Peugeot ja Fiat Chrysler yhdistyvät

Anonyymi

11

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tässä fuusiossa mitään outoa ole. Peugeot ja Fiat ovat olleet yhteistyössä kymmeniä vuosia kun Fiatin tavara-autossa on käytetty Peugeotin luotettavia dieselmoottoreita. Kun vielä muistetaan 1970-luvun loppupuolelta kun Simca ja myöhemmin nimeltä Chrysler, josta seurasi nimi Talbot, siirtyi Peugeotille, niin ympyrä sulkeutui silläkin sektorilla.
      Tällä yhtiöiden sulautumisella on myös se puoli, että Peugeot pääsee vaikuttamaan myös F1 sektorilla. Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino) omistaa noin puolet Ferrarista. Peugeotilla on hyviä kokemuksia myös kilpa-auto-osaamisella.
      Onnea uudelle yhtiölle jatkuvasti kiristyvällä sektorilla.

      • Anonyymi

        Tosin F1 moottoria eivät koskaan saaneet kestämään. Monesti kone poksahti jo ennen lähtövalojen sammutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin F1 moottoria eivät koskaan saaneet kestämään. Monesti kone poksahti jo ennen lähtövalojen sammutusta.

        Uno ja 205 olivat 80-luvun parhaita pikkuautoja, vaikka erilaisia olivatkin. Hyviä ajaa, taloudellisia ja pirteitä.. Uno oli lisäksi todella tilava kokoisekseen.
        Eikös Fiat tehnyt aikanaan Ferrarille V6 ja V8 -koneet formula F2 luokkaan. Näin syntyivät Fiat Dino/Ferrari Dino. Fiat Dinossa oli 2.0 ja 2.4 V6 koneet, olikohan 160 ja 180 hv, ferkuissa hieman enemmän?
        Tää on nyt muistitietoa.. luin syksyllä Mobilisti -lehdestä koeajon Fiat Dino Coupesta. On kyllä erittäin hieno urheiluauto kyseessä. Hienot ominaisuudet ja kerrottiin tämän Ferarri -yhteistyön hyödyttävän molempia. Ferrari pääsi F2 -luokkaan kisaamaan ja "Fiat kiillotti kilpeään premiumautojen valmistajana" ( olihan Fiatilla tuolloin iso 6-koneinen 2300 -malli tuotannossa myös ja 1969 esiteltiin seuraaja 130). 130:ssa oli aluksi 2.8 ja myöhemmin 3.2 -litran kone.
        Nykyään Dinot ovat erittäin kalliita maailmalla, varsinkin avomalli Spider.
        Eipä ollut esim. Audilla yhtä tasokkaita autoja tuohon aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uno ja 205 olivat 80-luvun parhaita pikkuautoja, vaikka erilaisia olivatkin. Hyviä ajaa, taloudellisia ja pirteitä.. Uno oli lisäksi todella tilava kokoisekseen.
        Eikös Fiat tehnyt aikanaan Ferrarille V6 ja V8 -koneet formula F2 luokkaan. Näin syntyivät Fiat Dino/Ferrari Dino. Fiat Dinossa oli 2.0 ja 2.4 V6 koneet, olikohan 160 ja 180 hv, ferkuissa hieman enemmän?
        Tää on nyt muistitietoa.. luin syksyllä Mobilisti -lehdestä koeajon Fiat Dino Coupesta. On kyllä erittäin hieno urheiluauto kyseessä. Hienot ominaisuudet ja kerrottiin tämän Ferarri -yhteistyön hyödyttävän molempia. Ferrari pääsi F2 -luokkaan kisaamaan ja "Fiat kiillotti kilpeään premiumautojen valmistajana" ( olihan Fiatilla tuolloin iso 6-koneinen 2300 -malli tuotannossa myös ja 1969 esiteltiin seuraaja 130). 130:ssa oli aluksi 2.8 ja myöhemmin 3.2 -litran kone.
        Nykyään Dinot ovat erittäin kalliita maailmalla, varsinkin avomalli Spider.
        Eipä ollut esim. Audilla yhtä tasokkaita autoja tuohon aikaan.

        FIAT UNOhan tosiaan kai valittiin vuoden autoksi, ja eipä niitä paljon sen kauempaa pyörinyt kulmilla , kun katosivat.
        Kestävyys on todella tuntematon käsite saapasjalkamaalaisilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        FIAT UNOhan tosiaan kai valittiin vuoden autoksi, ja eipä niitä paljon sen kauempaa pyörinyt kulmilla , kun katosivat.
        Kestävyys on todella tuntematon käsite saapasjalkamaalaisilla!

        Eipä pikkuautot ole koskaan paljon kymmentä vuotta kestäneet. Niin paljon joudutaan säästämään valmistuskuluissa, että suurimassa osassa pikkuautoja on perinteisesti jätetty ruostesuojaus kokonaan pois. Liekö 205 pösö ainoa poikkeus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä pikkuautot ole koskaan paljon kymmentä vuotta kestäneet. Niin paljon joudutaan säästämään valmistuskuluissa, että suurimassa osassa pikkuautoja on perinteisesti jätetty ruostesuojaus kokonaan pois. Liekö 205 pösö ainoa poikkeus?

        Kyllä Unoja jopa vieläkin joskus näkee. Ensimmäisissä vuosimalleissa oli vikoja mutta uudemmat, 80- luvun lopun ja 90- lukuiset hyviä autoja. Jopa paljon ajettuja ollut, kerran joku kertoi ajaneensa Unolla yli 600 tkm.. Muutama vuosi sitten sattui huoltsikan viereiselle bensapumpulle vanhempi herrasmies Fiat 600 vm.64:lla. Siinä oli ns. kaappariovetkin eli takaa saranoidut, edestä avautuvat. Mies kertoi autonsa olleen hänellä uudesta asti ja mittari 100 tkm kohdalla nollaantuneen 7 kertaa eli kuulemma sillä oli yli 700 tkm ajettu. Itse olin liikenteessä silloin vm.88 yli 300 tkm ajetulla Fiatilla. Nytkin se on tuossa pihassa katsastettuna ja valmiina ajoon kun vaan tekee trafille liikenteeseen käyttöönoton.


    • Anonyymi

      Kyllä fuusio varmasti toteutuu. Se on enää kiinni kilpailuviranomaisista ja ammattiliitoista tai ammattiyhdistyksistä.

    • Anonyymi

      Vanha sanonta kun kaksi persaukista lyö hynttyyt yhteen siinä ei paljon rikastuta.

    • Anonyymi

      Mulla olis Jopo. Mistäs sais Ferrarin?

    • Anonyymi

      Fiat Chrysler... siinäpä parivaljakko joka herättää luottamusta.

      • Anonyymi

        Jeep Renegade (tehdään Italiassa, sama tekniikka kuin 500X) oli pari vuotta sitten saksan katsastusvikatilastossa luokassaan kolmanneksi viattomin, edellä vain 2 saksalaista, voittaen mm. kaikki japsit ja korealaiset.
        Hiljattain Fiat Tipo voitti luokassaan saman katsastustilaston. Toisena Audi A3, kolmantena MB A- sarja.. taakse jäivät mm. Auris, i30, Ceed', Focus, Leon jne.
        Fiat 500X 1.6 multijet menestyi erittäin hyvin Autobildin 100 tkm:n kestotestin. Hyvää laatua tekee FCA nykyään. Toivottavasti jatkossakin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2784
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2047
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      50
      1792
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1766
    5. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1501
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1070
    9. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1029
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      196
      1000
    Aihe