Ateisti, oletko tietoinen olento?

Uskotko, että olet olemassa? Jos uskot olevasi olemassa, uskotko olevasi olento. Jos uskot olevasi olemassa oleva olento, uskotko olevasi tietoinen. Jos uskot olevasi tietoinen, todista olevasi.
16203
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 16

Vanhimmat

Kirkosta eronneiden määrä kertoo minun olevan olemassa.

2Äänestä
  • "Kirkosta eronneiden määrä kertoo minun olevan olemassa."

olet siis tie totuus ja elämä :-)

Äänestä

Olen sekä tietoinen että tietoinen tietoisuudestani, joka on pykälää vaikeampi asia. Täytän kaikki testit, joilla tietoisuutta psykologiassa testataan. Se riittää todisteeksi.

Jos yrität kaataa väitteeni kyökkifilosofialla, sanoisin, ettei kannata edes aloittaa. Tiedän kognitiotutkimuksesta enemmän kuin sinä tulet ikinä tietämään.

Äänestä
  • Se ei ole selviytynyt rey osterrieth testistä.

Äänestä

Uskotko, että jumalia on olemassa? Jos uskot että jumalat ovat tietoisia olentoja, todista ne.

Äänestä

joo!

Äänestä

Todistin.

Nyt on anonyymin aloittajan vuoro todistaa että hän on juuri se anonyymi tämän keskusteluketjun aloittaja.

1Äänestä
  • Teistä yksikään ei todistanut yhtään mitään. Ei edes olevansa olemassa oleva olento. Vastaukset ovat hölynpölyä eikä kukaan edes yritä vastata kysymyksiin. Selvästi vastaajat eivät ole tietoisia olentoja.

Pitäisi löytyä todisteita tietoisuudestanne, eihän muuten ole mitään syytä uskoa sellaiseen.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Teistä yksikään ei todistanut yhtään mitään. Ei edes olevansa olemassa oleva olento. Vastaukset ovat hölynpölyä eikä kukaan edes yritä vastata kysymyksiin. Selvästi vastaajat eivät ole tietoisia olentoja.

Pitäisi löytyä todisteita tietoisuudestanne, eihän muuten ole mitään syytä uskoa sellaiseen.

Sama pätee sinuun.

1Äänestä

Olen tietoinen olento, koska ymmärrän kysymyksen siitä olenko tietoinen olento. Olen myös olemassa ja voin todistaa olemassaoloni kausaliteetillä, tarkoittaa että vastaan kysymykseen olemassaolostani. Kysymyksen ja vastauksen välillä on syy-seuraussuhde. Mikään jumala ei kykene tähän kausaliteetti testiin.

1Äänestä

Tavataan torilla, niin huomaat hyvin nopeasti että se napakka potkuni persuuksiisi on erittän konkreettisesti olemassa.

1Äänestä
  • Etkö kykenen muuhun kuin uhoamaan? Todista mieluummin se jumalasi olevaiseksi. Vai potkimalla luulet jumalan löytyvän?

Äänestä

• Hyvä! Minäkin olen usein todennut että koivuhalkoterapia saa kartesiolaiset skeptikotkin toisenlaiseen mielentilaan.

Äänestä

• Ja torisi sijaitsee?

Äänestä

• Mikä jumala, etkö tajunnut että minä olen ateisti.

Äänestä

En todista. Voin elää asian kanssa, ettet usko minua.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

Anonyymi kirjoitti:

Uskotko, että olet olemassa? Jos uskot olevasi olemassa, uskotko olevasi olento. Jos uskot olevasi olemassa oleva olento, uskotko olevasi tietoinen. Jos uskot olevasi tietoinen, todista olevasi.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu