Uskonnot ovat inhottavia

Anonyymi

Luin ristiretkistä. Muslimit eivät vallanneet Jerusalemi. Jerusalem oli kuulunut jo vuosisatoja muslimeille ennen kuin kristityt tulivat miekat kädessä ja ottivat sen väkivalloin itselleen. Sinne siis lähettiin sotaan ilman mitään järkevää syytä ja vuodattamaan täysin viattomien ihmisten verta vain jonkun mielipuolisen paavin mielenoikkujen takia.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höh höh. Islam sai alkunsa vasta vuonna 600 AD. Opettele perusasiat ensin milloin mikäkin on saanut alkunsa.

      • Anonyymi

        Vuodesta 600 on kulunut 1400 vuotta. Tekee yhteensä neljätoista sataa vuotta. Mikä sinusta tässä on siis ongelma? Tarkemmin vielä noista vuosista Israel on ollut 1300 vuotta islamin alueena. Tosin ristiretkien aikana kristityt heiluvat hetken kaupungin "pormestareina". Kuinka monta sataa vuotta sinä oiken haluat "sadoiksi vuosiksi"?


      • Ja 600-luvulla muslimit jo valtasivat Jerusalemin. Ristiretket aloitettiin 1000-luvulla AD.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuodesta 600 on kulunut 1400 vuotta. Tekee yhteensä neljätoista sataa vuotta. Mikä sinusta tässä on siis ongelma? Tarkemmin vielä noista vuosista Israel on ollut 1300 vuotta islamin alueena. Tosin ristiretkien aikana kristityt heiluvat hetken kaupungin "pormestareina". Kuinka monta sataa vuotta sinä oiken haluat "sadoiksi vuosiksi"?

        Israelilaiset ovat olleet Israelissä jo v. 4 000 eKr 🇮🇱🇮🇱🇮🇱


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Israelilaiset ovat olleet Israelissä jo v. 4 000 eKr 🇮🇱🇮🇱🇮🇱

        Israelin kuningaskunta perustettiin noin 1020 eaa. kun se irtaantui Egyptin alaisuudesta ja lakkautettiin 722 eaa. Pidempään selvisi Juudaa joka sinnitteli vuoteen 597 eaa. asti ennen kuin Babylonia valloitti senkin. Sen jälkeen alue on kuulut järjestyksessä Assyrialle, Persialle, Makedonialle, Egyptille (siis Seleukidit ja Ptolemaiokset), Roomalle, Bysantille ja vuodesta 638 jaa. eteenpäin muslimeille.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Israelilaiset ovat olleet Israelissä jo v. 4 000 eKr 🇮🇱🇮🇱🇮🇱

        Öh, eikös maailma luotu Raamatun mukaan noin 4000 eKr ja israelilaisten ensimmäinen kantaisä Abraham lähtenyt vaeltamaan kohti luvattua maata noin 2000 eKr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Israelin kuningaskunta perustettiin noin 1020 eaa. kun se irtaantui Egyptin alaisuudesta ja lakkautettiin 722 eaa. Pidempään selvisi Juudaa joka sinnitteli vuoteen 597 eaa. asti ennen kuin Babylonia valloitti senkin. Sen jälkeen alue on kuulut järjestyksessä Assyrialle, Persialle, Makedonialle, Egyptille (siis Seleukidit ja Ptolemaiokset), Roomalle, Bysantille ja vuodesta 638 jaa. eteenpäin muslimeille.

        Abram oli jo paljon aikaisemmin tuolla alueella 🤓


      • Tipale kirjoitti:

        Öh, eikös maailma luotu Raamatun mukaan noin 4000 eKr ja israelilaisten ensimmäinen kantaisä Abraham lähtenyt vaeltamaan kohti luvattua maata noin 2000 eKr.

        Totta, siis 4 000 vuotta s i t t e n . Kiitos korjauksesta 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Abram oli jo paljon aikaisemmin tuolla alueella 🤓

        Mutta alue kuului silti Egyptille ennen kuningaskunnan perustamista ja siksipä se faaraokin vokotteli itselleen patriarkan sisarvaimoa. Israelille se ei mitenkään ole voinut kuulua ennen kuin edes oli yhtään israelilaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta alue kuului silti Egyptille ennen kuningaskunnan perustamista ja siksipä se faaraokin vokotteli itselleen patriarkan sisarvaimoa. Israelille se ei mitenkään ole voinut kuulua ennen kuin edes oli yhtään israelilaisia.

        Nyt ei puhuta siitä kenelle alue kuului vaan siitä ketä siellä oli 🤓
        Suomikaan ei ole aina kuulunut Suomelle.


    • Anonyymi

      Aluevaltaukset liittyvät politiikkaan, oli valtaajan uskonto mikä tahansa. Ristiketketkin olivat Rooman aluevalloituksia, vaikka ne myytiin kansalle uskonnon nimissä. Jerusalem on tosiaan ollut kansojen tallattavana.

      Ennen kuin kuningas Daavid valloitti Jerusalemin, siellä asuivat jebusilaiset. Myöhemmin Jerusalemin valtasivat mm. babylonialaiset, makedonialaiset, egyptiläiset, seleukidit, makkabealaiset, roomalaiset, bysanttilaiset, muslimit ja kristityt. Kunnes se palautettiin vuonna 1948 juutalaisille.

      • Anonyymi

        Tuohonkin piti mennä sotkeutumaan ja annettiin juutalaiselle luvatta ja paikallisilta alue joka kuului jo toista vuosituhatta Palestiinalle. Nyt siellä vain rähinöidään tapeellaan aseet kourissa, lapset ja äidit ammutaan sairaaloihin.


    • Anonyymi

      Kommunismin uhreja on eniten.
      Vähimmäisarviona uhreista hän esittää seuraavan suuruusluokan:
      Neuvostoliitto: 20 miljoonaa kuollutta
      Kiina: 65 miljoonaa kuollutta
      Vietnam: miljoona kuollutta
      Pohjois-Korea: 2 miljoonaa kuollutta
      Kambodža: 2 miljoonaa kuollutta
      Itä-Eurooppa: miljoona kuollutta
      Latinalainen Amerikka: 150 000 kuollutta
      Afrikka: 1,7 miljoonaa kuollutta
      Afganistan: 1,5 miljoonaa kuollutta
      kansainvälinen kommunistinen liike ja kommunistipuolueet, jotka eivät ole olleet vallassa: ehkä 10 000 kuollutta

      • Anonyymi

        Kuitenkin näistä kuolemista huolimatta Irja Askola ja Tapio Luoma kannattavat sosialismia ja Suomen pitämistä kiinni sosialismista vaikka sen takia Suomessa työttömyys korkeaa, ostovoima heikkos ja talous kuralla. Suomen talouskasvu ja hyvinvointi voidaan silti pelastaa jos Suomea lähettäisiin kehittämään aktiivisemmin puhtaan kapitalismin ja vapaan markkinatalouden suuntaan esimerkiksi yhtiöittämällä sekä yksityistämällä valtion laitoksia kuten muun muassa julkinen kulu- ja poliisilaitos. Valitettavasti nykyisestä kummunismia kannattavasta punavihervassarihallituksesta tuskin kuitenkaan on siihen.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Jeesus oli ensimmäinen kommunisti. Hän käski seuraajiaan myymään kaiken minkä omistivat ja jakamaan rahat köyhille. Apostolit olivat luopuneet kaikesta, kodeistaan, perheistään ja työstään seuratakseen Jeesusta. Ensimmäiset kristityt elivät kommuuneissa, he jakoivat yhdessä kaiken sillä mikään ei ollut kenenkään omaa vaan kaikki oli yhteistä. Oli sitten kyse ruuasta, vaatteista, vessasta ja kaikesta muusta.


    • Anonyymi

      Nuo kommunistien uhrit eivät ole mitään siihen nähden mitä verenhimoinen kirkko ja inkvisito poltatti keskiajalla ihan vain omaksi huvikseen miljardeja naisia elävältä. Tai siihen miten paljon kristityt tappoivat ihmisiä maailmansodissa ja keskitysleireillä.

      • Miljardeja? Menikö nyt sentään "hieman" yläkanttiin?


      • Noitavainot(jos niitä tarkoitit) tapahtuivat kylläkin keskiajan jälkeen ja lähinnä muiden kuin Katolilaisten keskuudessa.


      • Noitavainojen uhrimäärä oli maksimissaan 50 000, luultavammin puolet tästä määrästä.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Noitavainojen uhrimäärä oli maksimissaan 50 000, luultavammin puolet tästä määrästä.

        Kerro, mkstä moinen naisviha että pitää oikein vähätellä uhrilukuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro, mkstä moinen naisviha että pitää oikein vähätellä uhrilukuja?

        Ei ne ole vähättelyjä. Yksikin uhri oli liikaa. Kyseessä on fakta, joka perustuu nykytietämykseen. Miksi niitä uhrilukuja pitäisi liioitella?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      447
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe