Lasten hoitopaikoista

Anonyymi

Se on nyt meidän perheellä muutto edessä. Oltas jääty Heinävedelle jos olis ollut hoitopaikkoja lapsille.
Yli puoli vuotta ollaan oltu kuntaan yhdeydessä ja yritetty järjestää hoitopaikkaa 3 vuotiaalle taaperolle. Ei näy lapsiasiosta vastaavaa päättäjää kiinnostaa pätkääkään järjestää hoitopaikkoja. Ollaan täytelty lappuja jne mutta ei johtaja saa millekkään asialle mitään aikaseksi.
Samaa olen kuullut muilta vanhemmilta ettei
päättävältä löydy mielenkiintoa hoitaa työtään, samaa touhua on ollut kuulemma vuosikymmeniä.
Heippa.

6

112

Vastaukset

• Se on ollut iät ajat sama homma Heinävedellä. Ketään ei ole paljoa kiinnostanut nuoriso, nuo tulevaisuuden toivot. Kylän alasajo on alkanut, myykää asuntonne kun niistä vielä jotain ehkä saattaa saadakkin.

• En jaksa uskoa tarinaasi. Kunnalla on lakisääteinen velvollisuus järjestää hoitopaikka. Josko vain ei olisi päässyt vanhempien toiveiden mukaiseen hoitopaikkaan?

• Kyllä minä sen tiedän että kunnalla on velvollisuudet, mutta ei ole sellaista päättäjää lastenhoidosta joka sais jotain aikaan. Monta kertaa oltiin yhteydessä mutta aina unohdettiin. Naapurikunnassa riitti yksi soitto jotta rupes asiat järjestymään. Ap

• Valivali. Heinävedellä on lapsilla uudet koulut ja lisää tehdään. Opetusryhmät ovat pieniä ja avustajia enemmän kuin monessa muussa paikassa. Erityisen tuen lapset saavat tarvitsemansa tuen, eikä kukaan putoa kyydistä. Ihmisistä pidetään huolta. Tervemenoa vaan toisaalle. Ehkä siellä sitten huomaat, miten hyvin täällä asiat olivatkaan. Nimim. Muuallakin lasten kanssa kierrellyt

• Voin kokemuksesta kertoa että asiat on paljon paremmin kun Heinävedeltä lähtee. Kylän kuolon korinaa

• onhan Heinävedellä paljon työttömiä kun, joten eiköhän lapset voisi.
      Oletkos itse edes töissä, jos kaipaat hoitajaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.