Palava uskova! Minkälainen?

Jeesus oli palava ja opetuslapsetkin, entä tämänajan uskova.
Paljon kokouksissa käyväkö, iloinen, naurava. äänekkäästi rukoileva, mielellään evankelioiva, ahkera niin työssä kuin muuissakin asioissa, terve, kielillä puhuva helluntailainen, rikas jne..?

Voiko hiljainen ja vähemmän kokouksissa käyvä, masentunut, laiska, helposti lankeileva heikko uskova, sairas, köyhä, ei helluntailainen, ei puhu kielillä jne. olla palava uskossaan?

32

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sananl.27:14 Biblia (1776) Joka lähimmäistänsä siunaa korkialla äänellä, ja nousee varhain, se luetaan hänelle koroukseksi.

• Anonyymi

Ihmiset ovat erilaisia, mutta monesti heikkoja potkitaan ja pilkataan kun eivät osaa mitään. Vaikka ovat kuuliaisia hengen äänelle ja eivät kiellä Kristusta niin siitä huolimatta heidän kaltaiset luetaan alakastiin tai jopa perkeleen omiksi. Herra tuntee omansa varsinkin nämä heikot.

• Anonyymi

Miksi et Tomumaja pysy poissa vaikka olet monesti niin luvannut ?

Olet kuin tuuliviiri, joka kääntyy tuulenmukana.

Jaak. 1:8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

• Jaa puolueheralle. On moni muukin lähtenyt ja tullu, vaihtanut nimmaria. Koitat vain kiusata koska puolustan helareita ja uskoa Jeesukseen. Vajavaisuuteni tunnustankin ihan mielelläni.
        Mulla jos menee Jeesuksessa hyvin se riittää täysin mulle.
        Jos taas raamatulla siteraat että olen epävakainen kaikilla teilläni olkoot sinulle luettava synniksi koska siinä valehtelet törkeästi.

"Palava uskova on kans sellainen osaltaan tuuliviirikin." Tunteilu on palavalla uskovalle tyyillistä ja nehän vaihteleevat ja se näkyy uskovassa selvästi. Voi olla iloinen palava rohkea ja taas sitten suu viivana arkana tuppisuuna jne.. Tunteilu on osana uskoon kuuluvaa ja ihmisinä meitä on monenlaisia olkoot heikkous mullekkin osana Jumalan lapseutta.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

Jaa puolueheralle. On moni muukin lähtenyt ja tullu, vaihtanut nimmaria. Koitat vain kiusata koska puolustan helareita ja uskoa Jeesukseen. Vajavaisuuteni tunnustankin ihan mielelläni.
        Jos taas raamatulla siteraat että olen epävakainen kaikilla teilläni olkoot sinulle luettava synniksi koska siinä valehtelet törkeästi.

"Palava uskova on kans sellainen osaltaan tuuliviirikin." Tunteilu on palavalla uskovalle tyyillistä ja nehän vaihteleevat ja se näkyy uskovassa selvästi. Voi olla iloinen palava rohkea ja taas sitten suu viivana arkana tuppisuuna jne.. Tunteilu on osana uskoon kuuluvaa ja ihmisinä meitä on monenlaisia olkoot heikkous mullekkin osana Jumalan lapseutta.

Epävakaisuus, viha ja armoton lahkolaisuuden shamaanihenki saattaa olla tomumajan läheisyydessä jos perustelee sitä tomumajan todistuksella kun hän kohtasi pahan hengen? Ei pitäisi sotkea heikkoutta tyhmyyteen?

• Anonyymi

tomumaja: Jos taas raamatulla siteraat että olen epävakainen kaikilla teilläni olkoot sinulle luettava synniksi koska siinä valehtelet törkeästi.ps.
        Millä raamatullisella oikeudella tomumaja tuomitsee sinut kun vetoat tomumajan moniin lupauksiin? Eikö sellaista kutsuta tuuliviiriksi mikä ei ole mikään paha sana. Puhua kahdella kielellä on näköjään tomumajan kielillä puhumisen lahja. Tomumaja teki syntiä synnin päälle.

• Anonyymi kirjoitti:

Epävakaisuus, viha ja armoton lahkolaisuuden shamaanihenki saattaa olla tomumajan läheisyydessä jos perustelee sitä tomumajan todistuksella kun hän kohtasi pahan hengen? Ei pitäisi sotkea heikkoutta tyhmyyteen?

No läheisyydessä kylläkin siinä olet oikeassa mutta ei minussa. Perkele on aina läheisyydessä. uskovien läheisyydessä ainakin. siis normaalia ja tuttua uskoville. Jopa Perkele meni Pietariinkin itse Jeesuksen seurassakin vaikka oli palavana uskossa. Vihaa pursuavat kirjoituksesi taas sinussa ihmetyttää kovasti. Mistähän sinun vihasi sitten lieneekin kotoisin? Vihaava uskova ei kyllä voi olla Jeesuksessa tai tyhmäksi toisia moittiva, vai onko? Armo se kuuluu kyllä jokaiselle meistä jotkä Jeesusta kunnioittavat ja uskossa ovat. Riitaa en kyllä ala haastamaan sinun kaltaisesi kanssa koska tunnen jo paljon minkälaista tekoa olet. Mutta vastailen ja kirjoittelen foorumilla kun on aikaa välistä nuitten puuhien ohella.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

No läheisyydessä kylläkin siinä olet oikeassa mutta ei minussa. Perkele on aina läheisyydessä. uskovien läheisyydessä ainakin. siis normaalia ja tuttua uskoville. Jopa Perkele meni Pietariinkin itse Jeesuksen seurassakin vaikka oli palavana uskossa. Vihaa pursuavat kirjoituksesi taas sinussa ihmetyttää kovasti. Mistähän sinun vihasi sitten lieneekin kotoisin? Vihaava uskova ei kyllä voi olla Jeesuksessa tai tyhmäksi toisia moittiva, vai onko? Armo se kuuluu kyllä jokaiselle meistä jotkä Jeesusta kunnioittavat ja uskossa ovat. Riitaa en kyllä ala haastamaan sinun kaltaisesi kanssa koska tunnen jo paljon minkälaista tekoa olet. Mutta vastailen ja kirjoittelen foorumilla kun on aikaa välistä nuitten puuhien ohella.

Etkö joskus ole kirjoittanut kohtaamisen itse paholaisen kanssa? Jokin sinussa mättää?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö joskus ole kirjoittanut kohtaamisen itse paholaisen kanssa? Jokin sinussa mättää?

Kyllä totta on, mutta lähti oitis kun hyysin apua Jumalalta! Mikä mättää, mättikö Jeesusta mikä kun Saatana ilmestyi ja koitti tuhota hänet viekkaudellaan ? Olkoot tuo paholaisen ilmestys vaan siunaukseksi kohdallani. On ilmestynyt joillekkin tuntemilleni uskoville myöskin.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

Apostoli: Vastustakaa lujana uskossa perkelettä niin se teistä pakenee. Miten on tomumajan laita kun se perkele viihtyy hänen läheisyydessään? Ilmeisesti ei ole uskoa ja minkäänlaista vastustamista jolloin on luonnollista ettei se perkele pakene tomumajan läheisyydestä. Ovat kuin peppu ja paita.

• Anonyymi
        tomumaja- kirjoitti:

Jaa puolueheralle. On moni muukin lähtenyt ja tullu, vaihtanut nimmaria. Koitat vain kiusata koska puolustan helareita ja uskoa Jeesukseen. Vajavaisuuteni tunnustankin ihan mielelläni.

Joo, kyseinen henkilö ei uskalla esiintyä tietenkään omalla nimelläänkään tms. "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi", sitä pitäisi teroittaa itse kullekin, VAIKKA kyseinen henkilö olisi vielä pelastuksen ulkpuolella, koska JUURI LAKI herättää paatuneita sydämiä. Havaitaan, ettei itsekään noudatettu juuri mitään oikein, ja tällöin reaktio on se, mikä oli monella uuden liitonkin uskovalla : Laki on loppu ja olemme kaikki armon alla, vaikka tottapuhuen, ei esim. Jeesus niin sanonut... Paavali ehkä sanoi, mutta se oli oman ongelmansa syytä, että kaikki hänen lainnoudattamisensa johti vain aiemmassa elämässään Jeesukseen uskovien vainoamiseen ja suorastaan murhaamiseen... Paavali sai armon, eikä Hänelle tarvinnut enää tarjota lakia pelastukseksi, koska Hän oli noudattanut sitä niin hyvin kuin oli pystynyt ja SILTI tullut petetyksi - ennen sitä sokeutumistaan Jeesuksen antamalla näyllä... "Armahtavaisuutta minä vaadin, en uhrimenoja"...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostoli: Vastustakaa lujana uskossa perkelettä niin se teistä pakenee. Miten on tomumajan laita kun se perkele viihtyy hänen läheisyydessään? Ilmeisesti ei ole uskoa ja minkäänlaista vastustamista jolloin on luonnollista ettei se perkele pakene tomumajan läheisyydestä. Ovat kuin peppu ja paita.

Ei kun oikeesti? Minä haluan tietää, kohta, kuka on pastorinne, kun uskallatte selvästi uskovaisesta ihmisestä sanoa, että "Perkele viihyy läheisyydessään"? Mikä tässä on ongelma? Juurikin valehtelu ja summittainen pahaasuopa puhe lähimmäisestänne? Onko Jeesus sinunkaan syntejäsi vielä edes sovittanut? Vai oletko suuressa armossaan, saanut suorastaan tehtävän herätellä ihmisiä, jotekin käänteäen, puhumalla heistä tuollaista hubbaa? Emme ole ehkä samanlaisia, kuitenkaan - taaskaan. Vai tunnetko kyseisen henkilön henkilökohtaisesti, JOS NIIN ON, hyväksyn väittämäsi, mutta eipä tuota kukaan ole vielä todistanut?! Vai onko tämä koko keskustelu teille vain jotakin viihdettä, tai suorastaan turhuutta? Turhista puheista sanoo Raamattu silti, että "Herra vihaa turhaa puhetta": "Isää on lähestyttävä hengellisesti ja totuudessa"(Jeesus). Voitko sinä nyt silti sanoa, että olit puhunut TOTTA lähimmäisestäsi?
        Jos Perkele viihtyy jonkun IHMISEN läheisyydessä, vaikka TÄMÄ on uskossa, niin se olisi ihmeiden ihme, mutta sellaista tuskin on tapahtunut...

• Anonyymi

Juokseva? Hautausmaan kolmesti vuorokaudessa kiertävä suorittaja? Teekupin vaimoltaan ansainnut tekijä? Kaiken suorittanut ansaitsija? Hei helluntailainen, herää nyt.

• Anonyymi

Helluntaiuskonto on gnostilaista omavanhurskauden ja omien pyhitystekojen uskontoa, josta täysin puuttuu Kristus tekoineen.

Aloitus pilkkaa Jeesuksen sovitustyötä, eikä siihen tule vastata.

• Anonyymi

Aloituksen tekijä on tunnettu riitelijä ja pilkkaaja niin että aloitus ei ole Jumalasta.

• Anonyymi

Hei oikeesti?! Kyse oli vain, että miten ymmärretään "palava uskova". Mikä tuossa pilkkasi Jeesuksen sovitustyötä? Vai oletko ITSE sellainen, ja haluat että muutkin olisi? Näetkö, kuuletko tai tunnetko sinä jotakin, mitä tavalliset ihmiset ei, vai mistä on kyse? Ei ole jäänyt ainakaan kiinni itse teosta. Varokaa silti edelleen:"Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi!"
        Yksikin suuri ja paha Pyhän Hengen pilkka, niin olette kadotuksen tiellä itsekin!

• "Jeesus oli palava ja opetuslapsetkin, entä tämänajan uskova."

Eikös siellä ollut se palava pensas :-)

• Anonyymi

Room.12:11 Biblia Älkäät olko hitaat töissänne. Olkaat palavat hengessä. Palvelkaa Herraa. Ilm.3:15-16.

• Anonyymi

"Palava Hengessä" tarkoittaa kristityn hengen olemusta, ei suoranaisesti tekoja. Miksi hellarit aina tuijottavat ensin tekoja, eivät henkeä? Todellinen Kristuksen Henki sitten itsessään tuottaa oikeat teot.

Omat teot ja "hyvänä kristittynä" vouhkaaminen on omavanhurskautta ja syrjäyttää Kristuksen teot.

Puhu pukille.

Te ette luota Jeesukseen, vaan yritätte aina kaikessa "auttaa Häntä", tämähän on koko helluntailaisuuden olemus.

• Anonyymi

"Olkaa Hengessä palavat" edellyttää kokoaikaista elämän yhteyttä ylösnousseen Jeesuksen kanssa. Syntiemme sovittaja antaa Pyhän Henkensä vaikuttaa eläessämme Hänen kanssaan.
      Jumala tahtoo sinun ottavan vastaan Pyyhän Hengen kasteen kielilläpuhumisineen. 1 Kor. 14:2,5.
      Et voi olla Hengessä palava ellet ole saanut henkikastetta. Apt. 19:1-6.

• Jeesus oli palava kuten totesit.
      Ja minä ymmärrän niin,
      että tuon palavuuden perusta oli se,
      että Jeesus rukoili paljon.
      Ja tuon rukousyhteyden tähden
      Jeesus oli joka päivä
      Pyhän Hengen johdatuksessa.

Opetuslapsetkin olivat palavia
      kuten myös totesit.
      Ja se johtui siitä,
      että he olivat Jeesuksen yhteydessä.
      Jeesuksen läsnäolo sai
      Emmauksen tien kulkijoidenkin sydämet hehkuviksi,
      kun Jeesus oli heidän seurasssaan,
      vaikka he ei eivät edes heti ymmärtäneet,
      että heille kirjoituksia selittävä "muukalainen",
      oli ylösnoussut Jeesus.

Sitten Apolloksesta sanotaan,
      että hän puhui palavana Hengessä.
      Siis Jumalan Henki eli Jeesuksen Henki
      vaikutti Apolloksessa.
      Kirjaimellisesti kääntäen
      Raamattu sanoo tuossa kohden,
      että Apollos puhui kiehuvana Hengessä.

Sana kehottaa meitä olemaan
      Hengessä palavia eli kiehuvia.
      Tuo kiehuminen viittaa veteen,
      joka taas on yleisin kielikuva Pyhästä Hengestä.

Seurakunta voi olla kylmä tai palava.
      Laodikean läpi kulki kuuma vesivirta,
      mutta se oli jäähtynyt jo siinä vaiheessa,
      kun se tuli Laodikean kohdalle.
      Ja niin Jeesus käyttää tuota tosiasiaaa
      vertauksen aineksena
      ja lähettää viestin
      tuolle seurakunnalle ja sanoo:
      "Sinä et ole kylmä etkä palava".
      Ja Jeesus jatkaa ja sanoo:
      "Jospa olisit kylmä tai palava".
      Mutta penseä - puolilämmin vesi.
      Ei sellaista kukaan halua juoda.
      Eikä Jumala voi sellasta
      mitenkään käyttää toisten virvoittamiseen.
      Varmasti tänäkin päivänä on seurakuntia,
      jotka Laodikean tavoin
      ajattelevat olevansa rikkaita,
      jotka eivät mitään tarvitse.
      Mutta jos näin on,
      niin silloin on kysymys
      vakavasta tilasta.
      Penseästä seurakunnasta.

PS

Huomasin,
      että olet saanut aika asiattomiakin kommentteja.
      Jopa Sinua kehotettiin pysymään poissa täältä.
      Joten rohkenen nyt kutsua Sinut
      foorumille, jossa keskustellaan
      aina Rakkauden ilmapiirissä
      Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittaen.
      https://kalamos.foorumi.eu

PPS

Kun vertailin
      aivan erinomaisessa avauksessasi olevaa
      kahta esimerkkiryhmää,
      niin totesin kuuluvani
      selvästi tuohon jälkimmäiseen ryhmään
      ennemmin kuin tuohon ensimmäiseen.

• Anonyymi

kalaneuvoksen ryhmä kaipaa tomumajan kaltaisia alimman tason älykköjä ja rakkaus jota en ole löytänyt kalaneuvokselta keskittyy kaltaisiin joilta puuttuu sepaluksesta vetoketju.

• Anonyymi kirjoitti:

kalaneuvoksen ryhmä kaipaa tomumajan kaltaisia alimman tason älykköjä ja rakkaus jota en ole löytänyt kalaneuvokselta keskittyy kaltaisiin joilta puuttuu sepaluksesta vetoketju.

Sinäkin olet sydämellisesti tervetullut!
        https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=382&t=64

• Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

Sinäkin olet sydämellisesti tervetullut!
        https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=382&t=64

No en minä ole sitä vastaan että olet perustanut ryhmän. En sitäkään että tomumajaa kehoitit tutustumaan siihen. Toivottavasti ei pistä foorumia sekaisin?

• Anonyymi kirjoitti:

No en minä ole sitä vastaan että olet perustanut ryhmän. En sitäkään että tomumajaa kehoitit tutustumaan siihen. Toivottavasti ei pistä foorumia sekaisin?

En minä mitään ryhmää ole perustanut
        vaan keskustelualustan eli foorumin,
        joka on pyhitetty
        keskustelulle Jumalan ilmoituksesta
        Hänen Sanassaan ja teoissaan.
        https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=370&t=229

• Kiitos kutsusta! Otin pikakuvakkeen foorumista näytölleni.

• tomumaja- kirjoitti:

Kiitos kutsusta! Otin pikakuvakkeen foorumista näytölleni.

Odotan mielenkiinnolla viestejäsi.
        Tuolle foorumille voi kirjoittaa myös vierailijana.
        https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=370&t=1322
        Suosittelen kuitenkin rekisteröitymistä.

Mutta palatakseni tämän keskustelun aiheeseen,
        niin kysyisin,
        herättikö vastaukseni avaukseesi
        mitään ajatuksia?

• kalamos kirjoitti:

Odotan mielenkiinnolla viestejäsi.
        Tuolle foorumille voi kirjoittaa myös vierailijana.
        https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=370&t=1322
        Suosittelen kuitenkin rekisteröitymistä.

Mutta palatakseni tämän keskustelun aiheeseen,
        niin kysyisin,
        herättikö vastaukseni avaukseesi
        mitään ajatuksia?

Kyllä herätti ajatuksia. Juuri tuo penseys, joka taitaa meillä joskus nousta esille itsekussakin ainakin jotenkin näin ihmisenä maallisissa. Taasen ukovana siis uskossa vaelluksessa ei saisi, vaikka siinäkin varmaan joskus. Siis penseyttä saa olla jotkut asiat kuten, sairaus, tai epäonnistumiset tottakai masentavat ja on penseä sehän on normaalia ihmisessa. Koska Jumala on meitä kohtaan hyvä. pitäis olla kiitollinen ja iloita siitä.

Minun on helppo sulle vastata koska tunnen jo vanhastaan, olet vakaa uskossasi Herraan.

Mulla taas on kirjoitelut jotenkin maallikkomaisia ja tökerötäkin joskus, mutta tuskin enää katkeroidun jos vaikka foorumilla kiusattaisiin ja siten en menetä itsehillintääni sanoissani mitenkään. Tuosta kyllä olen nykyään vapaa. vaikka se tuntuu monelle olevan jotenkin ettei ihminen voi muuttua. Ihminen voi muuttua jos Jumala päivittää meitä siis opettaa kokemuksien ja vastoinkäymisten kauttakin. Nykyään pidänkin päinvastoin siunauksena että mullekkin pienelle mikolle räkätetään jos kerskun Jeesuksesta.

• tomumaja- kirjoitti:

Kyllä herätti ajatuksia. Juuri tuo penseys, joka taitaa meillä joskus nousta esille itsekussakin ainakin jotenkin näin ihmisenä maallisissa. Taasen ukovana siis uskossa vaelluksessa ei saisi, vaikka siinäkin varmaan joskus. Siis penseyttä saa olla jotkut asiat kuten, sairaus, tai epäonnistumiset tottakai masentavat ja on penseä sehän on normaalia ihmisessa. Koska Jumala on meitä kohtaan hyvä. pitäis olla kiitollinen ja iloita siitä.

Minun on helppo sulle vastata koska tunnen jo vanhastaan, olet vakaa uskossasi Herraan.

Mulla taas on kirjoitelut jotenkin maallikkomaisia ja tökerötäkin joskus, mutta tuskin enää katkeroidun jos vaikka foorumilla kiusattaisiin ja siten en menetä itsehillintääni sanoissani mitenkään. Tuosta kyllä olen nykyään vapaa. vaikka se tuntuu monelle olevan jotenkin ettei ihminen voi muuttua. Ihminen voi muuttua jos Jumala päivittää meitä siis opettaa kokemuksien ja vastoinkäymisten kauttakin. Nykyään pidänkin päinvastoin siunauksena että mullekkin pienelle mikolle räkätetään jos kerskun Jeesuksesta.

Kyllä nuo mainitsemasi asiat voivat
        haalistaa meitä eli pensistyttää.

Penseys on jonkinlaista välinpitämättömyyttä.
        Ei jaksa, ei kiinnosta eikä innosta.

Tulikin mieleeni vielä yksi asia
        tuon alkuperäisen vastaukseni lisäksi,
        kun hapuillen etsin Raamatusta vastausta avaukseesi.
        Nimittäin Raamattu puhuu myös siitä,
        että jos meillä on jokin armolahja,
        niin meidän tulee virittää se palavaksi.

Mutta voi käydä niin,
        että me pensistymme.
        Meillä on armolahja,
        jolla voisimme palvella,
        mutta emme kuitenkaan palvele.

Toisaalta emme ole kylmiäkään.
        Joten ei auta sekään,
        että pyytäisimme armolahjaa,
        kun se jo kerran meillä on.

Tästä tilasta ainoa ulospääsy
        on virittää tuo armolahja palavaksi.
        Se tarkoittaa ihan yksinkertaisesti sitä,
        että alamme palvella sillä armolahjalla,
        joka meillä on.

"Siitä syystä minä sinua muistutan
        virittämään palavaksi Jumalan armolahjan,
        joka sinussa on
        minun kätteni päällepanemisen kautta.
        Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä,
        vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
        Älä siis häpeä todistusta Herrastamme
        äläkä minua, hänen vankiaan,
        vaan kärsi yhdessä minun kanssani
        vaivaa evankeliumin tähden,
        sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa"
        (2 Tim 1:6-8)

• Anonyymi

Hengessä palavuus ei sinänsä ole haitta tai esim. kartettava synti.

Kysymys on nyt siitä, kuinka tuohon armontilaan asennoidutaan.

Ja etenkin: mikä on sitä aidosti ja mikä taas silkkaa hyminää eli omavanhurskautta.

Tässäkin ketjussa ilmenee tämä helluntailainen asenne (olemmehan helluntailaisten omalla foorumilla!), että tätä Jumalan PH:n tekoa pidetäänkin kuin uskovaisen hengellisen ansion mittana! Kuin amerikkalaisessa hammastahna- tai pesuainemainoksessa: "Tämä helluntaiseurakunta on parempi ja tehokkaampi kuin toinen suosittu, mutta halvempi seurakunta".

Ymmärrän kyllä, että eri ihmisiä kiehtoo erilainen hengellisyys ja tottatosiaan, helluntailaisuus on osannut ja osaa käydä kauppaa erilaisilla hengellisillä tuotteilla kuin jouluinen tavaratalo, kunkin omaan korvasyyhyyn. Erilaista karismaattista parfyymiä rouvalle ja herrallekin!

Uskova kristitty itse ei tee itsestään hengessä palavaa. Kysymyshän on hengestä: Pyhästä Hengestä. Tätä uskova voi rukoilla Jumalalta, rukoilla PH:n läsnäoloa ja voimaa, mutta... Saako hän sitä? PH:ä ei noin vain oteta kuin apteekin hyllyltä. Ai niin.... aivan!

Aivan. Teidän tilaisuuksissanne Hän kyllä on kaupan enemmän kuin esim. matalanprofiilin kristittyjen kirkoissa: "Eihän siellä mikään roihua. Ihmiset mutisevat rukouksiaan, kumartelevat, kuuntelevat hyminää ja muminaa ja ovat niin hartaita ja hiljaisia, että eihän heissä mitään Henkeä näy! Tosi Henki on se, joka näkyy! Pistää lattialla ripaskaksi, kieriskelee ( pieriskelee) nauraa, soittaa edellään torvea ja sähkökitaraa, päästelee savua, huutaa niin että Taivas kaikuu ja kertoo kaikille, kuinka hurskas hän on! Hälelyyjjä!"

Mikäli haluaa raamatulliseksi uskovaksi, Jeesuksen opetusten mukaan, kantsuu myös tehdä, kuten Hän opetti:

Matt. 11:29 📖
      Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Tätä on kristillinen, nk. hengessä palavuus.

• Anonyymi

Raamatussa yleensä poltetaan suitsukkeita ja yrttejä, joilla lepytellään Jumalaa. Jo Aatami poltti suitsukkeita ja yrttejä ennen poistumistaan Eedenistä.

"Ja Hän teki heille nahasta vaatteet, ja puki heidät, ja lähetti heidät pois Eedenin puutarhasta. Ja tuona päivänä, jona Aadam lähti puutarhasta, hän uhrasi suloisesti tuoksuvan uhrin, suitsuketta, galbaanihartsia ja yrttejä ja mausteita aamulla auringon noustessa päivästä, jolloin hän peitti häpeänsä."

• Anonyymi

Itse samaistasin "palavuuden" puheliaisuuteen, ja tunnerikkauteen ja jopa siihen, että uskallettiin nauttia elämästä, mitä aineista sitten käyttikin. Päinvastoin kylmä uskova on hiljainen ja tunneköyhä ja askeettinen. Nuo kaksi asiaa Jeesuskin hyväksyi, ne ovat loogisia reaktioita kaikkeen elämässään kohdattuun, mutta Jeesus EI hyväksynyt "Laodikean" seurakunnan "haaleutta", eli vaikka oltiin saatu maailmasta menestystä, ja tultu rikkaiksi mammonassa, ei pistetty rahaansa kokonaan Jumalan työhön, Laodikean ongelma oli rahanhimo... Kerättiin rahaa rahan vuoksi, ja uskoteltiin, että "emme tarvitse enää mitään"... Jeesus oksentaa Laodikean suustaan, mutta toivottavasti lopputulos on se, että kääntyvät ja eivät ole enää lopussaan vain naljailevia oksettavan haaleita ja "vittumaisia" fariseuksia...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      474
      5253
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      95
      3952
    3. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      391
      2123
    4. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      26
      1654
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1340
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      140
      1009
    7. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      9
      971
    8. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      918
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      70
      915
    10. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      47
      913
    Aihe