Ei tullut herätystä

Anonyymi

Ei tullut herätystä, vaikka jo Yli-Vainio sen lupasi.
Eivät heränneet kuolleet, vaikka Hertzog niin lupasi.
Eivät saaneet kuurot kuuloa, eivät sokeat näköä.

Mikä meni pieleen?

55

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>> Mikä meni pieleen?

      Unohtui asettaa herätyskello soimaan.

      • Uskon että vielä pelastuu sieluja ennen uskovien ylösottoa. Ainakin uskonasiat ovat tapetilla ja esillä viimeisten viikkojen aikana mediassa? Kutinaa on?


      • salopuu kirjoitti:

        Uskon että vielä pelastuu sieluja ennen uskovien ylösottoa. Ainakin uskonasiat ovat tapetilla ja esillä viimeisten viikkojen aikana mediassa? Kutinaa on?

        Mitä asioita ja medioita tarkoitat?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä asioita ja medioita tarkoitat?

        Toistetaan: uskonasiat, Raamattuun ja Jumalaan liittyvä monipuolinen aineisto.

        Ainakin TV7 :ssa, YouTubessa, Patmosradiossa.

        Oletko hyvä vai paha ..... henki?

        Huumorintajua vai pilkkaavuutta tuot esiin sydämen kyllyydestäs?
        Tuosta aloituksesta en saa selkokielisenä että kummastaa lähteestä pulppuaa, makeasta vai karvaasta.

        Ch52cm


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toistetaan: uskonasiat, Raamattuun ja Jumalaan liittyvä monipuolinen aineisto.

        Ainakin TV7 :ssa, YouTubessa, Patmosradiossa.

        Oletko hyvä vai paha ..... henki?

        Huumorintajua vai pilkkaavuutta tuot esiin sydämen kyllyydestäs?
        Tuosta aloituksesta en saa selkokielisenä että kummastaa lähteestä pulppuaa, makeasta vai karvaasta.

        Ch52cm

        En seuraa harhaanjohtajien mediaa. Kysymykseesi hyvyydestä ja pahuudesta: mikä on toiselle pelastukseksi, on toiselle kuolemaksi.


      • Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

        Uskon että vielä pelastuu sieluja ennen uskovien ylösottoa. Ainakin uskonasiat ovat tapetilla ja esillä viimeisten viikkojen aikana mediassa? Kutinaa on?

        Jos kutisee, niin Prioderm auttaa.


    • Anonyymi

      Tämä on tyyntä myrskyn edellä sanoi saarnamies 50 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Luuk.24:21 Mutta me toivomme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtuivat. Hebr.11:13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.

    • Ei tule, niinkuin ihminen toivoo. Raamattu ei puhu lopunajan herätyksestä, vaan luopumuksesta.

    • Anonyymi

      Minä olen herännyt 2009 jKr.

      Joten kannaltani tärkein herätys on jo tapahtumana ohi.

      Ch52cm

      • Voi sitä uudestaankin herätä.


    • Anonyymi

      Aloittaja

      Oletko itse saanut aikaan herätystä Jumalan armon avulla? Oletko itse herättynyt kuolleita? On tosi naivia vetää N.Y. kirjoitukseesi. Olen oppinut kiittää Jumalaa tästä hetkestä, terveydestä. Aina ei tarvitse tavoitella koko Eurooppaa.

    • Anonyymi

      Herätys tulee
      06:20

    • Anonyymi

      Tämä on tyyntä myrskyn edellä sanoi saarnamies 150 vuotta sitten. Saman sanoi toinen saarnamies 250 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Sekin on raskasta, kun pitää tavoitella pakkoherätystä. Itse väännä pakkoherätystä.

    • Anonyymi

      Ei mennyt edes pieleen, kun kukaan ei tosissaan odota mitään tuollaista tapahtuvan. Paitsi tietenkin he, jotka eivät ymmärrä uskon ja faktan eroa.

      Uskovaisuus on useimmille elämäntapa. Harrastus siinä missä mikä tahansa harrastus, ja harrastusten tarkoitus on tuoda elämään sisältöä jonka kokee mielekkäänä. Ei sitä kannata pilata siihen sopimattomilla elementeillä, kuten väärillä ajatuksilla.

      Ihmeiden odottaminen riittää tuottamaan elämyksen vaikka todellisuudessa tietääkin ettei se tule toteutumaan. Omituista, mutta ihmismieli on omituinen.

      • Anonyymi

        Ainakin aloittaa pakkoherätystä. Ja pakolla kuolleista herättämisiä. Miksi hän sitten kirjoittelee?????? Svår, svår tung är ett sådant liv. Det är säkert.


    • Anonyymi

      Ei ole herätystä vielä näköpiirissä.

      1234567---

      • Anonyymi

        Suurin osa ihmisistä ei tule uskoon. Näin se vaan. Kun lukee näitä kirjoituksia heti aloittajan ja siitä eteenpäin, tulee mieleen pakkokäännyttäminen. Ei näin. Onhan sitä harrastettu Suomessa ja muuallakin aina. Ristiretket ym ym. Eli haluataan trollata vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ihmisistä ei tule uskoon. Näin se vaan. Kun lukee näitä kirjoituksia heti aloittajan ja siitä eteenpäin, tulee mieleen pakkokäännyttäminen. Ei näin. Onhan sitä harrastettu Suomessa ja muuallakin aina. Ristiretket ym ym. Eli haluataan trollata vaan.

        Eo tulekaan, se on totta. Mutta helluntaiseurakunnissa on silti luvattu suuria herätyksiä aina aika ajoin ja tullaan edelleen lupaamaan.


    • Anonyymi

      "Mikä meni pieleen?" Huijattavat ovat älynneet uskontohuijauksenne syvimmän olemuksen ja käyvät heräämässä siellä missä evankeliumi on ilmainen ja edes alkeellisesti hipoo puhdasta, kristillistä oppia.

      Annan teille hyvän talousvinkin: alkakaa seurakuntanne oven sisäpuolella jakaa ilmaisia muoviämpäreitä (kirkkaan punaisia ja sinisiä) kaikille jotka tästä hyvästä suostuvat kuuntelemaan saarnaajanne hauskoja kertomuksia omista mökkireissuistaan ja kristittyjen vastaisia vitsejänne (kuten vanha vitsinne "Kyllä pappikin voi tulla uskoon!"), niin lyönpä vetoa, että herätystä alkaa välittömästi näkyä esim. Hgin Saalemin ovelta Hakaniemen torille asti.

      • Anonyymi

        Kerro lisää! Kuinka monta ämpäriä teidän seurakuntanne jakaa vuosittain?


    • Minä ainakin uudestisynnyin yli-vainion aikaan. Silloin tuli paljon tuntemiani ihmisiä uskoon,

      • Anonyymi

        Kerro siitä uudestisyntymisestä, tarkemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro siitä uudestisyntymisestä, tarkemmin.

        Sain nähdä lähes 60 vuotiaan läheiseni parantuneen synnynnäisestä sydänviasta ym. Ylivainion kokouksssa ja muuttuneen täysin. Hän oli löytänyt jotain, minkä tunsin itseltäni puuttuvan. Uskon kyllä Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en kuitenkaan ollut uudestisyntynyt. Olin pitänyt jopa hartauksiakin, luulin olevani uskossa, mutta en tajunnut uudestisyntymisestä mitään. Se ei ollut tapahtunut kun minut vauvana oli kastettu.

        Päätin mennä seuraavana päivänä Helluntaiseurakunnan päivällä kokoontuneeseen uskovien piiriin ja sanoin haluavani tulla uskoon ja vaikka antaa elämäni Jeesuksella.

        Minun puolestani rukoili kaksi miestä, tunsin vain mummallisen tunteen ruumiissani. Mutta muutaman päivön päästä ihmettelin, että ajatukseni on muuttunut ja kerroin siitä ihmetellen. Sitten kohta huomasin, että Raamatussahan lukee niin kuin olin alkanut ajattelemaan. Siitä pikkuhiljaa aloin kasvamaan.

        Omatuntoni puhdistui ja tein sovun kaikkien niiden kanssa joille olin tehnyt väärin. Oma elämänasenteeni muuttui. En tullut täydelliseksi, vieläkin tunaroin. Mutta koko ajan olen muutoksessa parempaan mielenlaatuun päin.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Sain nähdä lähes 60 vuotiaan läheiseni parantuneen synnynnäisestä sydänviasta ym. Ylivainion kokouksssa ja muuttuneen täysin. Hän oli löytänyt jotain, minkä tunsin itseltäni puuttuvan. Uskon kyllä Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en kuitenkaan ollut uudestisyntynyt. Olin pitänyt jopa hartauksiakin, luulin olevani uskossa, mutta en tajunnut uudestisyntymisestä mitään. Se ei ollut tapahtunut kun minut vauvana oli kastettu.

        Päätin mennä seuraavana päivänä Helluntaiseurakunnan päivällä kokoontuneeseen uskovien piiriin ja sanoin haluavani tulla uskoon ja vaikka antaa elämäni Jeesuksella.

        Minun puolestani rukoili kaksi miestä, tunsin vain mummallisen tunteen ruumiissani. Mutta muutaman päivön päästä ihmettelin, että ajatukseni on muuttunut ja kerroin siitä ihmetellen. Sitten kohta huomasin, että Raamatussahan lukee niin kuin olin alkanut ajattelemaan. Siitä pikkuhiljaa aloin kasvamaan.

        Omatuntoni puhdistui ja tein sovun kaikkien niiden kanssa joille olin tehnyt väärin. Oma elämänasenteeni muuttui. En tullut täydelliseksi, vieläkin tunaroin. Mutta koko ajan olen muutoksessa parempaan mielenlaatuun päin.

        Aha, sait Pyhän Hengen kasteen ja siinä uudestisynnyit !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aha, sait Pyhän Hengen kasteen ja siinä uudestisynnyit !

        Anonyymi 03.11.2019 12:12 kirjoitti "Aha, sait....."

        En sanonut että olisi mennyt. noin mitä kirjoitit.

        Uudestisynnyin otettuani vastaan Jeesuksen sydämeeni, entamalla koko elämäni hänelle ja tein parannuksen.

        Pyhän Hengen sain vuoden - kahden jälkeen uudestisyntymiseni.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Anonyymi 03.11.2019 12:12 kirjoitti "Aha, sait....."

        En sanonut että olisi mennyt. noin mitä kirjoitit.

        Uudestisynnyin otettuani vastaan Jeesuksen sydämeeni, entamalla koko elämäni hänelle ja tein parannuksen.

        Pyhän Hengen sain vuoden - kahden jälkeen uudestisyntymiseni.

        Aha, jouduit sitten noiden väärinopettajien pauloihin ! Varmaan kertoivat että sinulla on vielä puutteita, mutta eivät ihan noilla sanoilla.

        Taisivatpa kasteellekin painostaa, mutta ovelasti. Niin että saivat sinut itsesi kuin 'tahtomaan' kasteelle .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aha, jouduit sitten noiden väärinopettajien pauloihin ! Varmaan kertoivat että sinulla on vielä puutteita, mutta eivät ihan noilla sanoilla.

        Taisivatpa kasteellekin painostaa, mutta ovelasti. Niin että saivat sinut itsesi kuin 'tahtomaan' kasteelle .

        Anonyymi 05.11.2019 16:56 "Aha, joudui..."

        En joutunut mihinkään ihmisten pauloihin, vaan tutustuin Jumalaan ja Hänen Rakkauteensa henkilökohtaisesti. Olen aina vain syvemmälle päässyt Jumalan tuntemisessa Pyhän Hengen avulla. Suora Rakkaus Jeesuksen ja minun välillä vain syvenee ja vahvistuu.

        Pyhä Henki on annettu meille avuksi ja Hän on Jeesuksen lähettämä. Tämä apu ja johdatus ovat minulle aivan välttämättömiä, en selviäisi tässä maailmassa ilman Jeesuksen armon tuntemista ja Pyhän Hengen voimaa.

        Mainitsemiasi "noiden väärinopettajien pauloihin" en tunne. Jumalattomat tai uskonnolliset ei vät tunne Pyhää Henkeä ja siksi he vastustavat ja myös joskus pilkkaavat Häntä.

        Hebr. 3: 7. Sen tähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo:
        "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        8. älkää paaduttako sydäntänne, niin kuin teitte kapinoidessanne(3) kiusaamisen päivänä autiomaassa.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Anonyymi 05.11.2019 16:56 "Aha, joudui..."

        En joutunut mihinkään ihmisten pauloihin, vaan tutustuin Jumalaan ja Hänen Rakkauteensa henkilökohtaisesti. Olen aina vain syvemmälle päässyt Jumalan tuntemisessa Pyhän Hengen avulla. Suora Rakkaus Jeesuksen ja minun välillä vain syvenee ja vahvistuu.

        Pyhä Henki on annettu meille avuksi ja Hän on Jeesuksen lähettämä. Tämä apu ja johdatus ovat minulle aivan välttämättömiä, en selviäisi tässä maailmassa ilman Jeesuksen armon tuntemista ja Pyhän Hengen voimaa.

        Mainitsemiasi "noiden väärinopettajien pauloihin" en tunne. Jumalattomat tai uskonnolliset ei vät tunne Pyhää Henkeä ja siksi he vastustavat ja myös joskus pilkkaavat Häntä.

        Hebr. 3: 7. Sen tähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo:
        "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        8. älkää paaduttako sydäntänne, niin kuin teitte kapinoidessanne(3) kiusaamisen päivänä autiomaassa.

        Tämähän on hienoa lukea: et joutunut väärinopettajien pauloihin !

        Ja Pyhä Henki on johdattajanasi. Niin toimii Jumala Henkensä kautta.

        Moni vain on altis häirinnälle juuri siinä herkässä vaiheessa uutena uskovaisena ja yleensä uusissa piireissä.

        Nimittäin usein on niin että monet joutuvat, oikeastaan otetaan, opetettavaksi ja he hukkaavat alkuperäisen Pyhän Hengen johdon.


    • Anonyymi

      Kirkkoon alkoi liittyä porukkaa lähes 20000 vuodessa!

    • Anonyymi

      Yli-Vainion aikana nimenomaan tuli ja oli herätys. Se oli siunattua aikaa.

    • Anonyymi

      Aloittajan näköala ulottuu ilmeisesti vain omaan napaan. Maailmassa on ollut lukemattomia herätyksiä Yli-Vainion jälkeen.

    • Anonyymi

      Jes.40:15 Biblia (1776) Katso, pakanat ovat niinkuin pisara, joka jää ämpäriin, niinkuin rahtu, joka jää vakkaan; katso, luodot hän kuljettaa niinkuin piskuisen tomun. Ps.62:10.

      • Anonyymi

        amtti wuoltee ja hänen porukkansa toimittavat päätrollin virkaan palstalla.


    • Anonyymi

      Aloittaja. Olet trolli selvästi. Kuinka monta kuollutta olet itse herättänyt? Vaadit toisilta , mitä et itsekään tee. Vinttisi on pimeä.

      • Anonyymi

        Minä en ole myöskään luvannut mitään herätystä enkä ole luvannut herättää kuolleita niinkuin eräät kolehdinkerääjät.


    • Anonyymi

      1. kirjoittaja

      Laitat pian 40-vuotta kuolleen henkilön suuhun sanoja, joita hän ei ole sanonut. Häpeä. Onko kristittyjen ensimmäisiä tekoja mennä hautausmaalle yrittää herättää kuollut? En tiedä yhtään kuolleista herännyttä, siis haudasta noussutta koko historian aikana Suomessa. Varmaan sairaaloissa on elvetytty paljonkin. Olet täysi pelle. Mene juoksemaan aikasi kuluksi.

    • Anonyymi

      Ps.88:11 Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela. Jes.14:9 Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Videossa kerrotaan "

        En tunne Weijo Lindroosia, mutta olisin varovainen hänen puheiden oikeellisuudesta.


    • Anonyymi

      Yli-Vainio ei ehkä ennustanut, että herätys tulee, vaan hän ajatteli, että herätys oli menossa jo hänen toimintansa aikana. Minä olen kuullut kasetilta Yli-Vainion sanovan, että "...tämä kansa ei nyt ymmärrä, mikä tämän herätyksen merkitys on, mutta viiden vuoden kuluttua se tulee ymmärtämään." Yli-Vainio odotti jotain suurta tapahtuvaksi. Hän tarkoitti hyvää mutta hän ei ollut oikein tilanteen tasalla.

    • Anonyymi

      Oliko Yli-Vainio voideltu pastori? Herätys meni ainakin pahasti pieleen.

      • Anonyymi

        Yli-Vainion olisi tullut ymmärtää, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä, jos ei tätä ymmärretä, niin pahasti pieleen menee.

        1234567---


      • Yli-Vainio oli voideltu. Eikä herätys mennyt pieleen. Eikä hän ollut pastori, vaan uudestisyntynyt uskovainen mies, jonka Jumala oli kutsunut evankeliumia levittämään. Jos jotain titteliä välttämättä halutaan nykyisin antaa, niin Jumalan kutsuma Evankeliumin julistaja ja -saarnaaja.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Yli-Vainio oli voideltu. Eikä herätys mennyt pieleen. Eikä hän ollut pastori, vaan uudestisyntynyt uskovainen mies, jonka Jumala oli kutsunut evankeliumia levittämään. Jos jotain titteliä välttämättä halutaan nykyisin antaa, niin Jumalan kutsuma Evankeliumin julistaja ja -saarnaaja.

        Jumala oli siinä päättäväisesti takana, että se toiminta loppui kerrasta.


    • Anonyymi

      On tietoa mihin orastava herätys sammutettiin! Sen ei pitänytkään lähteä mistään valmiista toiminnasta, vaan pienestä "leirin" ulkopuolelta: busseissa, kadulta, kaupan kassoilta, ym. keskeltä ihmisten arjesta.

      • Anonyymi

        Mitään ei ole sammutettu. ensin tuli väärä herätys väärien ihmisten manaamana.


      • Anonyymi

        Sinä olet ymmärtänyt pahasti väärin, mitä Raamattu tarkoittaa "leirin ulkopuolella olemisella"


    • Anonyymi

      Herätyyyyyyys!

    • Anonyymi

      Herätys on alkanut jo 2000 vuotta sitten. Se alkoi ristiltä ja helluntaipäivänä saadusta Pyhän Hengen kasteesta.
      Jokainen saa tulla sisään tähän herätykseen. Mutta se edellyttää poistumista muista "herätyksistä".

      https://jeesus-on-herra.com/baabelin-sekauskonto/

    • Oletteko te kaikki aloittajan kaltaiset saivartelijat samankaltaisia sokeita, tyhmiä, likinäköisiä mänttejä ja varsinaisia omaan napaanne tuijottajia, kun että näe, että suurin osa nykyajanmuodon helluntailaisista ovat Ylivainion aikakauden herätyksen tulos.
      Ja vaikka Ylivainion, samoinkuin monen muunkin saarnaajan toimesta ei ns. ihmeparantumisia läjäpäin ole tapahtunut, niin se ei suinkaan tee tyhjäksi tätä tosiasiaa, että Ylivainion evankelioinnin seurauksena monet tulivat uskoon ja ottivat Isä Jumalan armon Kristuksen kautta vastaan ja tunnustivat julkisesti Jeesuksen Herraksi ja syntiensä Vapahtajaksi.

      • Anonyymi

        Helluntaiseurakunnat Yli-Vainion aikana olivat erilaisessa tilanteessa kuin nykyaikana. Siihen aikaan oli paljon saarnaajia ja opettajia seurakunnissa ja monet kiertelivät monissa seurakunnissa opettamassa. Myös tavalliset seurakuntalaiset levittivät sanaa innokkaasti. Rukouksia, polvirukoksiakin, oli runsaasti. Helluntailaisista hyvin monet lukivat Raamatun joka vuosi läpi ainakin yhden kerran.

        Yli-Vainio toi julkisuutta ja näkyvyyttä ja hän oli yksi niistä opettjista. Hän oli vanha saarnaaja ja osasi puhua. Kyllä hänestä oli hyötyä mutta ei kunniaa pidä silti antaa hänelle kaikesta mitä Herra teki siihen aikaan. Yli-Vainio ei pelastanut yhtään ihmistä ja se parantamistoiminta oli surkeaa ja onnetonta toimintaa.

        Yli-Vainio teki myös hallaa helluntaiherätykselle, kun hän toi sen kaatamisvimman ja sen mukana vääriä henkivaltoja Suomeen.


      • Anonyymi

        Jumala lopetti sen toiminnan kerrasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala lopetti sen toiminnan kerrasta.

        Maailmaan lähetetty eksytys !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe