Minulla on IBS ja olisin lähdössä Amsterdamiin marraskuun lopussa. Mahani on tällä hetkellä todella herkkänä. Itsellä IBS ei oirehdi ihan normaalisti. En esimerkiksi joudu juoksemaan vessassa koko aikaa. Ongelmana on se että jos syön hiilareita, FODMAP-ruokia, tai rasvaista ruokaa niin maha turpoaa ja minulle tulee jäätäviä kipuja koko vatsan alueelle. Ripulia ja ummetusta myös vaihdellen mutta vessaan ei tule kiire, onneksi! Lääkkeinä tällä hetkellä Litangil ja ruuansulatusentsyymit.
Olin viime vuonna damissa myös ja silloinkin olin todella vaikeaa syödä mutta silloin pystyin sentään syömään vielä rasvaisia ruokia joten juustolla ja makkaralla mentiin. IBS on kumminkin pahentunut ja nykyään ruokailu on hyvin rajoitettua koska en pysty syömään edes hedelmiä. Kanaa ja pieniä määriä salaattia pystyy syömään.
Miten ihmeessä selviän sielä 4 päivää?
IBS ja ulkomaan matka, mitä syön?
Anonyymi
1
268
Vastaukset
- Anonyymi
Jospa välttäisit noita ruokia, mitkä aiheuttavat vaivoja. Ok, helppo sanoa, mutta muutakaan en keksi. Olisiko omasta lääkäristäsi apua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2611029- 428347
- 1275290
- 1433656
- 693588
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353544- 333167
- 552539
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352041- 281796