Minun synnyinkaupunkini! Yhtä äkkiä vain oivalsin, että on netti ja täältä voisi löytyä Valkeakoski. Olen asunut vuosikymmenet toisella puolella Eurooppaa, mutta aina muistan Valkeakoskea. Voi miten sinne välillä kaipaankaan. Mutta ei siellä varmaan enää ole mitään niin kuin ennen, kun kaikki muuttuu?! Muistan kanavan, hopealinjan ja ne ihanat kukkaistutukset. Oli paljon ulkomaalaisia vieraita - Valkeakoski oli kauniin luonnon vuoksi suosittu vierailukohde kesäisin. Kaupungissa oli kolme hotellia. Montako on nyt? Oli tori ja elämää ja paljon ihmisiä. Onko Silakkalinna vielä olemassa?
Ihana Valkeakoski!
10
1103
Vastaukset
- Anonyymi
Kävin itsekin pitkästä aikaa Valkeakoskella, viime keväänä. Torin paikalla oli muistaakseni Citymarket ja oikeaa toria ei enään ollutkaan. Kirjaslammen takana oli hotelli, Waltikka nimeltään.
Silakkalinna on paikallaan ilman "silakoita", sillä hallia ei enään ollut. Samanlainen rakennus on juuri valmistunut sillan päähän. Otin paljon valokuvia käynnilläni, sillä lähdin pois Valkeakoskelta samana kesänä kun Makarios kävi siellä vierailulla. Siis muutin pois jo 60-luvun puolivälissä.
Paljon on kaupunki muuttunut, melkein kaikki vanha purettu. Onneksi on vielä vanhoja valokuvia puutalojen aikakaudelta, näyttävät paljon kotoisemmalta kuin nykyiset betonikolossit. Tuskin enään tulee käytyä kun ei ole oikein tuttaviakaan kaupungissa. T: Eila- Anonyymi
Valkeakosken keskustan alue näytti kun oltaisiin venäjällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkeakosken keskustan alue näytti kun oltaisiin venäjällä
Näinhän se näyttää, venäjältä.
- Anonyymi
Olemme harkinneet Valkeakoskeen muuttoa, mitä asuinalueita koskelaiset suosittelevat ja toimiiko kaikki perus jutut ?
- Anonyymi
Ei toimi edes perus jutut, Lempäälä sopii paljon paremmin harkittavaksi.
- Anonyymi
Itse suosittelisin Eerolaa ja Lintulan aluetta. Kärjenniemestä olen kuullut hyvää. Muualta ei oikein ole kokemusta. Keskustakin kyllä ihan mukavaa aluetta kun on vesistöä lähellä.
Mielestäni peruspalveluita Koskissa on hyvin ja ne toimivat. Toki aina jostain on jollain sanomista, mutta niin se on jokapaikassa. Harrastusmahdollisuudet hyvät. Kaunis tiivis kaupunki!
Kaupungilla mielestäni hyviä kehityssuunnitelmia, kuten torialue ja joskus suorempi tie Lintulasta Saarioisen tehtaalle. - Anonyymi
Sointulaan
- Anonyymi
Sointula on ainakin niin rauhallinen ja kaunis lähiö.On kauppaa on baaria ja asuu siellä myös anforssin resa.
- Anonyymi
Kyllä ja olen kyseisen henkilön tuntenut vuosia ja aina on hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa. Aidosti iloinen kaveri. Ei tarvi mitään alkkomahoolia tai huumehia siihen!!!!!!
- Anonyymi
Edelleen kahtiajakautunut kaupunki niin maallisissa kuin hengellisissäkin asioissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882