Södertälje

Anonyymi

Olen ruotsinsuomalainen, ja asun Södertäljessä. Tiedän tämän kaupungin "ihanuuden". Kyllä kaduttaa, että tänne aikoinaan tulin. Tulin Scanialle töihin. Tein siellä töitä yli 35 vuotta. Nyt kaduttaa, etten ole ajoissa muuttanut täältä pois, koska nyt se on muuttunut vaikeaksi. Södertälje on niin peloittava paikka, että kaikki haluaa pois.
Varmasti kaikki tietää miksi Södertälje on niin peloittava ja vastemilinen.
Aikoinaan ihmettelin kun kuulin, ettei ihmiset uskalla liikkua pimeällä ulkona. Enää en ihmettele. En ihmetteleisi vaikka sanottaisiin, ettei Södertäljessä uskalla liikkua päivälläkään. Eihä täällä kukaan mielellään mene edes rappukäytäväänkään koska sielläkin maleksii yöt ja päivät niitä uusia maahanmuuttajija.

11

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oleks sää joku Persujen kätyri ja yrität lietsoa paniikkia tänne Suomeen?

      • Anonyymi

        Varmaankaan aloittaja ei lietso paniikkia, mutta sinä et huomannut, että palsta on tarkoitettu ruotsinsuomalaisille.


    • Anonyymi

      Synd om daj finnen :( Men Du fick si Sverige :)

      • Anonyymi

        Du pratar svenska mycket bra! Vau!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Du pratar svenska mycket bra! Vau!

        Jomän , å litta annat me T.o.m fenno språket lide grann :)


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä Södertäljestä.
      Minäkin asun täällä.--- Vielä.

      • Södertälje är syrianers/assyriers stad, eller hur? Läste några år sedan om ligan där och synd att samma pågår fortfarande.
        Jag bor i Huddinge kommun, nästan som på landet, :) Här är lugnare.


      • Anonyymi
        seijaah kirjoitti:

        Södertälje är syrianers/assyriers stad, eller hur? Läste några år sedan om ligan där och synd att samma pågår fortfarande.
        Jag bor i Huddinge kommun, nästan som på landet, :) Här är lugnare.

        Outoja vastauksia.
        Aloittaja: - älä hermostu, osuit naulankantaan, ja siksi nää vastaukset.

        Sinä voit muuttaa pois sieltä!
        Miksi et voisi?

        Rupea selaamaan eri vaihtoehtoja.
        Suomesta vai Ruotsista?

        Sinä itse hallitset tilanteen!
        Vain sinä!

        Älä alistu ajatukseen että sinun tarttee olla siellä loppuikä!
        Mieti eri vaihtoehtoja.
        Ehkä jonnekin Keskiruotsiin, kotiseuduillesi, tai Länsisuomeen?

        Koko pointti on se, että olet nyt tehnyt hommasi ja että nyt sinä itse päätät mitä teet loppuelämälläsi.
        Sinä PYSTYT ja sinä VOIT fiksata elämäsi uuteen kuosiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja vastauksia.
        Aloittaja: - älä hermostu, osuit naulankantaan, ja siksi nää vastaukset.

        Sinä voit muuttaa pois sieltä!
        Miksi et voisi?

        Rupea selaamaan eri vaihtoehtoja.
        Suomesta vai Ruotsista?

        Sinä itse hallitset tilanteen!
        Vain sinä!

        Älä alistu ajatukseen että sinun tarttee olla siellä loppuikä!
        Mieti eri vaihtoehtoja.
        Ehkä jonnekin Keskiruotsiin, kotiseuduillesi, tai Länsisuomeen?

        Koko pointti on se, että olet nyt tehnyt hommasi ja että nyt sinä itse päätät mitä teet loppuelämälläsi.
        Sinä PYSTYT ja sinä VOIT fiksata elämäsi uuteen kuosiin!

        Kyllähän se niinkin on.
        On vaan vääryys, että täytyy muuttaa pois paikasta, jossa on asunut kauan, johon on muuten tottunut ja jossa on vielä joitain tuttujakin, eikä myöskään haluaisi maksaa muuttamisesta itseään konkurssiin.
        Poliitikot valitsevat meille naapurit, eivätkä välitä ihmisten viihtymisestä mitään.
        Me olemme heidän pelinappuloita. Eikä poliitikkojen tarvitse koskaan asua näillä alueilla, joissa nyt riehuu kaikenlaiset negatiiviset ilmiöt. Poliitikkojen järjestämät ilmiöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se niinkin on.
        On vaan vääryys, että täytyy muuttaa pois paikasta, jossa on asunut kauan, johon on muuten tottunut ja jossa on vielä joitain tuttujakin, eikä myöskään haluaisi maksaa muuttamisesta itseään konkurssiin.
        Poliitikot valitsevat meille naapurit, eivätkä välitä ihmisten viihtymisestä mitään.
        Me olemme heidän pelinappuloita. Eikä poliitikkojen tarvitse koskaan asua näillä alueilla, joissa nyt riehuu kaikenlaiset negatiiviset ilmiöt. Poliitikkojen järjestämät ilmiöt.

        Poliitikot eivät valitse naapureita, vaan me itse.

        Viihtyminen on ihan itsestä kiinni.

        Me, en ainakaan minä, ole poliitikkojen pelinappula. Teen sitä mistä ite tykkään, nääs.

        Olin minäkin aikoinani tehtaalla töissä.
        Mutta kun huomasin että ei oo hyvä, niin otin lopputilin ja rupesin tekemään muuta.

        Et sinä ole mikään "uhri", ite oot valinnut tiesi.
        Voit muuttaa elämäntilanteesi, jos haluat.

        Muuta pois muualle!

        "Konkurssi" = liioittelua (= puolustusselitys).
        Et sinä konkurssiin joudu jos tilaat muuttoauton.
        Voithan myydä tavarasi ja saada niistä hintaa, ja ottaa junan uudell paikkakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikot eivät valitse naapureita, vaan me itse.

        Viihtyminen on ihan itsestä kiinni.

        Me, en ainakaan minä, ole poliitikkojen pelinappula. Teen sitä mistä ite tykkään, nääs.

        Olin minäkin aikoinani tehtaalla töissä.
        Mutta kun huomasin että ei oo hyvä, niin otin lopputilin ja rupesin tekemään muuta.

        Et sinä ole mikään "uhri", ite oot valinnut tiesi.
        Voit muuttaa elämäntilanteesi, jos haluat.

        Muuta pois muualle!

        "Konkurssi" = liioittelua (= puolustusselitys).
        Et sinä konkurssiin joudu jos tilaat muuttoauton.
        Voithan myydä tavarasi ja saada niistä hintaa, ja ottaa junan uudell paikkakunnalle.

        Vai niin, että "= liioittelua (= puolustusselitys). "
        Vai, että myydä tavarat ja sitten..
        Ehkä erehdyin. Kun tarkemmin ajattelen, ei maahanmuuttajijen käytöksessä ole mitään vikaa. Eikä heitä ole ainakaan Södertäljessä lähellekkään tarpeeksi.
        Anteeksi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe