Saanko määrätä paljonko palkkaa maksan?

Anonyymi

Kysymys 1: Saanko itse määrätä paljonko palkkaa maksan itselleni ja yhtiökumppaneilleni? Onko esim. 200€ / kk maksaminen mahdollista (yrityksemme tekee tällä hetkellä vasta pientä voittoa)

Kysymys 2: Onko työnantajarekisteriin pakko liittyä jos ainoat palkansaajat ovat yrityksen omistajia?

Kiitos!

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohta tulee ennakkverolappu. Itse löin silloin hanskat tiskiin.

    • Anonyymi

      Palkan suuruus riippuu miten arpajaisissa menee.
      Eli kirjoittelet eri summia paperin paloille ja laitat ne hattuun, sitten käyt paikallisella poliisilaitoiksella hatun kanssa suorittamassa arvonnan virallisen valvojan toimesta. Siitä sitten selviää paljonko teidän palkka on.

    • Anonyymi

      "Saanko itse määrätä paljonko palkkaa maksan itselleni ja yhtiökumppaneilleni? "

      Meinaatko että joku verottaja tms....päättää paljonko yritykset maksaa palkkaa ? No ei tietenkään kukaan muu päätä kuin yritys itse. Mieti tilannetta kun yritys tekisi koko vuoden tappiota ja palkkaa ei voisi nostaa ollenkaan, joten yrittäjä itse sen päättää.

    • Anonyymi

      Onko kyse Oy:stä? Itselläni on ja maksan itselleni palkkaa 2-3 kertaa vuodessa sopivaksi katsomani summan. Ei kuullosta järkevältä maksaa 200 € kerralla, mutta toki niin voi tehdä.

      Kun teitä on useampia, pitää tietysti olla tarkempi ja päättää kirjallisesti palkoista ja niiden perusteista. Ovatko kaikki yrittäjiä vai onko pienosakkaita, jotka ovat puhtaasti palkansaajia?

      • Anonyymi

        Meilläkin siis osakeyhtiö ja kaikki osakkeen omistajia. Päätettiin, että tehdään niinkuin sinä teet palkan maksamisen kannalta. Kysymykseksi vielä jää, että jos kaikki työntekijät yrityksessä on osakkeenomistajia niin tuleeko silloinkin liittyä työnantajarekisteriin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meilläkin siis osakeyhtiö ja kaikki osakkeen omistajia. Päätettiin, että tehdään niinkuin sinä teet palkan maksamisen kannalta. Kysymykseksi vielä jää, että jos kaikki työntekijät yrityksessä on osakkeenomistajia niin tuleeko silloinkin liittyä työnantajarekisteriin?

        Jos teitä on useampia, kaikki eivät voi olla yli 30% omistavia JA johtavassa asemassa olevia. Osa on siis pakko olla normaalissa palkkasuhteessa ja palkasta maksettava TyEL ja muutenkin käsiteltävä kuten ulkopuolinen työntekijä.

        Vaikkapa tässä havainnollistettu yrittäjä vs. palkansaaja: https://www.palkkaus.fi/cms/article/yel_vai_tyel


    • Anonyymi

      Maksettavien palkkojen tason Suomessa määrää SAK.

      Soita sinne, niiden SAK:n neuvovaan puhelimeen. Ne kyllä kertoo millainen palkka sinun toimialalla olevalla työntekijälle pitää maksaa.

    • Anonyymi

      On siis osakeyhtiö. Jos 200 eurolla esimerkiksi eläisi kuukaudessa, niin onko se millään muulla tavalla ei kannattavaa?

      • Anonyymi

        Eikö voisi maksaa tonnin 5 kuukauden välein tms.? Ainakin säästää kirjanpito- ja palkanlaskentakuluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö voisi maksaa tonnin 5 kuukauden välein tms.? Ainakin säästää kirjanpito- ja palkanlaskentakuluista.

        Voisi. Ei tullutkaan mieleen että niinkin voi tehdä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe