Romanit ovat tehneet useita valituksia ja nostaneet esiin sen asian että he kokevat hyeenoiden olemassa olon heitä loukkaavaksi että rasistisiksi. Mikä on kretujen perustelu sille että Jumala loi tälläisen rasistisen eläimen joka käy kokonaisen kansanväestön tunteisiin?
Miksi Jumala loi hyeenat pilkkaamaan romaneja?
Anonyymi
1391
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 13
Vanhimmat
"Romanit ovat tehneet useita valituksia ja nostaneet esiin sen asian että he kokevat hyeenoiden olemassa olon heitä loukkaavaksi että rasistisiksi."
Oletko nähnyt unta vai onko sinulla jokin lähde väitteellesi?
Minua kiinnostaisi myös tietää miksi romanit kokevat hyeenan loukkaavana. Miksi Jumala loi heille sellaisen mielenlaadun? (Jos nyt sitten kokevat, kun ei ole mitään lähdettä eikä googlekaan löytänyt.)
Naapurin hyeena pyysi kertomaan että tällaiset väitteet loukkaavat hyeenoja. Ne olivat sentään olemassa jo siihen aikaan, kun romanien esi-isät eivät vielä olleet ihmisiäkään.
Tämä taisi kuivua kokoon. Olisin mielelläni nähnyt aloittajan avaavan asiaa vähän enemmän.
Aloittaja kaiketi viittaa kohuun joka nousi muutama vuosi sitten kun romaniväestö päätti loukkaantua Disneyn Leijonakuninkaasta ja haukkuivat koko hyeenojen lajin rasistiseksi eläimeksi. Romanien mukaan eläin muistuttaa ulkonäöltään ja olemukseltaan liikaa heitä minkä takia eläin irvailee heidän kustannuksellaan ja loukkaa heidän tunteitaan.
Voi yhden kerran...
Hesarissa oli kerran Karlssonin pilapiirros, jossa hyeena oli Julkisen sanan neuvoston puheilla loukkaantuneena siitä, että joku oli sanonut sitä toimittajaksi.
Disney-elokuvat edustavat kammottavaa luonnon vääristelyä, eikä kenenkään pitäisi niitä katsoa.
Esimerkkinä olkoon se luontoelokuva mihin oli lavastettu julma sopulien "joukkoitsemurha".
Jos romanit haluavat samaistaa itsensä hyeenoihin niin omapahan on valintansa.
Muistan lukeneeni urhoollista pientä oravaa käsitelleestä Disneyn luontofilmistä. Orava pelastui filmillä kerta toisensa jälkeen milloin näädän, milloin pöllön tai haukan hyökkäyksistä. Kiperiä tilanteita oli monta. Filmi oli aito, paitsi että myöhemmin joku kuvausryhmästä paljasti, että filmillä oli esiintynyt seitsemän eri oravaa. Kaikilla ei ollut käynyt kuvaustilanteessa ihan yhtä hyvä tsäkä.
Olen kuullut, että romanit heittävät keskenään rankkaakin sisäpiiriherjaa mustalaisuudesta:
" Hai ota sie renkaat, mie vein radion", tyyliin.
Valkolaisten taholta tulevan herjan suhteen nahka ei ole ihan niin paksu.
Mahtoiko romaniväestö loukaantua, vai vaan joku silkkikalsari koko romaniväestön puolesta. Suomessakin loukaannutaan nykyään intiaanien puolesta, vaan ei vielä silloin loukkaannuttu, kun elämäntapaintiaanit värjöttelivät nälkäisenä syksyisessä suomalaisessa metsässä.
Puolestaloukkaantuminen on holhoavaa rasismia.
Monikohan tilanteista oli sitten lavastettuja. Että kesy pöllö/haukka/näätä usutettiin yhtä kesyn oravan kimppuun. Luultavasti kaikki. Filmi oli kallista.