mutta liian myöhään. Nimittäin aloite poistuvan koulukeskuksen jatkokäytöstä ennen uuden sivistyskeskuksen käyttöön ottamista.
Kouluksihan se vanha koulukeskus soveltuu, niin kauan kuin oppilaita kunnassa riittää.
Talouden toimenpideohjelmassa löytyi n 1,3 miljoonan säästöt VIIDEN VUODEN AIKANA.
Tohmajärven valtionosuudet peruskoululaisista ovat viiden vuoden kuluttua 500000 nykyistä pienemmät, sivistyskeskuksen leasingvuokra on 500000 vuodessa (toki summa on suurempi, kunhan rakennus on valmistunut. Lisätöitä tulee aina), eli tulojen menetykset ja uudet kulut tekevät yli miljoonan vuodessa. Toki väkimäärän vähenemä syö verotulojakin.
Edessä on veroprosentin nostaminen kahdella prosenttiyksiköllä. ja kunnan velkojahan ainoana omistajan ne sijoitusyhtiön ”velat” ovat.
Järkevä aloite
Anonyymi
2
93
Vastaukset
- Anonyymi
YT-neuvottelujahan sieltä sitten tuli. Rahat ei riitä uusiin menoihin. Sivistyskeskusta ja päiväkotia rakennetaan. Niinpä.
Lieköhän missään muualla yhtä paljon tyhjiä kiinteistöjä kuin Tohmajärvellä? Ja lisää tulee, runsaasti.
Uusi sivistyskeskuskin tulee ainakin koulupuolen osalta vajaakäytölle. Ikäluokat pienenevät nopeasti. Ja muuttoliike jää nähtäväksi.- Anonyymi
No jostakin se on rahat revittävä kunnan hankkimien rötisköjen yllä pitoon. Eiköhän se vero prosentin nosto ole etessä päin tulossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481