään syytä muuta kuin aistittuna se toisen lähettämä emootio. Tämä on kokemukseni.

Olen nyt lainannut filosofista kirjallisuutta ymmärtääkseni mitä kollektiivinen syyllisyys on kun tuo sana pulpahti omana tunnekokemuksena päähäni ilman että olen lukenut aiheesta ikinä mitään. Saapi nähdä mitä siellä sanotaan.

"poiuyfdfghjk"

Enhän minä tiennyt mitään emootioiden tarttumisesta kun soitin luurin, mutta sen kokemuksen seuraukseba aloin päätellä että ne tarttuvat ja löysinkin uusimpia tieteellisiä tutkimuksia joiden mukaan emootiot ovat eritttäin herkästi tarttuvia,
        Siksi sellainen luuri oli helvetti emotionaalisesti erityisherkälle ja todella sairastuttava minkäänlaisen auttamisen sijaan.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän minä tiennyt mitään emootioiden tarttumisesta kun soitin luurin, mutta sen kokemuksen seuraukseba aloin päätellä että ne tarttuvat ja löysinkin uusimpia tieteellisiä tutkimuksia joiden mukaan emootiot ovat eritttäin herkästi tarttuvia,
        Siksi sellainen luuri oli helvetti emotionaalisesti erityisherkälle ja todella sairastuttava minkäänlaisen auttamisen sijaan.

"poiuytrdfghjk"

Joo se tuntuu kauheelta semmonen vaatiminen antaa anteeksi kuten myös ylipäätään sen määräily mitä tunteita toisen kuuluisi missäkin tilanteessa kokea ja sitten riitely siitä jos toinen ei tunne sitä tunnetta mitä auttaja haluaa. Ihan älytöntä juttua. Etenkin ottaen huomioon että uusia tutlijoita ajattelee että jokaisen yksilön tunnekokemukset ovat erilaisia.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo se tuntuu kauheelta semmonen vaatiminen antaa anteeksi kuten myös ylipäätään sen määräily mitä tunteita toisen kuuluisi missäkin tilanteessa kokea ja sitten riitely siitä jos toinen ei tunne sitä tunnetta mitä auttaja haluaa. Ihan älytöntä juttua. Etenkin ottaen huomioon että uusia tutlijoita ajattelee että jokaisen yksilön tunnekokemukset ovat erilaisia.

"poiuytrdfghjk"

Niin ja kiitos .
        Minulla on yllätyksekseni noussut intohimo kehittyä entistä osaavammaksi nimenomaan verbaalisesti.
        Joten muu taiteilu onkin jäänyt sivummalle.
        Lainassa on filosofian sanastoa ja sellasta. Tykkään semmosista uusista avaramerkisisistä sanoista. Ja kun keskustellaan sellaisilla aivoni ei kärsi keskusteluista. Olen päässyt nyt kokemaan älyllisempää keskustelua kuin luuriaikoihin ja se ei minun aivojani rasita yhtään.
        Mut aivot ei kestä sitä semmosta niitä näitä jutustelua, ei kertakaikkiaan, se on ihan hirveetä aivotoiminnalle. Multa menet aivot sijoiltaan. Vieläkin aina kun muistan ne luurit kuten viimeksi tänään.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja kiitos .
        Minulla on yllätyksekseni noussut intohimo kehittyä entistä osaavammaksi nimenomaan verbaalisesti.
        Joten muu taiteilu onkin jäänyt sivummalle.
        Lainassa on filosofian sanastoa ja sellasta. Tykkään semmosista uusista avaramerkisisistä sanoista. Ja kun keskustellaan sellaisilla aivoni ei kärsi keskusteluista. Olen päässyt nyt kokemaan älyllisempää keskustelua kuin luuriaikoihin ja se ei minun aivojani rasita yhtään.
        Mut aivot ei kestä sitä semmosta niitä näitä jutustelua, ei kertakaikkiaan, se on ihan hirveetä aivotoiminnalle. Multa menet aivot sijoiltaan. Vieläkin aina kun muistan ne luurit kuten viimeksi tänään.

"poiuytrdfghjk"

Mun mielestä on todella epäreilua painostaa toinen keskustelemaan ilman mitään tieteellistä tai filosofista tai muuta sellaista perustelua tai pohjaa keskustelussa.
        Mitä siellä luureissa vallan vaadittiin.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghjk"

Tässä video anteeksiantamisesta. Entinen terapeutti kertoo pohdintojaan. Videossa on tehty suomennoskin, sen saa esille settings-napista jos ei näy muuten.

Questioning Forgiveness -- A Former Therapist Explores
        https://www.youtube.com/watch?v=_KnOeWvSpp8

Anonyymi
        Eilen 15:30

• Anonyymi

Ne luurikeskustelut eivät olleet yhtään mitään muuta kuin pään sekoittamista ja rankkaa sellaista. Nyt mulla on jo aika älykäs pää, mutta vieläkin kun muistan luurit niin aivoni ikäänkuin nyrjähtää sijoiltaan ja toimii hetken järjettömän tunteisesti mikä on pelottavaa,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Parasta elämässäni on että olen nyt päässyt ihan kunnolla itseopiskeluun kiinni.
      Opiskelu on parasta terapiaa, mutta opiskelun on oltava riittävän haastavaa ollakseen terapeuttista.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

En siis opiskele missään oppilaitoksessa.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En siis opiskele missään oppilaitoksessa.

"poiuytrfghj"

Riittävän haastava opiskelu pitää tyhmät mielenterveyttä haittaavat ajatukset loitolla, kun taas niitä näitä jutustelu tuottaa tyhmiä mielenterveyttä haittaavia ajatuksia mielin määrin mielenterveyden tuhoksi, Kun soittelin luuriin, mun aivot alkoi pursuta mitä idiottimaisempia ajatuksia joita sieltä nyt kovalla työllä ja rankalla kädellä laitan roskakoriin sitä mukaa kuin pystyn.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Mä tykkään semmosista monimutkaisten ajatuskokonaisuuksien koostamisesta.
      Kun aivot toimii niiden parissa, eivät niin kerkeä pursuta idioottimaisuuksia joita mun aivot pursuaa heti jos ne jättää minuutiksikaan lepsuksi. Ja ne luurit on yhtä lepsua ja velliä keskustelua jotka saavat idioottomaisuuden aivoissani valloilleen.

"poiuytfrghjk"

• Anonyymi

Minä tarvin keskustelua, jossa minun edellytetään ja oletetaan sanovan jotakin järjellistä, en keskustelua jossa ennakko-oletus on että sanon jotain pöhköä ja hullua jollainen oletus niissä luureissa yleensä on.
        Keskustelu jossa oletetaan jokaisen osapuolen sanovan jotakin järjellistä on ihanaa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tarvin keskustelua, jossa minun edellytetään ja oletetaan sanovan jotakin järjellistä, en keskustelua jossa ennakko-oletus on että sanon jotain pöhköä ja hullua jollainen oletus niissä luureissa yleensä on.
        Keskustelu jossa oletetaan jokaisen osapuolen sanovan jotakin järjellistä on ihanaa.

"poiuytrdfghj"

Mutta kun nuo sinun juttusi eivät ole järjellisiä.
        Entä jos vain lopettaisit nämä itsekehupostauksesi?
        Tai lukisit ne "20 professorien kirjoittamaa kirjaa" jotka ovat odottaneet sinua jo useamman viikon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai lukisit ne "20 professorien kirjoittamaa kirjaa" jotka ovat odottaneet sinua jo useamman viikon?

Minun juttuni ovat ihan järjellisiä, mutta kuten siellä luureissa kaikki ihniset ei vain arvosta älyllistä tutkimusasennetta elämään, mikä on mielestäni ristiriitaista luurien tarkotuksen kanssa torjua masennusta ym. Mikäs sitä sen tehikkaammin torjuisi kuin tutkimusasenne elämään, että aina on mielenkiinto yllä uuteen tutkittavaan ilmiöön.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun juttuni ovat ihan järjellisiä, mutta kuten siellä luureissa kaikki ihniset ei vain arvosta älyllistä tutkimusasennetta elämään, mikä on mielestäni ristiriitaista luurien tarkotuksen kanssa torjua masennusta ym. Mikäs sitä sen tehikkaammin torjuisi kuin tutkimusasenne elämään, että aina on mielenkiinto yllä uuteen tutkittavaan ilmiöön.

"poiuytrdfghj"

Jotkut vain väittävät että se ei ole järjellistä jos on kriittinen ajattelija ja innokas kumoamaan vanhoja totuttuja käsityksiä.
        Jotkut on niin kaavoihin kamgostuneita että kokevat vain ne kaavat järjellisiksi, mutta sellainen ajattelutapa ei loppuenlopuksi ole kovin älyllinen.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut vain väittävät että se ei ole järjellistä jos on kriittinen ajattelija ja innokas kumoamaan vanhoja totuttuja käsityksiä.
        Jotkut on niin kaavoihin kamgostuneita että kokevat vain ne kaavat järjellisiksi, mutta sellainen ajattelutapa ei loppuenlopuksi ole kovin älyllinen.

"poiuytredfghj"

Ja paljon paremmin alkaa elämä mennä niin sanotulla "itsekehulla" kuin sillä toivotulla ruikuttamisella jota vain hyväksikäytetään toisen emotionaalisten energioiden viemiseen.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja paljon paremmin alkaa elämä mennä niin sanotulla "itsekehulla" kuin sillä toivotulla ruikuttamisella jota vain hyväksikäytetään toisen emotionaalisten energioiden viemiseen.

"poiuytrfghjk"

Olen täysin varma että minun metodillani toipuu nopeammin aivovauriosta kuin luurien metodilla, Heidän metodillaan ei välttämättä toipuisi koskaan.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen täysin varma että minun metodillani toipuu nopeammin aivovauriosta kuin luurien metodilla, Heidän metodillaan ei välttämättä toipuisi koskaan.

"poiuytrdfghj"

Muutenkin voi olla että ongelmani on se että koko aika yliarvioin ihmisten älyä.
        Ainakin äitini viestii aina sitä, että minulla vaikuttaa olleen tai olevan aika suuret odotukset ihmisten älystä.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutenkin voi olla että ongelmani on se että koko aika yliarvioin ihmisten älyä.
        Ainakin äitini viestii aina sitä, että minulla vaikuttaa olleen tai olevan aika suuret odotukset ihmisten älystä.

"poiuytrfdfghj"

Mä itse tykkään suurista odotuksista älystä itseeni kohdostuen koska se saa kehittämään älyä ja aivot skarppiutumaan.
        Voin todella huonosti semmosista luuritunnelmista missä tuntuu että ihmiseltä odotetaan vaan kaheliutta.
        "poiuytrfdfghj".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Poiu tai joku muu ei saisi "itsekehua" täällä (sinun tulkintasi), kun se ei häiritse ketään - toisin kuin eräiden muiden vihamieliset heitot - ja kun sinun ei edes tarvitse tulla vartavasten hänen ketjuunsa keskustelemaan? Olet jaksanut selata näinkin pitkälle - ja vain ärsyyntyäksesi.

En ole Poiun tai kenenkään muunkaan esitaistelija, ihmetyttää vaan miksi aina koet tarvetta etsiytyä hänen lähelleen kommentoimaan ilkeästi. Ja kun kommenttisi ovat yleensä ad hominem, siis henkilöön, ei asiaan suunnattuja.

Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfdfghj"

"Muutenkin voi olla että ongelmani on se että koko aika yliarvioin ihmisten älyä."

Mulla tuo sama ongelma. Joskus toki myös toisinpäin.

Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Muutenkin voi olla että ongelmani on se että koko aika yliarvioin ihmisten älyä."

Anonyymi

Aspergerit eivät ajattele samoin kuin ns. "terveet henkilöt".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä hinku sulla on koko ajan leimata ihmisiä "terveiksi" ja "sairaiksi", ja ylläpitää keinotekoista rajaa, ja itseäsi mitä ilmeisimmin sen toisella (ainoastaan omasta mielestäsi) paremmalla puolella? Pelkäätkö jotain?

Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä hinku sulla on koko ajan leimata ihmisiä "terveiksi" ja "sairaiksi", ja ylläpitää keinotekoista rajaa, ja itseäsi mitä ilmeisimmin sen toisella (ainoastaan omasta mielestäsi) paremmalla puolella? Pelkäätkö jotain?

Anonyymi

Pelkään juurikin näitä "toisin ajattelijoita", jotka kuvittelevat olevansa terveitä. Terveen ja sairaan välillä on juuri ero, millä sairaus huomataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkään juurikin näitä "toisin ajattelijoita", jotka kuvittelevat olevansa terveitä. Terveen ja sairaan välillä on juuri ero, millä sairaus huomataan.

Pelkäät.

Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkäät.

Anonyymi

Pelko on tervettä, kun se kohdistuu henkilön vajavaisuuteen, jolloin sen kokee vaaralliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelko on tervettä, kun se kohdistuu henkilön vajavaisuuteen, jolloin sen kokee vaaralliseksi.

"vajavaisuuteen" ? ;)

Kerro lisää, näkemyksesi ovat mielenkiintoisia.

Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"vajavaisuuteen" ? ;)

Kerro lisää, näkemyksesi ovat mielenkiintoisia.

Anonyymi

Mikä se sinun ongelmasi on, mistä haluat keskustella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asperger ei ole ajattelusairaus. Se ei heikennä ajattelukykyä vaan enemmänkin päinvastoin.
        Vaikeampaa on aistitoimintojen kanssa joihin vaikeudet liittyy. Ajattelua Asperger ei vaikeuta.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asperger ei ole ajattelusairaus. Se ei heikennä ajattelukykyä vaan enemmänkin päinvastoin.
        Vaikeampaa on aistitoimintojen kanssa joihin vaikeudet liittyy. Ajattelua Asperger ei vaikeuta.

"poiuytrdfghj"

Muakin kiinnostaa, että minkälaista se vajavuuteni on ?
        Ehkä se ainoa pelottava on sana Asperger. Kukaan e i ole koskaan pelännyt minua ennen tuota sanaa. Minun mielestäni on enemmänkin vähän vajavaista pelätä jotain sanaa tuollalailla.

"poiuytredfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No myönnän, minua pikkusen pelottaa kovin tyhmät ihmiset. Tyhmyys on mielestäni vaarallisinta.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No myönnän, minua pikkusen pelottaa kovin tyhmät ihmiset. Tyhmyys on mielestäni vaarallisinta.

"poiuytredfghj"

Kun siis käytännössä tyhmän sallitaan aiheuttavan vaikka mitä vahinkoa niin että hän voi aina sanoa ettei voinu tietää. Se on pelottavaa joutua semmosen armoille, joka koko aika vahingoittaa tyhmyyksittään ja saa 100000 kertaa anteeksi., eikä häntä edes vaadita oppimaan.

"poiuytredsdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisinajattelijoita kai on pelätty kautta aikain, vaikka minä en ymmärrä yhtään että miksi. Tykkään toisinajattelijoista, eikä minua he mitenkään enemmän pelota kuin kukaan muu, ehkä vähemmän. Mutta toisinajattelijuus ei ole sairaus.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

Aivan joskus minäkin toisinkin päin.
        Olen yllättynyt kun on tullut vastaan ihmisiä jotka on ihan normaalisti ymmärtäneet joka sanan mitä olen sanonut ja vielä ihan oikein.
        Minulla on vähän itsetunto kohonnut kun olen havainnut millaiset ihmiset minua parhaiten ymmärtävät: Sellaiset joilla on jostakin syystä aivan erityisen laaja tietomäärä. He ovat usein joko korkeasti koulutettuja tai uskonnollisia auktoriteetteja tms. Mutta sellaisistakin henkilöistä sellaiset henkilöt, jotka jostakin syystä asemassaan ovat enemmän poikkeuksellisten asioiden kanssa tekemisissä, ymmärtävät paremmin. Siis sellaset jotka joutuu katsomaan asioita monen kulttuurin tai monen tieteenalan kannalta
        yhtäaikaa.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan joskus minäkin toisinkin päin.
        Olen yllättynyt kun on tullut vastaan ihmisiä jotka on ihan normaalisti ymmärtäneet joka sanan mitä olen sanonut ja vielä ihan oikein.
        Minulla on vähän itsetunto kohonnut kun olen havainnut millaiset ihmiset minua parhaiten ymmärtävät: Sellaiset joilla on jostakin syystä aivan erityisen laaja tietomäärä. He ovat usein joko korkeasti koulutettuja tai uskonnollisia auktoriteetteja tms. Mutta sellaisistakin henkilöistä sellaiset henkilöt, jotka jostakin syystä asemassaan ovat enemmän poikkeuksellisten asioiden kanssa tekemisissä, ymmärtävät paremmin. Siis sellaset jotka joutuu katsomaan asioita monen kulttuurin tai monen tieteenalan kannalta
        yhtäaikaa.

"poiuytredfghj"

Mitä avarampi ihminen yleensä sitä paremmin ymmärtää-

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Juu ei se ole ajattelusairaus, vaan aivojen kehityshäiriö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaiset henkilöt ovat arvaamattomia ja käyttäytymisellään pelottavia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkäät.

Anonyymi

Ei mulla edes ole mitään sellaista sairautta mitä tämä henkilö pelkää.
        Kukaan lääkäri ainakaan ei ole kirjoittanut minulle sellaista sairautta.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

Ainakin hän kärsii turhista peloista. Pitäisiköhän hänen mennä lääkäriin.

"poiuytrfrghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkäät.

Anonyymi

Minä en ole saanut koskaan pelätä vaikka minua olisi rankasti uhkailtu, Pikkusen naisenkin on pitänyt kaikki pelottomasti kohdata ja vielä päästä varpaisiin vammautuneena,

niin eikö se sitten ole turha pelko jos ei ole edes peloteltu millään tavalla mutta pelkää ?

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muakin kiinnostaa, että minkälaista se vajavuuteni on ?
        Ehkä se ainoa pelottava on sana Asperger. Kukaan e i ole koskaan pelännyt minua ennen tuota sanaa. Minun mielestäni on enemmänkin vähän vajavaista pelätä jotain sanaa tuollalailla.

"poiuytredfgh"

Aivojesi kehityshäiriö.

41neurologistavaivaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivojesi kehityshäiriö.

41neurologistavaivaa

Miten se ilmenee ? Ei ainakaan kehittymättömänä ajatteluna sanoisin.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaiset henkilöt ovat arvaamattomia ja käyttäytymisellään pelottavia.

Millätavalla käyttäydyn arvaamattomasti ?
        Itselläni on aistivikoja joiden osalta olen huolestunut ja pyytänyt ihmisiä huomauttamaan jos toimin jotenkin virheellisesti aistien pettäessä. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut,

"poiuytrrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se ilmenee ? Ei ainakaan kehittymättömänä ajatteluna sanoisin.

"poiuytrdfghj"

Itsepä ne 41 neurologista vaivaasi tiedät. Kerropa niistä.

41neurologistavaivaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millätavalla käyttäydyn arvaamattomasti ?
        Itselläni on aistivikoja joiden osalta olen huolestunut ja pyytänyt ihmisiä huomauttamaan jos toimin jotenkin virheellisesti aistien pettäessä. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut,

"poiuytrrfghjk"

Ei minussa ole muuta vikaa kuin nuo köpelöt aistit, jotkaa saa epävarman olon.
        Muuten olen jämpti nainen.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minussa ole muuta vikaa kuin nuo köpelöt aistit, jotkaa saa epävarman olon.
        Muuten olen jämpti nainen.

"poiuytrdfghj"

Aistit eivät kata kaikkia 41 neurologista vaivaa, joita olet kertonut sairastavasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsepä ne 41 neurologista vaivaasi tiedät. Kerropa niistä.

41neurologistavaivaa

Joo minulla ei enää ole niin montaa vaivaa, mutta ootas haen vanhan listan jos löydän jostain...
        Sinua pelottaa hermostovauriot ?
        Syytäkin pelätä hermostovaurioituminen on todella kamalaa .

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo minulla ei enää ole niin montaa vaivaa, mutta ootas haen vanhan listan jos löydän jostain...
        Sinua pelottaa hermostovauriot ?
        Syytäkin pelätä hermostovaurioituminen on todella kamalaa .

"poiuytrfdfghj"

Minunhan se tässä pelätä pitäisi eikä sinun

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aistit eivät kata kaikkia 41 neurologista vaivaa, joita olet kertonut sairastavasi.

Minulla ei ole enää niin montaa.
        Ai niin se lista:
        kuulon menetys, hengitysvaikeus, rintakehän poikkeava tuntemus, kasvojen kouristukset, sumentunut näkö, lihaskouristukset, lihasskeletaljäykkyys, joustavuus vähentynyt, makuaistin muutos, tasapainovaikeus, puhumisvaikeus, ihon värittömyys, paresthesiat , sydämentykytykset, lihasheikkous, tärinä, humaltuneisuuden tunne, rintakehän epämukavuus, ruumiinlämpötilojen vaihtelu, tinnitus, hengitys heikkous, pahoinvointi, rintakipu, neuralgia, .... jne. kaikkia ei listassa edes ole,

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mutta tämä on siitä poikkeuksellinen "kehityshäiriö" , että sen on mahdollista tuottaa keskivertoa korkeampi äly joillain alueilla ja käsitellä suurta tietomäärää aivoissa.

"poiuytrfdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mutta tämä on siitä poikkeuksellinen "kehityshäiriö" , että sen on mahdollista tuottaa keskivertoa korkeampi äly joillain alueilla ja käsitellä suurta tietomäärää aivoissa.

"poiuytrfdfghjk"

Ja minulle on professori sanonut kasvotusten että Asperger ei ole mielestään varsinaisesti sairaus vaan ilmiö jossa henkilölle kasautuu tietyntyyppisiä geneettisesti sinällään normaaleja ominaisuuksia tavallista enemmän.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Poiu tai joku muu ei saisi "itsekehua" täällä (sinun tulkintasi), kun se ei häiritse ketään - toisin kuin eräiden muiden vihamieliset heitot - ja kun sinun ei edes tarvitse tulla vartavasten hänen ketjuunsa keskustelemaan? Olet jaksanut selata näinkin pitkälle - ja vain ärsyyntyäksesi.

En ole Poiun tai kenenkään muunkaan esitaistelija, ihmetyttää vaan miksi aina koet tarvetta etsiytyä hänen lähelleen kommentoimaan ilkeästi. Ja kun kommenttisi ovat yleensä ad hominem, siis henkilöön, ei asiaan suunnattuja.

Anonyymi

Ehkä hän tykkää minusta, mutta on ujo ilmaisemaan tunteitaan....heh

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

Mihin viestini meni.
        Kirjoitin että ehkä hän tykkää minusta, mutta on ujo ilmaisemaan tunteitaan myönteisesti....heheh

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

Yleensä kaikki minuun kohdostuva kritiikki on tuota ad hominem .
        Juuri kukaan koskaan ei ole vielä perustellen kritisoinut juuri mitään esittämääni asiaa.
        Keskustelut on aina melkeen sellaisia että minä selitän jotain asiaa ja "vastapuoli" arvostelee minun persoonaani. Koko elämäni ajan tuota, "vastapuoli" vaan vaihtuu.
        Kritiikki on aina vääränlainen henkilö, ei esitetty asia, Joten minua aina kritisoidaan argumentointivirheellä mikä on jokseenkin turhauttavaa.
        Jopa filosofian tohtori kritisoi minua lauseella: "Kukaan ei ole seppä syntyessään" , kun kyselin perustelua erääseen asiaan.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis lääkeaineen haittavaikutusreaktio toi yli 40 oiretta. Etkö ole ymmärtänyt ?
        Ne ei ole minun synnyinominaisuuksia, vaan lääkeainereaktio ja aivan päinvastaisia kuin synnyinominaisuuteni. , Esim. olen luonnostaan notkealihaksinen.

"poiuytfdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis lääkeaineen haittavaikutusreaktio toi yli 40 oiretta. Etkö ole ymmärtänyt ?
        Ne ei ole minun synnyinominaisuuksia, vaan lääkeainereaktio ja aivan päinvastaisia kuin synnyinominaisuuteni. , Esim. olen luonnostaan notkealihaksinen.

"poiuytfdfghjk"

Siis mä olin vielä 50% kangistunaanakin taipuisampi kuin moni jökömpi täti.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mä olin vielä 50% kangistunaanakin taipuisampi kuin moni jökömpi täti.

"poiuytrdfghj"

Mutta siinä ei auta se vaikka näyttäisikin tavallisen tädin kankealta vaan, jos se kankeus on aihetunut tuskallisesta hermostovauriosta eikä ole luontaista kankeutta. Luontainen kankeus ei ole helvetin tuskaa kun se kun lihakset kiristää hullunlailla jossain ikäänkuin myrkytyksessä niin että niitä on mahdoton rentouttaakaan.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole enää niin montaa.
        Ai niin se lista:
        kuulon menetys, hengitysvaikeus, rintakehän poikkeava tuntemus, kasvojen kouristukset, sumentunut näkö, lihaskouristukset, lihasskeletaljäykkyys, joustavuus vähentynyt, makuaistin muutos, tasapainovaikeus, puhumisvaikeus, ihon värittömyys, paresthesiat , sydämentykytykset, lihasheikkous, tärinä, humaltuneisuuden tunne, rintakehän epämukavuus, ruumiinlämpötilojen vaihtelu, tinnitus, hengitys heikkous, pahoinvointi, rintakipu, neuralgia, .... jne. kaikkia ei listassa edes ole,

"poiuytrdfghjk"

Vaikuttaa tavalliselle pahalle paniikkihäiriölle oireiden perusteella.

• Anonyymi

Minä en olisi voinut kuvitellakaan että jotakuta pelottaa. Olisi tosiaan kiva ymmärtää mistä on kyse. Kun olen vielä semmonen kiltti etten koskaan pelottele ketään niinkuin moni muu tekee.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi

Hän pelkää sitä mitä hänessä itsessään on, ja minkä hän (suuren pelkonsa vuoksi) ulkoistaa muihin.

Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän pelkää sitä mitä hänessä itsessään on, ja minkä hän (suuren pelkonsa vuoksi) ulkoistaa muihin.

Anonyymi

Niin en tiiä mikä häntä pelottaa. Pikkusen meinaa naurattaa.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin en tiiä mikä häntä pelottaa. Pikkusen meinaa naurattaa.

"poiuytredfghj"

Mutta luureissahan he väittävät että on hyvä puhua peloistaan, niin ehkä sitten hyvä että hän puhuu. Jos se sitten helpottaisi. Vaikka mulla käykin niin että peloista puhumimen vaan paisuttaa niitä.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Niin ja mä aion ihan tosissani vielä kirjoittaa semmosta vähän niinku omaa uudenlaista "filosofiaa" tai teoriaa, mikä ei ikinä onnistuisi ilman toisinajattelua niin että se olisi uudenlaista.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi

Mutta se pitää sitte kirjottaa muodollisesti hyvin. Ideaa on paljon valmiina, totetus vaan vielä ontuu. Ja siis omistan koko elämäni uudellle teorialleni.
        Että toisinajattelua on tulossa.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se pitää sitte kirjottaa muodollisesti hyvin. Ideaa on paljon valmiina, totetus vaan vielä ontuu. Ja siis omistan koko elämäni uudellle teorialleni.
        Että toisinajattelua on tulossa.

"poiuytrfghj"

Minä olen kehitelly semmosia omia kriittisiä teorioita eri tieteenalojen yhdistelmistä. Laitan filosofian perusteetkin pikkusen uusiksi omassa teoriassani.
        En minä tänne niitä kirjoita kun ovat tänne liian hienoja.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen kehitelly semmosia omia kriittisiä teorioita eri tieteenalojen yhdistelmistä. Laitan filosofian perusteetkin pikkusen uusiksi omassa teoriassani.
        En minä tänne niitä kirjoita kun ovat tänne liian hienoja.

"poiuytrfghj"

Tää mun teoria on oikeestaan tietyllä tapaa myös narsismin oireita lievittävä ilman että ketään täytyy syyllistää tai edes nimetä narsistiksi, Tää mun teoria ikäänkuin muuttaa emotionaalisella tasolla koko teoriaa joka synnyttää narsismia

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää mun teoria on oikeestaan tietyllä tapaa myös narsismin oireita lievittävä ilman että ketään täytyy syyllistää tai edes nimetä narsistiksi, Tää mun teoria ikäänkuin muuttaa emotionaalisella tasolla koko teoriaa joka synnyttää narsismia

"poiuytrdfghj"

Mä aion tästä teoriastani kirjoittaa kirjan elämäntehtävänäni, niin on loppuelämäksi tekemistä, kosijatkin päätyy pois kuvioista, koska tämä on tärkeempää

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Ainoaksi kosijaksi kelpaa sellainen prinssi joka haluaa jakaa teoriani.

"poiuytrfrghj"

• Anonyymi

Teoriani voi olla vähän omaperäinen, mutta olen päättänyt itsevarmasti kehitellä sen täysin tosissani.

"poiuytfrghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teoriani voi olla vähän omaperäinen, mutta olen päättänyt itsevarmasti kehitellä sen täysin tosissani.

"poiuytfrghj"

Ja tämä on semmonen tosi tosi kriittinen koska tämä jopa hieman ikäänkuin kyseenalaistaa sitä tapaa millä periaatteella tiedettä yleensä käsitellään ja miten filosofian perusteita tulkitaan. Mut mä perustelen sen uusimmalla neurotieteellä.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä on semmonen tosi tosi kriittinen koska tämä jopa hieman ikäänkuin kyseenalaistaa sitä tapaa millä periaatteella tiedettä yleensä käsitellään ja miten filosofian perusteita tulkitaan. Mut mä perustelen sen uusimmalla neurotieteellä.

"poiuytrfdfghj"

Ja mun omia neurologisia oireita joista kärsin taas tänään rankemman päälle ei niinku lievitä mikään muu kuin tämä mun teoria.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mun omia neurologisia oireita joista kärsin taas tänään rankemman päälle ei niinku lievitä mikään muu kuin tämä mun teoria.

"poiuytrdfghjk"

Narsismista tai psykopatiasta minä en varsinaisesti enää keskustele. Koska mun teoria ikäänkuin hakee toisenlaista ratkaisua kaikkeen.

"poiuytfrghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsismista tai psykopatiasta minä en varsinaisesti enää keskustele. Koska mun teoria ikäänkuin hakee toisenlaista ratkaisua kaikkeen.

"poiuytfrghjk"

Keskusteluauttajista olis mulle pelkkää haittaa koska he vain neurologisesti häiritsisivät aivotoimintaani uuden teoriani kehittelyssä jumittamalla vanhassa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskusteluauttajista olis mulle pelkkää haittaa koska he vain neurologisesti häiritsisivät aivotoimintaani uuden teoriani kehittelyssä jumittamalla vanhassa.

"poiuytrdfghj"

Olen tosi innostunu teoriastani kun se luo hieman uudenlaista teoriaa vähän niinku kaikkeen loppuenlopuksi.

"poiuytfghjk,"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tosi innostunu teoriastani kun se luo hieman uudenlaista teoriaa vähän niinku kaikkeen loppuenlopuksi.

"poiuytfghjk,"

Että kun täällä jotakuta niinku pelotti minussa haistamansa toisinajattelja-aines.
        M utta mun teoriani on nykyisiä käytäntöjä lempeämpi , joten sitä ei tarvitse pelätä.

"poiuytfrdfghjmk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että kun täällä jotakuta niinku pelotti minussa haistamansa toisinajattelja-aines.
        M utta mun teoriani on nykyisiä käytäntöjä lempeämpi , joten sitä ei tarvitse pelätä.

"poiuytfrdfghjmk"

Mutta siis se ei ole mitään nössöä kuitenkaan

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi

Mä teen niin kun ihmiset kiduttaa minua, että lempeesti vetäydyn kirjoituspöytäni taakse ja sitten alan kokoamaan tiukkaa perustelua sieltä käsin ja mahdollisimman tieteellisesti mahdollisimman uutta tutkimusta hyödyntäen.

"poiuytfrdfghjk"

i
      Mitä loukatumpi olen sitä tieteellisempi on perusteluni ja niin maan perustellun perusteltu. Siksi en käytännöllisesti katsoen ole koskaan vihainen, se sisuuntumisenergia menee mahdollisimman pätevän ja kumoamattomissa olevan perustelun hakemiseen.

"poiuytrdfghjk"

Kirjoitin noin muualle. Mä teen aina noin sllä paikalla kun muut ovat vihaisia. Siksi mua ärsytti se luuriväki kun ne luuli että olisin vihainen tai jotenkin torjuisin sen tai en osaisi käsitellä sitä. Äärmmäiseen loukkaavaa ja aliarvioivaa ihmistä kohtaan jolla on näinkin rakentava tunteenkäsittely metodi hallussa.

"poiuytrdfghjmk"

• Anonyymi

Esimerkiksi selkäydinvaurio voi lisätä emotionaalista haavoittuvuutta tieteellisten tutkimusten mukaan.
      Ei he mitään tämmöisiä luureissa ymmärrä. Laittavat hermostovaurioituneen vaan emotionaalisesti tosi koville.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Ja sit vaan pilkattiin niinku muka vika olisi heikkoluonteisuudessani kun on hermostovaurio,

"poiuytrfdfghjk"

• Anonyymi

No niin. Mitenkähän onnistuit taas kehittämään kehäpäätelmän pelkäämisestä?
      Sähän vain tympäiset mua:
      - jatkuvaa muiden ihmisten haukkumista ja oman erinomaisuutensa korostamista
      - vaihtaa puheenaihetta jos pyydetään perustelemaan jotain
      - tieteeseen vetoamista ja siitä höpöttämistä vailla minkäänlaista kykyä tieteelliseen argumentointiin
      - puheet ja "faktat" muuttuvat koko ajan: joku voisi pitää sitä valehteluna ja/tai manipulointina
      - lopulta, jos jää rysän päältä kiinni paskanpuhumisesta, alkaa heiluttaa asperger-korttia.
      Tämä on narsismi-palsta. Ei mikään pönkitä, sääli ja ymmärrä narsistista aspergeria palsta.
      Ja koen tämän poiun käytöksen hyvin narsistisena. Ai niin, pitäisi antaa tälle wannabe-savantille tasoitusta...

• Anonyymi

Paskanpuhumiseni saa paljastaa. Siksi juurikin vaihdan näkemyksiäni jos jokin vanha osoittautuu vääräksi.
        Olen tullut siihen johtopäätökseen ettei kerran sanomastaan aina kiinnipitäminen välttämättä olekaan järkevää vaikka olen luullut sitä hyveeksi, vaan on älylkkäämpää vaihtaa näkemystään aina parempaan heti sellaisen oivallettuaan koska naailmanmeno muuttuu nopeaa tahtia. .

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paskanpuhumiseni saa paljastaa. Siksi juurikin vaihdan näkemyksiäni jos jokin vanha osoittautuu vääräksi.
        Olen tullut siihen johtopäätökseen ettei kerran sanomastaan aina kiinnipitäminen välttämättä olekaan järkevää vaikka olen luullut sitä hyveeksi, vaan on älylkkäämpää vaihtaa näkemystään aina parempaan heti sellaisen oivallettuaan koska naailmanmeno muuttuu nopeaa tahtia. .

"poiuytrdfghj"

No jokaisella saa olla unelmansa ja mun unelma on että aivovaurion kohtaan minusta tulee nero.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jokaisella saa olla unelmansa ja mun unelma on että aivovaurion kohtaan minusta tulee nero.

"poiuytrdfghj"

Ja mun äitiäni vastaan en ole sen kummemmin, mutta hänellä on varsin voimakas huono vaikutus aivotoimintaani.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Kunhan nyt saat luettua ensin ne 20 professorien kirjoittamaa kirjaa, jotka olet lainannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mun äitiäni vastaan en ole sen kummemmin, mutta hänellä on varsin voimakas huono vaikutus aivotoimintaani.

"poiuytredfghj"

Ainoo millä ei ole huono vaikutus aivoihin on jollain todella kehittyneellä aineksella. Kaikella mikä ei ole kovin kehittynyttä on huono vaikutus.

"poiuytredfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoo millä ei ole huono vaikutus aivoihin on jollain todella kehittyneellä aineksella. Kaikella mikä ei ole kovin kehittynyttä on huono vaikutus.

"poiuytredfgh"

Todella oikein sanoit. Olen nimenomaan WANNABE nero.

"poiuytresdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella oikein sanoit. Olen nimenomaan WANNABE nero.

"poiuytresdfghj"

Ihan kivoja ne mun vanhemmat ovat, pikkusen vaan tyhmiä kun eivät ole hoksanneet alata opettelemaan emootioita.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan kivoja ne mun vanhemmat ovat, pikkusen vaan tyhmiä kun eivät ole hoksanneet alata opettelemaan emootioita.

"poiuytredfghj"

Ei emootiota opetella, niitä tunnetaan.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Davidson

Joidenkin tutkijoiden mielestä niitä voi treenata.

"poiuytresdfghj"

Jossain määrin tämä nyt on oikeassa. Ja toisessa määrin väärässä. Esim. minä olen oppinut saamaan huonon tunnetilan poiun kirjoituksista, joista minun mielestäni loistaa se, että Häntä kohtaan on ihmisillä oltava juuri sellainen tunnetila, kuin hän haluaa. Jos ei ole, poiu haluaa "opettaa" vaatimansa tunnetilan ihmisille, vaikka lekalla päähän. Hän todella myös määrittelee, mikä on "oikea" ja sallittu tunne eri tilanteissa.
        Tunteita voi siis oppia, jostain syystä negatiivisen aina helpommin kuin positiivisen. Ei ryhdytä kiistelemään siitä, onko eläimillä tunteita, joten puhutaan vaikkapa reaktioista. Pienikin negatiivinen tilapäinen ärsyke/pelkotila tms. voi saada eläimen reagoimaan esim. hyökkäämällä tai pakenemalla alkuperäistä ärsykettä muistuttavissa, mutta täysin vaarattomissa tilanteissa. Jostain syystä eläin - ja ihminen- oppii (muuttaa käyttäytymistään) negatiivisesta ärsykkeestä nopeammin kuin positiivisesta.
        Toisaalta reaktiosta voi oppia myös pois. Jostain syystä tämä vaatii valtavan määrän toistoja, joissa elukka oppii että ärsykkeestä ei seuraa mitään vaarallista.
        Poiukin on oppinut luureistaan katkeran, hellittämättömän kaunan tunteen ("emoootion"), jota itse vuodesta toiseen VAHVISTAA puhumalla siitä ja esim. kirjoittamalla tänne. Toisaalta hän voisi ahkeralla harjoittelulla oppia muuttamaan tämän tunteensa, eli emootionsa kuten hän sanoo, neutraalimmaksi.
        Suosittelen tekemään itse tämän harjoitteen, ennen kuin kertoo muille ihmisille, millaisia emootioita heidän kuuluisi opetella, eli mitä tunteita tuntea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jossain määrin tämä nyt on oikeassa. Ja toisessa määrin väärässä. Esim. minä olen oppinut saamaan huonon tunnetilan poiun kirjoituksista, joista minun mielestäni loistaa se, että Häntä kohtaan on ihmisillä oltava juuri sellainen tunnetila, kuin hän haluaa. Jos ei ole, poiu haluaa "opettaa" vaatimansa tunnetilan ihmisille, vaikka lekalla päähän. Hän todella myös määrittelee, mikä on "oikea" ja sallittu tunne eri tilanteissa.
        Tunteita voi siis oppia, jostain syystä negatiivisen aina helpommin kuin positiivisen. Ei ryhdytä kiistelemään siitä, onko eläimillä tunteita, joten puhutaan vaikkapa reaktioista. Pienikin negatiivinen tilapäinen ärsyke/pelkotila tms. voi saada eläimen reagoimaan esim. hyökkäämällä tai pakenemalla alkuperäistä ärsykettä muistuttavissa, mutta täysin vaarattomissa tilanteissa. Jostain syystä eläin - ja ihminen- oppii (muuttaa käyttäytymistään) negatiivisesta ärsykkeestä nopeammin kuin positiivisesta.
        Toisaalta reaktiosta voi oppia myös pois. Jostain syystä tämä vaatii valtavan määrän toistoja, joissa elukka oppii että ärsykkeestä ei seuraa mitään vaarallista.
        Poiukin on oppinut luureistaan katkeran, hellittämättömän kaunan tunteen ("emoootion"), jota itse vuodesta toiseen VAHVISTAA puhumalla siitä ja esim. kirjoittamalla tänne. Toisaalta hän voisi ahkeralla harjoittelulla oppia muuttamaan tämän tunteensa, eli emootionsa kuten hän sanoo, neutraalimmaksi.
        Suosittelen tekemään itse tämän harjoitteen, ennen kuin kertoo muille ihmisille, millaisia emootioita heidän kuuluisi opetella, eli mitä tunteita tuntea.

Tuolla tekstillä ei ole mitään tekemistä emootioideni kanssa,

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohjeillasi elämästäni tulisikin helpompaa jos voisinkin vain itsekkäästi kehittää
        vain omaa emootiotani. Jos sen teen elämäni varmaankin helpottuu.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko oikeesti että luulisin tuon olevan ainoa olemassaoleva emootioteoria ?
        Otin sen vaan esimerkiksi siitä että niinkin voi ajatella, että tunteita voi opetella.
        Ihmettelen koko aika tätä itseeni kohdistuvaa kohtuutonta aliarviointia.
        Tienkin tosiasiallisesti osaan tiedostaa ainakin jotain kymmenen erilaista emootioteoriaa samanaiikaisesti ja ajatella kuinka asiat voisivat olla niiden kaikkien kannalta katsottuna,.
        Mutta kirjoittaakseni sen kaiken tänne olisi vaivalloista. Ei kai kukaan voi luulla että kirjoitusteni sisältö täällä olisi koko ajattelusi sisältö ? Tämä kirjoitelu täällä on vain ripaus pikaisesti jostain kohtaa, tietenkin. Eihän se mitä wikipedia sanoo jostain emootioteoreetikosta tietenkään voi olla koko minun kokemusmaailma kai sen ymmärrät ? Halusin vain tuoda esiin että yhtä hyvin kuin voi sanoa ettei emootiota opetella vaan tunnetaan , niin voi sanoa että niitä voi opetalla, tai sitten voi sanoa lukuisoa muita näkökulmia eikä kumpaakaan noita. Asiat eivät ole niin yksioikoisia, tulkinnan mahdollisuudet ovat kutakuinkin äärettömät-

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko oikeesti että luulisin tuon olevan ainoa olemassaoleva emootioteoria ?
        Otin sen vaan esimerkiksi siitä että niinkin voi ajatella, että tunteita voi opetella.
        Ihmettelen koko aika tätä itseeni kohdistuvaa kohtuutonta aliarviointia.
        Tienkin tosiasiallisesti osaan tiedostaa ainakin jotain kymmenen erilaista emootioteoriaa samanaiikaisesti ja ajatella kuinka asiat voisivat olla niiden kaikkien kannalta katsottuna,.
        Mutta kirjoittaakseni sen kaiken tänne olisi vaivalloista. Ei kai kukaan voi luulla että kirjoitusteni sisältö täällä olisi koko ajattelusi sisältö ? Tämä kirjoitelu täällä on vain ripaus pikaisesti jostain kohtaa, tietenkin. Eihän se mitä wikipedia sanoo jostain emootioteoreetikosta tietenkään voi olla koko minun kokemusmaailma kai sen ymmärrät ? Halusin vain tuoda esiin että yhtä hyvin kuin voi sanoa ettei emootiota opetella vaan tunnetaan , niin voi sanoa että niitä voi opetalla, tai sitten voi sanoa lukuisoa muita näkökulmia eikä kumpaakaan noita. Asiat eivät ole niin yksioikoisia, tulkinnan mahdollisuudet ovat kutakuinkin äärettömät-

"poiuytrfdfghj"

Mä vaan en pysty sanomaan kaikkea aivokoppani sisältöä samanaikaisesti ja sitten ihmiset aina luulevat että se mitä sanon on kaikki mitä päässäni on. ei se tietenkään mene. Vähemmän tulee sanottua ääneen kuin mitä siellä on. Tietenkin.
        Miksi kukaan luulisi että päässäni on van se mitä kulloinkin satun sanomaan ?
        Osaan kyllä ajatella kaiken näkyvän oman toimintani yläpuolelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä vaan en pysty sanomaan kaikkea aivokoppani sisältöä samanaikaisesti ja sitten ihmiset aina luulevat että se mitä sanon on kaikki mitä päässäni on. ei se tietenkään mene. Vähemmän tulee sanottua ääneen kuin mitä siellä on. Tietenkin.
        Miksi kukaan luulisi että päässäni on van se mitä kulloinkin satun sanomaan ?
        Osaan kyllä ajatella kaiken näkyvän oman toimintani yläpuolelta.

Mulla on niinku semmonen tunne koko elämäni ajatlta että ihmiset ihan käsittämättömällä tavalla aliarvioi tausta-ajatukseni ja tunteeni kaiken sanomani ja tekemäni takana.
        He aina lähtee ajatuksesta että ajatukseni siellä takana on jokin niin pöljä että jos se todella olisi sellainen olisin varmasti aivan häpeissäni. Mistä he keksii sen mikä ajatus minulla on siellä takana ?Ei siellä ole mitään sellaista mitä he keksii. Mun koko tajunta tuntuu toimivan ihan eri tavalla kuin mitä he vaikuttaa kuvittelevan.

"poiuytfdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on niinku semmonen tunne koko elämäni ajatlta että ihmiset ihan käsittämättömällä tavalla aliarvioi tausta-ajatukseni ja tunteeni kaiken sanomani ja tekemäni takana.
        He aina lähtee ajatuksesta että ajatukseni siellä takana on jokin niin pöljä että jos se todella olisi sellainen olisin varmasti aivan häpeissäni. Mistä he keksii sen mikä ajatus minulla on siellä takana ?Ei siellä ole mitään sellaista mitä he keksii. Mun koko tajunta tuntuu toimivan ihan eri tavalla kuin mitä he vaikuttaa kuvittelevan.

"poiuytfdfghjk"

Ja muuten olen sitä mieltä että abslotuuttinen totuus tietenkin on olemassa mutta se vaan oikeastaan varsinaisesti ei voi esiintyä tai ilmetä minun tai muiden ihmisten puheiden sisällössä ylipäätäänkään niiden rajallisen luonteen vuoksi..

"poiuytfdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muuten olen sitä mieltä että abslotuuttinen totuus tietenkin on olemassa mutta se vaan oikeastaan varsinaisesti ei voi esiintyä tai ilmetä minun tai muiden ihmisten puheiden sisällössä ylipäätäänkään niiden rajallisen luonteen vuoksi..

"poiuytfdfghjk"

Se absoluuttinen totuus kun vaan on enemmän kuin miljardeja kertoja suurempi kuin ihmisen tajunta, niin ei ihmiset voi varsinaisesti keskustella siitä.
        Mutta kyllä sen olemassaolon voi tajuta.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se absoluuttinen totuus kun vaan on enemmän kuin miljardeja kertoja suurempi kuin ihmisen tajunta, niin ei ihmiset voi varsinaisesti keskustella siitä.
        Mutta kyllä sen olemassaolon voi tajuta.

"poiuytrdfghj"

Niin oma toimintamme on viisainta nähdä suhteutettuna siihen.

"poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin oma toimintamme on viisainta nähdä suhteutettuna siihen.

"poiuytfghjk"

Ja kun oma toiminta on kuitenkin tajunnassa koko ajan suhteutettuna äärettömästi laajempaan absoluuttiseen totuuteen, niin ei mielestäni ihmisten pieni itsekehukaan ole haitaksi , vaan hyväksi emootioille. Koska kyllä ihminen sen osaa suhteuttaa kuinka pieni hän on vaikka kuinka itsekehuisi. Mutta itsekehu kannataa ihan emootion kohottamiseksi.
        Kyllähän ihminen sen ymmärtää että kyse on vain emootion kohottamisesta, ei mistään oikeasta suuruuden tunteesta,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

AP
      näyttää siltä, ettei ihmiset todella tiedä ja tajua mitä tarkoitat läsnäololla.
      En voi tietää millaista teillä on, mutta tiedän millaista on, kun huoltaja ei ole mitenkään henkisesti läsnä paitsi silloin kun hän itse hyötyy siitä tai se kiinnostaa häntä.

Jopa aikuisena. Jotkut ketjussa kitisee, ettet saisi edes pyytää....mut se ei mene niin.
      Saat, mutta .....se ei mene niin...
      Hanki ystäviä, luotettavia ystäviä joille tulet kuulluksi ja nähdyksi.

On kokemusta ja se on raskasta, kuin olisi oman vanhemman huoltaja koko ikänsä.
      Ei - hän ei ole mitenkään mukana lapsensa iloissa, suruissa, ei missään.
      Aikuinen tai ns. huoltaja on siinä kuin vieras sivustakatsoja.
      Voisin kertoa pelottavia tarinoita, mutta jääköön.

Eli se poissaolo on tässä tapauksessa lapsen loputon surutyö.
      Voihan sitä läsnäoloa pyytää, mutta ei tule tapahtumaan.
      Kukaan ulkopuolinen ei tajua sitä, ellei ole itse kokenut.

Tsempit sinne

• Anonyymi

Tähän voin samastua-

Poiulla on näköjään erilaisia seuraajia, joku heistä tosi äkäinen....

Näitä on ihan kiintoisaa lukea.

Anonyymi
        siis alun perin Anonyymi
        31.10.2019 15:30

• Anonyymi

Mielenkiintoista kirjoitit juuri mitä olin miettinyt vielä näkemättä kirjoitustasi.
        On kuin olisi emotionaalisesti omien vanhempiensa vanhempi.
        Minäkin haluaisin ensosijaisesti vain että he käyttäytyisivät yleisten hyvien käytöstapojen mukaisesti ja käyttäisivät rauhallista äänensävyä puhuessaan. Minun ongelmani johtuvat siitä, että hermosto rasittuu käytöksestään joka on kuin tolkuttomien teinien.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista kirjoitit juuri mitä olin miettinyt vielä näkemättä kirjoitustasi.
        On kuin olisi emotionaalisesti omien vanhempiensa vanhempi.
        Minäkin haluaisin ensosijaisesti vain että he käyttäytyisivät yleisten hyvien käytöstapojen mukaisesti ja käyttäisivät rauhallista äänensävyä puhuessaan. Minun ongelmani johtuvat siitä, että hermosto rasittuu käytöksestään joka on kuin tolkuttomien teinien.

"poiuytrfghjk"

Ja luuriväki sitten vielä tukee semmosta käytöstä, tuntuu uskomattomalle.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Tuskinpa poiun vanha äiti on hänen, yli 50 vuotiaan huoltajana. Ymmärrän hyvin, jos ja kun äiti haluaa pitää välimatkaa Aspergeriä sairastavaan tyttäreensä, joka vaatimalla vaatii äidiltään huomiota. Itse on ketjuissaan kertonut kuinka äiti lyö luuria korvaan, kun ei jaksa näitä valituksia loputtomiin kuunnella. Jopa luureissa haukkuu vanhaa äitiään noita-akaksi, kun ei mielestään saa häneltä oikeanlaista rakastavaa emootiota osakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja luuriväki sitten vielä tukee semmosta käytöstä, tuntuu uskomattomalle.

"poiuytrdfghj"

Heillä on niinku aivot sillälailla, ettei he osaa käyttäytyä hyvin, ja stten he ärsyttää ihmisen joka arvostaa hyvää käytöstä hermoston aivan tolaltaan.
        Minä tykkään mahdollisimman hyvästä käytöksestä.
        Tykkäsin lapsena lukea jotain niinkuin kultaisen käytöksen ohjeita ja olin todella innokas tulemaan hyväks niissä, mutta vanhempani pilaa koko päämääräni. Oma päämäärääni on kehittyä oikein kauniisti ja asiamukaisesti käyttytyväksi ihmiseksi. Vanhempani vaikeuttavat sitä ja se turhauttaa

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heillä on niinku aivot sillälailla, ettei he osaa käyttäytyä hyvin, ja stten he ärsyttää ihmisen joka arvostaa hyvää käytöstä hermoston aivan tolaltaan.
        Tykkäsin lapsena lukea jotain niinkuin kultaisen käytöksen ohjeita ja olin todella innokas tulemaan hyväks niissä, mutta vanhempani pilaa koko päämääräni. Oma päämäärääni on kehittyä oikein kauniisti ja asiamukaisesti käyttytyväksi ihmiseksi. Vanhempani vaikeuttavat sitä ja se turhauttaa

"poiuytrdfghj"

Mutta kun se onnistuu, nautin suunnattomasti hyvästä käytöksestä.
        Se edellyttää myös tiettyä tasapainotilaa emootioissa. Siksi pitäisi myös aina puhua rauhallisella äänensävyllä, jotta tuo emotionaalinen tilaa luo hyvät edellytykset hyvälle käytökselle,

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun se onnistuu, nautin suunnattomasti hyvästä käytöksestä.
        Se edellyttää myös tiettyä tasapainotilaa emootioissa. Siksi pitäisi myös aina puhua rauhallisella äänensävyllä, jotta tuo emotionaalinen tilaa luo hyvät edellytykset hyvälle käytökselle,

"poiuytrdfgh"

Mut mun vanhemmat ei halua suostua että me kaikki käyttäydyttäisi oikeasti hyvin . Mulle kelpaa ihan vaikka että jonkun saman käytösoppaan mukaan pitäisi koko perheen käyttäytyä .

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Silloin sinunkin tulisi käyttäytyä hyvin vanhempiasi kohtaan, eikä jatkuvasti olla heitä somessa haukkumassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa poiun vanha äiti on hänen, yli 50 vuotiaan huoltajana. Ymmärrän hyvin, jos ja kun äiti haluaa pitää välimatkaa Aspergeriä sairastavaan tyttäreensä, joka vaatimalla vaatii äidiltään huomiota. Itse on ketjuissaan kertonut kuinka äiti lyö luuria korvaan, kun ei jaksa näitä valituksia loputtomiin kuunnella. Jopa luureissa haukkuu vanhaa äitiään noita-akaksi, kun ei mielestään saa häneltä oikeanlaista rakastavaa emootiota osakseen.

"Tuskinpa poiun vanha äiti on hänen, yli 50 vuotiaan huoltajana. Ymmärrän hyvin, jos ja kun äiti haluaa pitää välimatkaa "

Sinä olet se äkäinen...

Anonyymi
        siis alun perin Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tuskinpa poiun vanha äiti on hänen, yli 50 vuotiaan huoltajana. Ymmärrän hyvin, jos ja kun äiti haluaa pitää välimatkaa "

Sinä olet se äkäinen...

Anonyymi
        siis alun perin Anonyymi

Olen tosi äkäinen tuollaisista vaatimuksista, joita poiu esittää vanhemmilleen ja varsinkin äidilleen. Ymmärrän kyllä ettei Asperger ajattele samoin kuin muut. Hänellähän on aivoissaan kehityshäiriö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet se äkäinen...

Anonyymi
        siis alun perin Anonyymi

Meitä "äkäisiä" taitaa olla sitten useampi.
        Esim. minulta on kolme kirjoitusta tähän ketjuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin sinunkin tulisi käyttäytyä hyvin vanhempiasi kohtaan, eikä jatkuvasti olla heitä somessa haukkumassa.

Minä käyttäydyin ensimmäiset 40 vuotta mallikelpoisesti vanhempiani kohtaan. Se ei auttanut mitään. Peittelin myls ulkopuolisiltä huonot puolensa koko tuon ajan. Ei auttanut mitään.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut mun vanhemmat ei halua suostua että me kaikki käyttäydyttäisi oikeasti hyvin . Mulle kelpaa ihan vaikka että jonkun saman käytösoppaan mukaan pitäisi koko perheen käyttäytyä .

"poiuytrfghj"

"Mut mun vanhemmat ei halua suostua että me kaikki käyttäydyttäisi oikeasti hyvin . Mulle kelpaa ihan vaikka että jonkun saman käytösoppaan mukaan pitäisi koko perheen käyttäytyä . "
        Sinä siis teet mielessäsi käsikirjoituksen ja sitten suutut, kun vanhempasi eivät suostu ottamaan päättämiäsi rooleja ja sanomaan kirjoittamiasi vuorosanoja sinun ohjauksesi mukaan?
        Äläkä vain sano, että nyt sinun emootiosi on ymmärretty väärin. Mitäpä muuta kuin suuttumusta on äitinsä nimittely noita-akaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä käyttäydyin ensimmäiset 40 vuotta mallikelpoisesti vanhempiani kohtaan. Se ei auttanut mitään. Peittelin myls ulkopuolisiltä huonot puolensa koko tuon ajan. Ei auttanut mitään.

"poiuytrfdfghj"

Eli minä tein sen jo mitä tuossa minulta edellytät. En edes 3 vuotiaana enkä teininä temppuillut.
        Vauvana olin kiltisti tyytyväisesti yksinäni pinnasängyssä. Kolme vuotiaana en heittäytynyt vatsalleni karkkihyllyn edessä, 6 vuotiaana opettelin oma-aloitteisesti lukemaan. Teini-ikäisenä en poltellut tupakkaa enkä maisatellut alkoholia. Kävin vanhanajan balettikoulun jossa opetetiin hyvin kurinalaiset käytössäännöt ja aina kohteliata ihmisille piti olla. Sitten perehdyin joogaan ja muihin uskontoihin ja opettelin niiden jämptejä käytöstapoja noudattamaan, niin että olin hyvin käyttäytyvä tyttö myös toiskulttuuristen normien mukaan. Vakava hermostovaurio vaikeutti 40 vuotiaana sitten käytökseni hallitsemista kuten ennen mikä oli todella pelottavaa kun samanaikaisesti minuun sitten alkoi kohdistua yhä enemmän ja enemmän muiden ihmisten huonoa käytöstä ja on vaikea hallita hermostonsa vaurioituneena muiden ihmisten huonon käytöksen keskellä. Olen täysin halukas saamaan niin mallikelpoisen käytöksen, että kelpaisin presidentin linnaan. Rakastan hyvää käytöstä.

"poiuytrfghj"

"poiuytfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli minä tein sen jo mitä tuossa minulta edellytät. En edes 3 vuotiaana enkä teininä temppuillut.
        Vauvana olin kiltisti tyytyväisesti yksinäni pinnasängyssä. Kolme vuotiaana en heittäytynyt vatsalleni karkkihyllyn edessä, 6 vuotiaana opettelin oma-aloitteisesti lukemaan. Teini-ikäisenä en poltellut tupakkaa enkä maisatellut alkoholia. Kävin vanhanajan balettikoulun jossa opetetiin hyvin kurinalaiset käytössäännöt ja aina kohteliata ihmisille piti olla. Sitten perehdyin joogaan ja muihin uskontoihin ja opettelin niiden jämptejä käytöstapoja noudattamaan, niin että olin hyvin käyttäytyvä tyttö myös toiskulttuuristen normien mukaan. Vakava hermostovaurio vaikeutti 40 vuotiaana sitten käytökseni hallitsemista kuten ennen mikä oli todella pelottavaa kun samanaikaisesti minuun sitten alkoi kohdistua yhä enemmän ja enemmän muiden ihmisten huonoa käytöstä ja on vaikea hallita hermostonsa vaurioituneena muiden ihmisten huonon käytöksen keskellä. Olen täysin halukas saamaan niin mallikelpoisen käytöksen, että kelpaisin presidentin linnaan. Rakastan hyvää käytöstä.

"poiuytrfghj"

"poiuytfghj"

Koulussa oli aina käytös 10

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfghj"

"poiuytfghj"

Eiköhän ole sitten aika alkaa uudelleen käyttäytymään yhtä kiltisti kuten lapsena ja teini-ikäisenä käyttäydyit. Olet kertonut, että tämä "hermovauriosi" alkaa oleen parantunut, niin et enää voi sen perusteella puolustella nykyistä käytöstäsi mm. äitiäsi kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfghj"

"poiuytfghj"

Semmoseen "terapiaan" voisin mennä jos yhteiskunta mulle maksaisi, että joku tapakoulttaja treenauttaisi mulle oikein kauniin käytöksen. Siitä hyötyisin oikeesti.
        Vois opettss mulle ihan tyylikkäiden sähköpostien kirjoittamisesta lähtien erilaisissa tilanteissa käyttäytymiseen ja vaikka myös hyvän vaikutuksen tekemistä

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Semmoseen "terapiaan" voisin mennä jos yhteiskunta mulle maksaisi, että joku tapakoulttaja treenauttaisi mulle oikein kauniin käytöksen. Siitä hyötyisin oikeesti.
        Vois opettss mulle ihan tyylikkäiden sähköpostien kirjoittamisesta lähtien erilaisissa tilanteissa käyttäytymiseen ja vaikka myös hyvän vaikutuksen tekemistä

"poiuytrfdfghj"

Vois opettaa mulle että kuinka käyttäydytään erilaisissa tilanteissa arvokkuutensa säilyttäen jne.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vois opettaa mulle että kuinka käyttäydytään erilaisissa tilanteissa arvokkuutensa säilyttäen jne.

"poiuytrfdfghj"

Mä en arvosta sitä luurikulttuuria, jossa heidän mielestä huono käytös on sosiaalista osaamista, siis semmonen raaka puoliensa pitäminen on muka hyvää psykologiaa,
        Mä haluan siis ihan oikeesti oppia käyttäytymään siis todella hyvin niin että kelpaa parempiinkin piireihin kuin ne luurit.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfdfghj"

Olet kertomasi mukaan kova lukemaan esim. professorien tekemiä teoksia. Niistä varmaan löytyisi opas kauniiseen käyttäytymiseen ja sähköpostin kirjoitukseen. Oletko unohtanut jo lapsena ja teininä saamasi opetukset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kertomasi mukaan kova lukemaan esim. professorien tekemiä teoksia. Niistä varmaan löytyisi opas kauniiseen käyttäytymiseen ja sähköpostin kirjoitukseen. Oletko unohtanut jo lapsena ja teininä saamasi opetukset?

Kysy neurologian professorilta kuinka hermostovaurio voi vaikeuttaa käytöksen hallintaa .

Haluan takaisin käytöksen joka kelpasi jopa Suomen armeijan silloisten johtohenkilöihin kuuluvien tilaisuudessa esiintymiseen.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy neurologian professorilta kuinka hermostovaurio voi vaikeuttaa käytöksen hallintaa .

Haluan takaisin käytöksen joka kelpasi jopa Suomen armeijan silloisten johtohenkilöihin kuuluvien tilaisuudessa esiintymiseen.

"poiuytrdfghj"

Olet siis unohtanut kaikki aiemmin opitut käytöstavat. Käytöstapaoppaitakin on pilvin pimein saatavana vaikkapa kirjastosta lainaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Sen hermostovaurion takiahan sitä tukea kyselin, en muusta syystä.

Nuorena minua on kutsuttu myös YK:n palveluksessa toimineiden lähettiläiden kotiin säännöllisesti huomaamatta käytöksessäni mitään vikaa. Olin niin onnellinen siinä oikeesti hyväkäytöksisten maailmassa.

"poiuytfrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen hermostovaurion takiahan sitä tukea kyselin, en muusta syystä.

Nuorena minua on kutsuttu myös YK:n palveluksessa toimineiden lähettiläiden kotiin säännöllisesti huomaamatta käytöksessäni mitään vikaa. Olin niin onnellinen siinä oikeesti hyväkäytöksisten maailmassa.

"poiuytfrdfghjk"

Sellaisissa paikoissa on helppoa käyttäytyä itsekin kauniisti koska ei emotionaalisesti häiriköidä, koska kaikki käyttäytyy arvokkaasti.

"poiuytfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisissa paikoissa on helppoa käyttäytyä itsekin kauniisti koska ei emotionaalisesti häiriköidä, koska kaikki käyttäytyy arvokkaasti.

"poiuytfghj"

Voi hyvä ihminen.
        Etkö tiennyt, että edustustilaisuudet ovat tietynlaista teatteria. Kyllähän niissä ihmiset osaavat kättäytyä. Kuuluu jo koulutukseen.
        Tietäisitpä mitä tapahtuu tilaisuuksien jatkoilla....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvä ihminen.
        Etkö tiennyt, että edustustilaisuudet ovat tietynlaista teatteria. Kyllähän niissä ihmiset osaavat kättäytyä. Kuuluu jo koulutukseen.

Se ei hermostovauriossa onnistu: teatteri

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei hermostovauriossa onnistu: teatteri

"poiuytrdfghjk"

Mitä tarkoitat sanoa? Että et pysty käyttäytymään hyvin koska sinulla on "hermostovaurio"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvä ihminen.

No mä en koskaan käy missään jatkoilla

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

En ymmärrä miksi koskaan pitäisi tietentahtoen käyttäytyä huonosti

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Eli haluaisit, että tosielämä olisi tuollaista teatteria?
        Voin paljastaa että monia, jotka työnsä puolesta noissa tilaisuuksissa joutuu ramppaamaan, lähinnä tympäsee nuo kekkerit.

• Anonyymi

Mun päämäärä on niinku se, että saisin hermostoni traanettua niin että se ei vaikuttaisi minuun vaikka ympärilläni olisi suuri joukko huonosti käyttäytyviä ihmisiä.
      Tuo on herkälle ihmiselle se kova treeni mikä pitäisi aivojen kanssa käydä. Eli että itse pystyisi aina käyttäytymään kauniisti vaikka muut ympärillä eivät niin tekisi.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi

Viimeiset kymmenen vuotta oletkin sitten käyttäytynyt et niin hyvin näiden jatkuvien ilkeiden viestiesi perusteella, mitä tänne olet luureista, äidistäsi ja kanssakirjoittajista olet postannut. Vaadit muilta sitä, mihin et itse pysty.

• Anonyymi

Mutta minä sentään yritän pystyä ja olen tyytymätön epätäydelliseen käytökseeni.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi

Jos ikinä koet hermostovaurion (toivottavasti et) niin tiedät että pystymisen vaikeus on jotain aivan muuta kuin muulloin, koska jos sulta estyy pystymiseen tarvittavat fyysiset toiminnot oot aika avuton.
        En käsitä kuinka ihmiset ei tajua sitä. Sä et voi sille itse mitään jos sun hermosto vaurioituu. Kaikille muille asioille vielä jotain voit mutta et sille.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ikinä koet hermostovaurion (toivottavasti et) niin tiedät että pystymisen vaikeus on jotain aivan muuta kuin muulloin, koska jos sulta estyy pystymiseen tarvittavat fyysiset toiminnot oot aika avuton.
        En käsitä kuinka ihmiset ei tajua sitä. Sä et voi sille itse mitään jos sun hermosto vaurioituu. Kaikille muille asioille vielä jotain voit mutta et sille.

"poiuytredfghj"

Tosin kuntoitumista voi itse edistää itse jos on jäänyt sitä varten jotain hermostotoimintoja jäljelle,, jos ei ole jäänyt et voi sitäkän
        Et kertakaikkiaan voi

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin kuntoitumista voi itse edistää itse jos on jäänyt sitä varten jotain hermostotoimintoja jäljelle,, jos ei ole jäänyt et voi sitäkän
        Et kertakaikkiaan voi

"poiuytrdfghj"

Omalle tyttärelleni haluan aina puhua kohteliaasti, jos niin käy että epäonnistun vahingossa, teen kaikkeni korjatakseni käytökseni.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytredfghj"

Ainakaan minä en pysty uskomaan tuohon sinun itse diagnosoimaasi tavanomaisen lääkkeen aiheuttamaan hermosto-/aivovaurioon. Tieteen näkökulmasta käsittääkseni satua.
        Oirelistakin (tuolla ylempänä) viittaa lähinnä erilaisiin psyykkisiin tai psykosomaattisiin ongelmiin.
        Toki sinun ikäiselläsi voi jo ikääntymisen vuoksi olla erilaisia luusto-, nivel- ja lihasvaivoja, ja kyllähän ne raskaita ovat myös henkisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakaan minä en pysty uskomaan tuohon sinun itse diagnosoimaasi tavanomaisen lääkkeen aiheuttamaan hermosto-/aivovaurioon. Tieteen näkökulmasta käsittääkseni satua.
        Oirelistakin (tuolla ylempänä) viittaa lähinnä erilaisiin psyykkisiin tai psykosomaattisiin ongelmiin.
        Toki sinun ikäiselläsi voi jo ikääntymisen vuoksi olla erilaisia luusto-, nivel- ja lihasvaivoja, ja kyllähän ne raskaita ovat myös henkisesti.

En usko minäkään hänen saaneen lääkeainereaktiona minkäänlaista hermosto/aivovauriota. Itse hän tuon diagnoosin kertoi tehneensä, kun suomalaiset lääkärit eivät edes tunne/tiedä kyseisestä reaktiosta mitään. Kertoi aikanaan englanninkielisiltä sivuilta siitä lukeneensa. Kun googlaa "Asperger", niin saa tietoa yllin kyllin kyseisestä henkilöstä, ja voi ymmärtää miksi hän kirjoittaa tavallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko minäkään hänen saaneen lääkeainereaktiona minkäänlaista hermosto/aivovauriota. Itse hän tuon diagnoosin kertoi tehneensä, kun suomalaiset lääkärit eivät edes tunne/tiedä kyseisestä reaktiosta mitään. Kertoi aikanaan englanninkielisiltä sivuilta siitä lukeneensa. Kun googlaa "Asperger", niin saa tietoa yllin kyllin kyseisestä henkilöstä, ja voi ymmärtää miksi hän kirjoittaa tavallaan.

No sehän on selvä jos tanssitaitelija ei yhtäkkiä osaa kävellä kunnolla eikä tehdä mitään mitä ennen.
        Mistä se sitten johtuu muka ? Ja se että nyt opin takaisin kävelemään jne.
        Yksinkertaisesti olette väärässä yksiselitteisesti.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sehän on selvä jos tanssitaitelija ei yhtäkkiä osaa kävellä kunnolla eikä tehdä mitään mitä ennen.

"poiuytrdfghj"

Googlen Aspergerkuvaukset eivät kerro minusta,
        Minusta on lääkäri ja neuropsykologi kirjoittaneen kuvauksen.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfghjk"

Anteeks mutta miten voitte olla noin tyhmiä- En jaksa tämmöseen paikkaan enää kirjottaa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfghjk"

Olet kertonut olevasi Asperger. Eiköhän silloin samat käsitteet koske myös osiltaan sinuakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteen näkökulmasta se on mahdollista nimenomaan. Ihan pakkausselosteesta ilmenee että keskushermosto-oireet mahdollisia ja kuolema sydänoireisiin.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ikäisekseni nuorekas, minulla ei ole liikuntaelinsairauksia luonnostaan..
        Moni tanssitaiteilija tanssiii 70 vuotiaana.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ikäisekseni nuorekas, minulla ei ole liikuntaelinsairauksia luonnostaan..
        Moni tanssitaiteilija tanssiii 70 vuotiaana.

"poiuytrfghjk"

Minun baletinopettajani ole 74-vuotias olman liikuntaongelmia.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun baletinopettajani ole 74-vuotias olman liikuntaongelmia.

"poiuytrfghj"

Minä en muutu viikossa vaikeasti liikkuvaksi mummoksi luonnostaan.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Lihasjumi? SI-liitoksen ongelmat? Huono lihastasapaino?
        Ja ethän sinä mikään tanssitaiteilija aikuisen oikeasti ole, vaikka lapsena baletissa kävitkin.
        Pysyttäiskö totuudessa, jookos?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei ole älyä riittävästi ei pysty ymmärtämään lääkeainereaktioita. ..ja sitten uskomaankaan. En enää kaikenlaisten hölmöistä ajatuksista piittaa

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteen näkökulmasta se on mahdollista nimenomaan. Ihan pakkausselosteesta ilmenee että keskushermosto-oireet mahdollisia ja kuolema sydänoireisiin.

"poiuytrdfghj"

Kerropa sen lääkkeen nimi, niin tarkistan pakkausselosteestaan mitä siinä sanotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei ole älyä riittävästi ei pysty ymmärtämään lääkeainereaktioita. ..ja sitten uskomaankaan. En enää kaikenlaisten hölmöistä ajatuksista piittaa

"poiuytrdfghjk"

Ah, poiun älykortti...
        Minulla on tohtorin tutkinto ja maiaterin paperit toiselta alalta. Lukiokin käyty.
        Entäs sulla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerropa sen lääkkeen nimi, niin tarkistan pakkausselosteestaan mitä siinä sanotaan.

Minuakin kiinnostais. Mitä ihme lääkettä myydään, jossa mahdollisena sivuvaikutuksena normaali annostuksella on sydänkuolema tai hermostovaurio?
        Toki jos tuhteja yliannostuksia vetelee, niin buranaankin varmaan voi kuolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minuakin kiinnostais. Mitä ihme lääkettä myydään, jossa mahdollisena sivuvaikutuksena normaali annostuksella on sydänkuolema tai hermostovaurio?
        Toki jos tuhteja yliannostuksia vetelee, niin buranaankin varmaan voi kuolla.

Se on mahdollista jos tulee ideosynkraattinen reaktio pienellä annostuksella, ja voihan esim. annostelussa olla virhe tai lääkeaineen koostumuksessa, että onkin vaikka väkevämpää.
        Mahdollisuudet ovat lukemattomat. Kuinka joku voi ajatella noin yksinkertaisesti. Mun äiti on emotionaalisesti kehittymätön mutta ei onneks noin yksinkertainen

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on mahdollista jos tulee ideosynkraattinen reaktio pienellä annostuksella, ja voihan esim. annostelussa olla virhe tai lääkeaineen koostumuksessa, että onkin vaikka väkevämpää.
        Mahdollisuudet ovat lukemattomat. Kuinka joku voi ajatella noin yksinkertaisesti. Mun äiti on emotionaalisesti kehittymätön mutta ei onneks noin yksinkertainen

"poiuytrdfghj"

Voi olla vaikka äidiltä perittyä tää että tulee aina heti sata eri mahdollista skenaariota mieleen kaikesta.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla vaikka äidiltä perittyä tää että tulee aina heti sata eri mahdollista skenaariota mieleen kaikesta.

"poiuytrfghj"

Minä keksin vaikka kuinka paljon selityksiä miksi voi tulla lääkeainereaktio, koska siinä vaikuttaa lukemattomat tekijät yhtä aikaa niinkuin ylipäätään kaikessa,

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä keksin vaikka kuinka paljon selityksiä miksi voi tulla lääkeainereaktio, koska siinä vaikuttaa lukemattomat tekijät yhtä aikaa niinkuin ylipäätään kaikessa,

"poiuytrfghjk"

Tiedekin on parhaimmillaan vain arvio.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Kerro nyt ihmeessä mistä lääkkeestä puhut. Kerran sanoit jopa luomutuotteitten sitä samaa lääkeainetta sisältävän. Näihin väitteisiisi on mahdotonta uskoa. En ihmettele yhtään, jos äitisikin sinun juttuihisi hermostuu ja lyö luuria korvaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedekin on parhaimmillaan vain arvio.

"poiuytrdfghj"

Mutta mikä on elämässä varmaa, on yllätykset.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mikä on elämässä varmaa, on yllätykset.

"poiuytrfghjk"

Tulevaisuudentutkimuksessa sanotaan niitä "villeiksi korteiksi" mitä elämässä tapahtuu mitä ei voi tietää. Todennäköisyyksiin perustuvan maailman kyseenalaistaa väistämättömät yllätykset joiden todennäköisyyttä ei voi laskea.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulevaisuudentutkimuksessa sanotaan niitä "villeiksi korteiksi" mitä elämässä tapahtuu mitä ei voi tietää. Todennäköisyyksiin perustuvan maailman kyseenalaistaa väistämättömät yllätykset joiden todennäköisyyttä ei voi laskea.

"poiuytrdfghj"

Väistämättömät yllätykset ovat kohdallasi todellisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väistämättömät yllätykset ovat kohdallasi todellisia.

No ne on todellisia tieteellisesti.

"poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfghjk"

Kaipaan älyllisempää keskustelua kuin mitä teidän joidenkin, luurien ja vanhempieni kanssa on tarjolla. Piste. Koen tän touhun emotionaaliseksi väärinkäytöksi.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfghjk"

Tieteellä ei ole mitään tekemistä sinun yllätystesi kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteellä ei ole mitään tekemistä sinun yllätystesi kanssa.

Ompa

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfghjk"

Tuo on niitä ns. sukkelia juttuja. Piin kova kreationisti voi tehdä vain hyvin, hyvin kapea-alaista tiedettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ah, poiun älykortti...
        Minulla on tohtorin tutkinto ja maiaterin paperit toiselta alalta. Lukiokin käyty.
        Entäs sulla?

No olen pari kertaa oudon tohtorinkin kohdannut, että onhan se mahdollista,
        että joku tohtori viettäisi aikaa hölisten täällä älyttömiä-

"poiuytrrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on niitä ns. sukkelia juttuja. Piin kova kreationisti voi tehdä vain hyvin, hyvin kapea-alaista tiedettä.

Joo siis olen innostunut uudenaikaisesta tieteestä joka voi kyseenalaistaa vanhoja tieteentekotapojakin.
        Niin ja kun joku kysyi oppiarvoani, niin olen ihan ylpeä siitä että olen
        vain peruskoulun käynyt ja kolmanneksen lukiota, mutta olen ryhtymässä jo kolmannella "alalla" itseoppineeksi. :)

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi

En jatka enää olen joutunut tänään kauheen emotionaalisen väärinkäytön kohteeksi ja sairastunut yhdessä päivässä vaikka eilen voin todella hyvn. Katkaisen yhteydet kaikkiin emotionaalisiin häiriköijiin kokonaan.
      Se on fakta ett minua emotionaalisesti väärinkäytetään.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi

Pidät emotionaalisena väärinkäyttönä sitä, kun väitteittesi kanssa ei ole samaa mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidät emotionaalisena väärinkäyttönä sitä, kun väitteittesi kanssa ei ole samaa mieltä.

Kyllä jos esim ei uskota jotakin minkä uskominen on terveyden ylläpitämisiélle välttämätöntä. Eli jos sillä ei uskomisella voi olla konkreettisesti vanhingollisia seurauksia silloin se on nähdäkseni emotionaalista väärinkäyttöä- ,
        Jos ei voi olla, silloin ei haittaa. Joten riippuu siitä kuka ja missä asiassa ei usko.
        Jos on kyse sellaisesta ihmisestä sellaisella paikalla jonka uskominen tai uskomatta jättäminen voi vaikuttaa toisen terveydentilaan, niin silloin se on emotionaalisya väärinkäyttöä jos hän ei usko vaikka uskotta jättämisestä voi seurata vahinkoa terveydelle.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä jos esim ei uskota jotakin minkä uskominen on terveyden ylläpitämisiélle välttämätöntä. Eli jos sillä ei uskomisella voi olla konkreettisesti vanhingollisia seurauksia silloin se on nähdäkseni emotionaalista väärinkäyttöä- ,
        Jos ei voi olla, silloin ei haittaa. Joten riippuu siitä kuka ja missä asiassa ei usko.
        Jos on kyse sellaisesta ihmisestä sellaisella paikalla jonka uskominen tai uskomatta jättäminen voi vaikuttaa toisen terveydentilaan, niin silloin se on emotionaalisya väärinkäyttöä jos hän ei usko vaikka uskotta jättämisestä voi seurata vahinkoa terveydelle.

"poiuytrdfghj"

Siis jos uskomatta jättämisellä voi kiertoteitse aiheuttaa toiselle oikeasti jotain vahinkoa , sillon se on mun mielestä henkistä väkivaltaa.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis jos uskomatta jättämisellä voi kiertoteitse aiheuttaa toiselle oikeasti jotain vahinkoa , sillon se on mun mielestä henkistä väkivaltaa.

"poiuytrfghj"

Muussa tapauksessa parempi vain häipyä hiljaa koko asiasta muualle, jos ei uskalla olla avuksi oikeasti.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi

Mutta vähän vaikuttaisi siltä että ollaan niinku kateellisia että mulla on jotain hyvää älyllistä tekemistä nytten jos mua vaan ei emotionaalisesti häiriköitäisi.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Mä en halua enää ikinä keskustella mitään tyhmiä tai negstiivisia juttuja vaan tehdä myönteisessä hengessä kivaa mielenkiintoista älyllistä projektiani rauhassa ilman emotionaalista tai minkään sortin häiriköintiä.

"poijuytfrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en halua enää ikinä keskustella mitään tyhmiä tai negstiivisia juttuja vaan tehdä myönteisessä hengessä kivaa mielenkiintoista älyllistä projektiani rauhassa ilman emotionaalista tai minkään sortin häiriköintiä.

"poijuytfrdfghjk"

Tämä on nyt se tavoitteeni ja haluan emotionaalisen "työrauhan" niin netissä, luurejen kuin vanhempieni taholta.

"poiuytfrghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on nyt se tavoitteeni ja haluan emotionaalisen "työrauhan" niin netissä, luurejen kuin vanhempieni taholta.

"poiuytfrghjk"

Haluan paneutua tuohon palkattomaan "aivotyöhöni" kokoaikaisesti.
        Tosiaan 20 professorien kirjaa odottaa, mutta kaikkeen paskaan sen sijaan kului tääkin päivä ihan vain siksi että äitini pitää puhua niin kauhealla tavalla että isänikin mukaan koirakin pelkää äitini puhetta. Koira on erittäin luotettava emootion paljastaja. Jos koira pelkää jonkun puhetta ei siinä ole hyvää emootiota jos koira on kunnossa.

"poiuytrtgyhj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluan paneutua tuohon palkattomaan "aivotyöhöni" kokoaikaisesti.
        Tosiaan 20 professorien kirjaa odottaa, mutta kaikkeen paskaan sen sijaan kului tääkin päivä ihan vain siksi että äitini pitää puhua niin kauhealla tavalla että isänikin mukaan koirakin pelkää äitini puhetta. Koira on erittäin luotettava emootion paljastaja. Jos koira pelkää jonkun puhetta ei siinä ole hyvää emootiota jos koira on kunnossa.

"poiuytrtgyhj"

Äidin oma emootionaalinen tila on niin huono ettei hän voi käyttäytyä paremmin.
        Eikö ihmiset ymmärrä että jotain mättää että ihmiset ovat emotionaalisesti sellaisissa kunnoissa kuin ovat ? Miltei räksyttävät jopa auttavissa puhelimissa. Jotain mättää ja paljon.

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi

Voin kertoo ainoon missä olin tosi huono neuropsykologisessa testissä .
      Kaikki muu meni kai suunnilleen vähintään keskiverrosti, mutta kun piti semmosia sarjakuvia koota tavallisista sosiaalisista käytännön tilantesta kuten taksissa, uimarannalla ja ehkä julkisessa vessassa käymisistä, niin sain enintään 3 kymmenestä oikein. Ja neuropsykologi kysyi yhdestä että miten sen oikein olin ajatellut sen tapahtuman kun järjestelin ihan eri tavalla ne kortit, että mitä siinä niinkuin tapahtuu.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi

Mutta sitte neuropsykologi sanoi että just toi sopii Aspergeriin, että älyllisesti kaikki menee hyvin, mutta sitten siihen verrattuna huomattavan heikosti tollaset käytännön sosiaaliset tilanteet hahmottaminen

"poiuytredfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sitte neuropsykologi sanoi että just toi sopii Aspergeriin, että älyllisesti kaikki menee hyvin, mutta sitten siihen verrattuna huomattavan heikosti tollaset käytännön sosiaaliset tilanteet hahmottaminen

"poiuytredfgh"

Ei mulla ole ikinä älyssä mitään vikaa todettu, vaan se on tommosissa yksinkertaisissa käytännön tilanteiden hallitsemisessa ja hahmottamisessa se ongelma. mitä Aspergeriin liittyy.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Kirjallisesti tai jonkin tieteellisen tekstin kannalta toi Asperger ei haittaa mitään kun riittää tietokoneruudun hahmottaminen.

"poiuytredfgh"

• Anonyymi

Sit tässä toisessa asiassa on kyse emotionaalisesta väärinkäytöstä nimenomaan.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Mä olen nyt perehtynyt emootioihin autonomisen hermoston tasolle asti ja pohdintaan siitä mitä emootiot on, tiedehän ei sitä ole yksiselitteisesti edes määrittänyt. Joten he ei välttämättä siellä luureissa edes tiedä mistä he puhuu. Mutta silti niin tosissaan puhuvat että melkeen äkästyvät.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi

Mikä mua niinku ihan hirveesti on ihmetyttäny elämänkokemuksena siinä luurikokemuksessa on se että jos ihmisille kertoo yllättäen fyysisesti vammautuneensa, heille ei tulekaan ensisijaisesti mieleen huoli, että kuinka hänelle nyt saataisiin kyvyt takaisin ja h'änet takaisin vahvaksi, vaan raadollisesti se, että kuinka häntä nyt tilaisuuden tullen voisi henkisesti ja emotionaalisesti alkaa hallita,

"poiuytfghj"

• Anonyymi

Mutta siellä luurissa oli kyllä muutama henkilöä, jotka päätteli minua älykkääksi henkilöksi.
        Yksi naishenkilö , joka itse kuulosti skarpille. Ei siis puhunut mitenkään silleen veltosti sanoi että: "mutta mitä jos sä ootkin tosi älykäs, kun kuulostaa vähän siltä nuo ilmaisut ja sanamuodot joita sinä käytät ? "

"poiuytrdsdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siellä luurissa oli kyllä muutama henkilöä, jotka päätteli minua älykkääksi henkilöksi.
        Yksi naishenkilö , joka itse kuulosti skarpille. Ei siis puhunut mitenkään silleen veltosti sanoi että: "mutta mitä jos sä ootkin tosi älykäs, kun kuulostaa vähän siltä nuo ilmaisut ja sanamuodot joita sinä käytät ? "

"poiuytrdsdfgh"

Ennen mun aivovauriotahan mulle kävi lukuisia kertoja niin, että ihmiset yhtäkkiä sanoi mulle: "Mut hei, sähän oot "poiuytyu" älykäs !"
        Olin siinä sitten aina vähän hölmistynyt kommentista.
        Ja ihan nuorena tutut sanoi välillä että osaan sanoittaa kokemuksia, joita heilläkin on, mutta eivät ole osanneet laittaa sanoiksi.

"poiuytrfdfghjk"

• Anonyymi

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006299417.html

Helsingin sanomissa koulukiusaamisesta.

Siinä tulee esiin kuinka aikuinen henkilökunta ei tiedosta kiusaamiseksi normaalista erilaiseksi koetun kiusaamista, eikä erilainen saa samaa huolenpitoa kuin muut.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Miksi poiu nimimerkkiä käyttävä kirjoittaja laittaa risuaitamaisen loppu osan nimimerkikseen? Tietysti siksi että hakukone vaatii prikulleen saman litanian että googlaus onnistuisi. Suojakeino muka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi poiu nimimerkkiä käyttävä kirjoittaja laittaa risuaitamaisen loppu osan nimimerkikseen? Tietysti siksi että hakukone vaatii prikulleen saman litanian että googlaus onnistuisi. Suojakeino muka.

Kas vain, tuo ei ollut tullut mieleenikään.
        Lienen intuitiivisesti älykkäämpi kuin olen tiennytkään olevani. :)

"poiuytrtyuikl"

• Anonyymi

Minä en tarvitse emotionaalista "apua" sellaisilta henkilöiltä, jotka ovat huomattavasti vähemmän tietoisia emotionaalisen väärinkäytön ilmiöistä kuin minä itse.

"poiuytrdfghj"

• Kävin taas vilkaisemassa, en lukenut kaikkea, usein skrollaan vaan pitkät ketjusi alas ja katson viimeisimmät. Tosiaan kommentoit että useimmat ihmiset ovat vähemmän tietoisia emotionaalisen väärinkäytön ilmiöistä kuin sinä itse.

Niin, kerroppas itse omin sanoin, esimerkkejä siitä , millaisia elementtejä sisältyy emotionaaliseen väärinkäyttöön.

Kuvaa vaikkapa väärinkäyttäjää, mitä se väärinkäyttö on konkreettisesti, mistä voi tietää, että on emotionaalisen väärinkäytön kohteena

Tämä on hyvä aihe siinä mielessä, että kuuluu oleellisena osana narsistin repertuaariin.

• Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Kävin taas vilkaisemassa, en lukenut kaikkea, usein skrollaan vaan pitkät ketjusi alas ja katson viimeisimmät. Tosiaan kommentoit että useimmat ihmiset ovat vähemmän tietoisia emotionaalisen väärinkäytön ilmiöistä kuin sinä itse.

Niin, kerroppas itse omin sanoin, esimerkkejä siitä , millaisia elementtejä sisältyy emotionaaliseen väärinkäyttöön.

Kuvaa vaikkapa väärinkäyttäjää, mitä se väärinkäyttö on konkreettisesti, mistä voi tietää, että on emotionaalisen väärinkäytön kohteena

Tämä on hyvä aihe siinä mielessä, että kuuluu oleellisena osana narsistin repertuaariin.

Tuon haluaisin minäkin tietää, minkä poiu kokee emotionaaliseksi väärinkäytöksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon haluaisin minäkin tietää, minkä poiu kokee emotionaaliseksi väärinkäytöksi.

Olen siitä kirjoittanut tänne jo monta vuotta . Toivon vilpittömästi ettei itsellenne käy sellaista, mutta jos joskus itse hermosyovammautuisitte päästä varpaisiin ja viimeisillä voimillanne s oittelisitte siitä jonnekin ja teitä ei uskottaisi mutta vain pilkattaisiin monta vuotta, niin tietäisitte kyllä mitä tarkoitan selittämättäkin. Tuollainen ymmärryskyvyn puute on aivan käsittämätöntä. Jos itse tekisin jollein sellaista, kokisin itseni erittäin raakalaismaiseksi.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen siitä kirjoittanut tänne jo monta vuotta . Toivon vilpittömästi ettei itsellenne käy sellaista, mutta jos joskus itse hermosyovammautuisitte päästä varpaisiin ja viimeisillä voimillanne s oittelisitte siitä jonnekin ja teitä ei uskottaisi mutta vain pilkattaisiin monta vuotta, niin tietäisitte kyllä mitä tarkoitan selittämättäkin. Tuollainen ymmärryskyvyn puute on aivan käsittämätöntä. Jos itse tekisin jollein sellaista, kokisin itseni erittäin raakalaismaiseksi.

"poiuytrdfgh"

Jos itse osallistuisin sellaiseen kokisin itseni enemmänkin hyeenaksi kuin ihmiseksi,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfgh"

Ei se ole emotionaalista väärinkäyttöä, kun on kanssasi eri mieltä asioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole emotionaalista väärinkäyttöä, kun on kanssasi eri mieltä asioista.

Riippuu siitä millaisia seurauksia ja millaissa olosuhteissa ja missä asiassa olevasta eri mielisyydestä on kyse. Mikäli siitä voi seurata esim virhe, joka fyysisesti vahongoittaa, silloin se on emotionaalista väärinkäyttöä ikäänkuin piilouhata sellaisella vaarallisella virheellä, jonka voi aiheuttaa jättämällä kuuntelematta.

"poiuytrdfghj".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu siitä millaisia seurauksia ja millaissa olosuhteissa ja missä asiassa olevasta eri mielisyydestä on kyse. Mikäli siitä voi seurata esim virhe, joka fyysisesti vahongoittaa, silloin se on emotionaalista väärinkäyttöä ikäänkuin piilouhata sellaisella vaarallisella virheellä, jonka voi aiheuttaa jättämällä kuuntelematta.

"poiuytrdfghj".

"...piilouhata vaarallisella virheellä, jonka voi aiheuttaa jättämällä kuuntelematta"???? Miten tuollainen "vaarallinen uhka" voi jotain aiheuttaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj".

Minä ainakin tuntisin itseni hulluksi jos tarjoutuisin johonkin auttamaan ihmisiä mutta menisinkin sinne sanomaan etten usko mitä ne ihmiset puhuu. Siis sehän olis ihan kauheeta enkä ikinä uskaltais semmosta tehdä.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ainakin tuntisin itseni hulluksi jos tarjoutuisin johonkin auttamaan ihmisiä mutta menisinkin sinne sanomaan etten usko mitä ne ihmiset puhuu. Siis sehän olis ihan kauheeta enkä ikinä uskaltais semmosta tehdä.

"poiuytrdfgh"

Tuskin sinusta edes olisi kenenkään auttajaksi jossain ns. luureissa. Et vastannut mikä se piilouhka oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...piilouhata vaarallisella virheellä, jonka voi aiheuttaa jättämällä kuuntelematta"???? Miten tuollainen "vaarallinen uhka" voi jotain aiheuttaa??

Tavat ovat aivan lukemattomat. Mitä vain voi mennä pieleen, jos ihminen ei toimi tosiasiallisen tilanteen kannalta juuri oikein

"poiuytredfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfgh"

Niin tarkoitat ilmeisesti, että emotionaalinen väärinkäyttö tarkoittaa sinun kohdallasi sitä, ettei luureissa uskottu sinua.

Auttaviin puhelimiin tulee kyllä kaikenlaista, sinne soittelevat niin humalaiset kuin "hullutkin".

Puhelimessa saattaa olla hyvin vaikea tietää, mikä kulloinkin on sen soittajan todellinen tilanne.

Uskotko sinä kaikki itsellesi tuntemattomien ihmisten puheet, vaikka et olisi koskaan ihmistä tavannut, tiedä hänen todellista tilannettaan. Samahan se on täällä nettipalstallakin

Kerrot tuossa myös, että sinua pilkattiin monta vuotta noissa luureissa. Mitä minun on hyvin vaikea uskoa. Kertositko miten sinua pilkattiin?

Kertositko myös hieman tarkemmin, mihin auttaviin luureihin soitit ? ja edelleen miksi soittelit sinne vuosikausia, vaikka sinua pilkattiin siellä ja sinuun kohdistettiin emtionaalista väärinkäyttöä josta sinulle tuli paha mieli/huono olo

Tuntuu oudolta, että soittelit vuosikausia paikkoihin, joissa sinua ei uskottu ja sinua pilkattiin. Kenen vika se oli että soittelit, että soittelit uudelleen ja uudelleen, vaikka sinuun kohdistettiin emotionaalista väärinkäyttöä

Eikö mieleesi tullut että järkevämpää kaiken kannalta olisi ollut lopettaa niihin soittelu ja hakea apua muualta? Miksi haluat altistaa itsesi loputtomiin huonolle kohtelulle?

Mikä oli motiivisi soitella niihin ? Millaista apua sinä toivoit sieltä saavasi ? Entä mistä muualta/keneltä hait/sait apua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavat ovat aivan lukemattomat. Mitä vain voi mennä pieleen, jos ihminen ei toimi tosiasiallisen tilanteen kannalta juuri oikein

"poiuytredfghj"

Mitä ongelmia sinulle tuli näistä piilouhista?

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytredfghj"

"Mitä vain voi mennä pieleen, jos ihminen ei toimi tosiasiallisen tilanteen kannalta juuri oikein "

Niin toimitko sinä omasta mielestäsi oikein soittelemalla vuosikausia luureihin, joissa ei sinua uskottu ja sinua pilkattiin ?

• Anonyymi

"Mitä vain voi mennä pieleen, jos ihminen ei toimi tosiasiallisen tilanteen kannalta juuri oikein "

Niin toimitko sinä omasta mielestäsi oikein soittelemalla vuosikausia luureihin, joissa ei sinua uskottu ja sinua pilkattiin ?

En siis tiennyt että siellä kukaan saisi pilkata soittajaa ihan oikeesti ja että sitten voitaisiin syyttää että soitti vaikka pilkattiin. Kuulostaisi niin oudolle toimijalle sellainen etten osannut odottaa että sellainen voisi olla. Enkä sano vieläkään että he olisivat sellainen toimija, sinähän tuollaista ideaa esität, etkä puhu heidän puolestaan olettaakseni.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Niin tarkoitat ilmeisesti, että emotionaalinen väärinkäyttö tarkoittaa sinun kohdallasi sitä, ettei luureissa uskottu sinua.

Auttaviin puhelimiin tulee kyllä kaikenlaista, sinne soittelevat niin humalaiset kuin "hullutkin".

Puhelimessa saattaa olla hyvin vaikea tietää, mikä kulloinkin on sen soittajan todellinen tilanne.

Uskotko sinä kaikki itsellesi tuntemattomien ihmisten puheet, vaikka et olisi koskaan ihmistä tavannut, tiedä hänen todellista tilannettaan. Samahan se on täällä nettipalstallakin

Kerrot tuossa myös, että sinua pilkattiin monta vuotta noissa luureissa. Mitä minun on hyvin vaikea uskoa. Kertositko miten sinua pilkattiin?

Kertositko myös hieman tarkemmin, mihin auttaviin luureihin soitit ? ja edelleen miksi soittelit sinne vuosikausia, vaikka sinua pilkattiin siellä ja sinuun kohdistettiin emtionaalista väärinkäyttöä josta sinulle tuli paha mieli/huono olo

Tuntuu oudolta, että soittelit vuosikausia paikkoihin, joissa sinua ei uskottu ja sinua pilkattiin. Kenen vika se oli että soittelit, että soittelit uudelleen ja uudelleen, vaikka sinuun kohdistettiin emotionaalista väärinkäyttöä

Eikö mieleesi tullut että järkevämpää kaiken kannalta olisi ollut lopettaa niihin soittelu ja hakea apua muualta? Miksi haluat altistaa itsesi loputtomiin huonolle kohtelulle?

Mikä oli motiivisi soitella niihin ? Millaista apua sinä toivoit sieltä saavasi ? Entä mistä muualta/keneltä hait/sait apua?

Joo mutta selitin heille etten ole mielenterveyspotilas, ja olen myöskin ollut koko elämäni ajan 100% raitis.
        En siis ole edes kokeillut tai maistanut mitään päihteitä tai psyykenlääkkeitä koskaan , enkä kahviakaan tai mustaa teetäkään juo, enkä nykyään edes suklaata syö hermostovaikutusten johdosta. ko mulla on niin herkkä hermosto että reagoi suklaaseenkin.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi

Mutta siis onko sellaisen vastaajan ensisijainen tehtävä olla uskomatta soittajia auttavissa puhelimissa koska sinne voi tulla pilasoittojakin ? Eli pilasoittajat ovat saaneet vallan koko puhelimesta ? Oikeista hädänalaisista viis. Täskeintä napata mahdolliset pilasoittajat ? Mielestäni kumma logiikka, Etkö itse näe tuossa logiikassa mitään kummaa ? Kummasta on enemmän haittaa, olla uskomatta oikeita hädänalaisia, vai olla myötätuntoinen pilasoittajan asiassa ? Mä voin ihan mielellään lohdutella sellaistakin "vaammantunutta" , joka ei olisi vammaantunut. Varmaan hänkin lohtua kaipaa jos olis tosiaan vaivatunut niin outoon puuhaan kuin vammautuneen esittämiseen vuosiksi.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

En soittanut sinne VAIKKA minuun kohdistettin emotionaalista väärinkäyttöä vaan KOSKA sitä tehtiin niin että tuli koko aika suurempi hätä niin että oli soitettava lisää ja lisää asian selvittämiseksi kun oli niin hätääntynyt.

"poiuyfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En soittanut sinne VAIKKA minuun kohdistettin emotionaalista väärinkäyttöä vaan KOSKA sitä tehtiin niin että tuli koko aika suurempi hätä niin että oli soitettava lisää ja lisää asian selvittämiseksi kun oli niin hätääntynyt.

"poiuyfghjk"

Tota mullekin sanottiin puhelimessa että mun pitäis ymmärtää että sinne soittaa juoppoja jne. Mutta onko tosiaan ei -juopon asiallisen auttavaan puhelimeen soittajan tehtävä jopa henkihieverissä pohtia ja ymmärtää sitä heidän ongelmaansa, että heidän puhelimeensa soittaa juoppoja, Se sälyttää kauheesti emotionaalista taakkaa sille soittajalle, jonka elämässä ei ole yhtäkään juoppoa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

En siis tiennyt että siellä kukaan saisi pilkata soittajaa ihan oikeesti ja että sitten voitaisiin syyttää että soitti vaikka pilkattiin. Kuulostaisi niin oudolle toimijalle sellainen etten osannut odottaa että sellainen voisi olla. Enkä sano vieläkään että he olisivat sellainen toimija, sinähän tuollaista ideaa esität, etkä puhu heidän puolestaan olettaakseni.

"poiuytrdfghj"

Niin ylempänä kerroit tähän tapaan

"viimeisillä voimillanne s oittelisitte siitä jonnekin ja teitä ei uskottaisi mutta vain pilkattaisiin monta vuotta, niin tietäisitte kyllä mitä tarkoitan selittämättäkin. "

Mikä antaa ymmärtää että siellä luureissa sinua pilkattiin monta vuotta siellä minne jonnekkin soittelit monta vuotta.

Soittelitko sinä ihan umpimähkään vaan jonnekkin, saadaksesi juttuseuraa , kertoaksesi itsestäsi noita samoja juttuja kuin täälläkin, vai oliko sinulla tarve saada sieltä jotain apua. Yleensä ihmiset soittavat niihin saadakseen jotain apua tai helpotusta olotilaansa.

Soitteletko sinä niihin vieläkin vai oletko ny vaihtanut tänne nettiin, jolloin juttusi on niinkuin tuuleen puhaltamista. Mikä toki ei täällä niin haittaa

Mitä tulee hermostovaurioosi, niin siihenkin on löydettävissä joku tekijä mikä sen aiheuttaa. Äkkiseltään tulee mieleen diabetes, vakava b-12 vitamiinin puutos ,toistuvat aivotärähdykset myös alkoholismi ja kannabiksen käyttö

Näköjään jo ehdit vastailla enemmänkin, kerroit että sinulla oli hätä ja hätä vaan lisääntyi kun soittelit uudelleen ja uudelleen, kun et saanut mielestäsi hyvää palvelua vaan sinua ei uskottu ja sinua pilkattiin.

Toistan kysymykseni, millaista apua sinä niiltä ihmisiltä halusit, vai vain senkö, että he uskoisivat sinun olevan halvaantunut, nyttemmin päästä varpaisiin hermostovauroitunut.

Silläkö sitten olisit kokenut tulleesi autetuksi

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis onko sellaisen vastaajan ensisijainen tehtävä olla uskomatta soittajia auttavissa puhelimissa koska sinne voi tulla pilasoittojakin ? Eli pilasoittajat ovat saaneet vallan koko puhelimesta ? Oikeista hädänalaisista viis. Täskeintä napata mahdolliset pilasoittajat ? Mielestäni kumma logiikka, Etkö itse näe tuossa logiikassa mitään kummaa ? Kummasta on enemmän haittaa, olla uskomatta oikeita hädänalaisia, vai olla myötätuntoinen pilasoittajan asiassa ? Mä voin ihan mielellään lohdutella sellaistakin "vaammantunutta" , joka ei olisi vammaantunut. Varmaan hänkin lohtua kaipaa jos olis tosiaan vaivatunut niin outoon puuhaan kuin vammautuneen esittämiseen vuosiksi.

"poiuytrdfghj"

vielä tuohon kommenttiisi liittyen

"Mä voin ihan mielellään lohdutella sellaistakin "vaammantunutta" , joka ei olisi vammaantunut. "

Niin, olisihan se varmaan kivaa sinun mielestäsi, mutta sinä et vissiin ymmärrä, että silloin todelliset avuntarvitsijat jäävät paitsi.

Tiedätkö sinä että puheluita tulee niin paljon että kaikkiin puheluihin ei kyetä vastaamaan. Henkilöstöresurssit eivät riitä

mm. hätäkeskukse puheluista n. 23 % on asiaan kuulumattomia. Nekin vievät tuhottomasti aikaa, kun yritetään selvittää onko tosi kyseessä tai yritetään ohjata soittaja soittamaan asiaankuuluvaan paikkaan.

Luku on takavuosina ollut ennemmänkin, mutta onneksi nykyään laskusuunnassa.

• Anonyymi

Niin ylempänä kerroit tähän tapaan

"viimeisillä voimillanne s oittelisitte siitä jonnekin ja teitä ei uskottaisi mutta vain pilkattaisiin monta vuotta, niin tietäisitte kyllä mitä tarkoitan selittämättäkin. "

Mikä antaa ymmärtää että siellä luureissa sinua pilkattiin monta vuotta siellä minne jonnekkin soittelit monta vuotta.

Soittelitko sinä ihan umpimähkään vaan jonnekkin, saadaksesi juttuseuraa , kertoaksesi itsestäsi noita samoja juttuja kuin täälläkin, vai oliko sinulla tarve saada sieltä jotain apua. Yleensä ihmiset soittavat niihin saadakseen jotain apua tai helpotusta olotilaansa.

Soitteletko sinä niihin vieläkin vai oletko ny vaihtanut tänne nettiin, jolloin juttusi on niinkuin tuuleen puhaltamista. Mikä toki ei täällä niin haittaa

Mitä tulee hermostovaurioosi, niin siihenkin on löydettävissä joku tekijä mikä sen aiheuttaa. Äkkiseltään tulee mieleen diabetes, vakava b-12 vitamiinin puutos ,toistuvat aivotärähdykset myös alkoholismi ja kannabiksen käyttö

Näköjään jo ehdit vastailla enemmänkin, kerroit että sinulla oli hätä ja hätä vaan lisääntyi kun soittelit uudelleen ja uudelleen, kun et saanut mielestäsi hyvää palvelua vaan sinua ei uskottu ja sinua pilkattiin.

Toistan kysymykseni, millaista apua sinä niiltä ihmisiltä halusit, vai vain senkö, että he uskoisivat sinun olevan halvaantunut, nyttemmin päästä varpaisiin hermostovauroitunut.

Silläkö sitten olisit kokenut tulleesi autetuksi

Minä sain hermostovaurion rajusta kertaluontoisesta lääkeainereaktiosta . Sen jälkeen menetettyä aistini myös putosin päälleni yrittäessäni tanssihyppyä putosinkin päälleni.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi

vielä tuohon kommenttiisi liittyen

"Mä voin ihan mielellään lohdutella sellaistakin "vaammantunutta" , joka ei olisi vammaantunut. "

Niin, olisihan se varmaan kivaa sinun mielestäsi, mutta sinä et vissiin ymmärrä, että silloin todelliset avuntarvitsijat jäävät paitsi.

Tiedätkö sinä että puheluita tulee niin paljon että kaikkiin puheluihin ei kyetä vastaamaan. Henkilöstöresurssit eivät riitä

mm. hätäkeskukse puheluista n. 23 % on asiaan kuulumattomia. Nekin vievät tuhottomasti aikaa, kun yritetään selvittää onko tosi kyseessä tai yritetään ohjata soittaja soittamaan asiaankuuluvaan paikkaan.

Luku on takavuosina ollut ennemmänkin, mutta onneksi nykyään laskusuunnassa.

Mutta todelliset avuntarvitsijat jäävät varmiten apua paitsi jos heitä pidetään pilasoittelijoina . Ja mä voin melkein vannoa pystyväni soittamaan sinne oikeesti pilapuhelun jonka ottavat epälyksettä todesta, Tai vaikka kymmenem erilaista pilapuhelua, joita eivät epäilisi. Jos vaikka esittäisin ongelmateiniä, juoppoa, mielenterveyspotilasta, avioeronnutta ja masentunutta ja puhuisin kaikkea mistä sanaakaan ei ole totta, niin apua saisin ilman mitään kritiikkiä oikein myötätunnolla.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi

S iis ettäkö he sälyttävät raittiiden soittajien vaivoiksi ne juopot ? Eikö riitä omiksi vaivoikseen ?

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Itse en ole juopotellut koskaan , enkä käytännöllisesti katsoen edes tunne yhtään juoppoa. Niin kyllä ärsyttää kauheissa tuskissa miettiä jotain juoppoja. En ikinä edes uskaltaisi juopotella.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ole juopotellut koskaan , enkä käytännöllisesti katsoen edes tunne yhtään juoppoa. Niin kyllä ärsyttää kauheissa tuskissa miettiä jotain juoppoja. En ikinä edes uskaltaisi juopotella.

"poiuytrdfghj"

Mitä järkeö selittää jollain soittajalle litanjaa mitä kaikkea hän voisi olla ? '
        Sähän voisit olla vaikka sitä tai tätä selittävät ?
        Mutta eiks se ole aika loukkaavaa sellasta kelle vaan selittää ilman mitään syytä ?

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi

Jos soittaja ei saa edes äitiään sanoa noita-akaksi niin miksi he saa vihjailla soittajan voivan olla vaikka kaikkea edellä mainittua ilman mitään perusteita sille ? Vain sillä perustella että hän VOIS olla ihan mitä vaan. On se rankkaa kun soittaa auttavaan puhemineen, sen jälkeen pitää ymmärtää että VOISI itse olla ihan mitä vaan. Semmonen aajattelu sekoittaa soittajan päätä sanon minä, jos soittaja eläytyy ajatukseen joka hänen halutaan tai lähes velvoitetaan ymmärtävän, ettää hän voisi olla ihan mitä vaan...

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos soittaja ei saa edes äitiään sanoa noita-akaksi niin miksi he saa vihjailla soittajan voivan olla vaikka kaikkea edellä mainittua ilman mitään perusteita sille ? Vain sillä perustella että hän VOIS olla ihan mitä vaan. On se rankkaa kun soittaa auttavaan puhemineen, sen jälkeen pitää ymmärtää että VOISI itse olla ihan mitä vaan. Semmonen aajattelu sekoittaa soittajan päätä sanon minä, jos soittaja eläytyy ajatukseen joka hänen halutaan tai lähes velvoitetaan ymmärtävän, ettää hän voisi olla ihan mitä vaan...

"poiuytrfghjk"

Soittajan pitää osata asettautua vastaajan asemaan ja ymmärtää millaisya siinä on olla mutta tarvitseeno vastaajan yhtään kuvitella millaista on tuollaisessa soittajan asemassa ?

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Soittajan pitää osata asettautua vastaajan asemaan ja ymmärtää millaisya siinä on olla mutta tarvitseeno vastaajan yhtään kuvitella millaista on tuollaisessa soittajan asemassa ?

"poiuytrdfghj"

"mutta tarvitseeno vastaajan yhtään kuvitella millaista on tuollaisessa soittajan asemassa?"

Kyllä tarvitsee varsinkin silloin jos ei oikeasti ole mitään avun tarvetta. Toisaalta taas soittajan pitää ymmärtää ettei puhelimeen vastaaja tiedä, tunne millainen ihminen siellä oikeasti on jos he eivät tunne tosiaan.

Myös kohtuullisuus on tärkeä muistaa auttavissa puhelimissa, huomioida ajankäyttö, kun se nyt aikuisten oikeasti on niin, ettei siellä voi vaan jutella niitä näitä tuntikausia jos ei ole avuntarvetta.

Kuten aiemmin sanoin sama kuin netissä, ettei voi tietää kuka ja millainen ihminen siellä soittaa. Kuunnellessaan vastaaja yrittää päästä soittajan ongelmasta/avun tarpeesta selville, miksi hän soitti ja millaista apua hän tarvitsee. Se on hänen hommansa, yrittää ohjata soittaja oikeanlaisen avun piiriin siellä soittajan omassa elämänpiirissä.

Vielä tulee mieleen, että kun jossain luki että sinua paheksuttiin kun kerroit että äitisi on noita-akka. Harvemmin aikuinen ihminen moista nimikettä käyttää, kun noita-akka mielletään enemmänkin satuhahmoksi. Kuuntelija voi sen perusteella mieltää, että soittaja on lapsen tasolla.

Ennemminkin kantsii kuvata niitä asioita, joiden vuoksi on kokenut tarvetta soittaa. Kuvata äidin toimintaa ja kertoa miten se äidin käytös on vaikuttanut on ja millaisia tunteita ja vaikeuksia se on tuottanut soittajalle itselleen.

• Anonyymi

"mutta tarvitseeno vastaajan yhtään kuvitella millaista on tuollaisessa soittajan asemassa?"

Kyllä tarvitsee varsinkin silloin jos ei oikeasti ole mitään avun tarvetta. Toisaalta taas soittajan pitää ymmärtää ettei puhelimeen vastaaja tiedä, tunne millainen ihminen siellä oikeasti on jos he eivät tunne tosiaan.

Myös kohtuullisuus on tärkeä muistaa auttavissa puhelimissa, huomioida ajankäyttö, kun se nyt aikuisten oikeasti on niin, ettei siellä voi vaan jutella niitä näitä tuntikausia jos ei ole avuntarvetta.

Kuten aiemmin sanoin sama kuin netissä, ettei voi tietää kuka ja millainen ihminen siellä soittaa. Kuunnellessaan vastaaja yrittää päästä soittajan ongelmasta/avun tarpeesta selville, miksi hän soitti ja millaista apua hän tarvitsee. Se on hänen hommansa, yrittää ohjata soittaja oikeanlaisen avun piiriin siellä soittajan omassa elämänpiirissä.

Vielä tulee mieleen, että kun jossain luki että sinua paheksuttiin kun kerroit että äitisi on noita-akka. Harvemmin aikuinen ihminen moista nimikettä käyttää, kun noita-akka mielletään enemmänkin satuhahmoksi. Kuuntelija voi sen perusteella mieltää, että soittaja on lapsen tasolla.

Ennemminkin kantsii kuvata niitä asioita, joiden vuoksi on kokenut tarvetta soittaa. Kuvata äidin toimintaa ja kertoa miten se äidin käytös on vaikuttanut on ja millaisia tunteita ja vaikeuksia se on tuottanut soittajalle itselleen.

Noita -akka on tässä yhteydessä lempeän ihmisen kuvaus illeöstä ihmisestä. Koska ei halua sanoa mitä satuttavaa.

"poiuytfdfghj"

• Anonyymi

No mulle aika humpuukilta vaikutti se auttava puhelin

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mulle aika humpuukilta vaikutti se auttava puhelin

"poiuytrdfghj"

Ja mitä noihin tunteisiin tulee niin mä olen niiden tutkijoiden kanssa samaa mieltä joiden mielestä yleiskielen tunteita kuvaavien yleissanojen käyttö emootiotutkimuksessa ei ole kovin viisasta, Että mulle on enää turha höpötellä kenenkään semmosia. Kuulostaa ihan lastentarhalle ja siten aivoille epämiellyttävälle.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Ja kyllä joo mulla oli luurisoitteluun asti tapana uskoa mitä kuka tahansa vieras ihminen sanoo, jos mulla ei ole perusteltua syytä olettaa toisin.
      Mutta ton luurisoittelun jälkeen en enää niin luota ihmisten järkeen kuin sitä ennen.

"poiuytfdfghj"

• Anonyymi

Eikä ole kyse vain siitä että saako soittaja apua vai ei, vaan että loukataanko häntä emotionaalisesti ylimääräisesti.
        Mä voin sanoa että pelkästään lause että soittaja vois olla pilasoittelija voi aiheittaa kauhean kalvavan kehollisen tuntemuksen emootioissa. Siis miltä se tuntuu jos soittaja on ihan vakava ja sanotaan niin. Ei se tunnu emootioissa ookoolle. Keho kertoo, että nyt täällä on jotain pielessä täällä puhelimessa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä ole kyse vain siitä että saako soittaja apua vai ei, vaan että loukataanko häntä emotionaalisesti ylimääräisesti.
        Mä voin sanoa että pelkästään lause että soittaja vois olla pilasoittelija voi aiheittaa kauhean kalvavan kehollisen tuntemuksen emootioissa. Siis miltä se tuntuu jos soittaja on ihan vakava ja sanotaan niin. Ei se tunnu emootioissa ookoolle. Keho kertoo, että nyt täällä on jotain pielessä täällä puhelimessa.

"poiuytrdfghj"

Tuskin niin sanotaan, vaan pyritään lopettamaan puhelu mahdolisimman lyhyeen.

Toki voidaan sanoa, ettei tämä ole oikea paikka jos haluaa ny puhua vaikka säästä tai ruuanlaitosta yms.

Syynä on se kun jonossa on monia muita, joilla voi olla todellista hätää

Mutta ny nukkuun, hyvää yötä

• Anonyymi

Toki voidaan sanoa, ettei tämä ole oikea paikka jos haluaa ny puhua vaikka säästä tai ruuanlaitosta yms.

Olet väärässä. He ovat sen sijaan halukkaita puhumaan esimerkiksi ruuanlaitosta, jonka kokevat oikeammanlaisekse aiheeksi. Sain jopa rseptejä pyytämättä.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi

Kuinka sä voit sanoa ettei yksin päästä varpaisiin vammauteneena jääminen rajuissa tuskissa ole oikea hätä ? Kyllä mä koen kuunnella sellaisia sanoja emotionaaliseksi väkivallaksi. Ja räikeän sellaiseksi, Ainakim aiheittaa kehossani emotionaalisen väkivallan kokemisen reaktiot.

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka sä voit sanoa ettei yksin päästä varpaisiin vammauteneena jääminen rajuissa tuskissa ole oikea hätä ? Kyllä mä koen kuunnella sellaisia sanoja emotionaaliseksi väkivallaksi. Ja räikeän sellaiseksi, Ainakim aiheittaa kehossani emotionaalisen väkivallan kokemisen reaktiot.

"poiuytfrdfghj"

Kuulostaa jopa sen verran pelottavalle, että hyvä että täällä netissä nyt näkyy että tällaisia todella jotakuta kohtaan puhutaan ihan pokkana.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa jopa sen verran pelottavalle, että hyvä että täällä netissä nyt näkyy että tällaisia todella jotakuta kohtaan puhutaan ihan pokkana.

"poiuytrfghj"

Ja sitten tommonen yhteenlaskutoimituksen kanta ei ollut ainoa puhelinvastaajien kanta. Siellä oli myös henkilöitä jotka mietti, että onhan se tottakai oikea hätä jos yhtäkkiä vammautunut päästä varpaisiin.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten tommonen yhteenlaskutoimituksen kanta ei ollut ainoa puhelinvastaajien kanta. Siellä oli myös henkilöitä jotka mietti, että onhan se tottakai oikea hätä jos yhtäkkiä vammautunut päästä varpaisiin.

"poiuytrdfghjk"

Itseasiassa siellä oli eräs melko johtava henkilö joka loppuaikoina oli ottamassa ohjaksia käsiinsä ja joka uskoi että tuollaimen lääkeainereaktio on mahdollinen tapahtua. Kuitenkin hänellekin oli hieman vaikea ymmärtää millatavoin minun vanhempani tosiasiallisesti käyttäytyvät ja sitten koin sen liian raskaaksi alkaa koittamaan selittämään sitä hänelle, ja olin jo sen verran paremmassa kunnossa , että olin lopettelemassa soittelua puhelimeen, niin siksi sitten luovuin siitä sinällään asiallisestakin tuesta, Henkilö olisi ollut sopiva tukija muutoin siksi, että arvosti luovuutta sinällään, eikä siis sitä vastustanut vaan päinvastoin.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa siellä oli eräs melko johtava henkilö joka loppuaikoina oli ottamassa ohjaksia käsiinsä ja joka uskoi että tuollaimen lääkeainereaktio on mahdollinen tapahtua. Kuitenkin hänellekin oli hieman vaikea ymmärtää millatavoin minun vanhempani tosiasiallisesti käyttäytyvät ja sitten koin sen liian raskaaksi alkaa koittamaan selittämään sitä hänelle, ja olin jo sen verran paremmassa kunnossa , että olin lopettelemassa soittelua puhelimeen, niin siksi sitten luovuin siitä sinällään asiallisestakin tuesta, Henkilö olisi ollut sopiva tukija muutoin siksi, että arvosti luovuutta sinällään, eikä siis sitä vastustanut vaan päinvastoin.

"poiuytredfghj"

Hän oli siis halukas pohtimaan ja tukemaan sitä, että kuinka edistyisin taiteeni saralla, mikä oli mielestäni oikea lähtökohta, jos noin kokonaisvaltaisesti halutaan henkilöä tukea.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän oli siis halukas pohtimaan ja tukemaan sitä, että kuinka edistyisin taiteeni saralla, mikä oli mielestäni oikea lähtökohta, jos noin kokonaisvaltaisesti halutaan henkilöä tukea.

"poiuytrdfghj"

Ei siellä puhelimessa kaikki pilkanneet, mutta valitettavasti siinä käy niin, että jos esim puolet pilkkaa, niin se kokemus jää sinne hermostoon ikävästi ikäänkuin traumaattsesti, vaikka toinen puoli ei pilkkaisikaan.

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Hänen asenteensa ehkä vaikutti juurikin sellaiselta keskimääräistä uudenaikaisemmalta ja valoisammalta. Juurikin että kuinka luovia juttuja voitaisiin edistää. Kun sitten on olemassa näitä toisenlaisia ihmisiä kuten täälläkin joskus joidenka mielestä luovuus ei ole tästä maailmasta.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänen asenteensa ehkä vaikutti juurikin sellaiselta keskimääräistä uudenaikaisemmalta ja valoisammalta. Juurikin että kuinka luovia juttuja voitaisiin edistää. Kun sitten on olemassa näitä toisenlaisia ihmisiä kuten täälläkin joskus joidenka mielestä luovuus ei ole tästä maailmasta.

"poiuytrdfghjk"

Mielenkiintoisesti kuitenkin konkreettisessa sosiaalisessa arkitodellisuudessa kaikkein luovimmat ja epätavallisimmat ideani ovat pisimmälle kantaneet.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siellä puhelimessa kaikki pilkanneet, mutta valitettavasti siinä käy niin, että jos esim puolet pilkkaa, niin se kokemus jää sinne hermostoon ikävästi ikäänkuin traumaattsesti, vaikka toinen puoli ei pilkkaisikaan.

"poiuytfrdfghj"

Pitkästä ketjusta huolimatta, ei ole käynyt selville minkälaista tukea/apua hait luureista. Ymmärrän hyvin, kun epäilivät tarkoitusperiäsi, jos ne soittosi olivat samansuuntaisia kuin keskustelusi täällä netissä. Tuonkaltaisella liioittelulla kokonaisvaltaisesta hermostovauriosta tuskineen ja vanhempiesi nuivasta suhtautumisen vaivaasi, herää epäilys kenelle vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkästä ketjusta huolimatta, ei ole käynyt selville minkälaista tukea/apua hait luureista. Ymmärrän hyvin, kun epäilivät tarkoitusperiäsi, jos ne soittosi olivat samansuuntaisia kuin keskustelusi täällä netissä. Tuonkaltaisella liioittelulla kokonaisvaltaisesta hermostovauriosta tuskineen ja vanhempiesi nuivasta suhtautumisen vaivaasi, herää epäilys kenelle vaan.

Olen kertonut niin moneen kertaan täälläkin etten jaksa kymmenettä kertaa. Tuntuu pahalle hermostossa hokeminen kohta niin että täytyy soittaa auttavaan puhelimeen.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kertonut niin moneen kertaan täälläkin etten jaksa kymmenettä kertaa. Tuntuu pahalle hermostossa hokeminen kohta niin että täytyy soittaa auttavaan puhelimeen.

"poiuytrfghj"

Se tuen hakeminen luureista keksityn vaivan perusteella, oli pelkkää myötätunnon kerjäämistä ja juttelun tarvetta jonkun kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghjk"

Käsität kai, että iso osa roskapostauksestasi tapahtuu sekä nimimerkki {yhteenlaskutoimitus] ja "poiuytredfghj" samalta mieshenkilöltä; ja että etevä lapsikin tämän yhteyden oivaltaa.

Toisaalta terapeuttinen kirjoittelu nettiin on laillista, mutta kun tuo kirjoittelu on vain yhden kylmän yön kuuraa sen jäävuorihirviön katolla, joka pimeää persoonallisuuttasi yrittää pitää "älykkäästi" salassa.

• Anonyymi

Ja mikä minua kanssa hämäsi oli se, että ennen tätä hermostovauriota näitä Asperger ynnä muu neurologisia asioita oli käsitelty kohdallani niin hienosyisesti, asiantuntevasti ja minua kohtaan kohteliaasti, että en osannut odottaa mikä meininki on edessä jossain auttavassa puhelimessa aiheen ympärillä.
      Ehkä neurologini ymmärsi tämän koska oli neuvonut minua etten kertoisi ihmisille Asperger diagnoosistani. Olin kuitenkin sitten opiskellut niin paljon Aspergerista ja autismista ja innostunut keskustelemaan oppimastani , että kerroinkin ihmisille ymmärtämättä että aiheestani ei olla avoimia keskustelemaan sillä tasolla , vaan pitäydytään lähinnä jossain yksinkertaisissa yleisissä ennakkoluuloissa, Taikka aletaan kohdella minua opeilla joilla viisi vuotiaita tai teinejä Aspergereja jossain hoidetaan. Mikä ei tietenkään sovellu minun tilanteeseeni yhtään. Ja en niinku osannut ajatella ettei ihmiset nyt semmosta asiaa ymmärtäisi.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Koska mä siis itse suhtaudun asiaan kuten autismi lähinnä älyllisenä neurologisena mielenkiinnon ja tutkimuksen kohteena,, en minkäänlaisena leimaavana aiheena, enkä minä koe aihetta mitenkään itseäni leimaavaksi millään tavoin. Vaan siis kyse on vain vähän erilaisesta käyttöjärjestelmästä ikäänkuin niinkuin monet Aspergerit sanovat, Mutta jos sitä käyttää käyttöjärjestelmän OMALLA TAVALLA, se toimii yhtä hyvin kuin muutkin järjestelmät.
        Kenelle tahansa tulee ongemia jos aivojaan vaaditaan käyttämään jonkon toisen henkilön aivojen käyttöjärjestelmällä. Luonnollisestikin aivot lähinnä vain sekoaa semmosesta niinku tietokoonnessa jossa jotenkin ohjelmistot aivan sotkettaisiin. Elin jo ympäristöissä, joissa tämä oli ymmärretty, niin en ymmärtänyt että jossain auttavassa puhelimessa ollaankin niinkuin 100 vuotta taakse jääneitä Aspergertietoudessa ja koitetaan minutkin saada mukaan semmoisiin 100 vuotta vanhoihin käsityksiin niinkuin täällä palstallakin.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska mä siis itse suhtaudun asiaan kuten autismi lähinnä älyllisenä neurologisena mielenkiinnon ja tutkimuksen kohteena,, en minkäänlaisena leimaavana aiheena, enkä minä koe aihetta mitenkään itseäni leimaavaksi millään tavoin. Vaan siis kyse on vain vähän erilaisesta käyttöjärjestelmästä ikäänkuin niinkuin monet Aspergerit sanovat, Mutta jos sitä käyttää käyttöjärjestelmän OMALLA TAVALLA, se toimii yhtä hyvin kuin muutkin järjestelmät.
        Kenelle tahansa tulee ongemia jos aivojaan vaaditaan käyttämään jonkon toisen henkilön aivojen käyttöjärjestelmällä. Luonnollisestikin aivot lähinnä vain sekoaa semmosesta niinku tietokoonnessa jossa jotenkin ohjelmistot aivan sotkettaisiin. Elin jo ympäristöissä, joissa tämä oli ymmärretty, niin en ymmärtänyt että jossain auttavassa puhelimessa ollaankin niinkuin 100 vuotta taakse jääneitä Aspergertietoudessa ja koitetaan minutkin saada mukaan semmoisiin 100 vuotta vanhoihin käsityksiin niinkuin täällä palstallakin.

"poiuytrdfghj"

Ja muutenkin mä kannatan sitä että jokainen ihmisyksilö saisi olla erilainen niinkuin oikeesti onkin ilman mitään luonnotonta pyrimystä epätodelliseen samanlaisuuteen mitä ei oikeasti ole olemassa koska jokaisen aivot ovat erilaiset.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Olisit kertonut olevasi Asperger, niin olisivat luureissa osanneet käsitellä asioitasi kaltaisesi käyttämän "käyttöjärjestelmän" mukaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit kertonut olevasi Asperger, niin olisivat luureissa osanneet käsitellä asioitasi kaltaisesi käyttämän "käyttöjärjestelmän" mukaisesti.

He ei uskoneet mitään jos sanoin ettei sovellu minulle.

"poiuytrdefghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He ei uskoneet mitään jos sanoin ettei sovellu minulle.

"poiuytrdefghj"

Mutta eikö jos noudattaa tuon puhelinauttamisen periaatteita kunnioittaa soittajan ratkaisuja pitäisi uskoa jos soittaja kerran sanoo johonkin tarjottuun ehdotukseen, ettei se sovellu itselle (ja vielä toteaa että se on havaittu jo aiemmin), eikä tyrkyttää tyrkyttämistään ?

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta eikö jos noudattaa tuon puhelinauttamisen periaatteita kunnioittaa soittajan ratkaisuja pitäisi uskoa jos soittaja kerran sanoo johonkin tarjottuun ehdotukseen, ettei se sovellu itselle (ja vielä toteaa että se on havaittu jo aiemmin), eikä tyrkyttää tyrkyttämistään ?

"poiuytrfdfghj"

Olisit lopettanut luureihin soittelun, kun et tuntenut saavasi sieltä apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfdfghj"

Ja kysymykseen, että mllaista apua olisin halunnut ?
        No vastaan nyt selkeästi.
        Sellaista, joka selkeästi vastaa puhelinauttamisen kirjoitettuja eettisiä ohjeita, niin ettei tule ristiriitaa periaatteen ja käytännön välille.
        Jos esim. palvelu tarjoaa kunnioittavaa keskustelua syrjimättä ketään , se ei voi olla kiinni siitä, että vastaaja ei tiedä millainen ihminen siellä soittaa ?
        Miksi edes tarvii tietää millainen, jos palvelu tarjoaa kaikille syrjimättömästi kunnioittavaa keskustelua ? Nytkö sitten ollaan epäkunnioittavia kaikille, koska ei voida tietää millainen ihminen siellä soittaa, voisi olla juoppo, voisi olla pilasoittelija, voisi olla... Eiköl tuo ole ristiriitaista. MIksi he on niin äärettömän suuntautuneita pohtimaan sitä "millainen ihminen" siellä soittaa. Kunnioittavan keskustelunhan ei pitänyt olla siitä kiinni millainen ihminen siellä soittaa, jos palvelu tarjoaa syrjimättömästi kunnioittavaa keskustelua.

"poiuytrdfghj"

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista, joka selkeästi vastaa puhelinauttamisen kirjoitettuja eettisiä ohjeita, niin ettei tule ristiriitaa periaatteen ja käytännön välille.
        Jos esim. palvelu tarjoaa kunnioittavaa keskustelua syrjimättä ketään , se ei voi olla kiinni siitä, että vastaaja ei tiedä millainen ihminen siellä soittaa ?
        Miksi edes tarvii tietää millainen, jos palvelu tarjoaa kaikille syrjimättömästi kunnioittavaa keskustelua ? Nytkö sitten ollaan epäkunnioittavia kaikille, koska ei voida tietää millainen ihminen siellä soittaa, voisi olla juoppo, voisi olla pilasoittelija, voisi olla... Eiköl tuo ole ristiriitaista. MIksi he on niin äärettömän suuntautuneita pohtimaan sitä "millainen ihminen" siellä soittaa. Kunnioittavan keskustelunhan ei pitänyt olla siitä kiinni millainen ihminen siellä soittaa, jos palvelu tarjoaa syrjimättömästi kunnioittavaa keskustelua.

"poiuytrdfghj"

"poiuytrdfghj"

Ja kuten he itse sanoo on todella vaikea puhelimessa edes tietää millainen ihmine n siellä soittaa, niin eihän he sitten koskaan melkein voi olla kohteliaita, jos he ei voi olla kohteliaita niin kauan kun he ei tiedä millainen ihminen siellä soittaa. Kauhean ennakkoluuloinen asenne. Siis miten anonyymi palvelu voi tarjota kunnioittavaa keskustelua kaikille jos vastaajat ovat sitä mieltä ettei se ole mahdollista ennenkuin tai jos tietää millainen ihminen siellä soittaa, koska eihän he voi melkein koskaan tietää jos kysymyksessä on täysin anonyymi palvelu. Niin he tarjoaa sitten hillittömän ennakkoluuloista keskustelua tosiasiallisesti.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

"poiuytrdfghj"

Jos annat itsestäsi epämääräisen kuvan keskustellessasi, niin miten luureissa voidaan tietää minkälainen henkilö soittaa ja mikä on todellinen syy soittoonsa. Eihän ne luurit ole mitään juttelu ja ajanvietepaikkoja, josta voisi odottaa "kunnioittavaa" keskustelua erilaista aivotoiminnan käyttöjärjestelmää käyttävän henkilön kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos annat itsestäsi epämääräisen kuvan keskustellessasi, niin miten luureissa voidaan tietää minkälainen henkilö soittaa ja mikä on todellinen syy soittoonsa. Eihän ne luurit ole mitään juttelu ja ajanvietepaikkoja, josta voisi odottaa "kunnioittavaa" keskustelua erilaista aivotoiminnan käyttöjärjestelmää käyttävän henkilön kanssa.

Ajatuksesi on nähdäkseni selkästi yleisten puhelinauttamisen peruaatteiden vastainen . Erilaisuus syynä poiketa puhelinauttamisen eettisistä ohjeista on nimenomaisesti kyseisten eettisten sääntöjen vastainen minun ymmärrykselläni.

Voisin periaatteessa tarkistaa vaikka tuolta lautakunnalta olenko ymmärtänyt oikein, mutta en nyt tällä erää jaksa kun on muuta oleellisempaa tekemistä.

"poiuytfrghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatuksesi on nähdäkseni selkästi yleisten puhelinauttamisen peruaatteiden vastainen . Erilaisuus syynä poiketa puhelinauttamisen eettisistä ohjeista on nimenomaisesti kyseisten eettisten sääntöjen vastainen minun ymmärrykselläni.

Voisin periaatteessa tarkistaa vaikka tuolta lautakunnalta olenko ymmärtänyt oikein, mutta en nyt tällä erää jaksa kun on muuta oleellisempaa tekemistä.

"poiuytfrghj"

En ollut yhtään epämääräinen, päinvastoin sanoin erittäin selkeästi että asiani koskee kirjaimellisesti juuri sitä mitä sanon. Niin siinä mielessä keskivertoa selkeämpi soittaja.
        Ei mitään piiloviestejä tai merkityksiä.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ollut yhtään epämääräinen, päinvastoin sanoin erittäin selkeästi että asiani koskee kirjaimellisesti juuri sitä mitä sanon. Niin siinä mielessä keskivertoa selkeämpi soittaja.

"poiuytrfghjk"

No näitä sun ketjujasi seuranneena, en ihmettele yhtään, jos olivat luureissa eri mieltä kanssasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfghjk"

Aivovauriossa vaikutelma luonnollisestikin on asiaankuuluvasti hieman epämääräinen, koska se aivovaurio tekee sen että tajunnantaso laskee.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivovauriossa vaikutelma luonnollisestikin on asiaankuuluvasti hieman epämääräinen, koska se aivovaurio tekee sen että tajunnantaso laskee.

"poiuytrfghjk"

Ei se vaan tee psyykelle hyvää kauheesti kuunnella sellaista että "Ei susta yhtään tiedä millainen ihminen sinä olet ". Ei tunnu terveelliselle altistua semmosille puheille paljon.

"poiuytrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se vaan tee psyykelle hyvää kauheesti kuunnella sellaista että "Ei susta yhtään tiedä millainen ihminen sinä olet ". Ei tunnu terveelliselle altistua semmosille puheille paljon.

"poiuytrdfghjk"

Siinä vähitellen niinkuin murtuu, menettää itseluottamuksen.
        Ei semmonen ole apua.

"poiuytredfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä vähitellen niinkuin murtuu, menettää itseluottamuksen.
        Ei semmonen ole apua.

"poiuytredfghjk"

Nyt minä olen alannut fanittamaan Suomea.
        Jouduin täältä virtuaalipakolaiseksi ahdasmielisyyden takia.
        Mutta tuon virtuaalipakolaisuuden aikana sain luovan idean, jolle lopulta löytyi parhaiten tilaa Suomesta. Että on tämä Suomikin monimuotoinenkin maa.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi

Minä en ymmärrä minkä järjen mukaan tunteiden latistaminen auttais masentuneisuuteen. Mun järki sanois että jos on kovin eloisat tunteet niin sillon on suorastaan immuuni masennukselle. Eli eikö niitä tunteita pitäs enemmin eloistuttaa ?

"poiuytfghj"

• Anonyymi

Ja sitten niinku noissa auttavissa puhelimissakin, että he itse usein kuulostaa niin synkeille että jo äänensä kuulemisesta meinaa masentua kun tunnetilat tosiaan tarttuu herkästi tieteellisesti tutkittuna, että auttaako semmonen jotenkin ?

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten niinku noissa auttavissa puhelimissakin, että he itse usein kuulostaa niin synkeille että jo äänensä kuulemisesta meinaa masentua kun tunnetilat tosiaan tarttuu herkästi tieteellisesti tutkittuna, että auttaako semmonen jotenkin ?

"poiuytrdfgh"

Mun mielestä ihmisiä auttaa enempi se että heitä kannustetaan ja kehutaan jne, ei mitään negatiivisia leimoja ongelman takia.

"poiuytfghjk"

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4090
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2101
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1405
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1127
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe