Miksi Jumala loi hyeenat pilkkaamaan romaneja?

Anonyymi

Romanit ovat tehneet useita valituksia ja nostaneet esiin sen asian että he kokevat hyeenoiden olemassa olon heitä loukkaavaksi että rasistisiksi. Mikä on kretujen perustelu sille että Jumala loi tälläisen rasistisen eläimen joka käy kokonaisen kansanväestön tunteisiin?

13

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Romanit ovat tehneet useita valituksia ja nostaneet esiin sen asian että he kokevat hyeenoiden olemassa olon heitä loukkaavaksi että rasistisiksi."

      Oletko nähnyt unta vai onko sinulla jokin lähde väitteellesi?

    • Anonyymi

      Minua kiinnostaisi myös tietää miksi romanit kokevat hyeenan loukkaavana. Miksi Jumala loi heille sellaisen mielenlaadun? (Jos nyt sitten kokevat, kun ei ole mitään lähdettä eikä googlekaan löytänyt.)

    • Anonyymi

      Naapurin hyeena pyysi kertomaan että tällaiset väitteet loukkaavat hyeenoja. Ne olivat sentään olemassa jo siihen aikaan, kun romanien esi-isät eivät vielä olleet ihmisiäkään.

    • Anonyymi

      Tämä taisi kuivua kokoon. Olisin mielelläni nähnyt aloittajan avaavan asiaa vähän enemmän.

      • Anonyymi

        Aloittaja kaiketi viittaa kohuun joka nousi muutama vuosi sitten kun romaniväestö päätti loukkaantua Disneyn Leijonakuninkaasta ja haukkuivat koko hyeenojen lajin rasistiseksi eläimeksi. Romanien mukaan eläin muistuttaa ulkonäöltään ja olemukseltaan liikaa heitä minkä takia eläin irvailee heidän kustannuksellaan ja loukkaa heidän tunteitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kaiketi viittaa kohuun joka nousi muutama vuosi sitten kun romaniväestö päätti loukkaantua Disneyn Leijonakuninkaasta ja haukkuivat koko hyeenojen lajin rasistiseksi eläimeksi. Romanien mukaan eläin muistuttaa ulkonäöltään ja olemukseltaan liikaa heitä minkä takia eläin irvailee heidän kustannuksellaan ja loukkaa heidän tunteitaan.

        Voi yhden kerran...

        Hesarissa oli kerran Karlssonin pilapiirros, jossa hyeena oli Julkisen sanan neuvoston puheilla loukkaantuneena siitä, että joku oli sanonut sitä toimittajaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kaiketi viittaa kohuun joka nousi muutama vuosi sitten kun romaniväestö päätti loukkaantua Disneyn Leijonakuninkaasta ja haukkuivat koko hyeenojen lajin rasistiseksi eläimeksi. Romanien mukaan eläin muistuttaa ulkonäöltään ja olemukseltaan liikaa heitä minkä takia eläin irvailee heidän kustannuksellaan ja loukkaa heidän tunteitaan.

        Disney-elokuvat edustavat kammottavaa luonnon vääristelyä, eikä kenenkään pitäisi niitä katsoa.

        Esimerkkinä olkoon se luontoelokuva mihin oli lavastettu julma sopulien "joukkoitsemurha".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kaiketi viittaa kohuun joka nousi muutama vuosi sitten kun romaniväestö päätti loukkaantua Disneyn Leijonakuninkaasta ja haukkuivat koko hyeenojen lajin rasistiseksi eläimeksi. Romanien mukaan eläin muistuttaa ulkonäöltään ja olemukseltaan liikaa heitä minkä takia eläin irvailee heidän kustannuksellaan ja loukkaa heidän tunteitaan.

        Jos romanit haluavat samaistaa itsensä hyeenoihin niin omapahan on valintansa.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Disney-elokuvat edustavat kammottavaa luonnon vääristelyä, eikä kenenkään pitäisi niitä katsoa.

        Esimerkkinä olkoon se luontoelokuva mihin oli lavastettu julma sopulien "joukkoitsemurha".

        Muistan lukeneeni urhoollista pientä oravaa käsitelleestä Disneyn luontofilmistä. Orava pelastui filmillä kerta toisensa jälkeen milloin näädän, milloin pöllön tai haukan hyökkäyksistä. Kiperiä tilanteita oli monta. Filmi oli aito, paitsi että myöhemmin joku kuvausryhmästä paljasti, että filmillä oli esiintynyt seitsemän eri oravaa. Kaikilla ei ollut käynyt kuvaustilanteessa ihan yhtä hyvä tsäkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos romanit haluavat samaistaa itsensä hyeenoihin niin omapahan on valintansa.

        Olen kuullut, että romanit heittävät keskenään rankkaakin sisäpiiriherjaa mustalaisuudesta:
        " Hai ota sie renkaat, mie vein radion", tyyliin.
        Valkolaisten taholta tulevan herjan suhteen nahka ei ole ihan niin paksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kaiketi viittaa kohuun joka nousi muutama vuosi sitten kun romaniväestö päätti loukkaantua Disneyn Leijonakuninkaasta ja haukkuivat koko hyeenojen lajin rasistiseksi eläimeksi. Romanien mukaan eläin muistuttaa ulkonäöltään ja olemukseltaan liikaa heitä minkä takia eläin irvailee heidän kustannuksellaan ja loukkaa heidän tunteitaan.

        Mahtoiko romaniväestö loukaantua, vai vaan joku silkkikalsari koko romaniväestön puolesta. Suomessakin loukaannutaan nykyään intiaanien puolesta, vaan ei vielä silloin loukkaannuttu, kun elämäntapaintiaanit värjöttelivät nälkäisenä syksyisessä suomalaisessa metsässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtoiko romaniväestö loukaantua, vai vaan joku silkkikalsari koko romaniväestön puolesta. Suomessakin loukaannutaan nykyään intiaanien puolesta, vaan ei vielä silloin loukkaannuttu, kun elämäntapaintiaanit värjöttelivät nälkäisenä syksyisessä suomalaisessa metsässä.

        Puolestaloukkaantuminen on holhoavaa rasismia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistan lukeneeni urhoollista pientä oravaa käsitelleestä Disneyn luontofilmistä. Orava pelastui filmillä kerta toisensa jälkeen milloin näädän, milloin pöllön tai haukan hyökkäyksistä. Kiperiä tilanteita oli monta. Filmi oli aito, paitsi että myöhemmin joku kuvausryhmästä paljasti, että filmillä oli esiintynyt seitsemän eri oravaa. Kaikilla ei ollut käynyt kuvaustilanteessa ihan yhtä hyvä tsäkä.

        Monikohan tilanteista oli sitten lavastettuja. Että kesy pöllö/haukka/näätä usutettiin yhtä kesyn oravan kimppuun. Luultavasti kaikki. Filmi oli kallista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe