Peugeot ja Fiat Chrysler yhdistyvät

Anonyymi

11

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tässä fuusiossa mitään outoa ole. Peugeot ja Fiat ovat olleet yhteistyössä kymmeniä vuosia kun Fiatin tavara-autossa on käytetty Peugeotin luotettavia dieselmoottoreita. Kun vielä muistetaan 1970-luvun loppupuolelta kun Simca ja myöhemmin nimeltä Chrysler, josta seurasi nimi Talbot, siirtyi Peugeotille, niin ympyrä sulkeutui silläkin sektorilla.
      Tällä yhtiöiden sulautumisella on myös se puoli, että Peugeot pääsee vaikuttamaan myös F1 sektorilla. Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino) omistaa noin puolet Ferrarista. Peugeotilla on hyviä kokemuksia myös kilpa-auto-osaamisella.
      Onnea uudelle yhtiölle jatkuvasti kiristyvällä sektorilla.

      • Anonyymi

        Tosin F1 moottoria eivät koskaan saaneet kestämään. Monesti kone poksahti jo ennen lähtövalojen sammutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin F1 moottoria eivät koskaan saaneet kestämään. Monesti kone poksahti jo ennen lähtövalojen sammutusta.

        Uno ja 205 olivat 80-luvun parhaita pikkuautoja, vaikka erilaisia olivatkin. Hyviä ajaa, taloudellisia ja pirteitä.. Uno oli lisäksi todella tilava kokoisekseen.
        Eikös Fiat tehnyt aikanaan Ferrarille V6 ja V8 -koneet formula F2 luokkaan. Näin syntyivät Fiat Dino/Ferrari Dino. Fiat Dinossa oli 2.0 ja 2.4 V6 koneet, olikohan 160 ja 180 hv, ferkuissa hieman enemmän?
        Tää on nyt muistitietoa.. luin syksyllä Mobilisti -lehdestä koeajon Fiat Dino Coupesta. On kyllä erittäin hieno urheiluauto kyseessä. Hienot ominaisuudet ja kerrottiin tämän Ferarri -yhteistyön hyödyttävän molempia. Ferrari pääsi F2 -luokkaan kisaamaan ja "Fiat kiillotti kilpeään premiumautojen valmistajana" ( olihan Fiatilla tuolloin iso 6-koneinen 2300 -malli tuotannossa myös ja 1969 esiteltiin seuraaja 130). 130:ssa oli aluksi 2.8 ja myöhemmin 3.2 -litran kone.
        Nykyään Dinot ovat erittäin kalliita maailmalla, varsinkin avomalli Spider.
        Eipä ollut esim. Audilla yhtä tasokkaita autoja tuohon aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uno ja 205 olivat 80-luvun parhaita pikkuautoja, vaikka erilaisia olivatkin. Hyviä ajaa, taloudellisia ja pirteitä.. Uno oli lisäksi todella tilava kokoisekseen.
        Eikös Fiat tehnyt aikanaan Ferrarille V6 ja V8 -koneet formula F2 luokkaan. Näin syntyivät Fiat Dino/Ferrari Dino. Fiat Dinossa oli 2.0 ja 2.4 V6 koneet, olikohan 160 ja 180 hv, ferkuissa hieman enemmän?
        Tää on nyt muistitietoa.. luin syksyllä Mobilisti -lehdestä koeajon Fiat Dino Coupesta. On kyllä erittäin hieno urheiluauto kyseessä. Hienot ominaisuudet ja kerrottiin tämän Ferarri -yhteistyön hyödyttävän molempia. Ferrari pääsi F2 -luokkaan kisaamaan ja "Fiat kiillotti kilpeään premiumautojen valmistajana" ( olihan Fiatilla tuolloin iso 6-koneinen 2300 -malli tuotannossa myös ja 1969 esiteltiin seuraaja 130). 130:ssa oli aluksi 2.8 ja myöhemmin 3.2 -litran kone.
        Nykyään Dinot ovat erittäin kalliita maailmalla, varsinkin avomalli Spider.
        Eipä ollut esim. Audilla yhtä tasokkaita autoja tuohon aikaan.

        FIAT UNOhan tosiaan kai valittiin vuoden autoksi, ja eipä niitä paljon sen kauempaa pyörinyt kulmilla , kun katosivat.
        Kestävyys on todella tuntematon käsite saapasjalkamaalaisilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        FIAT UNOhan tosiaan kai valittiin vuoden autoksi, ja eipä niitä paljon sen kauempaa pyörinyt kulmilla , kun katosivat.
        Kestävyys on todella tuntematon käsite saapasjalkamaalaisilla!

        Eipä pikkuautot ole koskaan paljon kymmentä vuotta kestäneet. Niin paljon joudutaan säästämään valmistuskuluissa, että suurimassa osassa pikkuautoja on perinteisesti jätetty ruostesuojaus kokonaan pois. Liekö 205 pösö ainoa poikkeus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä pikkuautot ole koskaan paljon kymmentä vuotta kestäneet. Niin paljon joudutaan säästämään valmistuskuluissa, että suurimassa osassa pikkuautoja on perinteisesti jätetty ruostesuojaus kokonaan pois. Liekö 205 pösö ainoa poikkeus?

        Kyllä Unoja jopa vieläkin joskus näkee. Ensimmäisissä vuosimalleissa oli vikoja mutta uudemmat, 80- luvun lopun ja 90- lukuiset hyviä autoja. Jopa paljon ajettuja ollut, kerran joku kertoi ajaneensa Unolla yli 600 tkm.. Muutama vuosi sitten sattui huoltsikan viereiselle bensapumpulle vanhempi herrasmies Fiat 600 vm.64:lla. Siinä oli ns. kaappariovetkin eli takaa saranoidut, edestä avautuvat. Mies kertoi autonsa olleen hänellä uudesta asti ja mittari 100 tkm kohdalla nollaantuneen 7 kertaa eli kuulemma sillä oli yli 700 tkm ajettu. Itse olin liikenteessä silloin vm.88 yli 300 tkm ajetulla Fiatilla. Nytkin se on tuossa pihassa katsastettuna ja valmiina ajoon kun vaan tekee trafille liikenteeseen käyttöönoton.


    • Anonyymi

      Kyllä fuusio varmasti toteutuu. Se on enää kiinni kilpailuviranomaisista ja ammattiliitoista tai ammattiyhdistyksistä.

    • Anonyymi

      Vanha sanonta kun kaksi persaukista lyö hynttyyt yhteen siinä ei paljon rikastuta.

    • Anonyymi

      Mulla olis Jopo. Mistäs sais Ferrarin?

    • Anonyymi

      Fiat Chrysler... siinäpä parivaljakko joka herättää luottamusta.

      • Anonyymi

        Jeep Renegade (tehdään Italiassa, sama tekniikka kuin 500X) oli pari vuotta sitten saksan katsastusvikatilastossa luokassaan kolmanneksi viattomin, edellä vain 2 saksalaista, voittaen mm. kaikki japsit ja korealaiset.
        Hiljattain Fiat Tipo voitti luokassaan saman katsastustilaston. Toisena Audi A3, kolmantena MB A- sarja.. taakse jäivät mm. Auris, i30, Ceed', Focus, Leon jne.
        Fiat 500X 1.6 multijet menestyi erittäin hyvin Autobildin 100 tkm:n kestotestin. Hyvää laatua tekee FCA nykyään. Toivottavasti jatkossakin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7860
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2029
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe