Kertokaa 2 tyypin diabeetikot että oletteko saaneet Libren ja jos olette niin millä keinoin. Itse sitä olen kinunnut ja vastaus on ettei kunnalla ole rahaa. Vinkkejä otetaan vastaan siitä miten vaadin Libreä. Itselläni on lyhyt ja pitkä inska ja tabletitkin menee...
Miten 2 tyyppi saa Libren
21
3248
Vastaukset
- Anonyymi
Ostamalla itse laitteen ja jatkossa kaikki tarvikkeet jos löytää myyjän joka suostuu myymään Suomeen.
Kakkosen hoitotasapainoa pystytään seuraamaan helposti tavanomaisilla mittausmenetelmilläkin, joten Libre on tarpeeton.- Anonyymi
Paskaa.
30 v kokemuksella sanon että perinteisillä satunnaisilla mittauksilla ei sokeria saa kuriin.
Suomalainen terveydenhoito on kivikaudella käytettäessä sormenpää mittausta.
Libre 2 parempi on vain Libre 3. - Anonyymi
Laitteen voi ostaa netistä ja joiltakin yksityisiltä lääkäriasemilta.
Yleensä kunta ei kustanna, mutta kun tämä yleistyy niin kilpailu lisääntyy ja hinta halpenee, ja kuntakin pystyy maksamaan. Kaikki uusi on aina kallista.
- Anonyymi
En osaa vastata, mutta ykkösillä kriteereinä lienee huono v.s tasapaino, paljon heittelevät sokerit, taipumus vakaviin hypoihin, raskaus, fyysinen työ tai vuorotyö, insuliinin vaihto...Tilanne vaihtelee ilmeisesti paljon kunnittain.
- Anonyymi
Miksi tarvitsisit libreä?
- Anonyymi
"ykkösillä kriteereinä lienee huono v.s tasapaino, paljon heittelevät sokerit, taipumus vakaviin hypoihin, raskaus, fyysinen työ tai vuorotyö, insuliinin vaihto..."
Ja kaikki johtuen siitä että uskotaan Diabetesliiton sepustuksia ravinnosta.- Anonyymi
Ykkösten on pakko pistää insuliinia söi miten hyvänsä, vaikka niukasti hiilihydraatteja. Haima kun ei insuliinia tuota. Ja pistetty insuliini ei voi vaikuttaa niin tilanteen tasaisesti kuin terveillä. Insuliinin imeytymiseen ja verensokeriin vaikuttaa ravinnon lisäksi todella monet muuttuvat tekijät mm. fyysinen aktiivisuus ja useat elimistön hormonit. Verensokeria on vaikea saada tilanteessa kuin tilanteessa tasaisiksi. Siksi libre. Turvaksi.
- Anonyymi
Painuisit nyt sinne kuuluisaan huitsin nevadaan. Täällä jotkut yrittää kirjoittaa ihan asiaakin, nuo sinun hörhöilyt ei tänne kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painuisit nyt sinne kuuluisaan huitsin nevadaan. Täällä jotkut yrittää kirjoittaa ihan asiaakin, nuo sinun hörhöilyt ei tänne kuulu.
"Painuisit nyt sinne kuuluisaan huitsin nevadaan."
Kiitos mutta en kaipaa seuraasi. Anonyymi kirjoitti:
Veku nyt ei tiedä yhtään mitään esimerkiksi glukoneogeneesistä. Tuosta syystä vekun dieettiä ei suositella missään kakkosille ja kaikkialla suositellaan painon laskua. Jälkimmäisestä on paljon näyttöä.
Itsekin ostaisin tuollaisen Libren ja mittaisin verensokeria tarkemmin pari kertaa vuodessa jos se olisi mahdillista.
- Anonyymi
Mikä/mitä on Libre. Olen 2-diabeetikko mutta kuulen ensimmäistä kertaa tällaisesta.
- Anonyymi
Libre on ihoon kiinnitettävä sensori, joka mittaa verensokeripitoisuutta ihon kudosnesteestä jatkuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Libre on ihoon kiinnitettävä sensori, joka mittaa verensokeripitoisuutta ihon kudosnesteestä jatkuvasti.
Minulla on Libre, mutta ongelma on valmistajan sivusto, joka toimii huonosti kun pitäisi ostaa uusi sensorinappi. En ole vielä onnistunut, edes puhelintuen avulla. On se kumma kun tehdään ostaminen vaikeaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on Libre, mutta ongelma on valmistajan sivusto, joka toimii huonosti kun pitäisi ostaa uusi sensorinappi. En ole vielä onnistunut, edes puhelintuen avulla. On se kumma kun tehdään ostaminen vaikeaksi.
oma kokemus on että libren sivut toimii hyvin ja asiakas palvelu todella erinomaista. ei sensoria kannata ostaa suoraan lbreltä. niitä myydään monessa paikassa ja saa tilattua eri liikkeistä suoraa netistä
- Anonyymi
Ei kyllä ole laiskuudella mitään rajaa, jos pitää libreä kinuta kakkostyypin hoitamiseen.
- Anonyymi
Jos kakkosella insuliini(t) käytössä, libre varmasti hyödyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kakkosella insuliini(t) käytössä, libre varmasti hyödyllinen.
Minulla on perusinsuliini ja metformiini ja tilasin jonkin aikaa sitten omaan laskuun Libren perusmallia kuusi skannerilähetintä lukulaitteineen. Tuona käyttöaikana sai tällainen kakkostyyppiläinen hyvän tietopohjan miten verensokeri vaihtelee vuorokauden mittaan ja miten erityyppiset ateriat vaikuttaa. Olen noita kertyneitä käyriä käyttänyt myöhemminkin esimerkkinä lääkärille vuosikäynneillä. Nyt mennään taas liuskamittauksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on perusinsuliini ja metformiini ja tilasin jonkin aikaa sitten omaan laskuun Libren perusmallia kuusi skannerilähetintä lukulaitteineen. Tuona käyttöaikana sai tällainen kakkostyyppiläinen hyvän tietopohjan miten verensokeri vaihtelee vuorokauden mittaan ja miten erityyppiset ateriat vaikuttaa. Olen noita kertyneitä käyriä käyttänyt myöhemminkin esimerkkinä lääkärille vuosikäynneillä. Nyt mennään taas liuskamittauksilla.
Juuri näin. Laitteen lukemat voi lähettää suoraan lääkärille, ja lisätä niihin tietoja aterioista, liikunnasta ym. Laite tekee niistä selkeät käyrät.
- Anonyymi
Sinulla on ilmeisesti hyvin yksinkertainen diabetes, ilman lisäsairauksia ym., ja loputtomasti aikaa ja mahdollisuuksia mitata sokereita kesken työpäivän ym.
Älä arvostele muita, kun et tunne heidän tilannettaan.
- Anonyymi
Minulla libre 2. Sairastan kakkosdiabetesta, mutta on perusinsuliini ja ateriainsuliini.
Lääkäri ehdotti libreä ja sain sen. Haen sensorit sun muut välineet hoitotarvikejakelusta.
Näin Porissa. Libren saa, jos monipistosdiabetes. - Anonyymi
ainakin tyksin alueella on oikeutettu libreen jos diabeteksen hoitoon käyttää moni pistos hoitoa. esim normaali insuliini ja/tai OZEMPIC pistoksia ja/tai pika insuliinia. eli pitää olla käytössä ainakin 2 eri pistettävää lääkettä
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364245Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3272145Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31994Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481861- 1061780
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4531754Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4771594MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar561395Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4671310Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441306